Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
1/268 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens sunnuntaina pitäis menkkojen alkaa ja sitten kp2 alkaa piikitys yms..Inssi ois sit suunnilleen puolen välin kieppeillä lokakuuta.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
2/268 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipparallaa!

olenkin kaivannu pinoa lokakuun inssilaisille.kiitos!

itella kp1, just tulin sairaalasta ekasta ultrasta. piikitys alkaa prjantaina, maanantaina uus ultra. ovis varmaankin jossain kuun puolessavalissa. niin, ja inssi on ensimmainen. joten vahan jannittaa......

laittakaahan kuulumisia, jaetaan kokemuksia!

mukavaa paivan jatkoa kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/268 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitkän odottelun jälkeen menkat alkoivat.

Hyvä vauvaprojekti, että aloitit uuden pinon.

mulla alkaa clomit taas tämän viikon perjantaina ja ensimmäinen ultra on ensi viikolla tiistaina. sitten taas pikkasen tietää paremmin.

Vierailija
4/268 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Imoittaudun kanssa tähän pinoon. Eka inssi tehtiin 15.9 ja verta rupes vuotaan jo viikkoo ennenkuin olis saanut testata tai olis tullut täti kylään. Sit ultrassa selvis että toisessa munasarjassa oli 4,5 cm:n kysta. Ja lääkäri sanoi että nyt ei uskalla aloittaa piikityksiä vaan sitten kun seur. kerran kun täti tulee kylään. Silloin isonnetaan annoksiakin. Siis menopur ja Pregnyl käytössä. Meillä on jo 1 luomulapsi 12/02 ja nyt toista yritetty 2v.

Vierailija
5/268 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa tässä hiukan meidän tilanteesta. Lasta yritetty saada vuodesta 2001, hoidot aloitettu 2002: 3*ICSI, 6*PAS=ei lasta. Nyt päädyttiin vielä kokeilemaan inssiä luovutetuilla siittiöillä. Keskiviikkona oli suunnittelukäynti väestöliitossa ja lääkäri pisti saman tien testailemaan ovulaatiotesteillä. Kokeillaan eka näin luomukiertoon. Loppuviikosta tai ens viikon alussa inssi- todennäkösesti alkuviikosta. Onkohan kellään onnistuneita kokemuksi luomukiertoon tehdystä inssistä?

Vierailija
6/268 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kp 11, clomit oli käytössä 2Xpvä kp3-7. menopur- pistokset kp 9-10, ja pregnyl tänään,kp11. huomenna sitten inssiin... toka kerta meillä. miehelläkin aloitettin eilen clomifen-hoito, joka toinen päivä ottaa yhden tabletin seuraavat 2kk. miehen siittiöt ehkä hiukan hitaampia ja niitä on vähän vähemmän kuin mikä olis suotavaa. sen ei kuitenkaan pitäisi olla este raskautumiselle. myös testosteronitaso on hiukan matalampi kuin " normaali" . viime kuussa otettiin jotkut kromosomikokeet, mutta niiden vastaukset ei oo vielä tulleet. mutta vaikka jokin poikkeavuus olisikin, niin kuulemma siitä ei muuta vaikutusta oo kuin että meidän mahdollisella poikalapsella olis sitten sama vaiva... ja miehen kannattaa sitten kun lasten" teko" puuhat on ohi, niin aloittaa testosteronilääkitys, mutta vasta sitten kun on varma ettei halua enää lapsia,koska ne lääkkeet kuulemma lopettaa siittiötuotannon kokonaan. että tämmöstä meidän perheeseen... sitä kyllä ihmettelen, että mulla oli clomit jo viime inssikierrossa, ja pregnyl käytössä myös, mutta miehelle lääkkeet määrättiin vasta nyt, vaikka se " vika" on siinä? no,toivotaan että ukkokultakin saa lopettaa kuurin ennenkun kunnolla alkaakaan;)

mukavaa syksyn jatkoa kaikille ja toivottavasti paljon plussauutisia pimenevien iltojen iloksi;)

Vierailija
7/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aiemmin viikolla toiveikkaana vkon 40 inssiläisten pinon, kun näytti siltä että jo tällä viikolla olisin päässyt toimenpiteeseen. Mutta munikset laiskottelevat ja odottelevat varmaankin ensi tai seuraavaan viikkoon.

Taustaa sen verran että lasta yritetty 01/06 asti, takana neljä clomikiertoa ilman tärppiä. Clomit ohensivat liikaa limakalvoa joten nyt tässä kierrossa aloitin puregon-pregnyl pistokset. Puregonia olen piikitellyt jo yli 600IU:ta (50-75IU per päivä) ja munikset kasvavat todella hitaasti. Inneksi limakalvo sentään on hiukan paksumpi. Ongelmana minulle on PCO enkä siis ovuloi normaalisti, luomuvauva on siis melkoisen poissuljettu vaihtoehto.

Pikku-Jenni. Uskon, että luomukierron inssillä on aivan yhtä hyvät mahdollisuudet onnistua kuin hormoniavusteisella! Eli siis peukkuja vain että jo vihdoin onnistaisi!

s-a-a-r-a, tsemppiä tämän päiväiseen inssiin!

ruu.

Vierailija
8/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hiinä ja hiinä, ettei tuo testi näytä just sopivasti lauantaille plussaa, jolloin tämä inssi jää ihan suunnittelu asteelle. Jos olis vasta sunnuntaina plussa, olis ma inssi. Tänään tein kaks testi kun mulla on noita vanhentuneita testejä. Vanha testi näytti ekasta aamupissistä melko tummaa, mutta voimassa olevalla testillä toisesta pissistä oli selvästi vaaleampi viiva. Onko kellään muuten mitään selitystä siihen, että miksi ovulaatio testi pitää tehdä vasta aamun toisesta pissasta.

Ruu, kiitos kannustuksesta, oiskohan nyt meidän aika...

s-a-a-r-a, meillä on mieheni hormooni tasoissa kans jotain outoa. Sillon kun noi ICSI:t tehtiin, niin oli jopa ristiriitaista, että kiveksistä saatiin muutama hedelmöittämään munasoluni. Meidän tilanteessa ei kuulemma miehen hoitoa kannata edes yrittää.

Vierailija
9/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kirjoitellut tuohon Ruun vkon40 pinoon, mutta ajattelin sanasen tähänkin laittaa, kun inssi on tehty 5.10. Pikku-Jenni: Mikä lh-testi sulla on käytössä?Acon on niin herkkä, että sitä ei saa ekasta pissasta tehdä tai voi tulla väärä hälyytys. Itse olen käyttänyt priman ferttestiä ja sen saa/pitää ainakin tehdä ekasta pissasta. Täällä lh-testin tulos pitää soittaa polille ennen kahdeksaa ja olisi juhlaa nousta ekalle pissalle joskus kukonlaulun aikaan ja tehdä sitten testi tokasta pissasta=) Tämän vuoksi olen suosinut noita aamupissan sallivia testejä.

Mulla tämä inssi tehtiin lähes luomukiertoon eli käytössä vaan clomit kp3-7 ja hirvittääkin, että riittääkö se. Lääkärin mielestä pregnyliä ei tarvinnut pistää. Tyssääköhän tämä nyt siihen...

Vierailija
10/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten meni inssi s-a-a-r-a?

ON: Olin tänään lekurilla kp 8. Viimeeksi inssi kp 13. Nyt kokeillaan Pregnyliä aikaisemmin. Kp12 tsekataan tilanne ja sitten päätetään, koska annetaan piikki ja paljonko ennen inssiä se on. Inssi siis tod.näk ke-pe. Toivottavasti ehtii ensi viikolle :). Lääkäri sanoi, että tämä on vika inssi, kun koetetaan, koska 90% onnistuneista insseistä tapahtuu neljännellä tai sitä vähemmillä insseillä. Ei tahdo siis usko riittää enää tähän inssiin, mutta pitää yrittää olla positiivisella mielialalla. Ivf:ää suunnitellaan sitten seuraavan kierron alettua.

Vierailija
11/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Täällä mennään vasta edellisen kierron puoliväliä (jee jee) joten mulla ajoittuu inssi sitten varmaankin juuri ja juuri lokakuulle.

Viime kuussahan meidän mahdollisuudet teilattiin täysin kun polilla ei ollut tilaa(julkisen haittoja)..kylläpä taas korkeelta pudottiin kun ensin piti pitää taukoa ja sitten ei päästykään- toivottavasti siis nyt onnaa.

Viimeksi inssi oli meillä elokuussa, ja siinähän olikin oikein ennätyspaljon plussia - siinä ketjussa siis;).

Tämä tuleva on pikkukakkosen kolmas inssiyritys ja sitten ehkä jo siirrytään järeämpien " aseiden " käyttöön - esikoisemme sai alkunsa ihka ensimmäisestä inssistä - joten inssihoidot siksi mieleisiä ja toiveet aina korkealla.

Ei muuta kun tsemppiä kaikille meille,

W

Vierailija
12/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman taustaa itsestäni. Reilu vuosi yritystä takana. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehty paitsi laparoskopia. Mitään vikaa ei ole lapsettomuuteen. 5 kierros klomeja alkoi juuri. Meille on tehty kaksi inssiä ja kolmas on nyt lokakuussa.

Päätimme mieheni kanssa, että tämä kolmas inssi saa olla viimeinen ja sen jälkeen heti alkuvuodesta ivf:ään. Tuo Vauvaprojektin mainitsema 90 % insseistä onnistuu neljännessä tai aiemmassa oli uutta minulle ja nostatti toiveita lisää. Josko kuitenkin mentäsiin sitten neljänteen, JOS tämä kolmas ei tuo tulosta.

Tällä kertaa tädin saapuminen pudotti melko korkealta taas takaisin maan pinnalle. Normaalisti tiputtelee 3 päivää ennenkuin kunnon vuoto alkaa. Nyt ei tiputellut kuin päivän, joten ehdin jo toivoa, kun tuhruttelua ei näkynyt.

Luin edellisen kuukauden pinosta, että täältä moni käy Helsingin Diacorissa. Mekin käymme siellä ja tykkäämme paikasta kovasti.

Toivotaan paljon plussia tähän lokakuun pinoon!!!

Kille kp 3/27-30

Vierailija
13/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkelle se vanhentunut testi on Clearbluen, mutta se voimassa oleva testi on Apteekin ovulaatiotesti. Lisäksi tilasin kotitesti.fi:stä jotain LH Urine Strip testejä, joita en ole vielä testaillut.

Vierailija
14/268 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee jo pääkin sekaisin.

Vierailija
15/268 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp3 menossa.

Vierailija
16/268 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas inssiyritys alkoi ja lahjasiittiöt käytössä. Menopurin yksiköitä lisättiin, jotta saataisiin kaksi munarakkulaa aikaiseksi...

Tuntuu todella raskaalta, kun taas vaan uuteen inssiin mennään. Mutta hyvä on toimia kuitenkin. Vauvaprojekti kyseli jatkosuunnitelmia tuolla syyskuun pinossa ja täälläkin on paljon keskusteltu jatkotoimenpiteistä. Minä menen koeputkihedelmöitysjonoon, jos tämä inssi ei tuota tulosta. Sen jälkeen tehdään se neljäs ja varmaankin viimeinen inssi (ellen saa ruikutettua viidettä). Ongelma on se, että jonossa menee puoli vuotta. Tuntuu ahdistavalta se ajatus, että niin kauan saa taas odottaa. Tuntuu loputtomalta tieltä tämä perheenhankintaprojekti. Ja päässä pyörii hassuja ajatuksia: entä jos en raskaudu ikinä?

Kertokaa hyvät kohtalotoverit vinkkejä jaksamiseen.

Vierailija
17/268 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli tällä kertaa eri lääkäri kuin yleensä, olin kyllä tavannut hänet jo ti kun kävin ultrassa. en oikein tiedä, että mikä olo jäi tästä inssistä...kaksi munarakkulaa ilmeisesti oli, ja ovulaatio juuri tapahtumassa,mikäli oikein ymmärsin. se joutu " nipistään" kohdunsuuta jollain ihme pihdeillä,että sai sen " katetrin" vietyä perille... ei kuulemma muuten nähnyt? ihme juttu,kun se meidän " omalääkäri" kyllä näkee aina ihan hyvin? ja sitten se sano et se voi pari tippaa vuotaa verta, kun joutu sieltä nipistään. mutta, se vuotaa edelleen... ei mitenkään hirveesti, mutta sidettä/pikkuhousunsuojaa on pakko käyttää. ja eilen se vuosi kyllä ihan kunnolla. että kattoo nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan... niin ja viime inssistä ei jääny oikeestaan mitään fyysisiä tuntemuksia, mutta nyt munasarjoja vihlo vimmatusti. ja tänäänkin vielä alavatsa oli ihan herkkänä, mistä sitten johtuukaan. no,toivotaan ettei se tehny mitään peruuttamatonta väkivaltaa mun kropalleni:)

Vierailija
18/268 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kuulla, että S-a-a-r-a:lla on huonot fiilikset inssistä. Näyttäisi kuitenkin ajoitus olevan kohdallaan eli hyvät mahikset voisi olla.

Ilpo78:lla on samoja fiiliksiä kuin mullakin. Eilen illalla mulla oli aika masis päällä. Mitä, jos ei koskaan saada lasta? Mies yritti lohdutella, että hän kyllä uskoo meidän saavan lapsen. Mutta entäpä jos ei? Emme ehkä saa adoptoidakaan minulla olleen vakavan sairauden vuoksi, joka kyllä on parantunut useita vuosia sitten, eikä pitäisi uusia. Kauhean vaikea on kuvitella elämää ilman lapsia... Kyllä mäkin pääasiassa uskon, että meille vielä vauva tulee, mutta toisinaan pelko nostaa päätään.

Kolme lähintä ystävääni ovat kaikki raskautuneet viimeisen puolen vuoden aikana. Heistä kaksi ensimmäisestä yrityskierrosta ja kolmaskin viiden yrityskierron jälkeen. Näistä tuorein uutinen tuli viime viikolla. Olen kyllä onnellinen heidän puolestaan, mutta oma syli tuntuu entistä tyhjemmältä. Onneksi sentään on kiirettä töissä+vapaa-ajalla, niin ei ihan koko ajan ehdi ajatella asiaa.

Vierailija
19/268 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös mietitään jaksamista.... Tähän asti ei suurempia masennuksia ole tullut, mutta tällä kertaa tuntuu ettei millään meinaa saada ajatuksia pois koko raskautumisesta. Aikakin tuntuu matelevan....

tätä ei helpota yhtään, että paras ystäväni kertoi olevansa raskaana samana päivänä kun mun menkat alkoi. Hän tietää yrityksestämme ja hoidoista ja kaikesta... ja nyt hän tuntee syyllisyyttä siitä, että tuli heti raskaaksi ensimmäisestä kierrosta. Hän kertoi minulle heti, koska tiesin heidän yrityksestään, joten olisin kuitenkin kysynyt. Parempi näin, vaikka olo olikin kaamea. Onneksi hän tukee minua ja eihän se ole meiltä poissa, mutta kuitenkin....

Mies onneksi jaksaa olla positiivisella mielellä ja yrittää piristää minuakin.

Mietityttää myös että jos ivf:ään asti mennään ja sekään ei onnistu, niin kuinka sen pettymyksen jaksaa, kun onnistumisprosentti on kuintekin parempi kuin inssissä.

Nyt lähdemme asuntoesittelyihin, joten ehkä saan ajatukset johonkin muualle.

Kille

Vierailija
20/268 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pistot alkavat perjantaina (ellei nyt mitään järisyttävää tapahdu). Meillä lähdetään alkuun 150 iu Menopurilla, mitä lääkkeitä teillä muilla ja millä annoksella? Viimeksi oli 75 iu ja meni poskelleen koko homma, kp 22 mennessä oli vain 11 millinen kaveri matkassa ja päätettiin jättää siihen. Teroluteja syön nyt ja toivon mukaan ensi kierto tuo paremman saaliin. Ilmeisesti meillä joudutaan annosta nostamaan edelleen, kuulemma neljäkin ampullia per päivä on mahdollista (ja mistä nämä rahat?) Huh, no katsotaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi