Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

190 miljoonaa ei ole mahdollista viedä sote-järjestöiltä ilman, että se osuu karmeilla jälkiseurauksilla juuri sinne tärkeimpään työhön

Vierailija
23.06.2026 |

Kyseessä on niin valtava summa. Rahaa kyllä näyttää riittävän yritystukiin ja omiin veronkevennyksiin vaikka velkamiljardeja.
Oikeistolle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne ihmisten ongelmat eivät vain itsestään maagisesti "parane", vaikka resurssit vetäisi kuinka alas. Ne pahenevat, kasautuvat ja tulevat hoitamattomina sellaisella tavalla maksuun, että kaikkia pitäisi hirvittää. Tästä kehitystkulusta näemme viitteitä jo nyt, kun lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus on räjähtänyt kasvuun.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.

Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.

Vierailija
2/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sostem:n tutkimusbarometrin mukaan 3/4 sote-järjestöstä toimii erittäin kustannustehokkaasti ja vaikuttavasti. Tämä on faktaa, jonka voit itse käydä tarkistamassa.
Kun ministeri Rydman ei edelleenkään kyennyt kertomaan yhden ainutta konkreettista esimerkkiä tällaisista "järjestöjen järjestöistä" , jäljelle tuosta päätetystä 190 miljoonan leikkauspotista jäävät käytännössä ne 99% aivan minimaalisella tuella työskentelevät, elintärkeät itsemurhien ehkäisyyn, päihdekuntoutukseen ja mielenterveysongelmiin keskittyvät järjestöt.
Näiltä järjestöillä viimeisetkin roposet ottamalla aiheutamme todellisuudessa vain enemmän kustannuksia. Ihmisten ongelmat kun eivät oikeiston kuvitelmista huolimatta vaan "parane itsestään", vaan pitkittyvät, kasautuvat ja tulevat lopulta korkojen kera maksuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoista pahuutta harjoittaa.

Vierailija
4/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain. 

Vierailija
5/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaa suunnittelevien auttamisjärjestöiltähän ei tarvitsisi leikata ollenkaan, mikäli hallitus olisi halunnut luopua edes itse itselleen antamista miljoonien veroalennuksista. Puhumattakaan miljardien yritystukimenoista. Mutta ei.
Heikompien kimppuun aina!

Vierailija
6/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain. 

Kerrotko lisää näistä "johtajista"? En väitä etteikö näin voisi olla, mutta jaksaa hämmästyttää miten näihin ei koskaan saa minkäänlaista lähdettä. Vähän kuin "no, naapurin jarilta kuulin rappukäytävässä että näin on!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestöjen kohtaava ja suorittavaa työ tehdään vapaaehtoisvoimin. Sitten löytyy ne johtajat, jotka nostaa tuhansien palkkaa ja pyörittävät muutama paperia kuukausittain. 

Siitähän näissä Rydmanin kriteereissä ei ole kyse. Toteutuessaan kyseiset kriteerit vähentäisivät eniten nimenomaan sitä kaikkein tärkeintä ja konkreettisinta kohtavaa kenttätyötä lausuvat mm THL, ja STT Info.

Vierailija
8/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rydman on itse halunnut kohdistaa leikkurinsa nimenomaan sairaimpiin, kaikista vakavimmista vammoista kärsiviin, syöpäpotilaaksi joutuneen pienen lapsen auttamistyötä tekevään järjestöön.

Tämä on ollut täysin vapaaehtoinen päätös. Jos tässä olisi jonkunlaisia "pakkoja", eihän hallitus olisi kehysriihessään voinut alentaa omaa verotustaan velkarahalla.

Silloin tällaiseen veivaukseen ei yksinkertaisesti olisi ollut rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

Vierailija
10/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

Tiedätkö paljonko muissa maissa tuetaan terveyttä edistäviä järjestöjä? Voin kertoa, Tanskassa ja Ruotsissa määrät ovat moninkertaisia suomen vastaaviin verrattuna. Ja talous näissä maissa sen kun porskuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua. Oikeistohallituksen vastuuttomuudella ja holtittomalla rahankäytöllä ei näytä olevan mitään rajaa.

Vierailija
12/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.

Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.

Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta

https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotejärjestöt ottavat palkkaa sieltä, mutta asiakkaille ei ole omaa rahaa, kontrolloivat vain muita. Kun se raha auttaisi suoraan ihmisiä pääsemään jaloilleen, ilman järjestöä. 

