Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ei kiitos, mulla on pt:n tekemä ruokavalio"

Vierailija
26.09.2015 |

No niin. Olen alunperin pudottanut painoa omin avuin ja välillä superdieettiä noudattaen. Kesällä saavutin viimein ns tavoitepainoni.
Noin reilu vuosi sitten aloitin crossfitissa ja talvella siirryin treenaamaan salille.
Minulle kävi kuten monille muillekin , eli nälkä kasvoi syödessä. Loppukesästä päädyin palkkaamaan personal trainerin itselleni ja tehtiin 6kk diili.
Nyt olen elokuun alusta noudattanut ruokavaliota, joka tähtää lihasten kasvuun, sillä tavoitteenani on lisätä lihasmassaa ja muokata kroppaa mahdollisimman tehokkaasti.
Miten hitossa se on muille niin vaikea asia!?! Näytetään hapanta naamaa ja huokaillaan kun ei munkki ja paahtoleipä maistu. Miten se voi olla aikuiselle ihmiselle niin helkkarin vaikea kunnioittaa toisten valintoja?
Vaikka nytten ottaa aivoon (mm anopin hapan naama) niin silti olen aina ystävällisesti kieltäytynyt ja kertonut ruokavaliosta ainoastaan kysyttäessä.
Argh!!

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä ihmiset?! Pahastutte siitä, että joku vieras jättää kohteliaasti ("ei kiitos")herkut väliin, oletteko tosissanne??
Herkuttelen harvoin, ja silloin kun niin teen, haluan valita ITSE mihin herkutteluun varatut kalorini käytän. Ei ole ongelma minulle mutta teille näkyy olevan. MIKSI IHMEESSÄ?!

Vierailija
62/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:33"]

Niinno minun mielestä se on ihan normaalia, että joskus hiki lentää ja lihakset huutaa hoosiannaa. Ymmärrän, että se tuntuu oudolta ja raskaalta jos on koko elämän istunut perseellään. En ymmärtänyt, että meillä kaikilla on erilaiset lähtökohdat.

[/quote]

 

No nyt se selvisi. Olet laiha läski joka ei ole salia nähnytkään. 

 

Minä teen 2-4 krt kovemmilla painoilla kuin normaalipainoiset "treenaajat", ja aion säilyttää tämän voimatason myös 30 kg kevyempänä. Siksi mulla on pt. Joka tuntuu aiheuttavan suurta kateutta täällä av-mammojen keskuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:18"]Tuntuu tosi pahalta varmaan, jos munkit on vaikka omatekemiä. Onko ruokavalio niin grammalleen tarkka? Treenaatko siis kisoihin? En nyt halua saarnata, mut eikö yksi munkki anopin luona menis silloin tällöin? Et varmaan joka päivä siellä tai muilla kutsuilla ravaa?
[/quote]
Ei kai se yksi tupakka appiukon kanssa silloin tällöin haittaa? Eihän se nyt jokapäiväistä ole? Vai miten se nyt meni...

Vierailija
64/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:59"]

Näissä ravintovalveutuneissa kodeissa kasvaa tällä hetkellä moni tulevaisuuden syömishäiriöinen.
[/quote] No niinpä. Tosi vaikeeta ymmärtää näitä ruokahysteerikkoja ja ortorektikoita, tosin itse oon saanu lottovoiton geeniarpajaisissa eikä tarvitse miettiä mitä syö ja kuinka paljon, paino ei nouse suklaan ja pizzan huolettomasta syömisestä huolimatta. Sääli tosiaan ruokanatsien perheitä.
[/quote]
Entäs se kunto?

Vierailija
65/128 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:49"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:39"]"Nälkä kasvoi syödessä", sanot eli sulla on tainnut nyt mopo karata aika pahasti lapasesta, vai tavoitteletko pääsyä fitness-kisoihin? Aika huolestuttavaa tuollainen ulkonäköön, siis kroppaan fikaoitunut elämäntapa. On ihan hyvä syödä terveellisesti, mutta täytyy olla myös malttia ja harkintaa, miten kompensoida "harha-askeleet", siis vaikka se yksi munkki. Ei kai sullakin ole niin heikko luonne, että jos kerran maistat jotain kiellettyä, niin sulla romuttuu koko dieetti?
[/quote]

En tähtää kisoihin, sillä en ikinä kykenisi kisadieetille. Kropallani ei muutenkaan ilman kauneuskirurgiaa pärjäisi niissä karkeloissa, sillä aikaisempi jojoilu painon kanssa on jättänyt runsaasti löysää nahkaa ja raskausarpia.
Mikä siinä huolestuttaa jos ihminen yrittää kasvattaa lihasmassaa? Mä olen ihan normaalipainoinen 158/56kg. Tässä vajaan kahden kuukauden aikana on paino jopa noussut muutaman kilon. Syön tällä hetkellä tosi paljon, vaikka munkista kieltäydynkin.
Ap
[/quote]

Etkö sä oo vähän tuhti/pullea noin lyhyeksi?

Vierailija
66/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miksi tää asia on joillekkin niin hirveä ongelma.. Ei se ole keneltäkään pois jos päättää olla syömättä kaikkia sokerimyrkkyjä! Mulla ainakin nousee ketutuskäyrä 100 alle 2sek, jos joku alkaa "pakottamaan" syömään ihan mitä vaan ilman että ite haluan. Ja ei, en treenaa eikä ole pt:n tekemää ruokavaliota. Olen joskus treenannut ja työkaveri melkeenpä pakotti syömään kaikenmaailman pullaa sun muuta, en syönyt, musta oli hauskempaa provosoida olemalla syömättä niitä. Luulen että kateus on se mistä kaikki on kiinni. Kun ei ole itsekuria olla ite syömättä niitä sokerimunkkeja niin on helpompaa olla kaverille vihainen kun se ei syö munkkia, koska itse ei pystytä kieltäytymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta munkit ja pullat eivät maistu hyvältä, ja maha tulee kipeäksi. Syön mitä haluan, mutta ruuan tuputtaminen ahdistaa. Varmasti voisin silloin tällöin pullaa syödä, mutta kun en tahdo.

Vierailija
68/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:56"]

Jos ruokavalioon ei mahdu edes pari kertaa kuussa nautittua pullaa tai keksiä, se ei ole silloin sellainen, jota voi noudattaa koko loppuelämänsä, sori nyt vaan. 

[/quote]

Tuskinpa kukaan on ajatellut laihduttaa lopun elämäänsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hieman kaksipiippuinen juttu. Olen vastaavaa miettinyt oman kasvissyöntini kautta.

Ei ole hirveen kohteliasta mennä kylään ja sitten ei mitkään tarjoilut muka kelpaa. Samalla mulla on oikeus olla kuten olen ja noudattaa vaikka pissakakka valiota jos itse tahdon niin.

Sulla on vielä aika tuore juttu tuo, että kyllä ne tottuu siihen. Ehkä alkaa ottamaan selvää asioita. Näin mulla kävi anopin kanssa. Se oli aivan ihana tapaus, kun pörähti sekin kasvissyöjäksi. :D Nyt se testailee kaiken maailman ruokia ja tekee aivan mahtavaa ruokaa.

Vierailija
70/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh oon kovemmassa kunnossa kuin 99% mammoista enkä ole koskaan tehnyt numeroa syömisistäni. Kaikki menee ja jos jotain en halua niin otan puolet esim munkista lautaselle ja jätän siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 00:42"]En voi käsittää miksi tää asia on joillekkin niin hirveä ongelma.. Ei se ole keneltäkään pois jos päättää olla syömättä kaikkia sokerimyrkkyjä!

[/quote] Tässäpä tää kiteytettynä: Sokeri on MYRKKYÄ, samoin suola, voi, kerma eli kaikki millä ruoasta saa maukasta. Ei ihme että nää ruokahysteeriset on niin kireetä porukkaa kun mikään siitä vähästä sallitusta syötävästä ei saa maistuakaan miltään.

Vierailija
72/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:55"]

Minusta, siis vain minusta, tämä fitness-buumin ruokavaliohysteria vaakoineen on eräänlainen syömishäiriö. Eikä kyse ole siitä, tykkääkö munkista vai ei, vaan siitä, ettei kertakaikkiaan voi syödä sitä munkkia missään tilanteessa, vaikka haluaisi, koska pt on "tehnyt mulle ruokavalion, jota noudatan loppuikäni ja se ei salli munkkia vaan raakana punnittua jauhelihaa 100 g / ateria". Ja joku ruoan kanssa aikaisemmin kompleksinen (ylipainoinen) todella uskoo, että seuraavat 20 vuotta pystyy elämään punnitsemalla jauhelihaa ja kanasuikaleita ja raejuustoa.

[/quote]

Olen tuo 118, jolle ei pulla maistu. Tässä nyt taitaa unohtua se, että monille rasvan, sokerin ja valkoisen jauhon yhdistelmä on ihan oikeasti huume ja myrkky, joka koukuttaa erittäin voimakkaasti. Heille se yksi pulla voi olla yhtä pahasta kuin narkkarille yksi piikki, joten ymmärrän tuon ehdottoman kieltäytymisen heidän osaltaan hyvin. 

Muuten olen sitä mieltä, että ihmisen elämässä on jo muutenkin niin paljon stressaavia asioita, että ruuasta ei ehkä ihan ehdoin tahdoin ja vapaaehtoisesti kannattaisi tehdä ylimääräistä stressin aihetta, jos muutenkin pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 00:42"]En voi käsittää miksi tää asia on joillekkin niin hirveä ongelma.. Ei se ole keneltäkään pois jos päättää olla syömättä kaikkia sokerimyrkkyjä!

[/quote] Tässäpä tää kiteytettynä: Sokeri on MYRKKYÄ, samoin suola, voi, kerma eli kaikki millä ruoasta saa maukasta. Ei ihme että nää ruokahysteeriset on niin kireetä porukkaa kun mikään siitä vähästä sallitusta syötävästä ei saa maistuakaan miltään.
[/quote]
Tykkään mauttomasta ja terveellisestä ruoasta, joten kyllä miellän kerman, voin ja liian suolan myrkyksi. Sokeri sen sijaan oikein käytettynä (esim. hedelmät) on kaukana myrkystä. Pullassa/leivoksissa sokeri on myrkkyä. Itse et vaikuta olevan tätä mieltä, mutta mitä sitten?? Ei ole sinun tehtäväsi nähdä asiasta vaivaa. En minäkään näe vaivaa sinun suolan, kerman tai voin käytöstä.
T. Eri kommentoija.

Vierailija
74/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:18"]

Tuntuu tosi pahalta varmaan, jos munkit on vaikka omatekemiä. Onko ruokavalio niin grammalleen tarkka? Treenaatko siis kisoihin? En nyt halua saarnata, mut eikö yksi munkki anopin luona menis silloin tällöin? Et varmaan joka päivä siellä tai muilla kutsuilla ravaa?

[/quote]

Niin juuri, onko se aina niin ehdottoman tarkkaa? Miksi ei voisi joskus mennä maalaisjärjellä ja ajatella, että ehkei yksi munkki maailmaa kaada. Mulle tuli kerran kylään kaveri, jonka tiesin olevan laihiksella. Ajattelin, etten aio tarjota mitään makeaa/rasvaista/suolaista. Olin tehnyt itse sämpylöitä ja varannut niiden kanssa kasviksia, juustoja ja sitten oli hedelmiä. Sämpylöitä ei vieras kuitenkaan pystynyt syömäään, eikä hedelmiä. Järsi sitten hiukan paprikaa ja söi palasen juustoa. Tuntui vähän hassulta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mulle valmis ruokavalio tuntuu helpottavalta. Tiedän, että valmentajallani on kymmenien vuosien kokemus asiasta, joten voin luottaa siihen, että tätä ruokavaliota noudattamalla ja treenaamalla saan aikaan tuloksia.
Ap

Vierailija
76/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:59"]

Näissä ravintovalveutuneissa kodeissa kasvaa tällä hetkellä moni tulevaisuuden syömishäiriöinen.
[/quote] No niinpä. Tosi vaikeeta ymmärtää näitä ruokahysteerikkoja ja ortorektikoita, tosin itse oon saanu lottovoiton geeniarpajaisissa eikä tarvitse miettiä mitä syö ja kuinka paljon, paino ei nouse suklaan ja pizzan huolettomasta syömisestä huolimatta. Sääli tosiaan ruokanatsien perheitä.
[/quote]

Olet laiha lihava. Kehosi voi varmasti yhtä huonosti, kuin lihavalla et vain näytä lihavalta. Vaikka ei lihoisi pitää miettiä mitä syö jos haluaa pysyä terveenä ja, että kehon koostumus on muutakin kuin rasvaa..

Vierailija
77/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:18"]

Tuntuu tosi pahalta varmaan, jos munkit on vaikka omatekemiä. Onko ruokavalio niin grammalleen tarkka? Treenaatko siis kisoihin? En nyt halua saarnata, mut eikö yksi munkki anopin luona menis silloin tällöin? Et varmaan joka päivä siellä tai muilla kutsuilla ravaa?

[/quote]

Niin juuri, onko se aina niin ehdottoman tarkkaa? Miksi ei voisi joskus mennä maalaisjärjellä ja ajatella, että ehkei yksi munkki maailmaa kaada. Mulle tuli kerran kylään kaveri, jonka tiesin olevan laihiksella. Ajattelin, etten aio tarjota mitään makeaa/rasvaista/suolaista. Olin tehnyt itse sämpylöitä ja varannut niiden kanssa kasviksia, juustoja ja sitten oli hedelmiä. Sämpylöitä ei vieras kuitenkaan pystynyt syömäään, eikä hedelmiä. Järsi sitten hiukan paprikaa ja söi palasen juustoa. Tuntui vähän hassulta. 
[/quote]

Mun mielestä on hassua syödä ainoastaan kohteliaisuudesta sellaista, mitä ei tee mieli syödä.
Ap

Vierailija
78/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on lapsena opetettu, että tarjottavia kuuluu maistaa. En minäkään aina haluaisi vieraisilla syödä pullaa, mutta onneksi olen sen verran hyvinkasvatettu, että syön sen pullan ihan kohteliaisuudesta. Joskus teen niin, että mainitsen olevani dieetillä tms. mutta sitten sanon, että "äh, mun ei pitäisi syödä herkkuja, mutta tuo pulla näyttää niin hyvältä, etten voi vastustaa! sun ei pitäis tarjota mulle näitä..." Hyvä isäntä/emäntä ummärtää vinkin ja tarjoaa ensi kerralla jotain terveellisempää.

Vierailija
79/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ajatus:

- ruoka on uusi uskonto, ja saa aikaan samanlaista hihhulointia, ja oman uskon paremmuuden halua kuin lahkolaisuudet

- aloituksessa minusta kamalinta on se, että isä ja lapset syövät eri ruokaa kuin äiti

- ei oikeasti toisten munkin syöntiä tai syömättömyyttä työpaikoilla ihmetellä, ellei joku halua tehdä ruokavaliostaan suurta draamaa

Vierailija
80/128 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hyvin kasvatettu, että on pakko syödä, vaikkei halua tai tee mieli? Ei mene jakeluun. Hyvin kasvatettu isäntäväki ymmärtää kohteliaan "ei kiitos tällä kertaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi