Olen syönyt 9 viikkoa pelkästään lihaa, lohta, avokadoja, voita ja kananmunia - näin kävi painolleni
Alkupaino 87kg. Yritin vuosia dietata korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla, sain joskus aina pari kiloa pois rankan skarppauksen avulla, mutta aina oli nälkä.
Nyt on lähtenyt 17 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa ketoosissa. Ystävät ja tuttavat eivät ole enää tunnistaa minua. En tiedä, mikä tämän ruokavalion salaisuus on, mutta ikinä ei ole nälkä, ja olen paljon virkeämpi ja iloisempi kuin ennen.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetoonin haju häipyy kyllä. Vaikka ei ole ylipainoa kehon koostumus muuttuu. Laihoillakin voi olla rasvaa liikaa. Olo on pirteä ja pää on terävä. Alussa voi olla vieroitusoireita, jotka menevät kyllä ohi. Rasvan ja proteiinin syönti hoitaa myös aivoja. Joillakin on ollut puutetta siitä. Esim masennus voi poistua.
Kuten jotkut ovat jo todenneet, ruokavalioiden sopivuus eri ihmisille vaihtelee.
Minä todellakin haluaisin ketoilla, sillä se olisi helppo tapa pitää läski poissa kehosta. Mutta minun mieleni ei kuitenkaan yksinkertaisesti kestä sitä. Minulla liian vähäinen hiilihydraattien määrä vie mielen todella matalaksi. Olen koko ajan vihainen, masentunut ja ärtynyt.
Ja sitten taas jos syön liikaa hiilihydraatteja, niin mieliteot iskevät satasella ja IBS räjähtää täysillä.
Ketuttaa, että pää ei kestä puhdasta ketoilua, mutta sitten taas kroppa ei kestä pääosin hiilihydraateilla elämistä. Välillä tuntuu, että syöminen on yhtä nuorallakävelyä. :(
Oletko kokeillut maltillisen vhh:n ja pätkäpaaston yhdistämistä? Paasto hillitsee myös IBS-oireita useilla. Itse olen pätkäpaastoillut pari vuotta ja tämä on ollut helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asetoonin haju häipyy kyllä. Vaikka ei ole ylipainoa kehon koostumus muuttuu. Laihoillakin voi olla rasvaa liikaa. Olo on pirteä ja pää on terävä. Alussa voi olla vieroitusoireita, jotka menevät kyllä ohi. Rasvan ja proteiinin syönti hoitaa myös aivoja. Joillakin on ollut puutetta siitä. Esim masennus voi poistua.
Kuten jotkut ovat jo todenneet, ruokavalioiden sopivuus eri ihmisille vaihtelee.
Minä todellakin haluaisin ketoilla, sillä se olisi helppo tapa pitää läski poissa kehosta. Mutta minun mieleni ei kuitenkaan yksinkertaisesti kestä sitä. Minulla liian vähäinen hiilihydraattien määrä vie mielen todella matalaksi. Olen koko ajan vihainen, masentunut ja ärtynyt.
Ja sitten taas jos syön liikaa hiilihydraatteja, niin mieliteot iskevät satasella ja IBS räjähtää täysillä.
Ketuttaa, että pää ei kestä puhdasta ketoilua, mutta sitten taas kroppa ei kestä pääosin hiilihydraateilla elämistä. Välillä tuntuu, että syöminen on yhtä nuorallakävelyä. :(
Hiilariton dieetti aiheuttaa alussa samanlaisia vieroitusoireita kuin alkoholin tai nikotiinin käytön lopettaminen.
on tosi ahdistunut olo. Epäilen, että se johtuu siitä, kun on lohtusyöjä, eli käsittelee tai tukahduttaa tunteitaan ruuan avulla ja hiilariton ruoka vie ruokahalun, vaikka se hyvää onkin.
Eli joutuu kohtaan ne ahdistukset ja masennukset paljaaltaan, ilman ruokaa. ( tää oli siis mun teoria)
Myös, jos oli pahassa sokerikoukussa niin monet on kertonut että se ahdistus on aivan hirveä.
