Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...risteilyltä selvittiin kunnialla ja kerrankin ilman krapulaa suuntaan tai toiseen. Itseasiassa...oli tosi hauskaa parin drinkin voimin:)

Meneillään pp 9 ja viikko piinaailua siis takana...enääääää viikko edessä plaah!!!

Tuhrua oli vähän parina päivänä, mut nyt ei taas ole ollu mutta jonkun verran valkovuotoa kylläkin. Muuten ei oireita suuntaan tai toiseen.

JORNER: Tuli vaan mieleen noista tuhruista ja vuodoista, että parempi kai sen enempää olla tulkitsematta; nehän voi siis olla mitä vaan, mikäs sen parempi jos olis just niitä kiinnittymisvuotoja. Mutta kun ei voi tietää:( Mikä on muuten tilanne nyt sulla?

Tää on ihan kauheeta tää tietämättömyys...kyllä käy kateeks niitä jotka tulee raskaaks asiaa enempää ajattelematta ja saavat ilosesti yllättyä kun täti ei tuukkaan...

No mutta näin meillä...

Kaunista sunnuntain jatkoa kaikille:)

-Nea

Vierailija
182/268 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina oli ultra ja siellä oli 2 follikkelia, molemmat 15mm. Arvelin sitten, että inssi menee ainakin tiistaille tai keskiviikolle, kun aikasemmin kun ultrassa on näkyny n. 19mm follikkeli, on ovis ollut vasta n. 3 päivän päästä. Nyt kuitenkin testi näytti tänä aamuna plussaa, joten inssi huomenna - kuten olin etukäteen laskeskellukin, huomenna kun on pp14. Mietin sitten, että oisko lääkäri mitannu väärin... Vähän pelottaa, että jos testi näytti plussan liian aikaisin. Mutta ajattelin kyllä, että vaikka mun lääkärit on sanoneet, että paras aika inssille on heti oviksen jälkeen, niin ei kai sillä oikeesti oo kauheesti väliä, kun kerran toiset lääkärit sanoo, että inssi pitää tehä samana päivänä, kun lh-plussa eli ennen ovista... No, huomennahan sen näkee... Oon kyllä tosi ilonen että on kaks munista, jos sitten olis paremmat mahdollisuudet. Vaikka eipä nuo kaksi munista oo auttanut ennenkään raskautumista...

Niin puhuin nyt lääkärille (taas kerran) siitä, että kun mulla tiputtelu alkaa aina niin aikasin ja määräsi sitten mulle Luget (kp:t 14-26, 100mg suun kautta!!!), vaikka sanoi, ettei sitä oo voitu todistaa, että niistä olis mitään hyötyä, silloin kun keltarauhasen pitäs toimia. Mutta ettei haittaakaan oo ja että kuitenkin sitä hyötyä saattaa olla. Mulla on vielä Lugeja jäljellä viimisestä ICSIstä, mutta ne on 200mg, eli huomenna apteekista hakee noita pienempiä. Mun oli pakko vielä varmistaa, ennen ku lähin sieltä lääkäristä, että olihan se todella " suun kautta" ja lääkäri ja hoitsu repes - ja minäkin sitten. Saatiin hyvät naurut ja lisäks mulle hyvä mieli, kun sain tukilääkitystä eikä edes tarvii kestää sitä kauheeta luge-mömmön valumista!

ANNU: Lohtuhali sulle ja paljon tsemppiä ja voimia seuraavaan inssiin! Hyvä, että sait lääke-asiat hoitumaan!

JORNER: Älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Vaikka mä en oo kyllä paras henkilö tsemppaamaan tuhruvuodon jälkeen - mulla se tietää aina menkkoja, mutta silti se pieni toivonvire kyllä säilyy mullakin siihen asti kun kunnon vuoto alkaa.

Jokos kohta joku muukin pääsee testaamaan - plussauutisia odotellaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Pumpukka: onnea inssiin! Toivottavasti nyt tärppää kun on kaksi munistakin. Ainahan kahdella on todennäköisyydet suuremmat!

ON: pp11 eikä oireita suuntaan tai toiseen. Koitan pysyä järjissäni loppuviikkoon :).

Plussatuulia ja piinailumielenrauhaa!

t: Jorner jo kuumeettomana ja töissä

Vierailija
184/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piinaan kaikille. Itsellä kaikki ok toistaiseksi. Ei erityisiä tuntemuksia, fiilikset ailahtelee (sekä fyys. että psyyk.), kuulunee asiaan..

Jännittää puolestanne!

Senniina rv5+2

Vierailija
185/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kohta matkalla inssiin - tänään vasta alkanut jännittämään :)

Nyt siis pp14 ja samanlailla oli ekassa tähän mennessä ainoassa onnistuneessa inssissä muistaakseni järjestys..

Tsemppiä ja plussia toivottelee täältä kaikille,

-W-

Vierailija
186/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olisikin jo pp14 ;)

Vierailija
187/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paluu arkeen on valilla niin masentavaa....taalla taas toissa raskaana olevien naisien ymparoimana...vahan on negatiivinen mieli, mutta kylla se tasta. oli niin vaikeeta lahtea taas suomesta...itepahan olen valintani tehnyt.

jorner: pitihan mun piikittaa eilenkin ennen lahtoa joten eihan siita piikista jaany ku se 75 jaljelle. onko siita mitaan iloa? ja eihan me tiedeta, toivottavasti et tartte mitaan!!!!!!!!!!!!!!

kuulkaa, kaveri just sano etta sille oli lekuri sanonu etta pistokset tulis laittaa mahaan, ei reisiin. vaikuttaa kuulema paremmin. mihin te pistatte? ite pistan jalkaan... kiitos neuvoista!

++ ja hyvaa mielta

Vierailija
188/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulenpa, että huomenna tai ylihuomenna menkat alkaa. Niin on ollut aikaisemmissakin insseissä. Ja varmaan vuoto tulee, kun ei oo ollut merkkejä toiseenkaan suuntaan. Mutta kyllä sitä pieni toivo on aina menkkoihin saakka. Jornerin tuhru tais sit loppua? Annu: mä oon pistänyt Menopuria mahaan, mut mulle hoitaja sanoi, että se on vaan helpoin paikka pistää, hänen mukaansa ei johdu vaikuttavuudesta.

Vierailija
189/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes inssi tehty... ovis oli jo tapahtunut ja limakalvo oli ihan ok, jotain 8mm. Nyt vaan piinailemaan!

Keskussairaalan lääkäri ei päässyt inssiä tekemään, joten yksityisen klinikan lääkäri teki inssin. On aivan ihana lääkäri (on tehny meidän ekan ICSIn ja sitten aina välissä muutaman pas:in ja inssin)!! Sanoi, että jos nyt ei onnistu, niin seuraavaan inssiin sitten olisi saatava hormonipistokset mukaan! Sanoin, että mä oon yrittänyt sitä jo puhua " omalle" lääkärille, mutta on vaan halunnut jatkaa samalla tavalla. Mutta nyt tämä lääkäri sanoi, että ei sellaista tuhruvuotoa saisi olla! Kerronpa tämän sitten myös omalle lääkärille ja vaadin ne pistokset! Tänään lääkäri kyseli myös, olemmeko miettineet adoptiota - apua, alkaako meidän hoitorumba olee kohta lopuillaan, kun kerran pitää adoptiota alkaa miettimään... No, kyllähän me ollaan jo heti alussa päätetty, että adoptio sitten, jos ei muuten lasta saada, mutta kyllä vielä elää jonkinlainen toivo siitä, että jos me kuitenkin vielä saataisiin minut raskaaksi...

Wiener: Mites inssi meni?

Annu: Mä pistin silloin ICSIen aikaan kaikki piikit mahaan (myös Gonalin). Ekassa hoidossa hoitaja neuvo sen ja vaikka sitten luin jostain lääkkeestä, että se pitäs pistää jalkaan, niin jatkoin mahaan pistämistä, kun kerran oli niin neuvottu ja se oli helppoo.

Vierailija
190/268 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Tänään kontrolliultras bongattiin komee munis 20mm, joten pregnyl heti masumakkaraan ja ultraan huomenna! Pikkasen jänskättää, kun huonoa tuuria on ollu niin kovasti viime kerroilla...

Siis hieman tuntemattomil meitin taustoista: tää inssi taitaa olla meidän 4.kerta, " onnistuneita" niistä on ollut ehkä kolme..eli vähän huonoa onnea ollut. Pco riesana, pikkukakkosta kohta vuosi hoitojen kanssa tahkottu, esikoisemme tuli aikoinaan -03 ekasta inssistä. Ens vuoden alussa odottaa ivf luultavimmin, mikäli inssit ei pelitä.

