Työtön työnhakija ei vastaa aamulla puhelimeen?
Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)
Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.
Laiskiaisista ilmoitin juuri työkkäriin, jos vaikka karenssilla muistaisivat.
Kommentit (90)
Varmaan aika yllätyksenä tuli puhelusi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:13"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:03"]Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin. [/quote] Tätä olen miettinyt. Itse en myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kauppaavat minulle kuitenkin jotain! Kun Ilmoittaudun työttömäksi, joudunko sitten vastaamaan kaikille, vai viitsiikö mahdollinen työnantaja laittaa viestiä? Ja ei, minulla ei ole niin nykyaikaista puhelinta, että siihen saisi finderin.
[/quote]
Kai sinulla siinä puhelimessa on kuitenkin se "punainen luuri"-nappula? Mikä siinä puhelimeen vastaamisessa on niin kauhean jännittävää?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"]
En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan.
[/quote]
Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :)
Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan.
[/quote] Minäpä olenkin niin rohkea, että sanon kaupustelijoille "Ei, kiitos. En ole kiinnostunut." Eivät soita enää uudelleen.
Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"]
En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan.
[/quote]
Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :)
Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan.
[/quote]
Samaa ihmettelen! Ymmärrän tuon esim. velkojia pakoilevilla rikollisilla, muuten tosi outoa. Luurin korvaan lyömistä kaupustelijalle en itse suosittele, voihan sitä sanoa asiallisesti, ettei kiinnosta ja lopettaa puhelu.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:41"]
Mulla on puhelin äänettömällä aina kun nukun koska muuten saisin heräillä kokoajan sähköposteihin, whatsappiin ja fb messengeriin (etenkin ryhmäkeskusteluihin). Jos ei tarvitse, en yleensä herää ennen yhdeksää koska se sopii rytmiini parhaiten. Ei se tee kenestäkään laiskimusta, voihan sitä olla vaikka kuinka ahkera päivän muina aikoina.
[/quote]
OT, mutta nämähän saa hiljennettyä erikseen...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:09"]
Eikö pitäis ihan normaaliin työaikaan soittaa?
[/quote]
Määrittele normaali työaika...
[/quote]
Nk virka-aika on klo 8-16
Jos ap haluaa hyvän työntekijän, kannattaa valita hakija muulla perusteella. Itse herään kyllä seiskaan mennessä, kun lapset kuitenkin pitää herättää kouluun. Saatan silti unohtaa kännyn äänettömälle kunnes lapset ovat lähteneet. Jos mulla ei olis lapsia, en todellakaan heräisi ennen seitsemää vain siksi, että joku ehkä saattaisi jostain soittaa. Miksi et voi soittaa virka-aikaan? Vai oliko kyse samana päivänä tehtävästä silpputyöstä?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:53"]Miksei työtön soita sitten takaisin klo 8 niin kuin työelämän tapoihin kuuluu?
[/quote]
Tuottaako sinulle muissakin asioissa vaikeuksia ymmärtää, että kaikki eivät elä niinkuin sinä? Kannattaisi ehkä nukkua pidempään, jotta aivot alkaisivat toimimaan.
Mä olisin kyllä kans kovasti yllättyny, jos mulle soitettais virallista asiaa ennen klo 8:aa..
Tuskin mitään menettivät mokoman nihilisti pomon vuoksi. Hermolomalla alta aikayksikön. Itse työelämässä ja pidän yöt puhelimen äänettömällä. Fiksu pomo olisi laittanut viestin pääsetkö haastatteluun klo se ja se.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:41"]
Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)
Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.
[/quote]
Mitä jos ei satu olemaan puhelimen äärellä? Et voi vaatia että ihmisen tulee olla 24/7 puhelimen äärellä. Samoin monessa paikassa ei ole soveliasta pitää ääniä päällä. Et voi tietää missä tilanteessa puhelun vastaanottaja on sillä hetkellä joten älä tuomitse. Provohan tämä toki on, mutta jos sattuu olemaan totta.....
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"] En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan. [/quote] Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :) Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan. [/quote] Minäpä olenkin niin rohkea, että sanon kaupustelijoille "Ei, kiitos. En ole kiinnostunut." Eivät soita enää uudelleen.
[/quote]
Ei toimi. Yhdestä lehtiä myyvästä yrityksestä on soiteltu useasti. Ja toisaalta, pakkomyynti on minusta ärsyttävää, joten lyön suoraan luurin korvaan. Säästypähän molempien aikaa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"] En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan. [/quote] Samaa mieltä. Jotenkin huvittavia nämä "en vastaa kuin tutuille"-ihmiset. Miten he ovat pärjänneet aikana ennen kännyköitä, kun ei nähnyt kuka soittaa :) Vastaan aina ja jos soittaja kaupittelee jotain, niin lyön luurin korvaan. [/quote] Samaa ihmettelen! Ymmärrän tuon esim. velkojia pakoilevilla rikollisilla, muuten tosi outoa. Luurin korvaan lyömistä kaupustelijalle en itse suosittele, voihan sitä sanoa asiallisesti, ettei kiinnosta ja lopettaa puhelu.
[/quote]
Yleensä noilla myyjillä on mahdottoman pitkä dialogi ja toisaalta en jaksa alkaa taistelemaan heidän kanssaan. Useinhan "ei" tarkoittaa myyjille ihan jotain muuta ja suunvuoroa ei meinaa saada millään. Pääsee helpommalla kun lyö luurin korvaan.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:41"]
[/quote]
Klo 7 aamulla voi olla monella ihmisellä vielä puhelin äänettömällä, minullakin on. Meillä on perheessä myös lapsia, jotka nukkuvat öisin, koska he tarvitsevat unta eikä ole mitään syytä lyhentää heidän yöuntaan.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:03"]Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin.
[/quote]
Tätä olen miettinyt. Itse en myöskään vastaa tuntemattomiin numeroihin. Kauppaavat minulle kuitenkin jotain! Kun Ilmoittaudun työttömäksi, joudunko sitten vastaamaan kaikille, vai viitsiikö mahdollinen työnantaja laittaa viestiä? Ja ei, minulla ei ole niin nykyaikaista puhelinta, että siihen saisi finderin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:44"]En voi ymmärtää näitä aikuisia jotka eivät vastaa tuntemattomaan numeroon. Itse vastaan aina, mitä siinä menettää? Ei kukaan voi sua sen puhelimen välityksellä satuttaa, kaupustelijoillekin voi lyödä luurin korvaan.
[/quote]
Siksi kun olen niin saamarinmoinen tossukka, että minun on hyvin vaikea sanoa kaupustelijoille heti alkuun jämäkästi "ei kiitos", saati että löisi luurin korvaan. Kuuntelen kohteliaasti, välillä yritän nätisti sanoa, että en oikeastaan ole kiinnostunut, mutta edelleen minulle tyrkytetään. Muutamat lehdet on tullut tilattua, kun en ole osannut kieltäytyä. Kiva niitä sitten perua.
Eli siksi en vastaa. Jos on oikeaa asiaa, niin voi soittopyynnön laittaa tekstarilla.
Sen enempää kantaa ottamatta, aloituksestahan ei nyt käy ilmi tapahtuiko soitto tuntemattomasta numerosta vai näkyikö soittajan numero, molemmat lienee vaikuttavat eri tavoin siihen miten erilaisilla tavoilla vastaanottava pää osaltaan voi asian suhteen toimia...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:09"]
Eikö pitäis ihan normaaliin työaikaan soittaa?
[/quote]
Määrittele normaali työaika...