Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syönyt 9 viikkoa pelkästään lihaa, lohta, avokadoja, voita ja kananmunia - näin kävi painolleni

Vierailija
04.04.2022 |

Alkupaino 87kg. Yritin vuosia dietata korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla, sain joskus aina pari kiloa pois rankan skarppauksen avulla, mutta aina oli nälkä.

Nyt on lähtenyt 17 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa ketoosissa. Ystävät ja tuttavat eivät ole enää tunnistaa minua. En tiedä, mikä tämän ruokavalion salaisuus on, mutta ikinä ei ole nälkä, ja olen paljon virkeämpi ja iloisempi kuin ennen.

Kommentit (314)

Vierailija
141/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin toimii hiilareiden välttely laihdutuksee, mutta huomasin että kyseessä oli se, kun vihdoin lakkasin syömästä ihan jatkuvasti. Samoja tuloksia olen saanut pätkäpaastolla. Tämän pätkäpaaston hyvä puoli on, ettei lisää kärsimystä (eläinten olot, ilmastonmuutos) niin paljon, kun lihaa ei tarvitse syödä niin hirveästi. Nopeasti kyllä lähtee ketoilulla, mutta mielestäni siitä kannattaisi kuitenkin luopua kun tavoitepaino on saavutettu. Ei niin, että takaisin sokerin äärelle, vaan hyväksyä enemmän (hyviä) hiilareita lihan sijaan. Ateriavälit pitkiksi. Rasva on se, mikä pitää nälkää pisimpään ja sitä voi nauttia muutenkin kuin eläinkunnan kustannuksella.

Hiilareiden välttely ei tarkoita "hirveätä lihan syömistä" Keto-ruokavaliolla EI syödä ylenmäärin lihaa.

Joten turhaan vedät eläinten kärsimyskortin keto-ruokavalioon.

Vierailija
142/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin toimii hiilareiden välttely laihdutuksee, mutta huomasin että kyseessä oli se, kun vihdoin lakkasin syömästä ihan jatkuvasti. Samoja tuloksia olen saanut pätkäpaastolla. Tämän pätkäpaaston hyvä puoli on, ettei lisää kärsimystä (eläinten olot, ilmastonmuutos) niin paljon, kun lihaa ei tarvitse syödä niin hirveästi. Nopeasti kyllä lähtee ketoilulla, mutta mielestäni siitä kannattaisi kuitenkin luopua kun tavoitepaino on saavutettu. Ei niin, että takaisin sokerin äärelle, vaan hyväksyä enemmän (hyviä) hiilareita lihan sijaan. Ateriavälit pitkiksi. Rasva on se, mikä pitää nälkää pisimpään ja sitä voi nauttia muutenkin kuin eläinkunnan kustannuksella.

Hiilareiden välttely ei tarkoita "hirveätä lihan syömistä" Keto-ruokavaliolla EI syödä ylenmäärin lihaa.

Kannattaa tsekata miten ihmiset yleensä ketodieetin toteuttaa. Aika vähissä on veget siinä porukassa. Ja vilkaise ketjun otsikkoa, eiköhän lainattu viesti viitannut just siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on surullista, kun ihmiset ei joko ymmärrä lukemaansa tai ei opi mitään.

Joka ketoketjussa tulee samat väärät väitteet ketoruokavaliosta.

Ketoruokavaliossa SAA JA PITÄÄ syödä kasviksia, myös marjoja ja VHH:ssa ruokavalioon mahtuu myös hedelmät.

Keto/VHH ruokavaliossa EI syödä valtavaa määrää lihaa, vaan lihaa syödään samanverran kuin virallis"terveelliselläkin".

Keto/vhh ei ole sitä, että "aamupalalla syödään lihaa ja rasvaa".

Ei kannattaisi kommentoida jos/kun tietämystaso on noin äärimmäisen heikolla tasolla siitä, mitä keto/vhh ruokavalio on.

VHH ruokailija, jonka aamupala oli tänään munalatte (tämä ei ole pakollinen, itse vain pidän mausta niin paljon, että juon kahvini mieluummin näin) ja kaverina chiasiemenpuuro marjoilla ja lisäksi söin omenan.

Olipas kamalaa lihalla ja rasvalla mässäilyä 😝

Vierailija
144/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tiputin kuukaudessa 15kg ketoruokavaliolla, mutta eihän se ole millään tavalla realistinen ja pysyvä ruokavalio. Meinasitko ettet enää ikinä syö pastaa tai leipää, ei mitään herkkuja koskaan enää? Niinpä, ja kun palaat normaaliin ruokavalioon painosi tulee kohisten takaisin ja vielä 10kg päälle. Aivot tarvitsee glukoosia toimiakseen. 

Sokerin syömistä ei kannata puolustella aivojen tarvitseman glukoosin takia, koska maksa valmistaa glukoosia.

En oikein ymmärrä, miksi pitäisi syödä pastaa tai viljasta tehtyä leipää. Keliaakikotkin pärjäävät hyvin ilman. Teen itse viljatonta siemenleipää enkä tarvitse pastaa mihinkään.

Kaikkien herkut ei myöskään ole makeita. Itse en välitä sellaisista ollenkaan.

Vierailija
145/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tsekata miten ihmiset yleensä ketodieetin toteuttaa. Aika vähissä on veget siinä porukassa. Ja vilkaise ketjun otsikkoa, eiköhän lainattu viesti viitannut just siihen.

Jos sitä noudattaa väärin, niin silloin se ei ole keto-ruokavalio. Eikä väärin noudattamalla saatuja ongelmia pidä yhdistää ketoiluun.

Vierailija
146/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisko joku vegaaniketoilija laittaa esimerkin päivänsä ruoista?

Vierailija
147/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä noudattaa väärin, niin silloin se ei ole keto-ruokavalio. Eikä väärin noudattamalla saatuja ongelmia pidä yhdistää ketoiluun.

Ketoruokavalio on se missä ollaan ketoosissa, oi simppeli ystäväni.

Vierailija
148/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu.

Hiilarit ja herkut pois niin paino tippuu itsestään.

Mutta lihaa ja kalaa tosiaan saa syödä nautiskellen.

Aivan paras homma.

Vierailija
149/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketoruokavalio on se missä ollaan ketoosissa, oi simppeli ystäväni.

Niin on. Mitä tarkoitat viestilläsi?

Vierailija
150/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonot hiilihydraatit addiktoi, lihottaa ja lopulta tappaa.

Enpä tiedä yli 50 vuotta syönyt kaikenlaisia leivonnaisia kahvin kanssa joka päivä, addiktoi ehkä mutta ei ainakaan lihota mua. t. 175 cm 58 kg

Sie oot läpipasko.

Vierailija
151/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin kokeilla. Sopivasti ostin eilen avokadoja, ja kalaa meillä syödään muutenkin usein.

152/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

liha ja kala on hirveän kallista, potut ja makaroni paljn halvempia, pakko ostaa haövinta tun eläke on alle tonnin

helena lapinniemi

Vierailija
153/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adira kirjoitti:

liha ja kala on hirveän kallista, potut ja makaroni paljn halvempia, pakko ostaa haövinta tun eläke on alle tonnin

Osta mieluummin kaalia, on halpaa mutta paljon terveellisempää ja maukkaampaa. Kananmunatkaan ei ole kalliita.

Vierailija
154/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ketoa voi välillä rikkoa pizzalla ja salmiakkipääkalloilla? Mun olo on silti parempi kuin aiemmin, kun pysyn ketolla suurimman osan aikaa. Ei ketoruokavalio ole mikään Opus Dei.

Juurikin just. Itse toimin näin, lisäksi olen rajannut iltasyömiset pois. Eikä kuitenkaan mitään 'Silas'-ruoskintaa, pakolla syömättä olemista, eli mm. juhlapäivät ovat poikkeuksia.

Vierailija
155/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adira kirjoitti:

Onhan ne ostaessa halvempia, mutta niitä joutuu syömään paljon, muuten on jatkuvassa nälässä. Halvemmaksi tulee loppujen lopuksi syödä sitä rasvaista lihaa, siinä on hyvää ravintoa ja kulutus on vähäisempää. Kasviksetkaan ei paljon maksa ja niitäkin pitää syödä.

Vierailija
156/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ny ap näköjään sillä tavalla että väärin laihdutettu :)

Nää on aina näitä "söin yhdeksän viikkoa pieniä kiviä ja laihduin!"

Palataan asiaan kun kaikki liikakilot on poissa ja myös pysyneet poissa pari-kolme vuotta.

Hei, tämän saman tuloksen sain 70 g/HH karppauksella n. 20 vuotta sitten. Kilot on pysyneet poissa nyt sen parikymmentä vuotta. En tietoisesti pyri ketoosin, mutta et varmaan sinäkään, vaikka aamulla siinä heräätkin?

Vierailija
157/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on ihmisen paras ystävä. Kaikki huolet ja murheet unohtuu, kun ottaa palan 🍫

Vierailija
158/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautuksena Eric Berg on yksi netin ihan pahimpia käärmeöljykauppiaita. Siitä on suuri yksimielisyys kaikilla jotka jotain jostain ymmärtää. Tyyppi on myös scientologi.

You wish. Berg puhuu asiaa, hänen väittämänsä ovat ihan tieteellisesti todistettavissa, aivan kuten Sten Ekberginkin. En tiedä onko hän skientologi vai ei, mutta miten uskonto liittyy hänen väitteisiinsä?

Sä vaan luulet niin koska fläppitaulu ja laiha vakava äijä. Just oli jossain en muista missä kommenteissa keskustelua kuka on pahin ruoka-aiheinen quack Youtubessa ja suuri osa oli sitä mieltä että juurikin Berg.

Taidat pitää minua tyhmänä. Millä kompetenssilla nämä "jossain en muista missä kommenteissa" keskustelleet henkilöt arvostelivat Bergin tietotaitoa? Ovatko nämä henkilöt itse lääketieteen ammattilaisia kuten Berg?

No mitäpä luulet. Katso nyt vaikka tämä ennen kuin laitat terveytesi likoon tuon tyypin kanssa.

Katsoin hiukan alkua tuosta videosta. Kokonaiskolesteroliarvohan ei oikeastaan anna kovin paljoa infoa sydän- ja verisuonitautien riskistä, triglyseridit ovat paljon informatiivisempi veriarvo. Ja mikäs triglyseridiarvoja nostaa? Tadaa, hiilihydraattien liiallinen nauttiminen!

P.S. Liian alhainen kokonaiskolesteroliarvo korreloi korkeamman sydänkuolleisuuden kanssa.

(Palsta menee kiinni, jatketaan ehkä huomenna.)

Eli katsoit videon, mutta et huomannut tai tajunnut, että bergillä menee heti puurot ja vellit sekaisin.

Ja mä olen laihtunut hiilareita syömällä ja hyvällä terveellisellä ruokavaliolla yli 10kg. Miten sun aivot toimii? Koska aivot saa energiansa hiilareista.

Vierailija
159/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miksi pitäisi syödä pastaa tai viljasta tehtyä leipää.

Harva asia on sellainen, että pitäisi tehdä. Pasta ja viljasta tehty leipä, varsinkin itsetehtynä on hyvää. Toki makuasia, mikä kenestäkin on hyvää. Itse kuulun ihmisiin, joista niin pasta kuin viljainen leipä on hyvää. Mitään syytä minulla ei ole välttää kumpaakaan. Annoskoolla ja syömisten koostumuksella kykenen olemaan normaalipainon alarajalla, joten uskon ruokavalioni olevan kaikinpuolin toimiva.

Vierailija
160/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jatkat sitten, kun olet saavuttanut tavoitepainon?

No luulisi että jatkaa tuota samaa hommaa. Mikä järki olisi lihottaa itsensä takaisin syömällä liikaa hiilareita.