Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voisin löytää perhekeskeisen miehen?

Vierailija
26.09.2015 |

Olen parikymppinen nainen ja opiskeln tällä hetkellä korkeakoulussa. Ala on hyvin naisvaltainen ja muutenkin kaikki opiskeluiden kautta tuntemani miehet revitään käsistä tai he hakevat lähinnä yhden yön juttuja mistä en ole kiinnostunut. Harrastukseni ovat myös hyvin naisvaltaisia ja yksin harrastettavia, joten sitä kauttakaan en miehiä tapaa. Nettideittejä kokeilin, mutta sieltäkään en oikein sopivaa seuraa löytänyt. Parisuhde kokemusta minulla on hyvin vähän, koska en vain ole löytänyt sopivia miehiä, olen myös vähän ujo ja hiljainen sekä sivummalle vetäytyvä. Miesten mielestä olen ollut kiinnostava ja viehättävä monella tapaa. Ulkonäköäni on kehuttu paljon.  

Haluaisin löytää mukavan ja viehättävän suunnilleen samanikäisen miehen, joka jakaisi elämänarvoni. Joitain mukavia miehiä olen tavannut, mutta nämä elämänarvot ovat usein vaikuttaneet siihen, ettei jutusta ole tullut mitään. Tapailin myös hieman vanhempia miehiä, koska ajattelin heidän olevan kypsempiä, mutta ajatuksemme eivät kohdanneet lainkaan eivätkä hekään olleet sen kypsempiä, osa vaikutti jopa lapsellisemmalta kuin itseni kanssa samaa ikäluokkaa olevat. Haluaisin löytää miehen, joka haluaisi perustaa perheen jo nuoremmalla iällä ja hankkia kanssani 2-5 lasta. Lissäksi haluaisin, että menisimme naimisiin miehen kanssa ennen lasten hankintaa. Haaveissa minulla olisi myös omakotitalo, koska isomman perheen kanssa kerrostaloasuminen käy äkkiä ahtaaksi. Useat miehet ovat kavahtaneet täysin, kun olen kysynyt heidän näkemyksiään avioliitosta tai lapsista. En tietenkään ensitreffeillä ole ottanut asiaa puheeksi vaan pidemmän tuntemisen jälkeen. Avioliittoon suhtautuminen monella on ollut ehdoton ei, tai suhtautuminen on ollut sellaista, että avioliitto on okei, jos he saavat avioliiton aikana vapaasti käydä vieraissa. En hyväksy pettämistä. Lapset haluaisin hankkia kohtuu nuorena, koska jaksamista on silloin ehkä enemmän kuin vanhempana ja haaveillut hieman isommasta perheestä, jota en todennäköisesti voi saada jos perustaisin perheen vasta reilusti yli kolmikymppisenä, ja raskauksien välissäkin on hyvä pitää väliä. 

Tiedän, ettei perheily ole kovin trendikästä, mutta en usko että se on täysin kuollutkaan. Mistä voisin löytää miehen, joka haluaisi perheen ja elää tavallista perhe-elämää? Mistä av-mammat ovat löytäneet miehensä?

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka sanoitte, että parikymppisistä miehistä löytyy rauhallisia, sitoutumiskyisiä ja perhekeskeisiä. Kysyisin aidosti yllättyneenä, mistä?! Mun tuttapiirissäni (otanta pääkaupunkiseudulta ja Turusta) +-25-vuotiaat miehet on usein joko täysin vastuuttomia ja vilkasliikkeisiä hunsvotteja - sellaisia joita kiinnostaa kyntää niin montaa vakoa kuin mahdollista täysin keinoja kaihtamatta (naiselle voi lupailla ja lirkutella parisuhdehöttöä, jos se edistää omia tarkoitusperiä), tai sitten fiksuja, kunnianhimoisia ja sitoutumishaluisia, mutta tahtovat rakentaa uraa ja toivovat lähivuosille mieluiten kumppania, jonka kanssa lipittää Chianti-viiniä Toscanan maaseudulla auringonnousuun täysin vailla velvotteita. Ei sovi kumpaankaan yhtälöön perhe-elämä.

