Olen syönyt 9 viikkoa pelkästään lihaa, lohta, avokadoja, voita ja kananmunia - näin kävi painolleni
Alkupaino 87kg. Yritin vuosia dietata korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla, sain joskus aina pari kiloa pois rankan skarppauksen avulla, mutta aina oli nälkä.
Nyt on lähtenyt 17 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa ketoosissa. Ystävät ja tuttavat eivät ole enää tunnistaa minua. En tiedä, mikä tämän ruokavalion salaisuus on, mutta ikinä ei ole nälkä, ja olen paljon virkeämpi ja iloisempi kuin ennen.
Kommentit (314)
Toihan on Atkins-dieetti. Se oli suosittua 80- luvulla.
Muistaakseni julkimoiden suosiossa. Esim. se prinssi Andrewin vaimo laihdutti sillä usein.
Taviskansa ei ollut innoissaan, koska liha ja munat oli hinnoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse ketoilin joitakin kuukausia ja paino siinä kyllä tippui kivasti. Miinuspuolena oli se, että suoliston mikrobitasapaino (?) sekoittui ja nyt vielä pari vuotta myöhemminkin paska lentää kaaressa millon mistäkin... Liekö en sitten osannut sitä hommaa oikein..
Jep, ketoilu(kaan) ei vaan sovi kaikille. Itse kuulun myös siihen ryhmään, joille se ei sovi, hiukset harveni puoleen (ennen paksut) ja vatsa sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa ketosit-dieetiltä. Pelkkää proteiinia ja paino laksee. Joskus ennen wanhaan, tuo tunnettiin myös nimellä Tri. Pakarisen dieettiohjelma.
Vuosikymmeniä jo tunnettu tri Atkinsonin diettinä. Joskus 2010-luvulla myös karppaamisena.
Atkinsonin diettinä tunnettu ruokavalio. Tuolla ruokavaliolla on monet saaneet kolesterolit ja verensokerit alas ylipainon ohella. Hiilihydraatiton ruokavalio.
En kehota ketään kokeilemaan ainakaan ilman terveydentilan valvontaa.
Hyvä juttu että olet saanut painon tippumaan!
Itse olen muutaman karppaajan tavannut ja se haju mikä niistä lähtee on niin luontaantyöntävän karmea niin en ole itse edes halunnut kokeilla ko dieettiä. Se ei ole edes että hengitys olisi pahanhajuinen vaan jostain sisältä kumpuavaa raadonhajua. En sitten tiedä onko kaikilla niin, toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa ketosit-dieetiltä. Pelkkää proteiinia ja paino laksee. Joskus ennen wanhaan, tuo tunnettiin myös nimellä Tri. Pakarisen dieettiohjelma.
Vuosikymmeniä jo tunnettu tri Atkinsonin diettinä. Joskus 2010-luvulla myös karppaamisena.
Ei nyt sentään, tri Atkinsonia ei edes ole.
No, ihan oikeesti, "dietti" oli jo "keksitty" aiemmin, Banting oli herran nimi, joka sen kehitti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen muutaman karppaajan tavannut ja se haju mikä niistä lähtee on niin luontaantyöntävän karmea niin en ole itse edes halunnut kokeilla ko dieettiä. Se ei ole edes että hengitys olisi pahanhajuinen vaan jostain sisältä kumpuavaa raadonhajua. En sitten tiedä onko kaikilla niin, toivottavasti ei.
Tai sulla on hajuaistissa jotain vikaa =)
Vierailija kirjoitti:
Atkinsonin diettinä tunnettu ruokavalio. Tuolla ruokavaliolla on monet saaneet kolesterolit ja verensokerit alas ylipainon ohella. Hiilihydraatiton ruokavalio.
Ei varmaan kukaan kokeilekaan, koska Atkinsonin diettiä ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatitonta diettiä ei ole olemassa. Ei myöskään Atkinsonia.
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi ja asetonille haiseva hengitys hiki ja paska, ei kiitos.
Samaa ajattelin, että ei kiitos, kun työn puolesta saa hengitellä maskiin päivittäin. Muitahan se ei haittaa yhtä lailla silloin.
Siis tuo dieetti on ikivanha. Jo muinaiset roomalaiset tunsi sen.
Rooman yläluokka, joka vietti orgioidentäytteistä elämää ja kärsi myös rasvamaksasta ja lihavuudesta harrasti sitä kuurinomaisesti terveyssyistä.
Se oli myös diabeteksen ainoa hoitokonsti ennen insuliinin keksimistä. Eli ruokavaliosta poistettiin sokeri, vilja ja juurekset. Troppina otettiin ranskanlilja-uutetta, mistä nykylääketiede kehitti metforem- nimisen diabeteslääkkeen.
Sokeritasot mitattiin siten, että lääkäri maistoi potilaan virtsaa ja sitten "röykytti" potilasta, että sitä on sitten taas syöty pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi on elimistömme hätävarajärjestelmä, joka kytkeytyy päälle, jos emme saa ravinnosta hiilihydraatteja, eli glukoosia, jota aivot tarvitsevat toimiakseen. Ketoosiin pyrkivä syö yleensä vajaa 100 grammaa hiilihydraattia päivässä, aluksi yleensä maksimissaan vain 30 grammaa.
Vai niin, käyppä kertomassa tämä eskimoille, he elävät koko elämänsä hätävarajärjestelmällä.
Et sitten yhtään miettinyt, miten tyhmän vastauksen annoit. Eskimot joutuvat elämään näin, koska luonnosta ei oikein löydy muuta.
Ja kuolivat täsmälleen samoihin sairauksiin kun mekin täällä länsimaissa länsimaissa, tosin enpä usko että kovin monella eskimolla oli 2.tyypin diabetes, insuliiniresistenssi, ylipainoa toisin kuin täällä.
Täältä kun "löytyy muuta", ja ihan liikaa. Suurin osa on vieläpä täyttä roskaa mitä ihminen ei tarvitse.
Eli toi sun vastaus on tyhmyyttä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Alussa ketoosi voi tuoksahtaa, mutta menee parissa päivässä ohi. Hiki ei haise myöskään. Itse olen kokenut ettei hikoilua niin epämiellyttäväksi kuin normaalisti. Jos kauheasti pelottaa, voi vaikka olla VHH:llä. Eli hiilihydraattimäärä on korkeampi kuin ketoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on surullista, kun ihmiset ei joko ymmärrä lukemaansa tai ei opi mitään.
Joka ketoketjussa tulee samat väärät väitteet ketoruokavaliosta.Ketoruokavaliossa SAA JA PITÄÄ syödä kasviksia, myös marjoja ja VHH:ssa ruokavalioon mahtuu myös hedelmät.
Keto/VHH ruokavaliossa EI syödä valtavaa määrää lihaa, vaan lihaa syödään samanverran kuin virallis"terveelliselläkin".Keto/vhh ei ole sitä, että "aamupalalla syödään lihaa ja rasvaa".
Ei kannattaisi kommentoida jos/kun tietämystaso on noin äärimmäisen heikolla tasolla siitä, mitä keto/vhh ruokavalio on.
VHH ruokailija, jonka aamupala oli tänään munalatte (tämä ei ole pakollinen, itse vain pidän mausta niin paljon, että juon kahvini mieluummin näin) ja kaverina chiasiemenpuuro marjoilla ja lisäksi söin omenan.
Olipas kamalaa lihalla ja rasvalla mässäilyä 😝Juuri näin. Hyvin lähelle virallisen ravitsemussuosituksen mukaisesti. Rasvaa ei kuitenkaan liikaa. Rasvaa kannattaa välttää eikä ihminen sitä erikseen tarvitse.
Ei juma miten voi olla noin daiju, kun kuvittee ettei ihminen tarvitse rasvaa:D
Mistä ihmisen aivot koostuu? Jos vaikka lähtisi siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilihydraatitonta diettiä ei ole olemassa. Ei myöskään Atkinsonia.
No on. Carnivore.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on surullista, kun ihmiset ei joko ymmärrä lukemaansa tai ei opi mitään.
Joka ketoketjussa tulee samat väärät väitteet ketoruokavaliosta.Ketoruokavaliossa SAA JA PITÄÄ syödä kasviksia, myös marjoja ja VHH:ssa ruokavalioon mahtuu myös hedelmät.
Keto/VHH ruokavaliossa EI syödä valtavaa määrää lihaa, vaan lihaa syödään samanverran kuin virallis"terveelliselläkin".Keto/vhh ei ole sitä, että "aamupalalla syödään lihaa ja rasvaa".
Ei kannattaisi kommentoida jos/kun tietämystaso on noin äärimmäisen heikolla tasolla siitä, mitä keto/vhh ruokavalio on.
VHH ruokailija, jonka aamupala oli tänään munalatte (tämä ei ole pakollinen, itse vain pidän mausta niin paljon, että juon kahvini mieluummin näin) ja kaverina chiasiemenpuuro marjoilla ja lisäksi söin omenan.
Olipas kamalaa lihalla ja rasvalla mässäilyä 😝Juuri näin. Hyvin lähelle virallisen ravitsemussuosituksen mukaisesti. Rasvaa ei kuitenkaan liikaa. Rasvaa kannattaa välttää eikä ihminen sitä erikseen tarvitse.
Ei juma miten voi olla noin daiju, kun kuvittee ettei ihminen tarvitse rasvaa:D
Mistä ihmisen aivot koostuu? Jos vaikka lähtisi siitä.
Eikä ole 'lähelle" virallisia suosituksia. Rasva on aivoille tärkeä. Täällä joku on taas pihalla.
Tämä toimii varmasti laihdutuksessa, mutta pidempään ei kannata jatkaa. Runsasproteiininen ja vähäkuituinen ruokavalio vahingoittaa esimerkiksi munuaisia, ei ole hyväksi suolistolle ja lisää syöpäriskiä. Nämä tutkitusti, ei mutulla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä toimii varmasti laihdutuksessa, mutta pidempään ei kannata jatkaa. Runsasproteiininen ja vähäkuituinen ruokavalio vahingoittaa esimerkiksi munuaisia, ei ole hyväksi suolistolle ja lisää syöpäriskiä. Nämä tutkitusti, ei mutulla.
liian runsas proteiini voi myös lihottaa. Monet karppauksen aloittaneet ovat menneet siihen ansaan, että "villiintyvät" proteiinipulvereiden kanssa ja sitten ihmettelevät, kun paino ei laske.
karpatessa pitää sen pääpainon olla rasvassa eli rasvaista lihaa ja kalaa ym. Sitten terveellisiä vihanneksia kuten kerä- kukka- parsakaalit ym.
proteiinipulverit kannattaa korvata esim. leivonnassa ihan vain pofibrellä, psylliumilla tai mantelijauholla.
Keto-ruokavaliossa hiilarit on nimenomaan hyviä.