Olen syönyt 9 viikkoa pelkästään lihaa, lohta, avokadoja, voita ja kananmunia - näin kävi painolleni
Alkupaino 87kg. Yritin vuosia dietata korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla, sain joskus aina pari kiloa pois rankan skarppauksen avulla, mutta aina oli nälkä.
Nyt on lähtenyt 17 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa ketoosissa. Ystävät ja tuttavat eivät ole enää tunnistaa minua. En tiedä, mikä tämän ruokavalion salaisuus on, mutta ikinä ei ole nälkä, ja olen paljon virkeämpi ja iloisempi kuin ennen.
Kommentit (314)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa videossa kerrotaan mm tutkimuksesta, joka osoitti juurikin tuota u-käyrää joka nähdään monessa muussakin asiassa. Eli sekä liian korkea että matala kolesteroli aiheuttaa kuolleisuutta, mutta ihan vaan tutkimuksen lukemalla selviäisi, ettei tutkimuksen tekijät itse oleta yhteyttä terveellä tavalla matalan kolesterolin ja kuolleisuuden välillä. Itse asiassa tutkimuksen tekijät on suoraan ilmaiseet huolensa siitä että netin erikbergit käyttää heidän tutkimustaan omien agendojensa (lue bisneksensä) edistämiseen.
Niin ja siinä avoinessa kirjeessään jonka tutkimuksen tekijät kirjoitti, he puhuvat siitä miten heidän tuloksiaan väärinkäytetään siitä huolimatta, että he itse tutkimuksessa nimenomaan toivat esiin ettei niitä voi käyttää sen agendan ajamiseen. Mitä silloin voidaan päätellä siitä että käytetään silti 🤑🤑🤑.
Oli pakko tarkistaa vielä ja muistin väärin, eli puhuivat siitä kuinka olivat ennen tutkimuksen julkaisemista miettineet perusteellisesti tuota väärinkäyttöä ja jopa miettineet voiko tuloksia julkaista ollenkaan sen takia. En siis tiedä mitä ovat varsinaisessa tutkimuksessaan siitä asiasta sanoneet.
Itse tiputin kuukaudessa 15kg ketoruokavaliolla, mutta eihän se ole millään tavalla realistinen ja pysyvä ruokavalio. Meinasitko ettet enää ikinä syö pastaa tai leipää, ei mitään herkkuja koskaan enää? Niinpä, ja kun palaat normaaliin ruokavalioon painosi tulee kohisten takaisin ja vielä 10kg päälle. Aivot tarvitsee glukoosia toimiakseen.
Ja kun alat syömään normaalisti, lihoat kaiken tuon takaisin ja vähän vielä lisää ja sen jälkeen painon pudottaminen tai edes ylläpitäminen on järkyttävän vaikeaa kun olet tuhonnut suoliston mikrobin ja aineenvaihdunnan. Ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Ensin hillittömällä mässäämisellä ylipainoon ja siitä hillittömällä tehotuotetun lihan ja esim. munien kuluttamisella "normaaliksi." Kyllä ihminen on sairas laji, ei voi taas muuta todeta
Tämä onkin tämän ketjun tärkein asia ja vielä kun itse pääsee sen sanomaan, niin on varmaan kyllä ihan kuningasolo.
Netin ongelma on se, että siellä nuoret ja naivit, erityisen hyvävartaloiset ihmiset hehkuttaa omia ruokavalioitaan joita ovat noudattaneet lyhyen aikaa, ja anekdootteja piisaa. Ihmiset rakastaa ihmeparantavia äärimmäisyyksiä joten olet sitten joko vegaani tai keto tai carnivore.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiputin kuukaudessa 15kg ketoruokavaliolla, mutta eihän se ole millään tavalla realistinen ja pysyvä ruokavalio. Meinasitko ettet enää ikinä syö pastaa tai leipää, ei mitään herkkuja koskaan enää? Niinpä, ja kun palaat normaaliin ruokavalioon painosi tulee kohisten takaisin ja vielä 10kg päälle. Aivot tarvitsee glukoosia toimiakseen.