Itse otin suosiolla 7 vuotta vanhemman miehen, jonka kanssa suunnittelemme perheen perustamista parin vuoden kuluttua, kun valmistun yliopistosta. Voisin melkein jopa suosittella oman kokemukseni perusteella! Yleensä 30-vuotiaat ovat KESKIMÄÄRIN eläneet nuoruutensa villit vuodet ja ovat aidosti valmiimpia sekä motivoituneita asettumaan aloilleen.  

Vierailija
22/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin omani baarista. Jo alussa huomasin että on kotona viihtyvää tyyppiä. Käy tietysti kavereilla ja harrastaakin mutta ei ole jatkuvasti jossain. Ehkä 2-3 iltana viikossa käy jossain. Tekee myös kotitöitä yhtä paljon kuin minäkin. Kertoi myös että haluaa lapsia myöhemmin.

Niin ja onpa minua nuorempikin, minä olin 24v ja mies 21 kun tavattiin. Nyt 15 vuotta yhdessä.

Vierailija
24/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:43"]

Minä löysin omani baarista. Jo alussa huomasin että on kotona viihtyvää tyyppiä. Käy tietysti kavereilla ja harrastaakin mutta ei ole jatkuvasti jossain. Ehkä 2-3 iltana viikossa käy jossain. Tekee myös kotitöitä yhtä paljon kuin minäkin. Kertoi myös että haluaa lapsia myöhemmin.

[/quote]Minunkin mieheni viihtyy kotona erittäin hyvin ja tekee mukisematta osansa kotitöistä. Ei hän silti halua lapsia missään tapauksessa – juuri siksi, kun lapset häiritsevät leppoisaa kotona puuhastelua ja hiljaisuutta. Siksi en oikein ymmärrä, miten kotona viihtyminen ja lasten haluaminen liittyvät toisiinsa.

Vierailija
25/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 17:02"]

Tämä vika on juuri suomalaisissa miehissä, he eivät halua perhettä. Ei voi suomalainen nainen muuta kuin etsiä ulkomaalaisen miehen. 

[/quote]

1. Myös kahden aikuisen muodostama perhe on perhe.

2. Suomalaisista miehistä vain vähän yli 6 % ei halua ollenkaan lapsia.

[/quote]

Ap määritti perheen lapsiperheeksi. En ymmärrä miksi tähän ketjuun on tulut jankuttamaan miten ihanaa on kun ei ole lapsia eikä ikinä niitä tule haluamaankaan. Vela -ketjut on erikseen. 

[/quote]Ap ei määritä sitä, mitä perhe tarkoittaa.

[/quote]

Minä määritän aikuisten suhteen parisuhteeksi ja suhteen missä on lapsia perheeksi ihan niinkuin ap:kin. 

Vierailija
26/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani löysin baarista, uskomattoman hyvä tuuri kyllä. Harva 22-vuotias mies on valmis asettumaan aloilleen.

Vierailija
27/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:56"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 07:43"]Jos haluat tuollaisen miehen, niin kuten aavistelit, hänen tulee olla sinua selvästi vanhempi. 20-vuotiaista pojista et tuollaista löydä. Kolmekymppisistä miehistä kylläkin. Eli jos et halua odottaa unelmasi kanssa, niin deittaile n. 30-vuotiaita. [/quote] Olen samaa mieltä. Vanhemmat miehet ovat mielestäni kypsempiä.

[/quote]

Poliisin silmissä tuo yleistys on aina yhtä huvittava, etenkin näin viikonlopputyövuorojen aikaan...

t. Vanhempi konstaapeli

Vierailija
28/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin 24-vuotiaana yksinhuoltajaksi, kun itseäni 10 vuotta vanhemmalle miehelle tuli paniikki esikoisemme raskausaikana ja päättikin ettei haluakaan isäksi, vaikka ensin oli ollut enemmän innoissaan perheenperustamisesta kuin minä. Että on niitä vastuunpakoilijoita vanhemmissakin miehissä, tiedän myös nelikymppisistäkin, jotka on nuoruudenkaipuussaan karanneet perhe-elämää mun ikäisten naisten mukaan...

Ei ole mitään kaavaa, jota noudattamalla saisi toimivan parisuhteen. Miehetkin on yksilöitä ja kenenkään ihmisen päänsisäistä toimintaa et voi täysin tuntea saati hallita.

Vierailija
29/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen miehen niskoille ei kaada liikaa vastuuta ja jos te naiset ottaisittekin suurimman osan vastuusta itsellenne ja antaisitte sen miehen ottaa ensimmäiset kolme vuotta koti-isänä. Menisitte te töihin ja elättäisitte taloudellisesti perheen niin ehkä miehet alkaisivat muuttua Suomessa. Nythän on ollut pitkään jo niin että naiset ovat olleet lapsien kanssa loisina ja mies on patistettu töihin.

Ajat muuttuvat vai miten se kippari Kalle sanoi Olgalle. Näin se menee. Ajat muuttuvat ja mitä se kippari Kalle sanoi ja pois päin kyllä se menee pitkässä juoksussa niin päin. Ette te voi miehiltä odottaa samaa mitä ennen odotitte. Ajat muuttuu...

Vierailija
31/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhevalmennuksesta vois löytyä :)

Vierailija
32/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:43"]

Jos sen miehen niskoille ei kaada liikaa vastuuta ja jos te naiset ottaisittekin suurimman osan vastuusta itsellenne ja antaisitte sen miehen ottaa ensimmäiset kolme vuotta koti-isänä. Menisitte te töihin ja elättäisitte taloudellisesti perheen niin ehkä miehet alkaisivat muuttua Suomessa. Nythän on ollut pitkään jo niin että naiset ovat olleet lapsien kanssa loisina ja mies on patistettu töihin.

Ajat muuttuvat vai miten se kippari Kalle sanoi Olgalle. Näin se menee. Ajat muuttuvat ja mitä se kippari Kalle sanoi ja pois päin kyllä se menee pitkässä juoksussa niin päin. Ette te voi miehiltä odottaa samaa mitä ennen odotitte. Ajat muuttuu...

[/quote]

Mikä olisi mielestäsi sopiva aika naisen lähteä elättämään perhettän ja etenkin sitä miestä? Synnytystä seuraava päivä?

Vierailija
33/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:59"]

[/quote]

Mikä olisi mielestäsi sopiva aika naisen lähteä elättämään perhettän ja etenkin sitä miestä? Synnytystä seuraava päivä?

[/quote]

3kk kuten meillä. 3kk Kotona imettämässä ja sitten homma siirtyi minun vastuulleni. Tajusin siinä vaiheessa että eihän tässä voi päivät pitkät kaljaa vetää vaan täytyy ottaa lapsesta vastuu. Viihdyin niin hyvin lapseni kanssa kotona että venytin neljään vuoteen. Sitten huomasin että lapsi haluaa selvästi päivähoitoon muiden lasten pariin.

Vierailija
34/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 18:59"]

[/quote]

[/quote]

3kk kuten meillä. 3kk Kotona imettämässä ja sitten homma siirtyi minun vastuulleni. Tajusin siinä vaiheessa että eihän tässä voi päivät pitkät kaljaa vetää vaan täytyy ottaa lapsesta vastuu. Viihdyin niin hyvin lapseni kanssa kotona että venytin neljään vuoteen. Sitten huomasin että lapsi haluaa selvästi päivähoitoon muiden lasten pariin.

[/quote]

Aha, siis lapsen oikeus rintamaitoon on pienempi kuin sinun oikeutesi maata kotona. Ja katsot olevasi perhekeskeinen mies. Elätätkö nyt perhettäsi vai onko lapsi päivähoidossa ja vaimo elättää sinua edelleen?

Vierailija
35/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:05"]

Aha, siis lapsen oikeus rintamaitoon on pienempi kuin sinun oikeutesi maata kotona. Ja katsot olevasi perhekeskeinen mies. Elätätkö nyt perhettäsi vai onko lapsi päivähoidossa ja vaimo elättää sinua edelleen?

[/quote]

Ei vaimoni maassa ole pidempää aitiyslomaa. Oma yksinhuoltaja aitinikin aikoinaan oli kotona sen 3kk ja sitten piti menna toihin. Me teimme ratkaisun niin etta han on kotimaassaan oman aikansa ja sitten muutimme Suomeen jossa olin 3 vuotta koti-isana ja vaimo toihin. Paatin viela olla ylimaaraisen vuoden koska viihdyin kotona ja olen perhekeskeinen mies :)

Esimerkiksi Belgiassa aitiysloma on 3kk.

Vierailija
36/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Etsä voi kyl maidolla lähteä tässä asias väittelee. Aika heikoil kantimil toi su väittelys jos rintamaito on sun ainoo asees... Häivy kasvamaan.

Vierailija
37/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:08"]

[/quote]

Ei vaimoni maassa ole pidempää aitiyslomaa. Oma yksinhuoltaja aitinikin aikoinaan oli kotona sen 3kk ja sitten piti menna toihin. Me teimme ratkaisun niin etta han on kotimaassaan oman aikansa ja sitten muutimme Suomeen jossa olin 3 vuotta koti-isana ja vaimo toihin. Paatin viela olla ylimaaraisen vuoden koska viihdyin kotona ja olen perhekeskeinen mies :)

Esimerkiksi Belgiassa aitiysloma on 3kk.

[/quote]

Yllättävää, että vaimosi jätti lapsiluvun yhteen. 

Vierailija
38/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä yleistyksiä monilla niinkun monissa viesteissä on jo todettu. Taidan sitten itse kuulua selvään vähemmistöön kun 24-vuotiaana miehenä olen kotona viihtyvä ja haluaisin lapsia itsekin. APn elämänarvotkin kuulostavat omaan korvaan hyviltä. En asu maalla mutten suuressakaan kaupungissa.

Ja tosiaan itse olen miettinyt hieman samaa. Missä niitä perhekeskeisiä ja mukavia naisia tapaisi. En itse viihdy baareissa ja työpaikallakin olen omanikäisissä naisissa huomannut merkkejä siitä että bile-elämäntavasta ei pysty päästämään vielä irti ja lapset ovat ehdoton ei.

Että tällainen avautuminen.....ehkä se oikea sieltä kävelee joku päivä vastaan, hopefully sooner than later.

Vierailija
39/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi Suomeenkin palauttaa takaisin 3kk äidille ja sitten töihin vaan. Ei ole varaa pidempiin kotihoitoihin tässä maassa.

Harvassa on paikat joissa imetetään lapsia kolmevuotiaiksi asti rintamaidolla. Ihan hyviä niistä tulee sillä kolmellakin kuukaudella.

Vierailija
40/131 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 19:11"]

Saisi Suomeenkin palauttaa takaisin 3kk äidille ja sitten töihin vaan. Ei ole varaa pidempiin kotihoitoihin tässä maassa.

Harvassa on paikat joissa imetetään lapsia kolmevuotiaiksi asti rintamaidolla. Ihan hyviä niistä tulee sillä kolmellakin kuukaudella.

[/quote]

Tiedätkö kuinka paljon kotihoidontuki on? Ei siinä rikastu. Halvemmaksi se yhteiskunnalle tulee pitää pienen lapsen äiti hoitamassa omia lapsiaan kuin päivähoidossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä