Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työnhakija ei vastaa aamulla puhelimeen?

Vierailija
02.10.2015 |

Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)

Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.

Laiskiaisista ilmoitin juuri työkkäriin, jos vaikka karenssilla muistaisivat.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:05"]

Työtön ei saisi nukkua, käydä suihkussa tai tehdä mitään muutakaan jossa ei voi olla heti lähtövalmiudessa. Nim. Varttia vaille 8 soitettiin pääsisinkö klo 8 tulemaan sijaiseksi.

[/quote]

Minä jouduin armeijassa olemaan aina joskus lähtövalmiudessa ja se oli sen verran ikävää hommaa, että silloin päätin, että en enää koskaan elämässäni ole lähtövalmiudessa yhtään kertaa sitä enempää kun on aivan pakko ja mm. työtkin yms. valitsen osaltani sen mukaan.

Vierailija
82/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä käännän ihan rehellisesti kylkeä vielä tuohon aikaan. En todellakaan työttömänä ollessa herää ennen kukonlaulua. Nyt kun ei tarvi töihin aamulla lähteä, niin nautin pitkään nukkumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:03"]

Itse en vastaa kenenkään tuntemattoman numeroon! Mulle täytyy sitten laittaa viestiä kuka soitta, niin soitan takaisin.

[/quote]

En vastaa minäkään. Onneksi on kuitenkin puhelimessa fonecta caller, niin näkee kuka soittaa ja tietää kannattaako vastata. Jos ei näy soittajan nimeä, niin en vastaa ollenkaan.

Vierailija
84/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yleinen käytäntö tuo, että soitetaan ja pyydetään haastatteluun samalle päivälle? Kuulostaa jotenkin typerältä toiminnalta. Henkilöhän voi olla vaikka toisessa kaupungissa käymässä.

Ainiin, mutta kun työttömän kuuluu istua kotona kaiket päivät kyttäämässä puhelinta. Ja mielellään yötkin, ei kai sitä nukkua tarvitse.

Vierailija
85/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:09"]Eikö pitäis ihan normaaliin työaikaan soittaa?
[/quote]

Eri paikoissa on erilainen normaali. Esim. Nykyisessä paikassani on 7-15.09 ja edellisessä 15.30-21.

Vierailija
86/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ihminen herää klo 5! Silloin mennään aamulypsylle! Tämä on agraariyhteiskunta senkin laiskiaiset!!!!!!

Vierailija
87/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti!

Vierailija
88/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää soittaa tuohon aikaan aamusta. Itsekin olen klo 7 koiran kanssa lenkillä enkä kanna kännykkää mukanani.

t. työnantaja

Vierailija
89/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olis vastannut tuntemattomaan numeroon, elämäni rakkaustarina olisi jäänyt kokematta. Sen vastapainoksi voin kuunnella muutamat puhelinkaupustelijan jorinat.

Vierailija
90/90 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:41"]Olisin klo 7 pyytänyt työhaastatteluun, mutta ei vastannut. Soitin toisen kerran klo 7.15. Sama juttu toisen työttömän kanssa. Nyt tuli toiselta viesti "?" eli näköjään hän on jo avannut silmänsä, kun osasi noinkin asiallisen viestin laittaa. :)

Valitettavasti piti sitten hylätä nämä kaksi laiskiaista ja kutsuin työhaastatteluun erään jo työlämässä olevan.

Laiskiaisista ilmoitin juuri työkkäriin, jos vaikka karenssilla muistaisivat.
[/quote]

Jos itse hylkäsit niin miksi saisivat karenssia? Itselläni myöskin meni soitosta pari tuntia ennen kuin huomasin että oltiin kaipailtu ( kun olin työttömänä). Joten ei pidä kiukutella jos joku nukkui pidempään kun sinä, syynä kun voi olla niin monta muutakin syytä kuin ei halua työskennellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän