Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lokakuussa inssi

04.10.2006 |

Hei!

Aloitan taas uuden pinon meille lokakuun inssiläisille. Toivottavasti saadaan tähän mahdollisimman moni mukaan ja plussia roppakaupalla!

Itsellä menossa kp 6 ja tässä kuussa neljäs ja todennäköisesti viimeinen inssi joskus ensi viikolla. Ei mitään erityistä syytä lapsettomuuteen. Miehellä ehkä vähän huonot siittiöt, mutta niiden ei pitäisi olla este.

Kommentit (268)

Vierailija
161/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan p*skan marjat! Harmi että vuoto alkoi. Iso lohtuhali täältä. Mikä pp se sulla nyt olikaan kun vuoto alkoi?

Tuosta lääkkeiden saamisesta täällä Suomessa, eli missäpäin oleilet? Lähimpään keskussairaalaan voi kai soittaa (naistentautien poli tai jos on lapsettomuuspoli niin sitten sinne) tai sitten jos on yksityinen lapsettomuuteen erik. poli lähistöllä, niin sinne. Selität tilanteen, toivottavasti kirjoittavat sulle gonalit.

Toivottavasti pystyt nauttimaan loppulomasta. Iso hali vielä!

Vierailija
162/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos senniina ja jorner lohdutuksesta! tuki auttaa.

mullahan oli vasta kp21!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! tosi aikasin ja täysin ilman kipuja...

soitin omalle gynelle joka sano että ilman ultraa en saa alottaa piikitystä eli nyt yritän saada aikaa yksityiselle ultraan. johan tuli rumba! vielä kotoota lähtiessa mies kysy etta otanko nyt ne piikit mukaan varmuudeksi, mutta olin tyhmänä sitä mielta etta jos jotain niin kierto menee pitemmäksi. no, nyt vaan täytyy järkätä... apteekista löytyy kyllä gonal f ja maksaa 250 euroo! sielunsilmin nään ne piikit siellä jääkaapissa.... mutta en kuitenkaan haluais jättää kuukautta välistä, ymmärrätte varmaan.

no tulihan vähän toimintaa tällekin lomalle...

nyt yritän luoda uutta uskoa uuteen kiertoon...hmm....

++++++++++onnea muille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei taas....

sain sitten tuhansien soittojen jälkeen ultran tälle illalle. eli ei tartte nyt tätä kiertoa jättää väliin, onneksi. joudun nyt sitten ostamaan sen kalliin gonalin, mutta en sitä kyllä edes kahta kertaa harkinnu. on kai valmis maksamaan mitä vaan näistä hommista....tulispa vaan tulostakin jossain vaiheessa;) käyttääkö kukaan muu sita gonalia? oiskohan sitä voinu myydä jollekin, kun enhän mä ota siitä ku yhen piikin??!! no ihan sama....

taitaa olla monella menossa piinan puoliväli. voimia ja ++++!

oliko se jorneri joka sai niitä kavereiden raskausuutisia? se vaan aina satuttaa, tiedän. täällä palstalaisten + uutiset on ihan toinen juttu, sita ollaan niinku samassa veneessa ja sisarien puolesta osaa aidosti iloita. ja luohan se aina toivoa kun ittea masentaa ja usko meinaa hiipua. mäkin olen töissa rakaana olevien naisten ympäröimana, tuntu jossain vaiheessa että niitä pulpahtelee ku sieniä sateella... no, joku kaunis päiva mekin!!!

täällähan saattaa vielä tulla moniakin + tähän pinoon...........

mulla menee ens inssi tietty marraskuulle, mutten osaa tästä pinosta poistua. katellaan kuinka muille piinaajille käy ja ne jotka on jäljellä niin jatketaanko samaan pinoon? täällä on ollu niin ihanaa tukea etten osaa muualle siirtyä!

joku mainitsi niista pregnyl oireista. mulla oli kovasti ' hormoonihäiriöitä' . rinnat oli tautisen kipeet kunnes eilen hävis kaikki kivut! ja mun alavatsaa nipisteli paljon. taisin myös kehitellä oireita jos jonkinlaisia. päätin olla rauhallisempi ens kierrossa, yrittää elää normaalia eloa....just, helpommin sanottu ku tehty!

no, mukavaa päivää kaikille ja lisää +++++++++++++++++

Vierailija
164/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annulle pahoittelut ja lohtuhalaus, jospa sit seuraavasta kierrosta onnistaa

Itse täällä jo kovasti odotan uutta kiertoa ja yritän toipua hammassärystä kun eilen poistettiin kaksi viisaudenhammasta..

Tsemppiä vielä niille jotka piinistelee.

Vierailija
165/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, kuinka tympeetä menkkojen alkaminen on. Niinkuin meistä kaikki varmasti tietävät... Varsinkin ekan inssin jälkeen tuntuu jotenkin erityisen pahalta. Mutta eikun uutta putkeen, onnistumistodennäköisyys vaan kasvaa... Ja nyt kun olet lomalla, ja vielä menkkaärtsyissä, voit hemmotella itseäsi ihan millä vaan keksit!Onko gonal edullisempaa sun asuinmaassa? Kuinka monta kynää maksaa tuon 250 e?

Jornerille: eikö ole hauskoja nämä erilaiset oireet, mitä samat lääkkeet aiheuttavat eri ihmisille? Noi inssin jälkeiset alavatsakivut on varmasti monille tuttuja. Itselläni oli viime inssissä useana päivänä ja sitten taas viikon päästä. Tässä inssissä ei ollut kuin inssipäivänä. Mut mulle nää lääkkeet ilmeisesti aiheuttaa kunnon rintakivistyksiä, kun on jo toisen kerran tällaista peräkkäin. et aika hauska toi rinnat kuin lapaset-vertaus, täällä ei ole sellaista todellakaan...

Miten ne onkaan niin kurjia, ystäväpiirin raskausuutiset? Ei sitä tietenkään toisilta halua " kieltää" onnea, mutta jotenkin se oma vauvanyritysvankila tuntuu tällaisten uutisten jälkeen vieläkin raskaammalta. Tuli tuosta kirjoituksestasi mieleen, että minun tuttavapiirissäni on ollut ihan hirveästi keskenmenoja, sekä kohdunulkoisia että jopa vkolla 21. Ja on myös tietenkin paljon niitä, joilla on mennyt kaikki alusta loppuun asti helposti ja hyvin, ja lopputuloksena terve vauva ja vanhemmat. Että kyllä tämä on omituista touhua.

Vierailija
166/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Senniinalle onnittelut ja Annulle pahoittelut!!

Itse olin eilen ultrassa ja siellähän ei kasva yhtään johtofollikkelia.. Omalla lääkärillä oli sijainen, joka ihmetteli että miksi mulle on määrätty gonalia niin pienellä annostuksella (3pvää 75iu ja 2 pvää 37,5iu) Eilen sitten pistin 150iu ja tänään illalla 75 iu ja huomenna taas ultra. Todennäköisesti siis inssi siirtyy marraskuulle jos nyt ollenkaan siihen asti päästään. Nyt on kp11. Ketuttaa ihan suunnattomasti, kun aikaisemmissa insseissä on saatu ihan vaivatta kasvatettua ekassa 3 ja tokassa 1 munasolua clomeilla ja menopurilla.

Vierailija
167/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, nyt on ultrassa käyty tarkistamassa ettei ole kystiä. ja gonal on tilattu eli lauantai-iltana pääsen taas pistelemään. kiitos kaikille lohdutuksista....kyllä lämmitti pahaa mieltä!

ilpo, mä olen katsos siinä tutkimuksessa mukana ja siksi saan kaikki lääkkeet asuinmaassani ilmatteksi! ei mitään hajua mitä ne siellä maksais. luultavimmin samaa hintaluokkaa. nyt sain sitten tilattua 300IUI kynän joka makso 175e.

mingu, kylläpä tosiaan pieniä määriä pistättivät! mulla oli viime kierrossa 75IUI ja nyt tulevalle 112.5IUI. Onnea kovasti mingu!!

mukavaa iltaa kaikille!

