Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin löytää perhekeskeisen miehen?

Vierailija
26.09.2015 |

Olen parikymppinen nainen ja opiskeln tällä hetkellä korkeakoulussa. Ala on hyvin naisvaltainen ja muutenkin kaikki opiskeluiden kautta tuntemani miehet revitään käsistä tai he hakevat lähinnä yhden yön juttuja mistä en ole kiinnostunut. Harrastukseni ovat myös hyvin naisvaltaisia ja yksin harrastettavia, joten sitä kauttakaan en miehiä tapaa. Nettideittejä kokeilin, mutta sieltäkään en oikein sopivaa seuraa löytänyt. Parisuhde kokemusta minulla on hyvin vähän, koska en vain ole löytänyt sopivia miehiä, olen myös vähän ujo ja hiljainen sekä sivummalle vetäytyvä. Miesten mielestä olen ollut kiinnostava ja viehättävä monella tapaa. Ulkonäköäni on kehuttu paljon.  

Haluaisin löytää mukavan ja viehättävän suunnilleen samanikäisen miehen, joka jakaisi elämänarvoni. Joitain mukavia miehiä olen tavannut, mutta nämä elämänarvot ovat usein vaikuttaneet siihen, ettei jutusta ole tullut mitään. Tapailin myös hieman vanhempia miehiä, koska ajattelin heidän olevan kypsempiä, mutta ajatuksemme eivät kohdanneet lainkaan eivätkä hekään olleet sen kypsempiä, osa vaikutti jopa lapsellisemmalta kuin itseni kanssa samaa ikäluokkaa olevat. Haluaisin löytää miehen, joka haluaisi perustaa perheen jo nuoremmalla iällä ja hankkia kanssani 2-5 lasta. Lissäksi haluaisin, että menisimme naimisiin miehen kanssa ennen lasten hankintaa. Haaveissa minulla olisi myös omakotitalo, koska isomman perheen kanssa kerrostaloasuminen käy äkkiä ahtaaksi. Useat miehet ovat kavahtaneet täysin, kun olen kysynyt heidän näkemyksiään avioliitosta tai lapsista. En tietenkään ensitreffeillä ole ottanut asiaa puheeksi vaan pidemmän tuntemisen jälkeen. Avioliittoon suhtautuminen monella on ollut ehdoton ei, tai suhtautuminen on ollut sellaista, että avioliitto on okei, jos he saavat avioliiton aikana vapaasti käydä vieraissa. En hyväksy pettämistä. Lapset haluaisin hankkia kohtuu nuorena, koska jaksamista on silloin ehkä enemmän kuin vanhempana ja haaveillut hieman isommasta perheestä, jota en todennäköisesti voi saada jos perustaisin perheen vasta reilusti yli kolmikymppisenä, ja raskauksien välissäkin on hyvä pitää väliä. 

Tiedän, ettei perheily ole kovin trendikästä, mutta en usko että se on täysin kuollutkaan. Mistä voisin löytää miehen, joka haluaisi perheen ja elää tavallista perhe-elämää? Mistä av-mammat ovat löytäneet miehensä?

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:44"]Mäkin suosittelen katsomaan maaseudulle. Siellä on perhekeskeisiä nuoriakin miehiä, ei pelkästään 40v peräkammarinpoikia. Käsistään käteviä poikia, jotka ovat kotona omaksuneet perinteisemmän perhemallin ihanteen.
[/quote]
Ei voi olla kuin samaa mieltä. Jos tässä miettii omia tuttuja, niin kyllä nuoret maalaismiehet ovat kilttejä, työtä tekeviä, tunnollisia miehiä.

Vierailija
2/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maalaismiehiä voisi tavata? Eivät varmaan hirveästi liiku muualla kuin kotipaikkakunnalla? Opiskelujen takia asun kaupungissa, muttei maaseudulla asuminen ole minulle mahdotonkaan ajatus.

En täysin tyrmää ajatusta ulkomaalaisesta miehestä, mutta toisaalta olisi mukavaa, jos minulla ja miehellä olisi yhteinen äidinkieli ja kulttuuritausta. Uskon, että toistemme ymmärtäminen on silloin hieman helpompaa ja parisuhde ainakin alussa voisi olla helpompi, mutta tietysti pidemmässä parisuhteessa kieli tai kulttuuritausta nousee kovin merkittäväksi enää, kun tuntee toisen hyvin ja oppii ymmärtämään paremmin.

Joku kysyi elämänarvoistani, niin lyhyesti nyt tärkeimmät:

-rakkaus

-keskinäinen arvostus ja kunnioittaminen parisuhteessa

-perhe

-uskollisuus

-ahkeruus ja halu toimia yhdessä perheen hyväksi

Joku kysyi pituudesta ja painosta niin olen 173 cm pitkä, painoa en kerro, mutta painoindeksi noin 19-20 väliltä, eli normaalipainoinen olen. Ei haittaa, jos mies on lyhyempi.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:42"]

Jaah. No minä hölmö jotenkin sitten säästin yksin.

[/quote]

Täyttääkö WT:n termit? Ei näe oman laatikkonsa ulkopuolelle. Kirjoittaja säästi siitä mitä jäi kuukaudessa käteen 100 euroa esim. 300 000 omaan taloon. No lasketaanpa.

100 euroa / kk = vuodessa 1200 

10 vuodessa 12 000

100 vuodessa 120 000

300 vuodessa 360 000, no sillä ei asuntoa saa, koska inflaatio.

Voi voi, kirjoittaja on varmaankin 1000 vuotta vanha.

[/quote]

Kyllä monet saa sen 1000 euroa kuussa säästöön jos vähän yrittää. Niin sain minäkin. Edelleenkin tosin säästän sen tonnin kuussa, vaikka on oma asunto. 1000 e kuussa on vuodessa 12 000, ja kuten edellinen kirjoitti niin 10 vuodessa 120 000, edullisen kerrostalon hinta!

Vierailija
4/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:07"]

Ei mies tiedä haluavansa perhe-elämää, avioliittoa tai lapsia ennenkuin nainen osoittautuu maailman ihanimmaksi.

Ap lähtee kuvioon täysin väärinpäin. Nyt etsit vain isää ja aviomiestä tavoitteet silmissä, kun tosiasiassa sinun tulee etsiä oikeaa miestä ja jakaa hänen kanssaan niin upeita hetkiä ja elämää, että päätätte yhdessä haluta mennä naimisiin, hankkia lapsia ja elää yhdessä.

[/quote]

Mikä sinä olet päättämään miten ap:n pitää elää? Vaikka myönnän sen särähtäneen omaankin korvaan, että etsii perhekeskeistä miestä. Eikö sillä miehellä ole mitään väliä? Tai sitten naisten tapaan se vaatimuslista sisältyykin hintaan.

[/quote]

No, minä en mitään päätä mutta selkeästi ap ei kykene toimimaan oikein kun ei ns. koe löytävänsä edes oikeaa miestä, joten rientää kysymään neuvoja av-palstalta...

Tietysti sillä miehellä itsellään on väliä. On aika eri asia yrittää "leipoa" jostain täysin kelvottomasta miehestä aviomiestä ja isähahmoa lapsilleen, mutta tosiasiassa miltei valtaosa miehistä HALUAA perheen, naimisiin ja lapsiperheen arjen. Osa jo aikaisinkin elämässään.

Tuosta syystä johtuen ap:n kannattaa tapailla ja seurustella normaalisti, noin alkuvaiheissa esille otetut toiveet tulevaisuudesta säikäyttävät ihan tavalliset, noita asioita haluavat miehet.

Vierailija
5/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole miehistä vaan kulttuurista. näin siinä kävi

Vierailija
6/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 10:32"]Omakotitalo ja lauma kakaroita kakskymppisenä kuullostaa epärealistiselta tavoitteelta. Jos ei tee rajusti töitä, niin se talo jää haaveeksi, ellei se ole joku Trailer Park.

[/quote]

Olen 26 v. korkeakoulutettu nainen, lapsia on jo kaksi, kolmas tulossa. 300 neliön omakotitalo valmistui keväällä, maksoi 700 000€. Juu, eli kyllä se on mahdollista. Paitsi että joo, asun ulkomailla, ja mieheni on ulkomaalainen.

Ap, hanki ulkomaalainen mies. Suomalaisia juoppoja ei paljon perhe kiinnosta, ja rahaakaan niillä ei ole.

Vierailija
7/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 08:39"]

Yritä löytää jenkkimies.

[/quote]

Lämmöllä suosittelen. Perhekeiskeinen on ainakin oma jenkkimieheni. Ei todellakaan kuvittele mitään poikien reissuja tai vieraissa käyntejä normaalina osana avioliittoa ja perhe-elämää. Lapset hoitaa 50/50 ja lapset ja perhe olivat nimenomaan hänen toiveensa. 
[/quote]

Sama täällä, paitsi että mies on venäläinen. Kannattaa suunnata katse Suomen rajojen ulkopuolelle. Sinkkukulttuuri ja yltiöindividualismi eivät ole kaikkialla muodissa.

Vierailija
8/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies tiedä haluavansa perhe-elämää, avioliittoa tai lapsia ennenkuin nainen osoittautuu maailman ihanimmaksi.

[/quote]

Väärin.

Minulle maailman ihanin nainen on sellainen, joka ei milloinkaan halua lapsia.

Onnekseni olen hänet tavannut.

Vierailija
9/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:50"]

[/quote]

Väärin.

[/quote]

Luetun suhteuttaminen kontekstiin: fail.

Vierailija
10/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:53"]

[/quote]

Väärin.

[/quote]

[/quote]

Olen kyllästynyt tuohon oletukseen, että mies kyllä alkaa haluta lapsia, kun hän tapaa "sen oikean".

Tämä ei pidä paikkaansa. Kaikki miehet eivät halua koskaan lapsia, ja meitä on yhä enemmän.

Parisuhde on parempi, kun siihen ei sotke mukaan lapsia.

Vierailija
11/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:13"]Missä maalaismiehiä voisi tavata? Eivät varmaan hirveästi liiku muualla kuin kotipaikkakunnalla? Opiskelujen takia asun kaupungissa, muttei maaseudulla asuminen ole minulle mahdotonkaan ajatus.

En täysin tyrmää ajatusta ulkomaalaisesta miehestä, mutta toisaalta olisi mukavaa, jos minulla ja miehellä olisi yhteinen äidinkieli ja kulttuuritausta. Uskon, että toistemme ymmärtäminen on silloin hieman helpompaa ja parisuhde ainakin alussa voisi olla helpompi, mutta tietysti pidemmässä parisuhteessa kieli tai kulttuuritausta nousee kovin merkittäväksi enää, kun tuntee toisen hyvin ja oppii ymmärtämään paremmin.

Joku kysyi elämänarvoistani, niin lyhyesti nyt tärkeimmät:

-rakkaus

-keskinäinen arvostus ja kunnioittaminen parisuhteessa

-perhe

-uskollisuus

-ahkeruus ja halu toimia yhdessä perheen hyväksi

Joku kysyi pituudesta ja painosta niin olen 173 cm pitkä, painoa en kerro, mutta painoindeksi noin 19-20 väliltä, eli normaalipainoinen olen. Ei haittaa, jos mies on lyhyempi.

-AP
[/quote]
Googlailin vähän: painat noin 57kg.
Miksi et voinut sitä tuossa mainita? Jouduin näkemään "kauheasti" vaivaa kun etsin naisten bmi laskurin kaavan ja selvitin painosi.

Vierailija
12/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:56"]

[/quote]

Väärin.

[/quote]

[/quote]

Olen kyllästynyt tuohon oletukseen, että mies kyllä alkaa haluta lapsia, kun hän tapaa "sen oikean".

Tämä ei pidä paikkaansa. Kaikki miehet eivät halua koskaan lapsia, ja meitä on yhä enemmän.

[/quote]

Edelleen: suhteuttaminen kontekstiin: fail.

Minä itse en halua lapsia, eikä yksikään mies sitä kykene muuttamaan. Suurin osa ihmisistä (miehet mukaan lukien) ei varmasti halua tietoisesti lapsia tai suunnittele asiaa yhtä maanisesti kuin ap, lasten hankinta näyttäytyy "ehkä" tai "varmaan" asiana. Suurelle osalle ajatus lapsen hankkimisesta tulee vasta sen oikean kumppanin myötä.

Joten, älä jaksa nyt hei inistä enää. Mä en sun henk. koht. traumaan ole missään vaiheessa puuttunut, mutta ilmeisesti sulla on sen verran patoutumia tuosta jälkikasvun hankkimisen paineesta, että vedät sen pakolla mukaan tähän ketjuun vaikkei se tänne kuulu.

Vierailija
13/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Väärin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tämä vika on juuri suomalaisissa miehissä, he eivät halua perhettä. Ei voi suomalainen nainen muuta kuin etsiä ulkomaalaisen miehen. 

Vierailija
14/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:02"]

[/quote]

Väärin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä itse en halua lapsia, eikä yksikään mies sitä kykene muuttamaan. Suurin osa ihmisistä (miehet mukaan lukien) ei varmasti halua tietoisesti lapsia tai suunnittele asiaa yhtä maanisesti kuin ap, lasten hankinta näyttäytyy "ehkä" tai "varmaan" asiana. Suurelle osalle ajatus lapsen hankkimisesta tulee vasta sen oikean kumppanin myötä.

Joten, älä jaksa nyt hei inistä enää. Mä en sun henk. koht. traumaan ole missään vaiheessa puuttunut, mutta ilmeisesti sulla on sen verran patoutumia tuosta jälkikasvun hankkimisen paineesta, että vedät sen pakolla mukaan tähän ketjuun vaikkei se tänne kuulu.

[/quote]Miksi ihmeessä hyökkäät minua vastaan? Korjasin vain virheellisen oletuksesi. Teet itsestäsi naurunalaisen tuollaisella mesoamisella.

Vierailija
15/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vika on juuri suomalaisissa miehissä, he eivät halua perhettä. Ei voi suomalainen nainen muuta kuin etsiä ulkomaalaisen miehen. 

[/quote]

1. Myös kahden aikuisen muodostama perhe on perhe.

2. Suomalaisista miehistä vain vähän yli 6 % ei halua ollenkaan lapsia.

Vierailija
16/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Väärin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Miksi ihmeessä hyökkäät minua vastaan? Korjasin vain virheellisen oletuksesi. Teet itsestäsi naurunalaisen tuollaisella mesoamisella.

[/quote]

En minä hyökkää sinua vastaan, vaan asiallisesti kerroin että käsitit väärin jo alunperin kommenttini idean. Minä en ole vastuussa siitä, että joku tulkitsee väärin keskustelupalstan viestejä, mutta olen oikeutettu korjaamaan vääriä oletuksia :)

Vierailija
17/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 16:13"]Missä maalaismiehiä voisi tavata? Eivät varmaan hirveästi liiku muualla kuin kotipaikkakunnalla? Opiskelujen takia asun kaupungissa, muttei maaseudulla asuminen ole minulle mahdotonkaan ajatus.

[/quote]
Tuollahan kakkossivulla yksi hieno nuori maalaismies sinulle ilmoittautui, mutta sinä vain kätevästi ohitit koko jutun. Me kun niin oltais haluttu nähdä sellainen söpö rakkaustarina niin kuin silloin sen oululaisen nuorenparin kanssa, kun se poika meni sen ruusun kanssa lätkämatsiin. Muistaako kukaan?

Vierailija
18/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]

Ap määritti perheen lapsiperheeksi. En ymmärrä miksi tähän ketjuun on tulut jankuttamaan miten ihanaa on kun ei ole lapsia eikä ikinä niitä tule haluamaankaan. Vela -ketjut on erikseen. 

Vierailija
19/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:09"]

En minä hyökkää sinua vastaan, vaan asiallisesti kerroin että käsitit väärin jo alunperin kommenttini idean. Minä en ole vastuussa siitä, että joku tulkitsee väärin keskustelupalstan viestejä, mutta olen oikeutettu korjaamaan vääriä oletuksia :)

[/quote]Olen iloinen, ettet tarkoittanut kommenttiasi noin. Tarkoitin oman viestini lähinnä täsmennykseksi ja tarkennukseksi. Pahoittelen äkkiväärää sävyäni. Olen kanssasi sinänsä samaa mieltä siitä, että niistä miehistä, jotka lopulta haluavat lapsia, monet eivät halua niitä vielä sinkkuna vaan vasta myöhemmin parisuhteessa.

Vierailija
20/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]

Ap määritti perheen lapsiperheeksi. En ymmärrä miksi tähän ketjuun on tulut jankuttamaan miten ihanaa on kun ei ole lapsia eikä ikinä niitä tule haluamaankaan. Vela -ketjut on erikseen. 

[/quote]Ap ei määritä sitä, mitä perhe tarkoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän