Olen syönyt 9 viikkoa pelkästään lihaa, lohta, avokadoja, voita ja kananmunia - näin kävi painolleni
Alkupaino 87kg. Yritin vuosia dietata korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla, sain joskus aina pari kiloa pois rankan skarppauksen avulla, mutta aina oli nälkä.
Nyt on lähtenyt 17 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa ketoosissa. Ystävät ja tuttavat eivät ole enää tunnistaa minua. En tiedä, mikä tämän ruokavalion salaisuus on, mutta ikinä ei ole nälkä, ja olen paljon virkeämpi ja iloisempi kuin ennen.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa ketosit-dieetiltä. Pelkkää proteiinia ja paino laksee. Joskus ennen wanhaan, tuo tunnettiin myös nimellä Tri. Pakarisen dieettiohjelma.
Ei kun ketoosissa syödään lähes pelkkää rasvaa. Liika proteiini on pahasta.
Höpöjuttuja. Liika proteiini on pahasta VAIN jos pyrit terapeuttiseen ketoosiin jota käytetään lääkkeettömänä hoitona epilepsiaan. Proteiini ei muutu kermakakuksi. Täysin väärä broscience väite.
Mutta jatka toki öljyn juomista, se on ihan jees sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena Eric Berg on yksi netin ihan pahimpia käärmeöljykauppiaita. Siitä on suuri yksimielisyys kaikilla jotka jotain jostain ymmärtää. Tyyppi on myös scientologi.
You wish. Berg puhuu asiaa, hänen väittämänsä ovat ihan tieteellisesti todistettavissa, aivan kuten Sten Ekberginkin. En tiedä onko hän skientologi vai ei, mutta miten uskonto liittyy hänen väitteisiinsä?
Sä vaan luulet niin koska fläppitaulu ja laiha vakava äijä. Just oli jossain en muista missä kommenteissa keskustelua kuka on pahin ruoka-aiheinen quack Youtubessa ja suuri osa oli sitä mieltä että juurikin Berg.
Taidat pitää minua tyhmänä. Millä kompetenssilla nämä "jossain en muista missä kommenteissa" keskustelleet henkilöt arvostelivat Bergin tietotaitoa? Ovatko nämä henkilöt itse lääketieteen ammattilaisia kuten Berg?
No mitäpä luulet. Katso nyt vaikka tämä ennen kuin laitat terveytesi likoon tuon tyypin kanssa.
Katsoin hiukan alkua tuosta videosta. Kokonaiskolesteroliarvohan ei oikeastaan anna kovin paljoa infoa sydän- ja verisuonitautien riskistä, triglyseridit ovat paljon informatiivisempi veriarvo. Ja mikäs triglyseridiarvoja nostaa? Tadaa, hiilihydraattien liiallinen nauttiminen!
P.S. Liian alhainen kokonaiskolesteroliarvo korreloi korkeamman sydänkuolleisuuden kanssa.
(Palsta menee kiinni, jatketaan ehkä huomenna.)
Eli katsoit videon, mutta et huomannut tai tajunnut, että bergillä menee heti puurot ja vellit sekaisin.
Ja mä olen laihtunut hiilareita syömällä ja hyvällä terveellisellä ruokavaliolla yli 10kg. Miten sun aivot toimii? Koska aivot saa energiansa hiilareista.
Puurot ja vellit menee sekaisin vieläpä sellaisella tavalla, että on vaikea uskoa että noin kauan aihepiiriä vatkannut mies olisi noin pihalla. Eli tällä lailla juuri käärmeöljykauppiaat toimii. Luottavat siihen että a) ihmiset ei tarkista heidän lähteitään ja b) eivät ymmärrä vaikka yrittäisivätkin tarkistaa. Berg ei suuntaa sisältöään oikeille asiantuntijoille, vaan juurikin tämän ketjun maallikoille, jotka pitävät hänet leivän syrjässä kiinni, vaikka kaikki oikeat asiantuntijat kiristelisivät hampaitaan. Hänen ei tarvitse suunnata sisältöä asiantuntijoille, kun puuta heinää väittämälläkin saa miljoonia katsojia videioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt yhtään kasviksia?
Ilman niitä en pysty tuolle ruokavaliolle.
Juu, vhh-kasviksia saa syödä mielin määrin!
Ap
Mutta jotenkin niitä ei ole ole assa, kun et niitä muistanut edes mainita. Tämä häiritsee joskus näissä keto jutuissa, että syödään muka vain lihaa, rasvaa, kananmunia, ja tulee loistava olo, mutta kas, vihanneksiakin sai mättää mielin määrin (ihmekös tulee hyvä olo jos mättää vihanneksia mielin määrin sanoisin)
Keto-ruokavaliossa ei syödä mitään mielin määrin, vain tarpeen verran. Eikä mitään mätetä, vaan osataan hyvät ruokailutavat.
Vierailija kirjoitti:
Tää on surullista, kun ihmiset ei joko ymmärrä lukemaansa tai ei opi mitään.
Joka ketoketjussa tulee samat väärät väitteet ketoruokavaliosta.Ketoruokavaliossa SAA JA PITÄÄ syödä kasviksia, myös marjoja ja VHH:ssa ruokavalioon mahtuu myös hedelmät.
Keto/VHH ruokavaliossa EI syödä valtavaa määrää lihaa, vaan lihaa syödään samanverran kuin virallis"terveelliselläkin".Keto/vhh ei ole sitä, että "aamupalalla syödään lihaa ja rasvaa".
Ei kannattaisi kommentoida jos/kun tietämystaso on noin äärimmäisen heikolla tasolla siitä, mitä keto/vhh ruokavalio on.
VHH ruokailija, jonka aamupala oli tänään munalatte (tämä ei ole pakollinen, itse vain pidän mausta niin paljon, että juon kahvini mieluummin näin) ja kaverina chiasiemenpuuro marjoilla ja lisäksi söin omenan.
Olipas kamalaa lihalla ja rasvalla mässäilyä 😝
Juuri näin. Hyvin lähelle virallisen ravitsemussuosituksen mukaisesti. Rasvaa ei kuitenkaan liikaa. Rasvaa kannattaa välttää eikä ihminen sitä erikseen tarvitse.
Oma mutu on, että nää toimii, koska tässä jää väkisin hirveä kasa ylimääräisiä herkkuja ja välipaloja syömättä, kun vetää tiukkaa hiilaritonta ruokavaliota. Henkisesti on helpompaa kieltäytyä kaikesta kuin laskeskella mitä on varaa syödä. Itse en usko, että se tilannetta heikentäisi, vaikka vetelisi tuohon päälle myös kasviksia.
Kiireisessä elämässä sitä vaan tulee napattua aika paljon kaikenlaista epäterveellistä nälkäänsä. Suunnilleen kaikki "nopea" mitä voi kahviloista tai kaupoista napata ja samantien syödä olis parempi jättää ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Oma mutu on, että nää toimii, koska tässä jää väkisin hirveä kasa ylimääräisiä herkkuja ja välipaloja syömättä, kun vetää tiukkaa hiilaritonta ruokavaliota. Henkisesti on helpompaa kieltäytyä kaikesta kuin laskeskella mitä on varaa syödä. Itse en usko, että se tilannetta heikentäisi, vaikka vetelisi tuohon päälle myös kasviksia.
Kiireisessä elämässä sitä vaan tulee napattua aika paljon kaikenlaista epäterveellistä nälkäänsä. Suunnilleen kaikki "nopea" mitä voi kahviloista tai kaupoista napata ja samantien syödä olis parempi jättää ostamatta.
Kommentoin viestiäsi sen verran, että ketogeeninen EI ole hiilariton ruokavalio.
Siinähän lähtee pelkkää nesteturvotusta ekojen viikkojen aikana, jos alkaa yhtään muuttamaan ruokavaliota parempaan suuntaan.
Itse olen sitä mieltä ettei liika rajoittaminen ole hyvästä. Siis jos dieetti tai ruokavalio rajoittaa ja sulkee selvästi pois liikaa. Esim. ketolla vaan vihreät, lähes nollahiilariset kasvikset käy. On niitä, jotka bannaavat hedelmätkin, koska NIISSÄ ON LIIKAA SOKERIA!!! ….
Jokainen voi miettiä, luoko sellainen ruokavalio kovin tervettä suhdetta syömiseen. Ortoreksia on yleistynyt todella paljon viime vuosina.
Tohdinko edes ajatellakaan vatsasi toimintaa, kun et saa kuituja ja hyviä hiilareita. Kyllä sinua kaduttaa viimeistään silloin kun suolistosyöpä iskee...
Vierailija kirjoitti:
Siinähän lähtee pelkkää nesteturvotusta ekojen viikkojen aikana, jos alkaa yhtään muuttamaan ruokavaliota parempaan suuntaan.
Itse olen sitä mieltä ettei liika rajoittaminen ole hyvästä. Siis jos dieetti tai ruokavalio rajoittaa ja sulkee selvästi pois liikaa. Esim. ketolla vaan vihreät, lähes nollahiilariset kasvikset käy. On niitä, jotka bannaavat hedelmätkin, koska NIISSÄ ON LIIKAA SOKERIA!!! ….
Jokainen voi miettiä, luoko sellainen ruokavalio kovin tervettä suhdetta syömiseen. Ortoreksia on yleistynyt todella paljon viime vuosina.
Ketossa luovutaan nimenomaan ravinnottomasta ruuasta ja panostetaan siihen hyvään ravintoon. Saadaan siis parempaa tilalle kun huonosta luovutaan. Sokeri on sitä ravinnotonta tavaraa, hedelmissä sitä on paljon, joten parempi valinta on marjat ja kasvikset, niistä saa sen mitä hedelmistäkin.
Ihan turha puhua mistään ortoreksiasta keto-ruokavalion yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Tohdinko edes ajatellakaan vatsasi toimintaa, kun et saa kuituja ja hyviä hiilareita. Kyllä sinua kaduttaa viimeistään silloin kun suolistosyöpä iskee...
Vatsa toimii hyvin ja kuitujakin saan sen mitä tarvitsen.
Isken lusikkani teidän soppaan ja kerron tarinani.
Onnistuin lihottamaan itteni raskausaikana,painoa tuli 20kg kun söin ihan mitä mieleen juolahti.
Taustalla oli myös verensokerien yhtäkkistä laskua joten olin jääkaapin vanki, söin parin tunnin välein.
Sit tuli kuvioihin kaikkien tuntema Heikkilä, ja sen neuvoilla kohti ketogeenistä.
Painoa tippu se 20kg, allergiat helpotti, pms-oireet loppu, ahdistus poistui, iho on hyvässä kunnossa, maha ei turpoile, ja olen vapaa jääkaapin orjuudesta!
Yli kolme vuotta oon menny nyt tällä, välillä kokeillut isommilla hiilareilla ja aina toteen että ammuin itteeni jalkaan.
On ihan parasta kun kaks ruokailua päivässä riittää pitämään nälän poissa ja samalla nuukana ihmisenä mietin sitä että paljonko näin säästän ruokalaskussa.
Mitään verikokeita en oo otattanu, meen sillä että luotan olooni, oon terve kunnes toisin todistetaan :D
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin Ap, ketoosi on luonnonmukainen ja terveellinen tapa pudottaa ylimääräinen rasva pois. Mutta eiväthän ihmiset sitä usko koska siitä ei ole mediassa ja koska sokeri ja potaatti on suomalaisten kansallisruoka. En tiedä kumpiko on parempi, tuo painon putoaminen vai se terve ja hyvä olo.
Ja kananmunia voi syödä kuinka paljon vaan, ei se vaikuta kolesterooliin...
Sokeri, peruna, leipä ja maito.
Kuka enää viime vuosina olisi laihduttanut korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla. Haiskahtaa trollilta.
Eipä siinä mitään, varmasti laihtuisin itsekin. Viidentenä päivänä olisin niin kyllästynyt kys. ruoka-aineisiin, että paino tippuisi nopeasti.
Itse ketoilin joitakin kuukausia ja paino siinä kyllä tippui kivasti. Miinuspuolena oli se, että suoliston mikrobitasapaino (?) sekoittui ja nyt vielä pari vuotta myöhemminkin paska lentää kaaressa millon mistäkin... Liekö en sitten osannut sitä hommaa oikein..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena Eric Berg on yksi netin ihan pahimpia käärmeöljykauppiaita. Siitä on suuri yksimielisyys kaikilla jotka jotain jostain ymmärtää. Tyyppi on myös scientologi.
You wish. Berg puhuu asiaa, hänen väittämänsä ovat ihan tieteellisesti todistettavissa, aivan kuten Sten Ekberginkin. En tiedä onko hän skientologi vai ei, mutta miten uskonto liittyy hänen väitteisiinsä?
Sä vaan luulet niin koska fläppitaulu ja laiha vakava äijä. Just oli jossain en muista missä kommenteissa keskustelua kuka on pahin ruoka-aiheinen quack Youtubessa ja suuri osa oli sitä mieltä että juurikin Berg.
Taidat pitää minua tyhmänä. Millä kompetenssilla nämä "jossain en muista missä kommenteissa" keskustelleet henkilöt arvostelivat Bergin tietotaitoa? Ovatko nämä henkilöt itse lääketieteen ammattilaisia kuten Berg?
No mitäpä luulet. Katso nyt vaikka tämä ennen kuin laitat terveytesi likoon tuon tyypin kanssa.
Katsoin hiukan alkua tuosta videosta. Kokonaiskolesteroliarvohan ei oikeastaan anna kovin paljoa infoa sydän- ja verisuonitautien riskistä, triglyseridit ovat paljon informatiivisempi veriarvo. Ja mikäs triglyseridiarvoja nostaa? Tadaa, hiilihydraattien liiallinen nauttiminen!
P.S. Liian alhainen kokonaiskolesteroliarvo korreloi korkeamman sydänkuolleisuuden kanssa.
(Palsta menee kiinni, jatketaan ehkä huomenna.)
Eli katsoit videon, mutta et huomannut tai tajunnut, että bergillä menee heti puurot ja vellit sekaisin.
Ja mä olen laihtunut hiilareita syömällä ja hyvällä terveellisellä ruokavaliolla yli 10kg. Miten sun aivot toimii? Koska aivot saa energiansa hiilareista.
Sun aivot eivät ainakaan näytä oikein toimivan. Tässäkin ketjussa on jo useita kertoja mainittu että aivot toimivat ilman hiilareita myös, koska elimistö osaa tehdä glukoosia itse rasvasta ja proteiinista.
Minä teen ajattelutyötä, ja olen huomannut että ajatus kulkee paljon paremmin VHH-ruokavaliolla. Ei mitään lounasväsymyksiä, eikä tarvitse lipittää iltapäivää kahvia pysyäkseen hereillä.
-eri
Täällä yksi ”ikuinen laihduttaja”, jolla paino ei tunnu näin keski-iässä putoavan mihinkään. Kaikki kertyy vyötärölle, mikä johtunee hormoneista (PCOS) ja todennäköisesti insuliiniresistenssistä. Muutama vuosi sitten sain käsiini Eric Bergin kirjan It Is Not Lose Weight to Get Healthy It Is Get Healthy to Lose Weight ja aloin ihan mielenkiinnosta noudattaa sen oppeja.
Ensimmäiseen kuukauteen ei tapahtunut mitään, ja ajattelin että jaajoo, ei tämäkään minua laihduta. Sitten homma meni rytinällä eteenpäin, ja yhtäkkiä vyötäröltä alkoi sulaa rasvaa. Mukavinta oli, että se tapahtui kuin itsestään. Olo oli hyvä, nälkä ei vaivannut ja nukuin hyvin. Vaikka välillä lipsuin ruokavaliosta, paino putosi silti. Tunsin todellakin itseni terveeksi ja hyvinvoivaksi. Sitten pikkuhiljaa lipsuin takaisin vanhaan. Paino ei ole noussut, mutta tarkkana pitää olla.
Kolesteroli nousee lihapiirakoilla, sipseillä, munkeilla ja ranskalaisilla.
Liha, kala, muna, puhtaat elintarvikkeet, ihan turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Itse ketoilin joitakin kuukausia ja paino siinä kyllä tippui kivasti. Miinuspuolena oli se, että suoliston mikrobitasapaino (?) sekoittui ja nyt vielä pari vuotta myöhemminkin paska lentää kaaressa millon mistäkin... Liekö en sitten osannut sitä hommaa oikein..
Käytät keinomakeutettuja tuotteita.
Hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla elää kaikkein pisimpään. Ylipainoa ei luonnollisestikaan saa hankkia. Hiilihydraattien pitää olla myös hyviä.
Mutta jotenkin niitä ei ole ole assa, kun et niitä muistanut edes mainita. Tämä häiritsee joskus näissä keto jutuissa, että syödään muka vain lihaa, rasvaa, kananmunia, ja tulee loistava olo, mutta kas, vihanneksiakin sai mättää mielin määrin (ihmekös tulee hyvä olo jos mättää vihanneksia mielin määrin sanoisin)