Taidanpa pinoutua jatkossa marraskuun inssipuolelle, vaikkakin lokuun alla ladataankin.. Piinis tsemppejä kaikille!

t. kalevi kp13

Vierailija
191/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kirpeä pikkupakkasaamu täällä Tampereella!

Kalevi: Toivottavasti inssi onnistuu! Teillä myös siis 4. iui, kuten meilläkin. Tervemenoa marraskuun pinoon :), mahdollisesti nähdään siellä.

Piinailurauhaa niille, joilla pp-lukemat pienet, ainakin lumivaippa, Wiener ja pumpukka! Koittakaa keksiä jotain kivaa tekemistä piinisajaksi....mulla (kuten varmaan olette teksteistä huomanneet, heh) menee hermot heti jos jään paikoilleni pohtimaan.

Ilpo: Piiniskamu!! Mikä sulla on tilanne nyt? Onko mitään menkkaoireita vai päättelitkö vaan raskausoireiden puuttuessa, että menkat varmaan tulee? Mulla sama juttu, mitään raskauteen viittaavaa ei ole. Mullahan ei oo mitään kuukautiskipuja tms., että menkkojen alkua ei oikein mistään voi ennustaa. Mutta kuten jo aikasemmin mainitsin, mulla vuoto alkaa aina vasta pp16 eli vielä saa odotella viikonloppuun. Mutta, niin kauan kuin vuoto on pois, pidetään toivoa yllä!!!

Annu: mahamakkaraan minäkin kaikki pistän!

Hu huu! Onko muita piiniksen loppusuoralla olevia kuin minä (pp12) ja Ilpo?

Vierailija
192/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilmeisesti NYT!

Eilen illalla vähän menkkamaisia kipuja ja aamulla ku menin vessaan niin kyl näyttää pahasti siltä että täti kurvannu paikalle:(

Tais ottaa kirjaimellisesti, ku just eilen mietin että mieluummin sitte ajoissa täti ku myöhässä...

Eli joo, pp 11 meneillään ja ovulaatiosta se 10 +/- 1 päivää, eli ei hyvältä näytä.

Mutta eipä tässä mitään kun soittoa klinikalle ja uutta aika varaamaan. Taidan odottaa huomiseen, että on varmasti täti kyseessä

Muille paljon tsemejä:)

-Nea

Vierailija
193/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Kiitokset tsempeistä kaikille - eilen siis laitettiin täälläkin simpat matkalle kohti folliikkelia - siis yksi oli kasvanut sopivan kokoiseksi ja ei ollut vielä irronnut - eilen illalla olin tuntevinani toispuoleista kipua, joten ainakin Pregnylin mukaan eilen siis olisi ovulaatio ollutkin..ajoitus oli kuulemma loistava, simpat hyviä (en muista lukuja muuta kuin että 90 % oli liikkuvia mikä oli enemmän kuin aiemmin).

Nyt siis tosiaan piinaillaan - onneksi työt ja esikoinen pitää huolen siitä ettei todellakaan tarvitse koko aikaa miettiä näitä asioita..josko sitä isäinpäivä lahjaksi saisi positiivisen tuloksen - olisi ihanaa jos sananlasku pitäisi paikkansa 3.kerta sanoisi toden - ei muuta kuin odottelemaan :)

tsemppiä piiniskamuille ja lohtuhaleja tädin yllättämille!!!

Pumpukan kanssa piinaillaan sitte ihan samoissa ja josko Jorner pääsisi tänään vielä mukaan :)

-W

Vierailija
194/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Nean kanssa samoissa fiilareissa. Vuoto antaa odottaa itseään, mikä on vieläkin kurjempaa, mutta kyllä on niin tutut kivut että pitäis viimeistään huomenna tulla. Tulis jo, niin kivut hellittäis. Ei juuri särkylääkekään nyt auta, kun en haluis pientäkään kivistystä, kun pettymys on niin kova.

Tuntuu kyllä niin paskalta. Eipä meille sitä vauvaa suoda. Ja jos kaikki menee ok, tämän vuoden puolella vielä ivf. Mut jos ei jostain syystä onnistu, niin voi olla että vielä jonkin kuukauden inssipinoon pinoudun. En vielä kuitenkaan teidän luota katoa, kun ootte mukavaa porukkaa.

Nyt olen töissä, mikä on tavallaan kyllä ihan hyväkin, pysyy jotensakin koossa. Ja karkkikaupan kautta kotiin.

Vierailija
195/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista, että niin kauan on toivoa, kun ei ole lirahtanut!

Aika moni kuitenkin takkuamisen jälkeen pääsi inssiin, mahtavaa!! Plussatuulia puhaltelen, puuh puuh!!

Tämä on muuten yhtä odottamista koko touhu. Ensin ootat ovista ja sitä päästäänkö " tosi toimiin" vai ei, sitten piinaat pari viikkoa, sitten jos plussaat, niin alat pelkäämään sitä, onko massussa mitään vai ei. Tolkuttoman pitkä aika, että voi mennä ultraan saati sitten neuvolaan..

Plussauutisia ootellessa,

Senniina 5+3

Vierailija
196/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kaikille menkkakipujen ja vuotojen kanssa kamppaileville.

Silloin kun plussasin elämäni ekasta inssistä josta esikoinenkin sai alkunsa - olin jo heittänyt " kirveen kaivoon" eli oli menkkakivut, selkäkivut ja lisäksi suht. normaalit kuukautisten alut, varasin jopa uuden inssi aikataulunkin, koska olin sata varma ettei onnistunut! Vaan olinkin sitten raskaana vaikken olisi sitä koskaan uskonut,,varalta tein testin kun oltiin lähdössä laivalle.

joten kuten moni muukin on sanonut, että niin kauan kun kuukkiset ei normaalisti ala, tule hirveästi vuotoa on toivoa :))

Plussia toivoen,

-Wiener-

Vierailija
197/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapaivaa kaikille!

wiener: kuulostaa hyvalta toi sun inssi! makin yritin kysya jos talla keraa sais inssiin myos ultran, mut kun ei niin ei... missahan vaiheessa se inssi olis paras, ennen/jalkeen oviksen? onnea sulle nyt vaan kovasti!!!

punpukalle ja jornerille kans onnea piinapaiviin!!!

ilpo ja nea alkaa viela lannistuko taysin! ehka se tati vaan kiusottelee ja pysyy sitten kuitenkin kokonaan poissa.

soitin tanaan gynelle ja huomena ultra. menee inssi viikonlopulle jos kaikki on hyvin. sitten taas uutta piinaa. taidan alkaa pistamaan piikeja masuun minakin, vaihtelu virkistaa...

mukavaa paivanjatkoa kaikille ja +++++++++++++++++++++

Vierailija
198/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea ja Ilpo: koittakaa vielä jaksaa uskoa onnistumiseen!!!

Wiener ja Kalevi: kiva kun on muitakin ihan samassa aikataulussa! Kalevin kanssa on tosiaan tullut piinisteltyä aiemminkin, toivottavasti tämä kuitenkin on viimeinen kerta :o)...

Laitoin äsken " omalle" lääkärille sähköpostia tuosta mitä se eilinen lääkäri sanoi. En kylläkään tiedä lukevatko tai vastaavatko noihin sähköposteihin... onko kellään kokemusta? Jos ei vastausta kuulu tällä viikolla, niin soitan sitten omalle hoitajalle ja pyydän soittoaikaa lääkärille tai jotain.

Vierailija
199/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitoin joskus ksks:n hoitajalle sähköpostia ja vastasi kyllä. Lääkäreistä en tiedä, ehtivätkö vastata.Lukevat varmaan ainakin, mutta mitäs se taas kysyjää auttaa..

Vierailija
200/268 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

tati loysi minut sitten taalta ulkomailtakin :-( pp13 ja vuoto nayttaisi alkavan ihan kunnolla (ainut positiivinen asia) piti sitten heti aamutuimaan vahan itkeskella miehen kainalossa. kylla taas tuntuu olo niin pieksetylta... mietittiin etta mennaan 4. inssiin ja tammikuussa taitaa sitten olla ivf.

tekis kylla mieli jo heti ivf:aan mutta taytyy yrittaa sen verran tuota laakkeiden hintaa miettia ja odotaa kiltisti tammikuuhun. Jotenkin vaan pelottaa, etta mitas jos yksikaan ei hedelmoity, niin sitten taitaa peli olla pelattu. Ja mika muu voi olla vialla ettei tarppaa. ei voi muuta sanoa kuin etta paskafiilis vaikka oonkin lomalla.... mies onneks jaksaa olla positiivinen.

Mitenhan sita taas pystyy olla ajattelematta koko asiaa.... jos joku vaittaa pystyvansa siihen, ni en kylla usko.

taalla vahan alamaissa, mutta kylla taalta noustaan TAAS. Plussailkaahan te muut!!

Kille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi