Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
141/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivänä en oo ehtinyt nettiin ja ajattelin olisin saanut lukea plussa-uutisia.... Senniina älä piinaa meitä! ;-)

Itellä on onneks ollu niin kiireinen päivä ettei oo ehtinyt ajatella koko vauva-juttua tänään. Ja enää 3 päivää lomaan, jes!!!! 8-)

En oo ehtinyt ajatella ollenkaan mitä sitten kun plussa testiin pärähtää. Mutta kaipa sitä sitten tulee uudet murheet kuvioihin. Ainakin ystäväni joka on aivan alussa raskaudessaan, miettii keskenmenoa, lapsen terveyttä yms. Tosin luulen ettei minulle oikeasti kaikesta kerrokaan, koska tietää yrityksemme ja vaikeutemme.

Kille

Vierailija
142/268 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on nyt menossa kp 5. eli menkat tuli kuin tulikin ja ihan ajallaan... tää kierto meillä siis taukoa, mies clomikuurilla ja ens kiertoon sit uusi yritys... nyt jänskäilen siis että koska mun siskontyttö tai -poika syntyy:) se kun on semmonen yllätysvauva, eikä sille osattu oikein tarkkaa laskettua aikaa sanoa. tosin ainakin kuukauden päivät varmaan(toivottavasti), ehkä enemmänkin, saadaan vielä odotella sitä pikkuista:) oon luvannu lähtee siskon " tukihenkilöks" synnytykseen, ja naureskeltiin et kiva jos syntyy niin et meillä on just inssi samana päivänä, mä juoksen välissä inssissä ja tuun taas takasin;D onneks on TAYS:ssa molemmat tapahtumat;D hyvää syksyä kaikille, muistakaa polttaa paljon kynttilöitä ja kääriytyä vilttiin ison suklaalevyn kanssa;) tekee oikeesti hyvää, on ehkä parasta terapiaa!;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malttanut enää, vaan vapisevin käsin pissasin tikkuun ja plussa pärähti ruutuun välittömästi. Taisi olla sitten tämän pinon eka plussa. Toivottavasti vedän mahdollisimman monta mukaan plussajunaan!! epätodellinen fiilis...

Kertaus taustasta vielä: yritystä reilu vuosi, " vanhalla taustalla" (clomipoika v.99) sain clomit melko pian ja söin niitä 1-5/06 - turhaan. Kesä tauolla ja elokuussa polille. 5.10. eka inssi hyvin, ellen sanoisi loistavin tuloksin.

Tämä on ollut aivan mahtava pino ja tulen taatusti vierailemaan ja tsemppaamaan muita vielä piinailevia/inssiä odottavia!!Kiitokset vielä myötäelämisestä ja kannustuksesta!! La ehtii muuten vauvan laskurin mukaan kesäkuulle eli 30.6.

Vierailija
144/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ja vauvaliimaa hirveesti mukaan!kiva kun aloit veturiksi niin pääsemme perästä junaan mukaan!VAU!tiiän mitkä fiilikset sulla on, olenhan itekin kokenut saman tunteen..soitin aamulla lh-tuloksen ja soittavat minulle polilta.huomenna inssiin koska tänään mies lähti työmatkalle..vielä kerran PALJON ONNEA,sitä tarvitaan

Vierailija
145/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän jo rupes itteekin jännittää ain kun tuli käymään palstalla - jokohan Senniina on käynyt kertomassa plussa-uutisia... Ja tulihan se sieltä! Tosi paljon onnea ja pikaliimaa pienokaiselle!!

Mulla alko loma - ihana rentouttava loma. Tosi kiva, kun kerrankin saa käydä ultrassa ja mahdollisessa inssissä ilman työvuorojen sumplimista ja kauheeta kiirettä kesken työpäivän!

Vierailija
146/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis älyttömästi onnea Senniina!!! Tosi hieno plussa uutinen!!

Ja peukutuksia plussan puolesta meille kaikille muillekkin,

itelläni siis vasta huomenna kontrolliultra :)

-W-

Vierailija
147/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea siis roppakaupalla senniinalle ja paljon vauvaliimaa!! =) Kerrassaan ihania uutisia!

Paljon tsemppiä muillekkin ja toivotaan että tulee paljon plussia!!=)

Vierailija
148/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin lukaisemassa ketjua, josta tipuin pois ja löysin hienoja uutisia. Paljon paljon paljon onnea!

Vierailija
149/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania uutisia senniina! uskoin kovasti sun pluussaan, olen todella onnellinen sun puolesta! nyt oikein paljon onnea jatkoon. toivottavasti tama myos toi pluussatuulia tahan pinoon.... tulehan meita viela silloin talloin moikkaamaan!

oho, olen liian kauan näpytellyt ilman ä:tä ja ö:tä etten osaa sormiani niiden suuntaan ohjailla vaikka nyt ne olis näppäimistössä. tulin eilen suomeen ja nyt olen vanhempieni luona. olin pois pinosta pari päivää ja jännitin kovasti kuuluuko plussia vai ei. ihanaa että vihdoinkin saatiin +.

itellä pp11. ootellaan........................ärsyttävää. ei halua liikaa toivoa, mutta toivoo kuitenkin.

no, nyt pitää kuitenkin mukavasti kiirettä kun pitaa nähdä sukulaisia ja kavereita. saunaan tarttee päästä jo tänään, siis PAKKO!

mukavaa päivää ja ++++++

Vierailija
150/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias yhden lapsen äiti.Poika sai alkunsa kolmisen vuotta sitten inseminaatiolla.Nyt ois toiveissa saada toinen lapsi.Perjantaina tehtiin inseminaatio ja sen tulosta tässä odotellaan :)

Vierailija
151/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me tää jo arvattiinkin... Taisit itse olla epäuskoisin? Tuuhan kertomaan meille vielä niistä raskausoireista ennen plussaa ja olostasi nyt.

Oli muuten jäänyt lukematta Nean viesti, kiitos kiltistä viestistäsi. Ilpo nimimerkkinä on just siks hyvä, kun se kuulostaa hieman pöhköltä...

Wiener: ootko sinäkin hoidossa TAYSissa? Tehdäänkö sulle sitten vielä jonotusaikanasi inssejä? (ei tietenkään, kun raskaudut tästä inssistä...)

Annuko on sitten seuraava jota saadaan jännätä?

Tervetuloa Ankallekin. Kuinka monta inssiä sulle tehtiin esikoisen hankkimiseksi? Mitkä taustat teillä on hoidoille?

Vierailija
152/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilpo - Ollaan HUS:ssa hoidossa ja joo, meille ei tehdä IVF-jonotuksen aikana mitään inssejä eli tod. näk tää on tässä sit nyt näiden osalta - tosin yritän saada vielä yhden (kuten oon kait maininnukkin) kun mun Kelan lääke" katto" on tältä vuodelta menny umpeen/täyteen, joten olis edukas hoito tulossa - Ja niin minähän aion plussata tässä kierrossa ;) joten sitten ei tarvii mitään odotella...onko TAYS:ssä mahdollisuus jonotellessa muihin hoitoihin?

Silloin kun esikoisemme syntyi inssin ansiosta niin olimme päässeet jo IVF jonoon, mutta näin parin vuoden jälkeen on systeemit menneet kaiketi huonommaksi, tai ainakin hitaammaksi.

Mun piti kommentoida jotain muutakin, mutta nyt en muista..aina sama juttu - pitäisi kirjoittaa ylös..

-W-

Vierailija
153/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MILJOONASTI Senniina!!!!!!!!!!!!!!!!! Toivottavasti saat vedettyä meidät muutkin mukaan pian. Tuntuu varmasti aivan mahtavalta! Niin ja kerropas mitä oireita olikaan..

Edelleen itsestä tuntuu ettei tärpännyt tässäkään (!!!???) kuukaudessa. :-( Kp7 menossa, olispa jo ensi viikko. Ollaan lomalla ensi viikko ja ulkomailla ja mietin nyt, että mikähän päivä testaisin, kun viiniä kuitenkin tulisi juotua ja ollaan matkassa kavereiden kanssa, joille en viitsisi asiasta kertoa.... ja tietty herätää epäilyä jos en juo..... toisaalta olisko nyt tärpännyt kaiken yrittämisen jälkeen.... Tämmöisiä sekavia ajatuksia mielessä, toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.

Tää palsta on kyllä aivan mahtava ja tää pino!!!! :-) Toivottavasti saadaan lisää plussia Senniinan kaveriksi.

Kille

Vierailija
154/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kerinnytkään meikäläinen lokakuussa toiseen inssiin vaan menee marraskuulle. Mutta onnistumisia muille. Täytyy sitten ilmoittautua marraskuun porukkaan.

Vierailija
155/268 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla totta toi, että me muut täällä ollaan jännitetty mahdollista ekaa plussaa enemmän kun sinä ite. ihan mielettömän hieno juttu...sit lisää plussia peliin vaan!!!!

Itsellä meneillään kp 19 / pp 5, ja tänään tuli vähän rudehtavaa tuhrua. en tiedä mitä oli, normaalisti ei o tullu sellasta ihan vielä tässä vaiheessa kiertoa, mutta mikäs sitä estää. Se voi tulla millon haluaa...

Ankka ja Kille...ollaan menossa about samoissa piiniksissä, mitkä on fiilikset?? Mulla ei ole ollu mitään oireita muuten suuntaan tai toiseen, mut kai ne mahdolliset oireet tuliskimn vasta kiinnittymisen aikoihin eli viikonlopun tienoilla?!? Kille kanssa muuten samoilla linjoilla...mullaki on viikonloppuna juhlimista tiedossa kun lähdetään laivalle, enkä haluais herättää mitään huomiota. Pakko juoda tasaseen TOSI hitaasti, kai ne pari tuopillista saa venytettyä ja muutama alkoholiton drinkki väliin;)

Kaikille paljon tsemppiä ja vieläkin pitkää pinnaa!!!

-Nea

Vierailija
156/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että sulle plussa pamahtaa!!!!! :) Olit jo niin pitkällä piinailussa eikä vuoto ollut alkanut..... Ryökäle vaan pidit MEITÄ piinassa sun puolesta =). Onnea ihan hirmuisesti! Pinon eka plussa ja ompa ihme jos se viimeiseksi jäisi ;).

Ankka: Tervetuloa mukaan! Piinaillaan suurinpiirtein samoissa, kun mulle inssi tehtiin viime viikon to. Oliko sulla jotain lääkitystä tässä inssissä?

Wiener: Joo, TAYSissa voi tehdä hoitoja kun jonottaa IVF:ään. Mutta käsittääkseni kun on jonoon laitettu, on ' inssitaival' loppusuoralla. Eli jonotusaikana niitä inssejä tuskin tehdään yhtä enempää. Näin luulisin.

(.) pp7 eli puolivälissä piinailuja mennään (huokaus...). Heti inssin jälkeen mulla oli ' raskausoireita' , vihlontaa rinnoissa, nippailua alavatsalla ja repäisykipuja. Ilmeisesti saan oireita Pregnylistä. Nyt kun Pregnyl alkaa häipyä elimistöstä, nuo oireet ovat hävinneet. Ei siis mitään tuntemuksia, rinnat riippuu kärpäslätkinä. No, ei auta kuin odottaa....

Oma pää: Viimeksi kun kirjoitin, olin tosi alavireinen. Mutta tuo oli vaan ' alkusoittoa' seuraavalle romahdukselle. Nimittäin (taas kerran) eräs ystäväni ilmoitti olevansa raskaana. Se oli ihan yllätys/vahinkoraskaus ja tuli melkoiseen elämänmyllerrystilanteeseen. Itkin miehelle puhelimessa, että lähiympäristössämme KAIKKI jotka eivät halua lasta raskautuvat, ne ketkä haluavat raskautuvat myöskin raskautuvat nopeasti ja ne ketkä joutuvat turvautumaan hoitoihin, raskautuvat heti ekasta hoidosta. Ja kukaan ei ole saanut keskenmenoa....Olin siis melko alamaissa mutta onneksi mies rationaalisuudellaan sai taas vähän järkeä/toivoa mun päähän. Eilen oli muutoin erittäin mukava päivä joten olen jo vähän piristynyt :). Tämänaamuinen kirkas pakkasaamukin piristi, on nämä mielenliikahtelut niin pienestä kiinni kun on hormoneista herkkänä.

Isot onnittelut vielä Senniinalle virtuaalihalejen muodossa! Halit myös muille ihanille naisille ja lisää plussia pliis!!!!

Vierailija
157/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen armoton tilastonikkari, joten laskeskelin seuraavaa:

Kaikenkaikkiaan pinoon kirjoitellut 23 sellaista naista, jotka aikoivat inssiin lokakuussa.

Näistä inssiin tähän mennessä ei valitettavasti ole päässyt 8 (kauheasti pudonneita!!!) joten jäljelle jää 15 typykkää.

IUI onnistumistodennäköisyys per kierto on 5-20% joten se tarkoittaa, että 15:sta 0.75 - 3 plussaa. Nyt Senniina on jo iloisesti plussannut, eli 14 jäljellejääneille on odotettavissa vielä 0-2 plussaa. (Argh, kauhean vähän....)

Jos todetuista raskauksista 12-15% keskeytyy, se tarkoittaa että 0.6 - 2.6 meistä pitelee nyyttiä 9 kk päästä.

Lähteenä käytetty pesun sivuja.

Laskelmat ovat melko karkeita, esim. luovutusspermaan käyttäville on omat onnistumis%:t joita en ole ottanut huomioon. Lisäksi en ollut ihan varma naisten kokonaismääristä. Esim. emmaemilialla on jo toinen inssi tässä pinossa, joten en tiennyt miten hänet lasketaan mukaan ja ehtiikö toinen inssi tämän kuun puolelle.

Eli lukemat ovat suuntaa antavia.

Vierailija
158/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitteluista ja halauksista! Ihan tippa linssissä olen niitä lueskellut. Monet kyselivät oireista. Yritin miettiä sitä, mikä olis ollut erilaista menkkakiertoon verrattuna. Mullahan on ollut pitkään ihan hirveet pms:t (täytän kohta 38) ja kuvittelin, että pms:t eivät tule, jos on raskaana. Esikoisen kohdalla nimittäin kävi niin, että tissit kipeytyivät vasta sitten kun menkat oli jo myöhässä, vaikka tavallisesti kipeytyivät n. vko ennen tätiä.

Tuntemuksia alkoi olla viikko inssin jälkeen. Mullahan lääkityksenä oli vain clomit. Viikko inssin jälkeen sain hirveen raivarin ihan syyttä (yleensä pari päivää ennen menkkoja olen hirviö), rinnat kipeytyivät vähän ja oikeastaan vaan nänneistä (yleensä kipeytyvät jostain muualta), repäisykivut alkoivat jo silloin eli seisomaan noustessa tai yskiessä vihlaisi alavatsasta aika kovaa, valkovuotoa tuli parina päivänä tuolloin, mutta se loppui eikä muuttunut kellertäväksi kuten yleensä ennen menkkoja. Muutama iso ja kipee finni ilmaantui naamaan, tosin niitäkin yleensä aina ennen menkkoja. Hiukset likaantuu silmissä. Pahaa oloa ei ole ollut, mutta lievää huimausta oli jo monta päivää sitten. Lisäksi on vähän sellanen toistaitonen olo, esim. tänä aamuna en meinannut muistaa, miten auto lähtee liikkeelle, vaikka ajan päivittäin ja työssäoloaikana kymmeniä kilometrejä/pv..

Olen muuten vuorotteluvapaalla tällä hetkellä ja jos kaikki menee hyvin, niin käväisen keväällä pari kuukautta tienaamassa ja siirryn sitten " lomailemaan" taas.

Ai niin, kaikkein huvittavin " oire" oli se, että inssin aikaan mulla alkoi nykiä elohiiri oikeassa silmässä. Johtui varmaan jännityksestä, koska nyt se on loppunut=)

Mielenkiitoisia laskelmia Jorner. Toivottavasti aiheutamme tilastopoikkeuksia ja plussaprosentti olis hieman korkeampi!! Tsemppiä ja malttia kaikille piinailijoille ja inssiä odottaville! Niin kauan on toivoa, kun ei ole ferraria pihassa!

t. Senniina rv 4+5

Vierailija
159/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ilpo ei tartte mua enaa jännätä. eilen alko tuhru ja aika äkkiä kunnon vuoto. kyllä itketti! eikä ole edes miestä täällä lohduttamassa....ja tartti hänelle laittaa ikävää voestiä menemään -oli niin positiivinen tästä inssistä. johan tuli surkea loma. ja hormoonitkin jäi kotiin! mistäköhän mä saisin gonal-f piikkiä? mihin voin tääl soittaa? mun on pakko saada sitä lauantaina tai menee koko kierto hukkaan................lievää paniikkia iskee............

anteeksi etten kommentoi mihinkään, paha mieli!!!!!!!!!!!!:(

Vierailija
160/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohtuhalaukset!!

Tuohon aikaisempaan viestiin haluaisin lisätä vielä sen, että tässäkään kierrossa en pystynyt " lomailemaan" tai " unohtamaan" vauva-asiaa. Itse asiassa mulla oli helvetinmoinen stressi, kun jouduin inssiä edeltävänä päivänä (tiesin sen kyllä hyvissä ajoin) työn puolesta vuorotteluvapaasta huolimatta yhteen oikeudenkäyntiin todistamaan. Stressiä aiheutti se juttu sinänsä + se, että osuuko ovis just siihen päivään. No, ei onneksi osunut. Ei olis saanut osua myöskään seuraavaan päivään, kun silloin inssejä ei olis tehty.

Eli raskaaksi voi tulla, vaikka laskeskelis päiviä ja kyttäilis oireita joka minuutti..