Mistä voisin löytää perhekeskeisen miehen?
Olen parikymppinen nainen ja opiskeln tällä hetkellä korkeakoulussa. Ala on hyvin naisvaltainen ja muutenkin kaikki opiskeluiden kautta tuntemani miehet revitään käsistä tai he hakevat lähinnä yhden yön juttuja mistä en ole kiinnostunut. Harrastukseni ovat myös hyvin naisvaltaisia ja yksin harrastettavia, joten sitä kauttakaan en miehiä tapaa. Nettideittejä kokeilin, mutta sieltäkään en oikein sopivaa seuraa löytänyt. Parisuhde kokemusta minulla on hyvin vähän, koska en vain ole löytänyt sopivia miehiä, olen myös vähän ujo ja hiljainen sekä sivummalle vetäytyvä. Miesten mielestä olen ollut kiinnostava ja viehättävä monella tapaa. Ulkonäköäni on kehuttu paljon.
Haluaisin löytää mukavan ja viehättävän suunnilleen samanikäisen miehen, joka jakaisi elämänarvoni. Joitain mukavia miehiä olen tavannut, mutta nämä elämänarvot ovat usein vaikuttaneet siihen, ettei jutusta ole tullut mitään. Tapailin myös hieman vanhempia miehiä, koska ajattelin heidän olevan kypsempiä, mutta ajatuksemme eivät kohdanneet lainkaan eivätkä hekään olleet sen kypsempiä, osa vaikutti jopa lapsellisemmalta kuin itseni kanssa samaa ikäluokkaa olevat. Haluaisin löytää miehen, joka haluaisi perustaa perheen jo nuoremmalla iällä ja hankkia kanssani 2-5 lasta. Lissäksi haluaisin, että menisimme naimisiin miehen kanssa ennen lasten hankintaa. Haaveissa minulla olisi myös omakotitalo, koska isomman perheen kanssa kerrostaloasuminen käy äkkiä ahtaaksi. Useat miehet ovat kavahtaneet täysin, kun olen kysynyt heidän näkemyksiään avioliitosta tai lapsista. En tietenkään ensitreffeillä ole ottanut asiaa puheeksi vaan pidemmän tuntemisen jälkeen. Avioliittoon suhtautuminen monella on ollut ehdoton ei, tai suhtautuminen on ollut sellaista, että avioliitto on okei, jos he saavat avioliiton aikana vapaasti käydä vieraissa. En hyväksy pettämistä. Lapset haluaisin hankkia kohtuu nuorena, koska jaksamista on silloin ehkä enemmän kuin vanhempana ja haaveillut hieman isommasta perheestä, jota en todennäköisesti voi saada jos perustaisin perheen vasta reilusti yli kolmikymppisenä, ja raskauksien välissäkin on hyvä pitää väliä.
Tiedän, ettei perheily ole kovin trendikästä, mutta en usko että se on täysin kuollutkaan. Mistä voisin löytää miehen, joka haluaisi perheen ja elää tavallista perhe-elämää? Mistä av-mammat ovat löytäneet miehensä?
Kommentit (131)
Sulla on liian kova kiire. Miehet pelästyy, jos heti kättelyssä alat puhua perheen perustamisesta. Muutenkin kuulostat siltä, että käsikirjoituksesi on liian valmis. Jos tapailisit vaan ja odottaisit kuinka suhde kehittyy. Eikä niin että oma suunnitelmasi on sinulle tärkeämpi kuin se ihminen
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:43"]Jos haluat tuollaisen miehen, niin kuten aavistelit, hänen tulee olla sinua selvästi vanhempi. 20-vuotiaista pojista et tuollaista löydä. Kolmekymppisistä miehistä kylläkin. Eli jos et halua odottaa unelmasi kanssa, niin deittaile n. 30-vuotiaita.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Vanhemmat miehet ovat mielestäni kypsempiä.
Mieti ensin millä rahoitat tuon haaveesi. Yhden miehen palkalla, ette vielä saa kaikkea mitä haluat. Sinunkin pitää siksi käydä hyväpalkkaisissa töissä ja sinulla on pakko olla säästöjä ennen projektiin ryhtymistä.
Mutta ovatko parikymppisistä kiinnostuneet kolmekymppiset yhtään sen kypsempiä kuin ne parikymppiset miehet?
Mitä ne sinun elämänarvot ovat? Mainitsit perhekeskeisyyden ja avioliiton. Kerro vielä lisää arvomaailmastasi.
Älkääs nyt lannistako noin. Kyllä löytyy 20 - 30-vuotiaistakin perhekeskeisiä ja sitoutumishaluisia. Niitä ei vaan löydä baareista.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 08:10"]Älkääs nyt lannistako noin. Kyllä löytyy 20 - 30-vuotiaistakin perhekeskeisiä ja sitoutumishaluisia. Niitä ei vaan löydä baareista.
[/quote]
Paitsi jos käy hyvä tsägä, itse löysin 29v perhekeskeisen miehen baarista.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:59"]
Mieti ensin millä rahoitat tuon haaveesi. Yhden miehen palkalla, ette vielä saa kaikkea mitä haluat. Sinunkin pitää siksi käydä hyväpalkkaisissa töissä ja sinulla on pakko olla säästöjä ennen projektiin ryhtymistä.
[/quote]
Mielestäni tämä menee jo osittain ohi aiheen, mutta vastaan tähän nyt kumminkin. Kerroin aloituksessani että opiskelen korkeakoulussa, opinnot tällä hetkellä reilusti yli puolen välin. Alalla, jota opiskelen on tähän mennessä ollut melko hyvät työllisyysnäkymät ja palkka hyvä, tosin kaikilla aloilla työttömyys on lisääntynyt. Palkka alalla jota opiskelen on ollut hyvä. Pienen perinnön olen saanut isovanhempien kuoleman jälkeen, joten säästöjäkin on, ei mitenkään suuria määriä, mutta kuitenkin jotakin.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:34"]. Mistä voisin löytää miehen, joka haluaisi perheen ja elää tavallista perhe-elämää?
[/quote]
Vaikka täältä olemalla aktiivinen ja osallistumalla keskusteluun.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:59"]
[/quote]
Mielestäni tämä menee jo osittain ohi aiheen, mutta vastaan tähän nyt kumminkin. Kerroin aloituksessani että opiskelen korkeakoulussa, opinnot tällä hetkellä reilusti yli puolen välin. Alalla, jota opiskelen on tähän mennessä ollut melko hyvät työllisyysnäkymät ja palkka hyvä, tosin kaikilla aloilla työttömyys on lisääntynyt. Palkka alalla jota opiskelen on ollut hyvä. Pienen perinnön olen saanut isovanhempien kuoleman jälkeen, joten säästöjäkin on, ei mitenkään suuria määriä, mutta kuitenkin jotakin.
[/quote]
Miten aiot päästä käsiksi alan hyvään palkkaan, jos haluat lapset nuorena haluat niitä paljon? Sulla on tossa toimimaton yhtälö.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 08:04"]Mitä ne sinun elämänarvot ovat? Mainitsit perhekeskeisyyden ja avioliiton. Kerro vielä lisää arvomaailmastasi.
[/quote]
Haluatko vastata?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"] Jos sen miehen niskoille ei kaada liikaa vastuuta ja jos te naiset ottaisittekin suurimman osan vastuusta itsellenne ja antaisitte sen miehen ottaa ensimmäiset kolme vuotta koti-isänä. Menisitte te töihin ja elättäisitte taloudellisesti perheen niin ehkä miehet alkaisivat muuttua Suomessa. Nythän on ollut pitkään jo niin että naiset ovat olleet lapsien kanssa loisina ja mies on patistettu töihin. Ajat muuttuvat vai miten se kippari Kalle sanoi Olgalle. Näin se menee. Ajat muuttuvat ja mitä se kippari Kalle sanoi ja pois päin kyllä se menee pitkässä juoksussa niin päin. Ette te voi miehiltä odottaa samaa mitä ennen odotitte. Ajat muuttuu... [/quote] Mikä olisi mielestäsi sopiva aika naisen lähteä elättämään perhettän ja etenkin sitä miestä? Synnytystä seuraava päivä? [/quote] Mikäs siinä. Olisihan s e sopinut. Tosi tilanteessa miehelle oli oma ura ja vapaus tärkeämpiä. Ja ettei elintasosta tingitä. Kyllä munkin palkalla olisi perheen elättänyt, mutta jostain olisi joutunut joustamaan. Ai niin. Olin säästänyt rahaa ennen äippäreitä hyvän summan ja ne rahat sekä kakki mikä mulle tuli meni perheelle silloin kun olin kotona. Kokonaisen 10 kk hoitovapaalla, yhteensä, 2 lasta. Enkä tunne ketään jota mies "elättää" .. Voisi tämäkin turha louskutus loppua
[/quote]
Nin, sinun rahasi olivat perheen rahoja. En ymmärrä näkemystä miksi miehen rahat olisivat jotain muuta kuin myöskin perheen rahoja. Yleensähän perhe keskenään päättää miten rahansa ja työnjakonsa hoitaa. Ainakin niin minä luulin, mutta sitten on nämä loislouskuttajat, jotka eivät tunnu pääsevän päättämään perheissään mistään muusta kuin, että vaimolle ei heiltä rahaa liikene. Itse hoidan pikkulasta kotona miehen toivomuksesta. Sekä lapsi, että kotihoito olivat miehen aloitteita.
[/quote]
Normaalissa urbaanissa nykyaikaisessa perheessä molemmilla on omat tulot. Aika vanhanaikaista pitää yhteisia rahoja.
[/quote]
On omat tulot, mutta molemmat osallistuvat perheen kustannuksiin tulojensa mukaan ja yhdessä tehtyjen sopimusten mukaan esim. toinen kotona ja toinen maksaa enemmän kun tienaakin enemmän jne.
[/quote]
eihän tuo ole omat tulot järjestelmä vaan toinen selvästi dominoi suhteessa... Epäreilua mielestäni.
[/quote]
No niin, miksi se vanhanaikainen perhetulot malli siten ei olisi parempi?
Ap, mistä sinut löytää? Olisin halunnut tietää sinusta enemmän, mutta nihkeästi vastailet. Harmi.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:23"]
Normaalissa urbaanissa nykyaikaisessa perheessä molemmilla on omat tulot. Aika vanhanaikaista pitää yhteisia rahoja.
[/quote]
Nimen omaan. Omat tulot myös antavat molemmille tasa-arvoa ja vastuuta. Yhteinen kassa on aina sen "vahvemman" manipuloitavissa. Yleensä nainen manipuloi yhteistä kassaa eikä mies esimerkiksi voi halutessaan ostaa päivittäisiä iltaoluitaan, koska nainen dominoi suhteessa.
[/quote]
Joka ainoa ilta useita oluita? Mielestäni viittaa alkoholismiin ja sitä ei tarttekaan kenenkään naisen katella. Itsellä oli alkoholisti-isä joka piti normaalina sitä että joi 3-4 olutta joka jumalan ilta.
M26
Olen tuollainen mies mutta haluan lapsia vasta 32-35 vuotiaana.
AP:n ajatukset tulevasta elämästä on jollain tasolla ihanan utopistista ja sinisilmäistä ottaen huomioon nykyajan menon pariutumisessa tai ylipäätään yrityksenä löytää kunnon parisuhde. Mutta toisaalta tuollainen on kyllä jossain määrin tavoittelemisen arvoistakin. Toivottavasti löydät etsimäsi :)
Ap kuulostaa ihan yhdeltä tutulta joka on raskaana ja etsii miestä. Siis kuvaus osuu kuin naula kantaan mutta raskaus puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:34"]
Olen parikymppinen nainen ja opiskeln tällä hetkellä korkeakoulussa. Ala on hyvin naisvaltainen ja muutenkin kaikki opiskeluiden kautta tuntemani miehet revitään käsistä tai he hakevat lähinnä yhden yön juttuja mistä en ole kiinnostunut. Harrastukseni ovat myös hyvin naisvaltaisia ja yksin harrastettavia, joten sitä kauttakaan en miehiä tapaa. Nettideittejä kokeilin, mutta sieltäkään en oikein sopivaa seuraa löytänyt. Parisuhde kokemusta minulla on hyvin vähän, koska en vain ole löytänyt sopivia miehiä, olen myös vähän ujo ja hiljainen sekä sivummalle vetäytyvä. Miesten mielestä olen ollut kiinnostava ja viehättävä monella tapaa. Ulkonäköäni on kehuttu paljon.
Haluaisin löytää mukavan ja viehättävän suunnilleen samanikäisen miehen, joka jakaisi elämänarvoni. Joitain mukavia miehiä olen tavannut, mutta nämä elämänarvot ovat usein vaikuttaneet siihen, ettei jutusta ole tullut mitään. Tapailin myös hieman vanhempia miehiä, koska ajattelin heidän olevan kypsempiä, mutta ajatuksemme eivät kohdanneet lainkaan eivätkä hekään olleet sen kypsempiä, osa vaikutti jopa lapsellisemmalta kuin itseni kanssa samaa ikäluokkaa olevat. Haluaisin löytää miehen, joka haluaisi perustaa perheen jo nuoremmalla iällä ja hankkia kanssani 2-5 lasta. Lissäksi haluaisin, että menisimme naimisiin miehen kanssa ennen lasten hankintaa. Haaveissa minulla olisi myös omakotitalo, koska isomman perheen kanssa kerrostaloasuminen käy äkkiä ahtaaksi. Useat miehet ovat kavahtaneet täysin, kun olen kysynyt heidän näkemyksiään avioliitosta tai lapsista. En tietenkään ensitreffeillä ole ottanut asiaa puheeksi vaan pidemmän tuntemisen jälkeen. Avioliittoon suhtautuminen monella on ollut ehdoton ei, tai suhtautuminen on ollut sellaista, että avioliitto on okei, jos he saavat avioliiton aikana vapaasti käydä vieraissa. En hyväksy pettämistä. Lapset haluaisin hankkia kohtuu nuorena, koska jaksamista on silloin ehkä enemmän kuin vanhempana ja haaveillut hieman isommasta perheestä, jota en todennäköisesti voi saada jos perustaisin perheen vasta reilusti yli kolmikymppisenä, ja raskauksien välissäkin on hyvä pitää väliä.
Tiedän, ettei perheily ole kovin trendikästä, mutta en usko että se on täysin kuollutkaan. Mistä voisin löytää miehen, joka haluaisi perheen ja elää tavallista perhe-elämää? Mistä av-mammat ovat löytäneet miehensä?
[/quote]
Ei se ole pettämistä, jos kysyy jo etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:49"]
Itse löysin baarista. Hän oli yllä "jo" 30v silloin kun aloimme seurustella. Tosin kertoi toivoneensa omaa lasta jo pitkään, mutta ei kukaan nainen ollut halunnut sellaista hänen kanssaan. Parin vuoden päästä meillä olikin sitten jo lapsi, ja sen jälkeen on syntynyt toinenkin ja ihan onnellisia ollaan. Mies tykkää olla kotona ja on hoitanut lapsia siinä missä minäkin, välillä enemmänkin kun hänen työnkuvansa sellainen että pystyy olemaan enemmän kotona.
[/quote]
Lisäys tähän vielä tähän myös, että mieheni on isosta perheestä itse. Luulen että se on yksi joka tekee perhekeskeiseksi.