Oma tunne ei välttämättä ole aina se oikea. Esim. mun kaveri, joka on 2. tyypin diabeetikko, valitti myös, että hän laihtui kuukaudessa 5kg karppaamalla ja sokeriarvot normalisoitui jo alkupäivinä (15 laski 5-6) ilman inskaa mutta henkinen häröily oli niin kova, ettei hän pystynyt jatkaan. Jos hiilarittomasta elämäntavasta on selkeästi terveyshyötyjä mutta sitä ei pysty jatkaan niin se on sama kuin alkkiksella joka selittää että raittius teki keholle hyvää mutta pää huutaa viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiilariton dieetti aiheuttaa alussa samanlaisia vieroitusoireita kuin alkoholin tai nikotiinin käytön lopettaminen.
on tosi ahdistunut olo. Epäilen, että se johtuu siitä, kun on lohtusyöjä, eli käsittelee tai tukahduttaa tunteitaan ruuan avulla ja hiilariton ruoka vie ruokahalun, vaikka se hyvää onkin.
Eli joutuu kohtaan ne ahdistukset ja masennukset paljaaltaan, ilman ruokaa. ( tää oli siis mun teoria)
Myös, jos oli pahassa sokerikoukussa niin monet on kertonut että se ahdistus on aivan hirveä.Oma tunne ei välttämättä ole aina se oikea. Esim. mun kaveri, joka on 2. tyypin diabeetikko, valitti myös, että hän laihtui kuukaudessa 5kg karppaamalla ja sokeriarvot normalisoitui jo alkupäivinä (15 laski 5-6) ilman inskaa mutta henkinen häröily oli niin kova, ettei hän pystynyt jatkaan. Jos hiilarittomasta elämäntavasta on selkeästi terveyshyötyjä mutta sitä ei pysty jatkaan niin se on sama kuin alkkiksella joka selittää että raittius teki keholle hyvää mutta pää huutaa viinaa.
Älä puhu hiilarittomasta, sellaista ei kukaan noudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös, jos oli pahassa sokerikoukussa niin monet on kertonut että se ahdistus on aivan hirveä.Oma tunne ei välttämättä ole aina se oikea. Esim. mun kaveri, joka on 2. tyypin diabeetikko, valitti myös, että hän laihtui kuukaudessa 5kg karppaamalla ja sokeriarvot normalisoitui jo alkupäivinä (15 laski 5-6) ilman inskaa mutta henkinen häröily oli niin kova, ettei hän pystynyt jatkaan. Jos hiilarittomasta elämäntavasta on selkeästi terveyshyötyjä mutta sitä ei pysty jatkaan niin se on sama kuin alkkiksella joka selittää että raittius teki keholle hyvää mutta pää huutaa viinaa.
Älä puhu hiilarittomasta, sellaista ei kukaan noudata.
Joo, tollaset urpot kun selostaa vhh:ta, niin ei mikään ihme, että jengi käsittää väärin koko ruokavalion.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut hoikka, terve ja hyväkuntoinen runsailla hiilareilla, mitäs nyt?
Ei mitään, miksi kysyt?
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, mutta ensinnäkin hieno juttu Ap! Itsekään en usko ns. virallisterveellisen ruokavalioon laihdutuksessa. Toki jollekin voi sopia mutta monille ei.
Kerron oman kokemuksen, jos siitä olisi jollekin apua. Olen ollut koko elämäni bmi mukaan normaalipainoinen. Kuitenkin mulla oli liikunnasta huolimatta paljon löysää kropassa ja jouduin tekemään paljon työtä että sain sen bmi 22-23 pidettyä. Olen sirorakenteinen ja lyhyt, joten näytin oikeasti vähän pullukalta tuossa painossa.
Yritin useaan kertaan pudottaa painoa, mutta kuten tiedätte, niin normaalipainon sisällä painonpudotus on todella vaikeaa. Ainakin virallisterveellisellä ruokavaliolla, jota itsekin suosin. Vähän rasvaa tuntui olevan se pääajatus kun yritin laihduttaa. Sehän korvautui hiilarilla, esim terveellisenä pidettyä täysjyvä ja ruisleipää söin paljon. En laihtunut. Välillä kitkuttelin pari viikkoa 1200kcal dietillä ja olo oli surkea, mieliteot sokeria kohtaan hirveät. Nälkä tietty myös. Eihän se painonpudotus onnistu, tai ylläpito, jos jatkuvasti joutuu kärvistelemään nälässä. Eikä kyse ole itsehillinnän puutteesta vaan tottakai ihmisen keho taistelee nälkiintymistä vastaan.
Sitten asiaan. 2v sitten päätin kokeilla vhh ruokavaliota jota olin rasvakammoisena pitänyt ihan huijauksena. Kerron heti että en ole pyrkinyt ketoosiin missään vaiheessa, vaan mun ruokavalioon on kuulunut hiilareita koko ajan. Osasyynä se että olin jo normaalipainoinen. Varmaan ketoosi on hyvä jos on ylipainoa pudotettavana, vhh sen sijaan sopii mielestäni ylläpitoon.
Mitä siis aloin syödä; lihaa, kanaa, kalaa, munia, juustoja, paljon kasviksia, joskus perunaa ja bataattia, marjoja, pähkinöitä, silloin tällöin maitotuotteita. Tässä pääpiirteittäin. Kohtuudella proteiinia, ei överimäärää. Rasvaa sen sijaan paljon enemmän kun ennen. Viljatuotteet jätin kokonaan kun tajusin miten ne turvotti vatsaani. Laihduin puolessa vuodessa bmi 18 ja kehonkoostumus oli merkittävin muutos esim kaikki selluliitti lähti. Olen nyt lisännyt syömistä koska en halua enää laihtua, mutta olen edelleen ihan järkyttynyt että pysyn ongelmitta tässä painossa vaikka syön enemmän kaloreita kuin aikaisemmin kun taistelin pysyäkseni bmi 23. Kalorit ei todellakaan yksistään merkitse laihdutuksessa vaan mistä ne tulee! Söin siis ennenkin suositusten mukaan terveellisesti, en mitenkään erityisen paljon herkkuja. Tosin aina laihduttaessa pienillä kaloreilla tuli kovasti makeanhimoa. Kasviksia söin myös aikaisemmin eli sekään ei ole selittävä tekijä. Olen myös huomannut että jos syön enemmän hiilaria niin alan myös himoita sitä lisää ja olen nälkäisempi. Kun taas pidän hiilarit noin max. 100g päivä niin ei tule himoja enkä ole nälkäinen. Tää määrä siis sopii mulle hyvin.
Tällä ruokavaliolla aijon jatkaa loppuelämäni. Tämä ei ole mikään dietti vaan pysyvä elämäntapa. Suosittelen jokaista kokeilemaan! Oma kroppa muuttui täysin ja energiatasot on myös ihan toista luokkaa kuin aikaisemmin. Voisi sanoa että tämä ruokavalio oikeasti muutti elämäni
Voitko laittaa esimerkkipäiväsi, miltä tuo 100 g hiilareita käytännössä näyttää. Ja miten sitten proteiinia ja millaista rasvaa.
Tämähän on ihan sama kuin aikoinaan Atkinsin dieetti. Laihtuivat kyllä, mutta iso osa heistä kuoli aika pian sydän sairauksiiin kun se huono rasva tukki verisuonet :(
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ihan sama kuin aikoinaan Atkinsin dieetti. Laihtuivat kyllä, mutta iso osa heistä kuoli aika pian sydän sairauksiiin kun se huono rasva tukki verisuonet :(
Ilmeisesti ruokavalion kehittäjä Atkins itsekin sai sydänpysähdyksen. Tosin kuoli sitten vasta myöhemmin tapaturmaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Se rasva, joka huonoksi on propagandassa leimattu, ei oikeasti "tuki suonia". Tervetuloa nykyaikaan tässä asiassa.
Paino ja terveys alas. Ei siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se rasva, joka huonoksi on propagandassa leimattu, ei oikeasti "tuki suonia". Tervetuloa nykyaikaan tässä asiassa.
Anna noitten huudella, kunhan yrittävät provosoida.
Jos 87kg alkupainolla saa 17kg pois parissa kuukaudessa niin paljonkohan tällanen 130kg turboläski saa?
Nyt on mennyt enemmän viikkoja, mitähän painolle kuuluu?
Älä tällaista huuhaata levitä.