Vierailija
168/268 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi juttu että noin kävi:( Jos mitään positiivista tosta saa revittyä ni sen että onneks ei menkat odotellu itteään sinne kp 30 asti tai jotain niin että odotukset olis varmasti kohonnu korkealle...

Mulla on nyt pp 6 / kp 20 ja eilen ja tänään on ollu ihan snadisti tuhrua. En sitte tiedä mikä on, mutta pahalta näyttää...

On kuitenkin ollu odotukset tosi korkeella, kun sai kerrankin kunnon megasimpat matkaan;)

Jaksamista kaikille:)

-Nea

Vierailija
169/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmin paikka Annu!!! Tiedän, niinkuin varmaan kaikki meistä, miltä tuntuu, mutta kyllä se vielä aurinko paistaa risukasaankin. Varmasti pari päivää masentaa, mutta yritä nauttia nyt lomasta ja Suomessa olosta, kyllä se masennuskin kohta helpottaa.

On: pp9 menossa ja tunne jotenkin ihan varma, että täti kurvaa ensi viikolla paikalle ja vielä lomalla.....nice! Toivottavasti tulisi ajoissa, niin ei tartte sitä turhaan ootella. Varmuudeksi pakkasin reissukassiin raskaustestin mukaan, mutta todella epäilen sen tarvittavuutta.... En tiedä mistä tunne, kun ei oo oikein minkäälaisia oireita suuntaan eikä toiseen.

Ihanaa enää tämä työpäivä ja sitten loma!!!! En varmaankaan pääse pinoutumaan joka päivä, mutta yritän ainakin käydä lukemassa muiden plussa-uutiset, joita toivon alkavan sataa samalla tavalla kuin tuolla ulkona nyt. bdbdbdbdbd

Tsemppiä kaikille ja pistäkäähän plussia kehiin!!!! 8-)

Kille (,joka on jo ihan lomatunnelmissa)

Vierailija
170/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä oikein tapahtu mutta mu viesti hävis jotenkin...laitan nyt pikasesti uuden.

nea ja kille kiitos tsemppauksesta. kyllähän tämä taas tästä...

teille molemmille oikein mukavaa lomaa ja laivareissua. nauttikaa ja eksyttäkää se täti matkalla! lisää plussia tähän pinoon!

nea;jospa se tuhruttelu olis kiinnittymisvuotoa...olisko oikea ajankohta? tsemppiä!

mukavaa päivää!

Vierailija
171/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan ettei tiputa toiselle sivulle.

Kille

Vierailija
172/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ensinnä Annulle tsemppiä seuraavaan etappiin!

Meikäläinen kävi eilen ultrassa ja oli kyllä sellaista liukuhihnameininkiä heti alualkaen - missä se " psykologinen" osuus on julkisella puolella?? mua ei kukaan lääkäri oo jaksanut kuunnella sitten ensimmäisen käynnin muutama vuosi sitten. Mutta joo - myöhässä oli lääkäri ja kun vihdoin pääsin sisään niin heti tutkittavaksi :) (ei mitään havaintoa folliikkeleiden koosta)kaksi pistosta vielä eli eilen ja tänään ja huomenna irrotus ja maanantaina inssi - juuri niin kuin laskinkin jo viime kuussa - eli samankaavan mukaan mennään kun aina ennenkin. ja lupasivat sitten vielä yhden hoidon ennen IVF-jonoa - se menee sitten varmaan tammikuulle jos jouluna osuu pyhät " sopivasti" kohdille.

Ääk - joudun mennä ekaa kertaa yksin sinne inssiin - mies ei pääse mukaan - tosi ikävää, mutta eiköhän siitä selviä - josko sitte lapsi saisi alun ilman miestä ;)

Positiivista viikonloppua, yritän olla palstatauolla hetken siis maanantaihin:) tai sitten en..

ja Killelle hyvää lomaa!

-W-

Vierailija
173/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annu: hyvä, että sait gonalit hommattua jo seuraavaan kiertoon. Uskon kyllä, että rahan meno on pienempi paha kuin se, että menisi kierto odotellessa.

Nea: Minäkin voisin ehdotella kiinnittymisvuotoa? Tai jotain muuta vuotoa ihan limakalvolta? On tässä inssin jälkeen jokaisella varmaan melkoisen verekkäät kohtu ja muut...hmmm ' värkit' , että vuotoa saattaa tulla. Toivotaan parasta!

ON: Nyt pp8 eikä mitään oireita, eli eiköhän tämä peli ole menetetty. Kahden raskauden kokemuksella tiedän, että jos olisi tärpännyt, pitäisi olla tissit jo melkoisen arat ja mahd. jotakin painon tunnetta alavatsalla. Olen muutaman päivän palellut melkoisesti, mutta se ei tarkottanut mitään muuta, kuin että kuume nousi tänään, plääh! Flunssassa makailen kotona siis. Kävisipä edes nyt niin, että menkat alkaisi ajoissa, toiveita siitä on sillä eilen oli melkomoisia menkkakipuja.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
174/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin toivottamaan ja plussasäteitä levittelemään!

Jorner, ei saa luopua vielä! Mulla tuli noihin pp-aikoihin ihan sama fiilis ja löin jo hanskat tiskiin. Kuten tuolla aikaisemmin taisin kertoakin, niin mulla on kokemus raskaudesta, jolloin kaikki oireet alkoivat vasta, kun menkat olivat jo myöhässä. Myös painon tunne alavatsassa on tiennyt aina tätiä. Nyt sitä ei ollut ja plussasin!

Kaikille muille myös tsemmppiä ja jaksamista piinikseen. Se on yhtä h:ttiä - I´ve been there...

Plussajunan veturi kaipailee vaunuja peräänsä!

t. Senniina rv4+6

Vierailija
175/268 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra ja kas kummaa vasemmalla olikin 14mm johtofollikkeli.

Nyt pistän gonalia tänään ja huomenna 100iu ja sunnuntaina pregnyl ja tiistaina tehdään inssi. Kylläpä tuli helpottunu olo siellä petillä maatessa kun lääkäri sanoi että korkeempi annostus on auttanu.

Ollaan molemmat sillon pois töistä koko päivä, joten täytyy keksiä jotain kivaa tekemistä inssin jälkeen.

Just ja just sitten ehdin tähän lokakuun porukkaan!

Vierailija
176/268 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tipahdeta näkymättömiin.

täällä uusi into alkamassa....tänään eka pistos. ja laskeskelin että ens viikonloppuna varmaankin jo pääsis inssiin. toivottavasti kaikki nyt menee hyvin! niin se aina siitä lähtee kun on itkut itketty!

onko lisää plussia??!! toivotaan............................................

mukavaa lauantaita kaikille!

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Vierailija
177/268 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Senniina tsempistä. Siltikin näyttää siltä, että menkat alkaa. Tänään tuli tuhrua ja kirkasta vertakin, ei tosin paljon. Ja nyt on vasta pp9 eli se siitä hyvästä keltarauhasesta ja sen kestävyydestä. Pitäisköhän vinkua viimiseen inssiin jotakin toista pistettävää? Olen ilmeisesti tullut Menopurille jo hieman ' immuuniksi' kun enää tuli yksi munis eikä se näköjään, tästä luteaalivaiheen lyhyydestä päätelleen, ollut mikään laadukas.

Plussatuulia lopuille piinailijoille ja pudonneiden kanssa pikaisiin näkymisiin marraskuun inssijonoon. Annuhan siellä jo onkin *vilkuttelee*.

t: yhä kuumeinen Jorner

Vierailija
178/268 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla ollu aiemminkin lyhyttä luteaalivaihetta? toi pp9 ja vuoto on tosi aikasta vai mitä? voisko olla mitään muuta...

kysäsepä jos ne antas gonolia sulle ens kiertoon. mullahan jää 112.5 jäljelle kun kotona odottaa ilmaset lääkkeet, voisin laittaa postissa sulle. vai kannattasko säästää jatkoa varten kun tutkimus loppuu. en tiedä, mielelläni auttaisin jotain muutakin... joku sano jossain (lukee niin monia viestejä) että gonolilla oli hänen kohdallaan ollu parempi vaikutus. mene ja tiedä, kai aika yksilöllistä.

jospa sun ei kuitenkaan tarttis näitä miettiä vaan sasit kuitenkin sen ? tällä kierrolla!!!

miten senniina voi??!!

mukavaa lauantai-iltaa.

Vierailija
179/268 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla kyllä aiemmin ollut lyhyt luteaalivaihe. Epäonnisissa insseissä vuoto on alkanut aina pp16 eli keltarauhasen vajaatoimintaa mulla ei ole ollut.

Kuule, säästä ihmeessä se gonal, voisin sulta sitä ehdottomasti huolia jos lääkevaihto tulee kyseeseen!! Mulla oli gonal ihan ekassa hoitokierrossa (ei inssi vaan koti-inssi, heh), tosi pienellä annostuksella ja yksi munis (vaan) kehittyikin. Gyne kyllä viimeksi sanoi, että 5. ja viimeiseen inssiin jatkettaisiin Menopurilla mutta nostettaisiin annosta. Mutta homma saattaa olla eri jos/kun näin aikaisin vuoto alkaa. Lueskelin tossa vanhoja palstan viestejä ja siellä oli muutama sellanen tapaus, että vuoto oli alkanut jo viikon iui:n tai ivf/pas-siirron jälkeen ja syyksi oli paljastunut kysta. Nytkin mulla itseasiassa vihloo koko ajan vasemmalta, vaikka oikealta munis ponnahti irti...Kystako?

Eikös sullakin Annu nimenomaan ultrattu (ennen uusien lääkkeiden antoa) että ei olisi kystia? Minä pp:nä sun vuoto alkoikaan? Kauanko olet vieä Suomessa, ts. koska sun viimeistään pitäis postittaa mulle nuo Gonalit?

En nyt vielä tiedä mistä on kyse, vuoto loppui. Masentaa silti ja kirves on jo syvällä kaivossa. Älkää puhuko mulle kiinnittymisvuodoista....tahdon rypeä masennuksessa ja epätoivossa :(. Taidan pikkukuumeisena mennä saunaankin että voin korkata saunasiiderin.

mukavaa lauantai-iltaa.

[/quote]

Vierailija
180/268 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

päästiin perjantaina yllättäen inssiin. Torstaina vielä kävin ultrassa ja siellä näytti siltä, että ovis osuisi viikonloppuun ja homma menisi kotiläksyiksi. Perjantaiaamuna bongasin kuitenkin ovistestillä huipun ja sain inssiajan samalle päivälle. Ei ihan optimaalinen, mutta hyvä, että päästiin yrittämään . Nyt sitten piinaillaan.

Miksi olisi parasta, että tulee useampi rauhanen? Todennäköisempää että yksi hedelmöittyisi? Minulla kehittyi yksi minimiannoksella gonalia (37,5IU) ja metformiinilla ja lääkärin mukaan hyvä juttu. Taustalla lievä pco.

Plussasäteitä piinailijoille! Ja parempaa tuuria seuraavalla kerralla jos tämä kierto meni puihin. Toivottavasti luontotäti ymmärtäisi olla mukavampi seuraavalla kerralla..

Viikonlopputerveisin, Lumis