lokakuussa inssi
Hei!
Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!
Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.
Kommentit (268)
lohtuhalit ja voimia sulle! Se pettymys.....voietta. No, uuteen kiertoon vaan. Ja paljon onnea. Jatketaan keskusteluja tuolla marraskuun pinossa jos sinne tulet!
Iso hali!
...ja niin ne tunnelmat vaan vaihtelee laidasta toiseen... Nyt on alkanu täällä ekan kerran tän inssin aikana toivo heräilee. Iltapäivällä tuli ihan kauheesti valkovuotoo ja heti aloin miettii, että oliskohan siellä sittenkin alkio kiinnittymässä ja oiskohan se sittenkin mahdollista, että tämä inssi onnistus... siitä huolimatta, että mun valkovuoto on muutenkin runsasta, varsinkin aina välillä... No sen nyt sitten tietää, että tästä eteenpäin on sit yhtä vuoristorataa...
lokakuun inssiläisille? Halaukset niille, joille kutsumaton sukulaisvieras saapui ja kauheasti tsemppiä uuteen yritykseen!
Ketäs vielä piinailee? Pumpukka ja wiener ainakin! Kyllähän tästä pinosta pitää vielä plussia tulla, eikö? Tuttuja nuo tunteiden ylä- ja alamäet. Muistatte varmaan, miten varma olin epäonnistumisesta. Näin itseni jo seuraavassa inssissä ja vaikka missä hoidoissa..Niin se positiivinen yllätys kuitenkin tuli. Jaksamisia loppupiinaan!!
Täällä ei oireita suuntaan eikä toiseen. Ei tosin pitäis varmaan vielä ollakaan. Menkkakivut alkaa mulla aina viikko ennen vuotoo, joten jos huomenna tuntuu, niin voin olla varma että tää inssi epäonnistu, niistä ei voi erehtyä. Eli tää saattaa olla mun viimenen piinapäivä.. Toivottavasti ei kuitenkaan! Ekaa kertaa tässä inssissä on ollu tunne että vois onnistuakin, aikaisemmissa insseissä on ollu alusta asti tunne ettei voi onnistua. Koitan kuitenkin pitää pään kylmänä parhaani mukaan..
Mites teillä muilla vielä piinistelevillä?
nostan, ku ollaan tiputtu toiselle sivulle..
Täällä mennään PP 8:ssa...eikä mitään uutta auringon alla - tänään kävin aamulla labrassa verikokeessa, josta voidaan todeta onko ovulaatio tapahtunut, vastaus tulee ensi viikolla...ihan hyvä että jotain tutkitaan sentään eikä vain pistellä hormoneja.
Mun epämääräset vuodot jatkuu..wc-käynnin yhteydessä tulee vähän jotain ruskeaa...muistan että esikoisen ajalta PP13 jouduin jopa ottamaan siteen käyttöön, kun luulin että kuukkiset alkoivat..
nyt olen ihan huolesta soikeana, että mitä tämä nyt jo on(tod.näk siis hyvinhyvin aikaiset kuukautiset)..kierto mulla 25-26 päivää ja nyt vasta 23 ja tämähän siis alkoi jo vähäsen viikonlopulla..
on nämä vaivat taas ihmehommia - oireita en osaa sanoa yhtään - aina, vuosikaudet kuukautisia ennen sitä kuvittelee kaiken mahdollisen ja sitten taas pettyy..tää on niin tätä.
Mites te muut muutamat vielä piinailevat?
-W-
Mulla pp8 alkoi ja jäin sairaslomalle selkäkivun takia. Selkä tuntui jotenkin " jäykältä" jo viikko sitten tiistaina (inssin jälkeen) ja ajattelin että josko se liittyy jotenkin siihen, vaikka aikasemmin ei sellasta oo ollutkaan. Sitten se viikon mittaan paheni niin että kumartuessa sattu aika paljon, kunnes maanantai-iltana en meinannu päästä sohvalta ylös. Menin tiistaina kuitenkin töihin, koska meillä on joku flunssa-aalto iskenyt eikä sijaisia saada (oon hoitoalalla) joten ei omatunto antanut periksi laittaa työkavereita vielä pahempaan pulaan. Tiistain aikana kipu paheni aivan sietämättömäksi joten tänään siis jäin kotiin ja sain lääkäriajan klo 12.30. Mietityttää vaan se, että varmaan lääkäri määrää jotain kipulääkettä ainakin, mutta en haluais ottaa mitään vahvaa ainakaan jos vaikka olisinkin raskaana.. Täytyy kertoa lääkärille inssistä. Mieluummin kyllä kärsin tästä kivusta, kun vaarannan kaiken jotain myrkkyjä syömällä!
Menkkakivut ei muuten oo ainakaan vielä alkaneet, joten toivoa on vielä!
...eikä mitään uutta täällä päin! Selkäkivuista täälläkin kärsitään, pomo ehdotti, että voisin ottaa jotain rentouttavaa kipulääkettä, mutta... Täytyy nyt kattoo miten huomenna, joudunko menemään minäkin lääkäriin. Eipähän ainakaan tunnu mitään oireita tai niiden puuttteita, kun selkä vie kaiken huomion... Vessakäyntien jännittäminen on kuitenkin jo alkanut täälläkin - aina pelottaa, että jos on tuhru alkanut. So far, so good, mutta on tässä vielä kuitenkin monta piinapäivää menkkojen arvioituun alkamiseen...
Vuotoa tulee enemmän - tai siis wc-käynnillä, mutta nyt on siis kp 24 ja yleensä tässämain se tiputtelu alkaakin..
V*tuttaa aika rankasti - mä jotenkin uskoin että tää olis onnistunut...nyt siis pitäs jaksaa motivoitua uuteen hommaan..
ihan syvältä sanon minä - nää kaikki hoidot menee aina poskelleen..
Toivottavasti Pumpukalla ja Mingulla tärppää!
Siirrytään sitten jonottelemaan IVF:ää..
-W-
Wiener! Voimia jatkoon!
Pumpukalle ja Mingulle peukut pystyssä! Enhän jää ainoaksi plussaksi lokakuun inssiläisistä, enhän??
Tänään tuntu pientä juilimista mahassa, mutta ei ihan sellasta ku normaalisti. Tai sit vaan haluan kuvitella että on jotenkin erilaista... :) Selkä on edelleen kipee, Para-tabsia sain siihen lääkäriltä kun kerroin että inssi on tehty. Ja sairaslomaa tiistaihin saakka. Käski tulla maanantaina uudestaan jos vielä särkee. 2 päivää yksin kotona ja on tylsää.. Ehkä tää vielä menis jos pystyis tekeen jotain hyödyllistä, mut selkä on niin kipee että kun jotain yrittää niin särky yltyy. Pieniä kävelylenkkejä oon sitten yrittäny tehdä, ettei olis kohta joka paikka ihan jumissa eikä hajois pää...
Ei oikein ole sanoja taaskaan - tiedän miltä tuntuu ja lähetän sulle täältä voimahaleja!!!
Mingu: taidetaan olla ainoat jäljellä olevat? Toivottavasti selkäsi paranee nopeesti! Mulla jo selkä on parempi.
Oireita on alkanut taas löytyy ja ärsyttää kun sitä sitten taas kerää turhaa toivoa - eihän voi olla niin onnellisesti että MINÄ olisin raskaana! Vatsassa on ollut menkkakipujen tuntua (mulla kivut on aina vaan ekana kp:nä), tosin musta toisaalta tuntuu, että on saattanut tuo selkäkipu säteillä vatsankin puolelle... Nännit ovat myös tulleet aroiksi, mutta on ne muulloinkin ennen menkkoja ja voipi myös johtua Lugeista (ja silti joka kerta mä ajattelen, että se varmaan on merkki raskaudesta - voi että sitä osaa olla tyhmä...).
Heippa.
En ole aiemmin osallistunut keskusteluun, mutta nyt viimeisten jännäilypäivien kuluessa etsiskelin netistä samassa tilanteessa olevien seuraa. Täällä ainakin Pumpukka ja Mingu taitavat olla vielä lokakuussa tehdyn inssin jännilyissä mukana. Itsellä eka inssi tehtiin 30.10, joten pp 11 on menossa tänään. Kummasti se jännitys tässä vaan taas kerran kohoaa... Nännit ja rinnat kokonaisuudessaakin on ollu kipeät, mutta ilmeisesti se saattaa johtua noista piikitetyistä hormoneista. Tiestysti mielikuvitus saa vakuuttuneeksi siitä, että kyse on jostain ihan muusta... Mulla on ollu jonkin verran kipuja myös tuolla oikean muniksen seutuvilla. Onko teillä vastaavia kokemuksia? Ajattelin, että onkohan sekin vaan hormonien vaikutusta vai mitä? Menkkamaista kipua on myös ollut aiemmin tällä viikolla. Siis kovin aikaisin menkkojen alkua ajatellen. Vähän kummastuttaa. Raskaustestia pitäisi tehdä sitten 15. päivä, ellei siihen mennessä täti kurvaa kylään. Tuskallista odottaa vielä noin kauan.
Kiva kun liityit mukaan Tassuttelija! Vähiin käy porukka. Mun normaalit menkkakivut on sellaset, että vasemmalta puolelta " juilii" siis vaikka ovis olis ollu todistettavasti oikeella puolella. Kipu alkaa aina viikkoo ennen menkkoja ja on sit pari-kolme päivää pois ennen ku vuoto alkaa. Ja nyt ei ole vieläkään sellasta ollut. Miehelle sanoin eilen etten uskalla toivoo liikoja, mutta aika julmaa on jos 13 vuoden menkkakipu " kaava" just nyt tässä kierrossa muuttuu ja sen takia elättelen turhia toiveita.. Kunpa pääsis jo testaamaan, nyt tuntuu että pettymyskin olis parempi ku tämä epävarmuus. Vaikka jos nega tulee niin ei taas tiedä mistä keräis voimia että jaksais raahautua aamulla sängystä ylös.
Missäs te pumpukka ja tassuttelija muuten ootte hoidossa? Voi olla että pumpukka onkin kertonut, mutta en muista.. Me ollaan taysissa.
Tervetuloa Tassuttelija yhdessä piinailemaan nämä viime metrit!!! Mullakin nyt pp11 ja kovasti on alavatsa kipeä (selkäkipu on jo lähes poissa eli ei johtunut siitä). Koko ajan on sellainen tunne, että menkat alkaa millä hetkellä hyvänsä, mutta ei vielä onneksi ole näkynyt edes tuhrua - varmaan Luget pitää tuon tuhrun poissa! Mä aion testata pp14 eli maanantaina jos ei oo menkat sitä ennen alkanut. Noniin, taas sitä jo suunnitellaan testaamista ja pää jo liitelee ties missä korkeuksissa - mä vaan en yksinkertasesti taas pysty pitää itteeni maanpinnalla. Vaikka kyllä koko ajan ajattelee, että eihän se raskaus varmasti meidän kohdalla onnistu, mutta kyllä silti jos vuoto alkaa, niin tosi korkeelta tiputaan...
Mingu: hyvältä kuulostaa tuo sun menkkakipujen puuttuminen :o)! Me ollaan hoidossa Keski-Suomen Keskussairaalassa ja osa hoidoista on myös tehty yksityisellä Klinikka In-Tiimissä. Välillä on niin mennyt hermot tuohon sairaalan touhuun ja ainaisiin lomiin ja hitauteen, mutta nyt tänä syksynä on kyllä kaikki edenny tosi nopeesti ja oon oikeesti päässyt puheyhteyteen lääkärin kanssa.
Mä pääsen todennäkösesti vasta sunnuntaina seuraavan kerran tänne palstailee - nyt on kyllä tullut niin tiheeseen viihdyttyä täällä, että mitenköhän sitä selviää viikonlopusta ilman teidän seuraanne...
Tassuttelija, vielä tuosta kivusta munasarjan kohdalla - ei varmastikaan kannata olla huolissaan, jos kipu ei käy aivan sietämättömäksi. Mulla on näiden hoitojen aikana ollut jos jonkinlaista kipua ja vihlontaa munasarjoissa ja alavatsassa, että siihen alkaa tottumaan...
Hei,
joo, piinailu ohi.. Negaa tästä ekasta inssistä. Vähän on masis olo,mutta eiköhän tämä tästä. Toisaalta hyvä saada tieto heti verikokeesta, ei tarvi turhaan pitää toivoa yllä. Nyt sit odotteleen vuotoa ja seuraavaa kierrosta. Marraskuun inssipinossa tavataan! Tai siis toivottavasti ei tavata! Pidän kovasti kaikille loppukuussa inssissä olleille!!
t.Lumis
Ja parempaa onnea seuraavaan inssiin!!!
Täällä pp13... Luget loppuivat eilen ja kyllä on pelottanut käydä vessassa...! Toistaseks kuitenkin vain runsaasti valkovuotoa, eikä tuhrusta tai verestä tietoakaan! Alavatsassa on edelleen ollut hieman kipuja ja rinnat on aika arat. Oli kiva, kun menkat eivät pilanneet isänpäivää - nyt vaan sitten jännitetään niin pirusti! Kuten aikasemmin mainitsin, niin huomenna meinaan testata jos ei menkat ala (vaikka jotenkin pessimistisesti ajattelen, etten ehdi testaamaan ennen vuodon alkua...). Pelottaa kyllä tuo testaaminenkin - jos sieltä ei plussaa tulekaan... Kaikista peloista ja pessimismistä huolimatta tuntuu, että nyt voisin olla raskaana ja pettymys on todella suuri, jos niin ei olekaan!
Mitenkäs Mingu ja Tassuttelija??? Uutisia odotetaan!
Pumpukka loppupiinaan! Hyvältä kuulostaa! Tulen tiistaina seuraavan kerran koneelle ja innolla lukemaan kuulumiset. Itsellä toivottavasti hyvää kerrottavaa rv7 ultrasta..
t.Senniina rv7+1
Yllätys, yllätys - mulla ei juuri tuon kokosia neuloja ole... taitaa olla neljää muuta kokoa... No täytyy kysellä hoitajalta, että voiko pistää muunkin kokosella.
Täällä pp6 eikä mitään uutta...