Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen syönyt 9 viikkoa pelkästään lihaa, lohta, avokadoja, voita ja kananmunia - näin kävi painolleni

Vierailija
04.04.2022 |

Alkupaino 87kg. Yritin vuosia dietata korkeahiilarisella ja vähärasvaisella ruokavaliolla, sain joskus aina pari kiloa pois rankan skarppauksen avulla, mutta aina oli nälkä.

Nyt on lähtenyt 17 kiloa reilussa kahdessa kuukaudessa ketoosissa. Ystävät ja tuttavat eivät ole enää tunnistaa minua. En tiedä, mikä tämän ruokavalion salaisuus on, mutta ikinä ei ole nälkä, ja olen paljon virkeämpi ja iloisempi kuin ennen.

Kommentit (314)

Vierailija
101/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ny ap näköjään sillä tavalla että väärin laihdutettu :)

Nää on aina näitä "söin yhdeksän viikkoa pieniä kiviä ja laihduin!"

Palataan asiaan kun kaikki liikakilot on poissa ja myös pysyneet poissa pari-kolme vuotta.

Itse olen ketoillut nyt kymmenisen kiloa pois, ja outoa kyllä, tämä on ensimmäinen "dieetti" josta tuntuu että voisi jatkaa ikuisesti, koska nälkää ei ole. Kaikki aiemmat dieetit ovat olleet nälissään kituuttamista ja sitähän ei pidemmän päälle kestä.

Ketoilussa voi välillä vetää pitsankin, ilman että sillä on mitään vaikutusta.

-eri

Vierailija
102/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin vaan pitää seilata aina äärilaidasta toiseen. Esim. sana kohtuus näille täysin tuntematon. Elämä pyörii kirjaimellisesti oman navan ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautuksena Eric Berg on yksi netin ihan pahimpia käärmeöljykauppiaita. Siitä on suuri yksimielisyys kaikilla jotka jotain jostain ymmärtää. Tyyppi on myös scientologi.

You wish. Berg puhuu asiaa, hänen väittämänsä ovat ihan tieteellisesti todistettavissa, aivan kuten Sten Ekberginkin. En tiedä onko hän skientologi vai ei, mutta miten uskonto liittyy hänen väitteisiinsä?

Sä vaan luulet niin koska fläppitaulu ja laiha vakava äijä. Just oli jossain en muista missä kommenteissa keskustelua kuka on pahin ruoka-aiheinen quack Youtubessa ja suuri osa oli sitä mieltä että juurikin Berg.

Taidat pitää minua tyhmänä. Millä kompetenssilla nämä "jossain en muista missä kommenteissa" keskustelleet henkilöt arvostelivat Bergin tietotaitoa? Ovatko nämä henkilöt itse lääketieteen ammattilaisia kuten Berg?

No mitäpä luulet. Katso nyt vaikka tämä ennen kuin laitat terveytesi likoon tuon tyypin kanssa.

Berg on itsekin lääkäri. Lisäksi moni muu lääkäri jakaa samat mielipiteet ja jakaa samaa infoa, kuten jo mainittu MD Jason Fung. En ole laittamassa terveyttäni likoon kenenkään kanssa, olen jo onnistuneesti laihduttanut useamman kymmenen kiloa Bergin ja muiden opeilla - ja huom! paino on myös pysynyt poissa ja voin erinomaisesti myös verikokeiden perusteella. Minua eivät Carvalho-quackin mielipiteet hirveästi kiinnosta.

Vierailija
104/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt aamupalaksi?

Lihaa, lohta, avokadoa, voita tai kananmunia.

Syötkö siis voita avocadon vai lohen kyytipojaksi?

(En nyt ihan usko.)

Oletko mittauttanut kolesterolitasosi?

Mites maksa ja munuaisiet jaksaa, melkoinen rasva- ja proteiinipommitus?

Kuidut puuttuvat, miten suoli toimii?

Kuulostaa _erittäin epäterveelliseltä_ ruokavaliolta!

Vierailija
105/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivuhuomautuksena Eric Berg on yksi netin ihan pahimpia käärmeöljykauppiaita. Siitä on suuri yksimielisyys kaikilla jotka jotain jostain ymmärtää. Tyyppi on myös scientologi.

You wish. Berg puhuu asiaa, hänen väittämänsä ovat ihan tieteellisesti todistettavissa, aivan kuten Sten Ekberginkin. En tiedä onko hän skientologi vai ei, mutta miten uskonto liittyy hänen väitteisiinsä?

Sä vaan luulet niin koska fläppitaulu ja laiha vakava äijä. Just oli jossain en muista missä kommenteissa keskustelua kuka on pahin ruoka-aiheinen quack Youtubessa ja suuri osa oli sitä mieltä että juurikin Berg.

Taidat pitää minua tyhmänä. Millä kompetenssilla nämä "jossain en muista missä kommenteissa" keskustelleet henkilöt arvostelivat Bergin tietotaitoa? Ovatko nämä henkilöt itse lääketieteen ammattilaisia kuten Berg?

No mitäpä luulet. Katso nyt vaikka tämä ennen kuin laitat terveytesi likoon tuon tyypin kanssa.

Berg on itsekin lääkäri. Lisäksi moni muu lääkäri jakaa samat mielipiteet ja jakaa samaa infoa, kuten jo mainittu MD Jason Fung. En ole laittamassa terveyttäni likoon kenenkään kanssa, olen jo onnistuneesti laihduttanut useamman kymmenen kiloa Bergin ja muiden opeilla - ja huom! paino on myös pysynyt poissa ja voin erinomaisesti myös verikokeiden perusteella. Minua eivät Carvalho-quackin mielipiteet hirveästi kiinnosta.

Kannattaisi ehkä kiinnostaa jos luet ansioluettelon vs netissä puppugeneraattoria pyörittävä kiropraktikko. Mutta kukin tavallaan ja Darwin approves...

Gil Carvalho, MD PhD is a physician, research scientist, science communicator, speaker and writer. Dr. Carvalho trained as a medical doctor in the University of Lisbon, in his native Portugal, and later obtained a PhD in Biology from Caltech (California Institute of Technology). He has published peer-reviewed medical research spanning the fields of genetics, molecular biology, nutrition, behavior, aging and neuroscience.

In parallel with his research career, Dr. Carvalho also has a passion for science communication. In 2018, he launched Nutrition Made Simple, which aims to convey fundamental nutrition concepts to a lay audience via educational videos. His content has been watched by over a quarter million people.

Dr. Carvalho’s research contributions at Caltech, where he trained with pioneer geneticist Seymour Benzer, included the identification of genetic and nutritional mechanisms of longevity.

Dr. Carvalho also pursued research, with neuroscientist Antonio Damasio, on mechanisms of neural signal transmission in the sensory system and the neural basis of interoception and feeling.

He has been a member of the Genetics Society of America and the American Society for Neuroscience. His accolades include a Delill Nasser Award for Professional Development in Genetics and a Mathers Foundation award. Both his research contributions and his expert commentary are regularly featured in the media, including The Proceedings of the National Academy of Sciences, Nature Methods, the San Diego Union-Tribune, Quanta magazine and ScienceDaily. He is also a contributor to the Institute of Limbic Health and the T. Colin Campbell Center for Nutrition Studies.

Vierailija
106/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin hiukan alkua tuosta videosta. Kokonaiskolesteroliarvohan ei oikeastaan anna kovin paljoa infoa sydän- ja verisuonitautien riskistä, triglyseridit ovat paljon informatiivisempi veriarvo. Ja mikäs triglyseridiarvoja nostaa? Tadaa, hiilihydraattien liiallinen nauttiminen!

P.S. Liian alhainen kokonaiskolesteroliarvo korreloi korkeamman sydänkuolleisuuden kanssa.

(Palsta menee kiinni, jatketaan ehkä huomenna.)

Vierailija
107/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto on terveellistä. Hakekaa oikeaa tietoa.

Vierailija
108/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä kiinnostaa jos luet ansioluettelon vs netissä puppugeneraattoria pyörittävä kiropraktikko. Mutta kukin tavallaan ja Darwin approves...

Gil Carvalho, MD PhD is a physician, research scientist, science communicator, speaker and writer. Dr. Carvalho trained as a medical doctor in the University of Lisbon, in his native Portugal, and later obtained a PhD in Biology from Caltech (California Institute of Technology). He has published peer-reviewed medical research spanning the fields of genetics, molecular biology, nutrition, behavior, aging and neuroscience.

In parallel with his research career, Dr. Carvalho also has a passion for science communication. In 2018, he launched Nutrition Made Simple, which aims to convey fundamental nutrition concepts to a lay audience via educational videos. His content has been watched by over a quarter million people.

Dr. Carvalho’s research contributions at Caltech, where he trained with pioneer geneticist Seymour Benzer, included the identification of genetic and nutritional mechanisms of longevity.

Dr. Carvalho also pursued research, with neuroscientist Antonio Damasio, on mechanisms of neural signal transmission in the sensory system and the neural basis of interoception and feeling.

He has been a member of the Genetics Society of America and the American Society for Neuroscience. His accolades include a Delill Nasser Award for Professional Development in Genetics and a Mathers Foundation award. Both his research contributions and his expert commentary are regularly featured in the media, including The Proceedings of the National Academy of Sciences, Nature Methods, the San Diego Union-Tribune, Quanta magazine and ScienceDaily. He is also a contributor to the Institute of Limbic Health and the T. Colin Campbell Center for Nutrition Studies.

Minulle on ihan sama mitä meriittejä Carvalholla on, se ei tee hänen kaikista väitteistään tosia. Lukisit tutkimuksia etkä luottaisi sokeasti yhteen lääkäriin - minäkään en tee niin.

Vierailija
109/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin hiukan alkua tuosta videosta. Kokonaiskolesteroliarvohan ei oikeastaan anna kovin paljoa infoa sydän- ja verisuonitautien riskistä, triglyseridit ovat paljon informatiivisempi veriarvo. Ja mikäs triglyseridiarvoja nostaa? Tadaa, hiilihydraattien liiallinen nauttiminen!

P.S. Liian alhainen kokonaiskolesteroliarvo korreloi korkeamman sydänkuolleisuuden kanssa.

(Palsta menee kiinni, jatketaan ehkä huomenna.)

Kannattais katsoa enemmän kuin hiukan alkua, koska asiat selitetään siellä.

Vierailija
110/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama mitä meriittejä Carvalholla on, se ei tee hänen kaikista väitteistään tosia. Lukisit tutkimuksia etkä luottaisi sokeasti yhteen lääkäriin - minäkään en tee niin.

No etpä, mainitsit esim Jason Fungin 🤦‍♀️.

Vierailija
111/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tiputettua 30 kiloa hetkessä kun lopetin syömisen, join nälkään vettä ja kuntoilin joka päivä. Vaati vain itsekuria.

Ketoosilla siis sinäkin laihduit. Ei vaadi itsekuria parin ekan päivän jälkeen ollenkaan.

Vierailija
112/314 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeeninen ruokavalio. Sillä voi aloittaa.

Vierailija
113/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin Ap, ketoosi on luonnonmukainen ja terveellinen tapa pudottaa ylimääräinen rasva pois. Mutta eiväthän ihmiset sitä usko koska siitä ei ole mediassa ja koska sokeri ja potaatti on suomalaisten kansallisruoka.

Kuka uskoo laihduttavansa sokerilla ja perunalla? 

Vierailija
114/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lian alhainen kolesteroli korreloi kuolleisuuden kanssa joo, koska monet sairaudet kuten syöpä ja maksasairaudet alentaa kolesterolia. Jos haluat elää suosittelen oikeasti kuuntelemaan tämän helppotajuisen ja kiihkottoman selostuksen aiheesta.

Vierailija
115/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa videossa kerrotaan mm tutkimuksesta, joka osoitti juurikin tuota u-käyrää joka nähdään monessa muussakin asiassa. Eli sekä liian korkea että matala kolesteroli aiheuttaa kuolleisuutta, mutta ihan vaan tutkimuksen lukemalla selviäisi, ettei tutkimuksen tekijät itse oleta yhteyttä terveellä tavalla matalan kolesterolin ja kuolleisuuden välillä. Itse asiassa tutkimuksen tekijät on suoraan ilmaiseet huolensa siitä että netin erikbergit käyttää heidän tutkimustaan omien agendojensa (lue bisneksensä) edistämiseen.

Vierailija
116/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten yhtään enää ympäristölle haitallisempaa ruokavaliota enää keksinyt?

Vierailija
117/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin syömällä 98% suomalaista ruokaa (tee, kahvi ja mausteet ulkomaalaisia) en ole ollut vuosiin kipeänä myöskään. Ruokavalioon kuuluu lihaa, kalaa, kasviksia, juureksia, viljoja yms. Koko kroppa toimii täydellisesti taas.

Vierailija
118/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten yhtään enää ympäristölle haitallisempaa ruokavaliota enää keksinyt?

Avaisitko vähän, mitä tarkoitat.

Vierailija
119/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman varoituksen sanaa tuosta mikä on olotila ja oma käsitys kropan toimimisesta. Toki siitä voi tehdä oikeaan osuvia päätelmiä, mutta toisaalta ketjussa mainittu syöpään kuollut ketoguru oli itse siinä käsityksessä että on elämänsä kunnossa diagnoosin saadessaan. Hän oli juuri samana päivänä mm. harrastanut liikuntaa kovakuntoisella tasolla kun kesken työpuhelun ei pystynyt yhtäkkiä enää sanomaan mitään. Johtuen aivoihin levinneestä keuhkosyövästä. Hän oli jopa sanonut lääkärille shokkitilassaan että eihän tämä voi olla totta, katso miten terveet kynnetkin minulla on.

Vierailija
120/314 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa videossa kerrotaan mm tutkimuksesta, joka osoitti juurikin tuota u-käyrää joka nähdään monessa muussakin asiassa. Eli sekä liian korkea että matala kolesteroli aiheuttaa kuolleisuutta, mutta ihan vaan tutkimuksen lukemalla selviäisi, ettei tutkimuksen tekijät itse oleta yhteyttä terveellä tavalla matalan kolesterolin ja kuolleisuuden välillä. Itse asiassa tutkimuksen tekijät on suoraan ilmaiseet huolensa siitä että netin erikbergit käyttää heidän tutkimustaan omien agendojensa (lue bisneksensä) edistämiseen.

Niin ja siinä avoinessa kirjeessään jonka tutkimuksen tekijät kirjoitti, he puhuvat siitä miten heidän tuloksiaan väärinkäytetään siitä huolimatta, että he itse tutkimuksessa nimenomaan toivat esiin ettei niitä voi käyttää sen agendan ajamiseen. Mitä silloin voidaan päätellä siitä että käytetään silti 🤑🤑🤑.