Kyllä se on ihan pysyvä ruokavalio, hiilareita voi nostaa, jos tuntee siihen tarvetta. Leipää ja pastaa ei tee edes mieli. Herkkuja tietty syödään, ne "herkut" ovat kuitenkin ihan muuta kuin sokeria.
Jokaisen laihduttamisen jälkeen lihoo takaisin, jos palaa entiseen, riippumatta laihdutustavasta. Ei se ole mikään ketoilun ominaisuus.
Miksei ketoa voi välillä rikkoa pizzalla ja salmiakkipääkalloilla? Mun olo on silti parempi kuin aiemmin, kun pysyn ketolla suurimman osan aikaa. Ei ketoruokavalio ole mikään Opus Dei.
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi ja asetonille haiseva hengitys hiki ja paska, ei kiitos.
Juu, mieluummin sokeria, limpparia ja suklaata, myös munkkeja!
Miksiköhän painoni ei putoa?
t. Mamma
Vierailija kirjoitti:
Millä ruokavaliolla jatkat, kun dietti on ohi
Samalla kannattaa jatkaa, ja ottaa siihen oman sietokyvyn mukaan hyviä hiilareita jonkin verran lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ketoa voi välillä rikkoa pizzalla ja salmiakkipääkalloilla? Mun olo on silti parempi kuin aiemmin, kun pysyn ketolla suurimman osan aikaa. Ei ketoruokavalio ole mikään Opus Dei.
Onko joku sanonut että ei voisi? Tosin useilla on ongelmana nimenomaan sokeririippuvuus, joten ne karkit jättäisin ainakin alkuvaiheessa syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa nyt taas? Kukaan ei lihoa "normaalilla ruokavaliolla", joten se ruokavalio mikä on siihen kymmenien kilojen ylipainoon johtanut on ollut kaikkea muuta kuin normaali. Eikä siihen tietenkään tule koskaan enää palatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa nyt taas? Kukaan ei lihoa "normaalilla ruokavaliolla", joten se ruokavalio mikä on siihen kymmenien kilojen ylipainoon johtanut on ollut kaikkea muuta kuin normaali. Eikä siihen tietenkään tule koskaan enää palatakaan.
Niinpä. On melko sama minkä rajoittavan ruokavalion joku satakiloinen valitsee, tuloksena on menestystarina. Aluksi.
Ellottava rasvaruokavalio. 🤢 Aamupalaksi lihaa ja voita. Ei helvetti.
Eilen katsoin dokumentin Wellness -huijari Belle Gibsonista, joka valehteli ruokavaliollaan parantuvansa ja pitävänsä kurissa useita syöpiään. Tähän hölynpölyyn sitten hurahtivat täysillä miljoonat ihmiset, myös syöpäsairaat. Sama juttu kaiken Wellness -roskan kanssa, kuten ketoilu ym. Tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset hurahtavat kaikkeen typerään, sankoin joukoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku sanonut että ei voisi? Tosin useilla on ongelmana nimenomaan sokeririippuvuus, joten ne karkit jättäisin ainakin alkuvaiheessa syömättä.
Aika moni tässä ketjussa on tuonut esiin kurinalaisuutta, ja sitä ettei ketoilu ole pitkäaikainen ratkaisu. Halusin muistuttaa, että hyötyjä saa silti, vaikka hallitusti poikkeaa ruokavaliosta silloin tällöin. Aluksi tietenkin sokeri täysin pois, nykyään syön pari kertaa kuukaudessa maltillisen määrän karkkia ja/tai valkoista vehnää.
Mulle painonhallinta ei ole ollutkaan pääasia, vaan terveellisyys ja vatsan rauhoittaminen. Eniten turvottaa leipä, pasta ja sokerit, sekä vahvasti prosessoidut einekset. Sokeririippuvuutta edistää muut nopeat hiilarit, joiden jättäminen pois arkiruokavaliosta tekee jo ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Myös sen ketoosia pitkään Youtubessa rummuttaneen tohtoripariskunnan mies sairastui syöpään ja lopetti siihen kanavansa. Vaimo edelleen jaksaa omalla kanavallaan.
Joka kolmas meistä sairastuu syöpään jossain vaiheessa elämäänsä, monet ihan vaan solujen uusiutumisen takia, kun aina jotkut niistä miljardeista mutatoituu pahanlaatuisesti, joten kuolleitakin tulee.
Ne ilmoitetut prosentit aineista ja tavoista, jotka lisää tiettyjen syöpien riskiä on mahdollisesti näin tapahtuu ja laskennallisesti vain osatekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tarvittavan glukoosin elimistö valmistaa ihan itse proteiinista ja rasvasta. Tämän luonnollisen ilmiön nimi on glukoneogeneesi.
Vierailija kirjoitti:
Ellottava rasvaruokavalio. 🤢 Aamupalaksi lihaa ja voita. Ei helvetti.
Eilen katsoin dokumentin Wellness -huijari Belle Gibsonista, joka valehteli ruokavaliollaan parantuvansa ja pitävänsä kurissa useita syöpiään. Tähän hölynpölyyn sitten hurahtivat täysillä miljoonat ihmiset, myös syöpäsairaat. Sama juttu kaiken Wellness -roskan kanssa, kuten ketoilu ym. Tyhmät ja yksinkertaiset ihmiset hurahtavat kaikkeen typerään, sankoin joukoin.
Tuossa on se että on mahdollista tahkota suuret määrät rahaa kaikenlaisilla fad dieteillä. Muistan esim. takavuosilta Dukanin dietin ja kuinka kohistiin siitä että Dukan tahkoaa vuodessa miljoona euroa kirjoillaan, vaikka lääkärit on valinneet Dukanin dietin (aivan liikaa proteiinia) vaarallisimmaksi dietiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketoosi on elimistömme hätävarajärjestelmä, joka kytkeytyy päälle, jos emme saa ravinnosta hiilihydraatteja, eli glukoosia, jota aivot tarvitsevat toimiakseen. Ketoosiin pyrkivä syö yleensä vajaa 100 grammaa hiilihydraattia päivässä, aluksi yleensä maksimissaan vain 30 grammaa.
Vai niin, käyppä kertomassa tämä eskimoille, he elävät koko elämänsä hätävarajärjestelmällä.
Et sitten yhtään miettinyt, miten tyhmän vastauksen annoit. Eskimot joutuvat elämään näin, koska luonnosta ei oikein löydy muuta.
Mullakin toimii hiilareiden välttely laihdutuksee, mutta huomasin että kyseessä oli se, kun vihdoin lakkasin syömästä ihan jatkuvasti. Samoja tuloksia olen saanut pätkäpaastolla. Tämän pätkäpaaston hyvä puoli on, ettei lisää kärsimystä (eläinten olot, ilmastonmuutos) niin paljon, kun lihaa ei tarvitse syödä niin hirveästi. Nopeasti kyllä lähtee ketoilulla, mutta mielestäni siitä kannattaisi kuitenkin luopua kun tavoitepaino on saavutettu. Ei niin, että takaisin sokerin äärelle, vaan hyväksyä enemmän (hyviä) hiilareita lihan sijaan. Ateriavälit pitkiksi. Rasva on se, mikä pitää nälkää pisimpään ja sitä voi nauttia muutenkin kuin eläinkunnan kustannuksella.
Olet oikeassa, että tuo mainitsemasi ruokavalio on haitallinen. Se ei kuitenkaan ole ketogeeninen ruokavalio. Keto-ruokavaliossa lihaa ja muuta proteiiniruoka-aineita syödään suositusten mukaan, ei suinkaan pääosin. Kasvikset ja marjat ovat pääosassa ja energia saadaan rasvasta. Rasvaakaan ei syödä yli oman energiantarpeen. Rasvana on tietenkin luonnolliset rasvat, niin eläin- kuin kasviperäiset. Margariinit ja siemenöljyt eivät kuitenkaan kuulu keto-ruokavalioon.
Eikä rasvaa syödä "erikseen" sitä saa aivan tarpeeksi kun syödään kaikki ruoka normaalirasvaisena.