Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten korjata jatkuvasti lisää lohkeava hammas?

Vierailija
23.06.2026 |

Kunnallisessa hammaslääkärissä eivät koskaan tee asialle mitään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitattamalla siihen keraamisen kruunun yksityisellä. Maksaa n. 700 - 900 e riippuen mikä hammas kyseessä.

Vierailija
2/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitattamalla siihen keraamisen kruunun yksityisellä. Maksaa n. 700 - 900 e riippuen mikä hammas kyseessä.

Siis inhoan sua. 

 

Lopeta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lohkesi hammas aika pahasti ja se kruunutettiin. Nyt on ihan kuin uusi.

Vierailija
4/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitattamalla siihen keraamisen kruunun yksityisellä. Maksaa n. 700 - 900 e riippuen mikä hammas kyseessä.

EIkö ole jotain massaa jolla sen voisi itse korjata? Ei ole rahaa tuollaiseen.

Vierailija
5/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo sama ongelma. Paikka lohkesi kerran, sitten toisen, lopulta jäänyt kuin nysä. Ei sitä koske, mutta siitä nysästä voi levitä bakteereja verenkiertoon. Nauratin joskus naisia baarissa - nauroin niin että hampaani lähti. :)

.....

Papalla ei ollut kuin yksi hammas. oli maalla kaatunut ja telonut lonkkansa. Leikkaus ja kuntoutus, -laitoksessa. Siellä antaneet hammasharjan. Tädit nauroi, et pitäähän se yksikin hammas harjata :)

Ihmettelin joskus, et miten hän eli niin pitkän elämän (yli 93v.). Tulin siihen tulokseen, et hampaat lähteneet, ei niistä mitään bakteereita irronnut verenkiertoon. Sitä hammashoitoa kun ei ollu; ei toisaalta ollut karkkiakaan. Suklaasta en osaa sanoa, milloin/minä vuonna sitä tuli.

Vierailija
6/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitattamalla siihen keraamisen kruunun yksityisellä. Maksaa n. 700 - 900 e riippuen mikä hammas kyseessä.

EIkö ole jotain massaa jolla sen voisi itse korjata? Ei ole rahaa tuollaiseen.

Kyllä sen voi korjata muovipaikallakin. Se ei paljoa maksa. Itselläkin tehty muovista sivuhampaaseen kruunu yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Keraaminen on toki kestävämpi mutta tosiaan kallis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tee mitään? Aina on lohkeamat korjattu.

Vierailija
8/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitattamalla siihen keraamisen kruunun yksityisellä. Maksaa n. 700 - 900 e riippuen mikä hammas kyseessä.

EIkö ole jotain massaa jolla sen voisi itse korjata? Ei ole rahaa tuollaiseen.

Laske paljonko tulee maksamaan se jatkuva paikkaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tee mitään? Aina on lohkeamat korjattu.

Lohkeama voi olla sellaisessa paikassa, että paikka ei kestä purentarasitusta. Keraaminen kruunu voi olla paras valinta, jos hampaan haluaa säilyttää.

Vierailija
10/10 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tee mitään? Aina on lohkeamat korjattu.

Lohkeama voi olla sellaisessa paikassa, että paikka ei kestä purentarasitusta. Keraaminen kruunu voi olla paras valinta, jos hampaan haluaa säilyttää.

Etuhampaan kärjessä. Eivät tee Helsingissä mitään, mainitsen siitä aina tarkastuksen yhteydessä. kai tässä täytyy säästää yksityiseen tai ostaa sikaflexiä.