Vierailija
14/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se jo kertoo tarpeeksi tästä menoautomaatista, että tällaisilta joutavilta järjestöiltä voi viedä 189 MILJOONAA

VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua. Oikeistohallituksen vastuuttomuudella ja holtittomalla rahankäytöllä ei näytä olevan mitään rajaa.

Niin aina sosialistit arvioivat, kun julkisia menoja leikataan🤣sosialistien mielestä ikuinen kasvu on mahdotonta, paitsi julkistalouden kasvu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä kohtaavasta työstähän Rydman on leikannut ja silminnähden himoitsee leikata lisää.

Ihmisten pahoinvointi on oikeistopoliitikon elinehto.

Oletko joku venäjän trolli, kun levität täysin selvää disinformaatiota? Rydmanin kriteerit olisivat leikanneet ensisijaisesti juuri kaikesta muusta kuin siitä kohtaamasta työstä. Voit itse tarkistaa kriteerit tuolta

https://www.stea.fi/stea-avustusten-myontamisen-kriteerit-tiukkenevat-2…

Et liene itse lukenut tuota kriteerilistaa. 190 miljoonaa ei yksinkertaisesti pysty säästämään pelkistä "johtajien palkoista". VTV arvioi, että säästöt tulevat osumaan mm etsivään nuorisotyöhön, jota karsimalla aiheutamme käytännössä vain pahemmat kustannukset kun ongelmanuoret eivät saa enää apua.

Vierailija
16/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatyöpaikkoja on hyvä purkaa. Saavat sitten tietää mitä on työttömän arki. Kuulemma isot tuet, joten mikä ongelma.

Vierailija
17/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotejärjestöt ottavat palkkaa sieltä, mutta asiakkaille ei ole omaa rahaa, kontrolloivat vain muita. Kun se raha auttaisi suoraan ihmisiä pääsemään jaloilleen, ilman järjestöä. 

Sitten sitä pitäisi lapata julkiselle puolelle suoraan, ja enemmän. Sitäkö sinä haluat. Siis lisää velkaa ja julkisia menoja?

Vierailija
18/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sotejärjestöt ottavat palkkaa sieltä, mutta asiakkaille ei ole omaa rahaa, kontrolloivat vain muita. Kun se raha auttaisi suoraan ihmisiä pääsemään jaloilleen, ilman järjestöä. 

Ei näitä tehtäviä voi oikein jättää hoitamattakaan, se tulee lopulta paljon kalliimmaksi, kuin muutaman miljoonan antaminen itsemurhaa suunnittelevia auttaviin järjestöihin. Et ehkä ymmärrä kuinka tärkeää ja lopulta taloudellistakin työtä siellä tehdään.

Vierailija
19/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen Sote ajetaan alas koska kapitalismi. Siirrytään samaan kuin USA. Ajetaan ihmiset ostamaan vakuutukset ja käyttämään yksityisiä palveluntarjoajia. Vaan milläköhän kansa mitään vakuutuksia enää ostelee kun on kupattu leipäkin pöydästä. Mielenkiintoista, mitä niille verorahoille tapahtuu ja on jo tapahtunut, jolla pyöritetty julkista sotea, tuskin veroja tullaan vähentämään vaan ne käytetään Naton ylläpitoon ym. varusteluun eliitin "bonusten" lisäksi ja ties mihinkä muuhun.

Vierailija
20/56 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikkoja on hyvä purkaa. Saavat sitten tietää mitä on työttömän arki. Kuulemma isot tuet, joten mikä ongelma.

190 miljoonaa ei ole yksinkertaisesti mahdollista leikata sote-järjestöiltä ilman, että se osuu karmeilla jälkiseurauksilla ja loppulaskulla juuri sinne tärkeimpään, konkreettisimpaan ja akuuteimpaan kohtaamistyöhön. Kyseessä on niin valtava summa.
Rahaa kyllä näyttää riittävän yritystukiin ja omiin veronkevennyksiin vaikka miljardeja.
Oikeistolle tämä voi tulla yllätyksenä, mutta ne ihmisten ongelmat eivät vain itsestään maagisesti "parane", vaikka resurssit vetäisi kuinka alas. Ne pahenevat, kasautuvat ja tulevat hoitamattomina sellaisella tavalla maksuun, että kaikkia pitäisi hirvittää. Tästä kehitystkulusta näemme viitteitä jo nyt, kun lapsiperheköyhyys ja asunnottomuus on räjähtänyt kasvuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä