Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin löytää perhekeskeisen miehen?

Vierailija
26.09.2015 |

Olen parikymppinen nainen ja opiskeln tällä hetkellä korkeakoulussa. Ala on hyvin naisvaltainen ja muutenkin kaikki opiskeluiden kautta tuntemani miehet revitään käsistä tai he hakevat lähinnä yhden yön juttuja mistä en ole kiinnostunut. Harrastukseni ovat myös hyvin naisvaltaisia ja yksin harrastettavia, joten sitä kauttakaan en miehiä tapaa. Nettideittejä kokeilin, mutta sieltäkään en oikein sopivaa seuraa löytänyt. Parisuhde kokemusta minulla on hyvin vähän, koska en vain ole löytänyt sopivia miehiä, olen myös vähän ujo ja hiljainen sekä sivummalle vetäytyvä. Miesten mielestä olen ollut kiinnostava ja viehättävä monella tapaa. Ulkonäköäni on kehuttu paljon.  

Haluaisin löytää mukavan ja viehättävän suunnilleen samanikäisen miehen, joka jakaisi elämänarvoni. Joitain mukavia miehiä olen tavannut, mutta nämä elämänarvot ovat usein vaikuttaneet siihen, ettei jutusta ole tullut mitään. Tapailin myös hieman vanhempia miehiä, koska ajattelin heidän olevan kypsempiä, mutta ajatuksemme eivät kohdanneet lainkaan eivätkä hekään olleet sen kypsempiä, osa vaikutti jopa lapsellisemmalta kuin itseni kanssa samaa ikäluokkaa olevat. Haluaisin löytää miehen, joka haluaisi perustaa perheen jo nuoremmalla iällä ja hankkia kanssani 2-5 lasta. Lissäksi haluaisin, että menisimme naimisiin miehen kanssa ennen lasten hankintaa. Haaveissa minulla olisi myös omakotitalo, koska isomman perheen kanssa kerrostaloasuminen käy äkkiä ahtaaksi. Useat miehet ovat kavahtaneet täysin, kun olen kysynyt heidän näkemyksiään avioliitosta tai lapsista. En tietenkään ensitreffeillä ole ottanut asiaa puheeksi vaan pidemmän tuntemisen jälkeen. Avioliittoon suhtautuminen monella on ollut ehdoton ei, tai suhtautuminen on ollut sellaista, että avioliitto on okei, jos he saavat avioliiton aikana vapaasti käydä vieraissa. En hyväksy pettämistä. Lapset haluaisin hankkia kohtuu nuorena, koska jaksamista on silloin ehkä enemmän kuin vanhempana ja haaveillut hieman isommasta perheestä, jota en todennäköisesti voi saada jos perustaisin perheen vasta reilusti yli kolmikymppisenä, ja raskauksien välissäkin on hyvä pitää väliä. 

Tiedän, ettei perheily ole kovin trendikästä, mutta en usko että se on täysin kuollutkaan. Mistä voisin löytää miehen, joka haluaisi perheen ja elää tavallista perhe-elämää? Mistä av-mammat ovat löytäneet miehensä?

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:10"]

Yllättävää, että vaimosi jätti lapsiluvun yhteen. 

[/quote]

Meillä on lapsia kolme kpl. Olemme hyvin perhekeskeinen perhe :)

Sinulla on pääkopassa vikaa. Sen huomaa jo lyhyen keskustelun aikana :) Yritä parantaa vika päästäsi.

Vierailija
42/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:13"]

Tiedätkö kuinka paljon kotihoidontuki on? Ei siinä rikastu. Halvemmaksi se yhteiskunnalle tulee pitää pienen lapsen äiti hoitamassa omia lapsiaan kuin päivähoidossa. 

[/quote]

Toi on yleine harhaluulo. Ei pitäs tommossii julkisesti levitellä. Päivähoito kasvattaa lapsii urbaaneiks pärjääjiks ja yhteistyökyky kasvaa huomattavasti paremmin kui niillä jotka lojuu koton. Eli ei todellakaan kotihoitoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"]

Jos sen miehen niskoille ei kaada liikaa vastuuta ja jos te naiset ottaisittekin suurimman osan vastuusta itsellenne ja antaisitte sen miehen ottaa ensimmäiset kolme vuotta koti-isänä. Menisitte te töihin ja elättäisitte taloudellisesti perheen niin ehkä miehet alkaisivat muuttua Suomessa. Nythän on ollut pitkään jo niin että naiset ovat olleet lapsien kanssa loisina ja mies on patistettu töihin.

Ajat muuttuvat vai miten se kippari Kalle sanoi Olgalle. Näin se menee. Ajat muuttuvat ja mitä se kippari Kalle sanoi ja pois päin kyllä se menee pitkässä juoksussa niin päin. Ette te voi miehiltä odottaa samaa mitä ennen odotitte. Ajat muuttuu...

[/quote]

Mikä olisi mielestäsi sopiva aika naisen lähteä elättämään perhettän ja etenkin sitä miestä? Synnytystä seuraava päivä?
[/quote]

Mikäs siinä. Olisihan s e sopinut. Tosi tilanteessa miehelle oli oma ura ja vapaus tärkeämpiä. Ja ettei elintasosta tingitä. Kyllä munkin palkalla olisi perheen elättänyt, mutta jostain olisi joutunut joustamaan.

Ai niin. Olin säästänyt rahaa ennen äippäreitä hyvän summan ja ne rahat sekä kakki mikä mulle tuli meni perheelle silloin kun olin kotona. Kokonaisen 10 kk hoitovapaalla, yhteensä, 2 lasta. Enkä tunne ketään jota mies "elättää" .. Voisi tämäkin turha louskutus loppua

Vierailija
44/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäis sille et naiset ei olekaa nii perhekeskeisii täs keskustelus kui o antanu ymmärtää. Et siinähän se syy selvii miks miehii ei löydy.

Vierailija
45/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielest naisetki vois alkaa kattelee niit miehii jotka tienaa heit vähemmä. O nimittäin vähän haiskahtavaa se että otetaa paremmi tienaava mies ja sitte valitetaa ku naise euro on heikompi kui miehe... Siis tälläne heitto usassa asuneelta miehelt.

Vierailija
46/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:18"]

Mikäs siinä. Olisihan s e sopinut. Tosi tilanteessa miehelle oli oma ura ja vapaus tärkeämpiä.

[/quote]

Tää o tosi yleist naisilt vierittää pallo miehelle et miehen syy ja mies on ahne. Mut etsä nää et miehel on kamala vastuu ja pelko sit mitä sä annat sille. Se pallo minkä vierität niin annat sille vastuun et elätä ny meidät sit... Harva siin sit uskaltaa jäädä kotii lasten kaa ku naine vaa siirtää vastuuta miehelle.

Et tavallaa iha turhaa peset käsiis sellasest mitä ei ikinä ois sun puolelt tapahtunukkaa. Häpeäisit. Ei mul muuta ollu. Ois iha kiva jos tajuaisit tän todellisuuden tost sun heittämäst valheest niiq. Jos tajuut nii ei se sust pahaa tee tai häviäjää. Se tekee sust paremman ihmisen jos muutut ja parannat tapojas ja otat enemmä miehes huomioo ja me muut miehet kans.

Vierailija
47/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä yleistyksiä monilla niinkun monissa viesteissä on jo todettu. Taidan sitten itse kuulua selvään vähemmistöön kun 24-vuotiaana miehenä olen kotona viihtyvä ja haluaisin lapsia itsekin. APn elämänarvotkin kuulostavat omaan korvaan hyviltä. En asu maalla mutten suuressakaan kaupungissa.

Ja tosiaan itse olen miettinyt hieman samaa. Missä niitä perhekeskeisiä ja mukavia naisia tapaisi. En itse viihdy baareissa ja työpaikallakin olen omanikäisissä naisissa huomannut merkkejä siitä että bile-elämäntavasta ei pysty päästämään vielä irti ja lapset ovat ehdoton ei.

Että tällainen avautuminen.....ehkä se oikea sieltä kävelee joku päivä vastaan, hopefully sooner than later.

[/quote]

Sepä siin ku ei naiset oo oikeesti perhekeskeisii vaa tosi itsekkäit ja siirtää miehelle vastuun

Vierailija
48/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:33"]

Jänniä yleistyksiä monilla niinkun monissa viesteissä on jo todettu. Taidan sitten itse kuulua selvään vähemmistöön kun 24-vuotiaana miehenä olen kotona viihtyvä ja haluaisin lapsia itsekin. APn elämänarvotkin kuulostavat omaan korvaan hyviltä. En asu maalla mutten suuressakaan kaupungissa.

Ja tosiaan itse olen miettinyt hieman samaa. Missä niitä perhekeskeisiä ja mukavia naisia tapaisi. En itse viihdy baareissa ja työpaikallakin olen omanikäisissä naisissa huomannut merkkejä siitä että bile-elämäntavasta ei pysty päästämään vielä irti ja lapset ovat ehdoton ei.

Että tällainen avautuminen.....ehkä se oikea sieltä kävelee joku päivä vastaan, hopefully sooner than later.

[/quote]

Sepä siin ku ei naiset oo oikeesti perhekeskeisii vaa tosi itsekkäit ja siirtää miehelle vastuun

[/quote]

Ja taas menee aika rankasti yleistyksen puolelle ja metsään. En jaksa uskoo tollaseen väitteeseen. Se että itse en ole edellä mainittua perhekeskeistä mukavaa naista vielä tavannut ei todellakaan tarkota etteikö heitä olisi, samoin kun väite että meitä perhekeskeisiä nuoria miehiä ei olisi olemassakaan

nro 103

Vierailija
49/131 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mistään. Onneksi olen löytänyt naisen, joka ei lapsia halua.

Vierailija
50/131 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pihahommia tehdessä noteerasin kuinka naapurin 18-vuotias komea nuorukainen saapui kotiin yöjalasta jonkun nuoren neidon kuskaamana. Pusutteluiden jälkeen pimu lähti tiehensä ja huikkasin jolpille aidan yli "taitaa mennä kovaa naisrintamalla", johon hän naureskellen totesi asian olevan näin - parin viikon välein kun tuppaa neito vaihtumaan ja toki kärkeä on kastettu useampaan otteeseen.

Nostin peukkua ylös ja sanoin että antaa mennä vaan, kateelliset mussuttaa kyllä ja vaatii rauhoittumaan mutta ei kannata pitää kiirettä sen vakituisen kanssa jos noin kova vienti on.

Joo, kateellinen olen. Vaikka itsellänikin meni aikoinaan suht kovaa, niin ei ihan noin kovaa. Ja eniten ärsyttää se että menin naisen kanssa kimppaan, vaikka minua varoiteltiinkin "jälkiseuraamuksista". Täytyykin tehdä selväksi tuolle jepelle, että katsoo vanhempiaan tai meikäläisiä ja miettii sitten kahdesti, kandeeko se "perhekeskeisyys"...

Vierailija
51/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"] Jos sen miehen niskoille ei kaada liikaa vastuuta ja jos te naiset ottaisittekin suurimman osan vastuusta itsellenne ja antaisitte sen miehen ottaa ensimmäiset kolme vuotta koti-isänä. Menisitte te töihin ja elättäisitte taloudellisesti perheen niin ehkä miehet alkaisivat muuttua Suomessa. Nythän on ollut pitkään jo niin että naiset ovat olleet lapsien kanssa loisina ja mies on patistettu töihin. Ajat muuttuvat vai miten se kippari Kalle sanoi Olgalle. Näin se menee. Ajat muuttuvat ja mitä se kippari Kalle sanoi ja pois päin kyllä se menee pitkässä juoksussa niin päin. Ette te voi miehiltä odottaa samaa mitä ennen odotitte. Ajat muuttuu... [/quote] Mikä olisi mielestäsi sopiva aika naisen lähteä elättämään perhettän ja etenkin sitä miestä? Synnytystä seuraava päivä? [/quote] Mikäs siinä. Olisihan s e sopinut. Tosi tilanteessa miehelle oli oma ura ja vapaus tärkeämpiä. Ja ettei elintasosta tingitä. Kyllä munkin palkalla olisi perheen elättänyt, mutta jostain olisi joutunut joustamaan. Ai niin. Olin säästänyt rahaa ennen äippäreitä hyvän summan ja ne rahat sekä kakki mikä mulle tuli meni perheelle silloin kun olin kotona. Kokonaisen 10 kk hoitovapaalla, yhteensä, 2 lasta. Enkä tunne ketään jota mies "elättää" .. Voisi tämäkin turha louskutus loppua

[/quote]

Nin, sinun rahasi olivat perheen rahoja. En ymmärrä näkemystä miksi miehen rahat olisivat jotain muuta kuin myöskin perheen rahoja. Yleensähän perhe keskenään päättää miten rahansa ja työnjakonsa hoitaa. Ainakin niin minä luulin, mutta sitten on nämä loislouskuttajat, jotka eivät tunnu pääsevän päättämään perheissään mistään muusta kuin, että vaimolle ei heiltä rahaa liikene. Itse hoidan pikkulasta kotona miehen toivomuksesta. Sekä lapsi, että kotihoito olivat miehen aloitteita. 

Vierailija
52/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"] Jos sen miehen niskoille ei kaada liikaa vastuuta ja jos te naiset ottaisittekin suurimman osan vastuusta itsellenne ja antaisitte sen miehen ottaa ensimmäiset kolme vuotta koti-isänä. Menisitte te töihin ja elättäisitte taloudellisesti perheen niin ehkä miehet alkaisivat muuttua Suomessa. Nythän on ollut pitkään jo niin että naiset ovat olleet lapsien kanssa loisina ja mies on patistettu töihin. Ajat muuttuvat vai miten se kippari Kalle sanoi Olgalle. Näin se menee. Ajat muuttuvat ja mitä se kippari Kalle sanoi ja pois päin kyllä se menee pitkässä juoksussa niin päin. Ette te voi miehiltä odottaa samaa mitä ennen odotitte. Ajat muuttuu... [/quote] Mikä olisi mielestäsi sopiva aika naisen lähteä elättämään perhettän ja etenkin sitä miestä? Synnytystä seuraava päivä? [/quote] Mikäs siinä. Olisihan s e sopinut. Tosi tilanteessa miehelle oli oma ura ja vapaus tärkeämpiä. Ja ettei elintasosta tingitä. Kyllä munkin palkalla olisi perheen elättänyt, mutta jostain olisi joutunut joustamaan. Ai niin. Olin säästänyt rahaa ennen äippäreitä hyvän summan ja ne rahat sekä kakki mikä mulle tuli meni perheelle silloin kun olin kotona. Kokonaisen 10 kk hoitovapaalla, yhteensä, 2 lasta. Enkä tunne ketään jota mies "elättää" .. Voisi tämäkin turha louskutus loppua

[/quote]

Nin, sinun rahasi olivat perheen rahoja. En ymmärrä näkemystä miksi miehen rahat olisivat jotain muuta kuin myöskin perheen rahoja. Yleensähän perhe keskenään päättää miten rahansa ja työnjakonsa hoitaa. Ainakin niin minä luulin, mutta sitten on nämä loislouskuttajat, jotka eivät tunnu pääsevän päättämään perheissään mistään muusta kuin, että vaimolle ei heiltä rahaa liikene. Itse hoidan pikkulasta kotona miehen toivomuksesta. Sekä lapsi, että kotihoito olivat miehen aloitteita. 

[/quote]

Normaalissa urbaanissa nykyaikaisessa perheessä molemmilla on omat tulot. Aika vanhanaikaista pitää yhteisia rahoja.

Vierailija
53/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:23"]

[/quote]

[/quote]

Normaalissa urbaanissa nykyaikaisessa perheessä molemmilla on omat tulot. Aika vanhanaikaista pitää yhteisia rahoja.

[/quote]

On omat tulot, mutta molemmat osallistuvat perheen kustannuksiin tulojensa mukaan ja yhdessä tehtyjen sopimusten mukaan esim. toinen kotona ja toinen maksaa enemmän kun tienaakin enemmän jne.

Vierailija
54/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:05"]

Aha, siis lapsen oikeus rintamaitoon on pienempi kuin sinun oikeutesi maata kotona. Ja katsot olevasi perhekeskeinen mies. Elätätkö nyt perhettäsi vai onko lapsi päivähoidossa ja vaimo elättää sinua edelleen?

[/quote]

Ei vaimoni maassa ole pidempää aitiyslomaa. Oma yksinhuoltaja aitinikin aikoinaan oli kotona sen 3kk ja sitten piti menna toihin. Me teimme ratkaisun niin etta han on kotimaassaan oman aikansa ja sitten muutimme Suomeen jossa olin 3 vuotta koti-isana ja vaimo toihin. Paatin viela olla ylimaaraisen vuoden koska viihdyin kotona ja olen perhekeskeinen mies :)

Esimerkiksi Belgiassa aitiysloma on 3kk.

[/quote]

Yllättävää, että vaimosi jätti lapsiluvun yhteen. 

[/quote]

Tarkoitit varmaankin että hänen äitinsä jätti?

Mistä tiedät hänen äitinsä?

Vierailija
55/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nimen omaan. Omat tulot myös antavat molemmille tasa-arvoa ja vastuuta. Yhteinen kassa on aina sen "vahvemman" manipuloitavissa. Yleensä nainen manipuloi yhteistä kassaa eikä mies esimerkiksi voi halutessaan ostaa päivittäisiä iltaoluitaan, koska nainen dominoi suhteessa.

Vierailija
56/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:12"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On omat tulot, mutta molemmat osallistuvat perheen kustannuksiin tulojensa mukaan ja yhdessä tehtyjen sopimusten mukaan esim. toinen kotona ja toinen maksaa enemmän kun tienaakin enemmän jne.

[/quote]

eihän tuo ole omat tulot järjestelmä vaan toinen selvästi dominoi suhteessa... Epäreilua mielestäni.

Vierailija
57/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löytyi opiskelupiireistä. Tuollaisen miehen voi ehkä nykypäivänä löytää uskonnollisista piireistä

Vierailija
58/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat tuollaisen miehen, niin kuten aavistelit, hänen tulee olla sinua selvästi vanhempi. 20-vuotiaista pojista et tuollaista löydä. Kolmekymppisistä miehistä kylläkin. Eli jos et halua odottaa unelmasi kanssa, niin deittaile n. 30-vuotiaita.

Vierailija
59/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea noin pitkää juttua mut ota uskovainen mies, mieluiten suurperheen vesa.

Vierailija
60/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin baarista. Hän oli yllä "jo" 30v silloin kun aloimme seurustella. Tosin kertoi toivoneensa omaa lasta jo pitkään, mutta ei kukaan nainen ollut halunnut sellaista hänen kanssaan. Parin vuoden päästä meillä olikin sitten jo lapsi, ja sen jälkeen on syntynyt toinenkin ja ihan onnellisia ollaan. Mies tykkää olla kotona ja on hoitanut lapsia siinä missä minäkin, välillä enemmänkin kun hänen työnkuvansa sellainen että pystyy olemaan enemmän kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi