Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

Vierailija
61/331 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirhe heti :S *nyyti :)

Vierailija
62/331 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin miehen kanssa asiasta ja tosiaan loppukesästä/alkusyksystä voisi aikasintaan jättää ehkäisyn pois. Kumpikin meistä haluaisi antaa vaikka heti lapselle luvan tulla mutta haluan päästä hieman pidemmäksi aikaa työelämään kiinni ennen vauvan saamista. Toukokuussa siis valmistun. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/331 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki!

Olipas ihana löytää tällainen ryhmä! Vertaistukea meinaan tarvitaan täälläkin... Vauvakuume on ihan hirveä, tuntuu että kohtu vaan huutaa koko ajan että vauva sisään! :D

Olen 23v ja mieheni on 24v, molemmat täyttävät vuosia alkuvuodesta. Ollaan asuttu saman katon alla n.2 vuotta, olemme kihloissa ja häät tiedossa. Näitä perhehaaveita on kuitenkin jouduttaneet sairaudet, itsellä ilmeisesti endometrioosi (ei ole tehty laproskopiaa niin ei varmaa tietoa), sekä pientä ongelmaa munuaisten kanssa, joten raskautuminen ei ole välttämättä niin helppoa. 

Jätin pillerit pois 22.12.2015. Joku pohti täällä kanssa, millaisia oireita siitä tulee. Ite oon ainakin ollut nyt tooodella herkkä (oon muutenkin, mutta nyt erityisen), ja ärsyynnyn aika helposti. Ja toisena, seksiä tekee melkein koko ajan mieli (mikä on tietty hyvä vauvapuuhia ajatellen). Muutama finnikin on ilmestynyt naamaan, mutta sehän voi johtua näistä joulun suklaamätöistäkin!

Mennään nyt siis sillä linjalla, että ensinnäkin haluan puhdistaa omaa kehoani näistä hormoneista, koska pillereitä on tullut syötyä melkein 10 vuotta. Emme kuitenkaan käytä muutakaan ehkäisyä, vaan päätimme ottaa rennosti tässä n. vuoden (jos pystyn) ja jos raskaudun, niin jee! Jos vuodessa ei tapahdu mitään, alan paremmin laskemaan päiviä jne. Toki latasin jo naisten kalenteri-sovelluksen puhelimeen ja kaikki maailman foorumit.. :D

Olen tutkinut myös ravintolisiä, kun siitäkin oli täällä puhetta. Itse käytän omasta takaa Foreverin Daily-monivitamiinia, joka osoittautui olevan tosi hyvä myös raskauteen liittyen. Sisältää juuri sitä foolihappoa, sinkkiä, magnesiumia, monet vitamiinit (saa kysyä jos haluaa tarkan listan), eikä hintakaan päätä huimaa. Lisäksi oon kuullut, että omegoita olisi hyvä syödä, ja niitäkin syön jo.

Itse olen työssä, ja mieheni valmistuu keväällä maaliskuussa suunnitelmien mukaan hoitoalalle, joten töitä pitäisi kyllä löytyä.

Ps. olin yks päivä ostoksilla, ja pysähdyin vauvanvaateosastolle. Itkuhan siinä melkein tuli. Ja asiaa ei yhtään auta, että mieheni serkku on raskaana, ystäväni ilmoitti juuri olevansa raskaana ja toinen ystäväni on suunnittelematta raskaana. Ja muutenkin vauvoja tuntuu olevan jokapuolella!

64/331 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa kaikki!

Olipas ihana löytää tällainen ryhmä! Vertaistukea meinaan tarvitaan täälläkin... Vauvakuume on ihan hirveä, tuntuu että kohtu vaan huutaa koko ajan että vauva sisään! :D

Olen 23v ja mieheni on 24v, molemmat täyttävät vuosia alkuvuodesta. Ollaan asuttu saman katon alla n.2 vuotta, olemme kihloissa ja häät tiedossa. Näitä perhehaaveita on kuitenkin jouduttaneet sairaudet, itsellä ilmeisesti endometrioosi (ei ole tehty laproskopiaa niin ei varmaa tietoa), sekä pientä ongelmaa munuaisten kanssa, joten raskautuminen ei ole välttämättä niin helppoa. 

Jätin pillerit pois 22.12.2015. Joku pohti täällä kanssa, millaisia oireita siitä tulee. Ite oon ainakin ollut nyt tooodella herkkä (oon muutenkin, mutta nyt erityisen), ja ärsyynnyn aika helposti. Ja toisena, seksiä tekee melkein koko ajan mieli (mikä on tietty hyvä vauvapuuhia ajatellen). Muutama finnikin on ilmestynyt naamaan, mutta sehän voi johtua näistä joulun suklaamätöistäkin!

Mennään nyt siis sillä linjalla, että ensinnäkin haluan puhdistaa omaa kehoani näistä hormoneista, koska pillereitä on tullut syötyä melkein 10 vuotta. Emme kuitenkaan käytä muutakaan ehkäisyä, vaan päätimme ottaa rennosti tässä n. vuoden (jos pystyn) ja jos raskaudun, niin jee! Jos vuodessa ei tapahdu mitään, alan paremmin laskemaan päiviä jne. Toki latasin jo naisten kalenteri-sovelluksen puhelimeen ja kaikki maailman foorumit.. :D

Olen tutkinut myös ravintolisiä, kun siitäkin oli täällä puhetta. Itse käytän omasta takaa Foreverin Daily-monivitamiinia, joka osoittautui olevan tosi hyvä myös raskauteen liittyen. Sisältää juuri sitä foolihappoa, sinkkiä, magnesiumia, monet vitamiinit (saa kysyä jos haluaa tarkan listan), eikä hintakaan päätä huimaa. Lisäksi oon kuullut, että omegoita olisi hyvä syödä, ja niitäkin syön jo.

Itse olen työssä, ja mieheni valmistuu keväällä maaliskuussa suunnitelmien mukaan hoitoalalle, joten töitä pitäisi kyllä löytyä.

Ps. olin yks päivä ostoksilla, ja pysähdyin vauvanvaateosastolle. Itkuhan siinä melkein tuli. Ja asiaa ei yhtään auta, että mieheni serkku on raskaana, ystäväni ilmoitti juuri olevansa raskaana ja toinen ystäväni on suunnittelematta raskaana. Ja muutenkin vauvoja tuntuu olevan jokapuolella!

Ei nyt ihan tää foorumin käyttö vielä sujunut niinkuin piti, mutta siis mun kommentti tämä!

- Elliina

65/331 |
31.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä yksi kuumeileva rouva myös ilmoittautuu joukkoon. Toivon hartaasti, että vuosi 2017 olisi se "meidän vuosi". Mies ei ole vielä valmis ja on puhunut että minun ollessa 30v (nyt 28v) voisimme antaa lapselle mahdollisuuden tulla. Aloitinkin hetki sitten keskustelun "yksipuolinen vauvakuume", josta voitte käydä lukemassa vähän mietteitäni... 

Eli kuumeillaan, kuumeillaan... :) Ehkä se mieskin lämpenee ennen tuota kolmenkympin rajapyykkiä! 

"A dream is a wish your heart makes." Walt Disney

Vierailija
66/331 |
01.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita ja menimme vasta naimisiin, ja hieman on jo puhuttu vauvasta vuodelle 2017. Itse valmistuin juuri, ja sain heti vakipaikan omalta alalta. Mieheni valmistuu tänä vuonna. Jos hän saa töitä, aloitamme varmaan vauvan yrityksen syksyllä. Se on kuitenkin iso epävarmuustekijä koska miehen alalla ei ole mikään huippuhyvä työtilanne enkä halua tehä lasta jos toinen on työtön. Vakaa taloudellinen tilanne on minulle tärkeä, vaikkei se raha tietysti tee onnelliseksi, mutta kyllä helpottaa varmasti arkea!

Muuten vauvatekotilanne on hyvä, meillä on mukava asunto ja mahtava tukiverkosto.

Minulla on käytössä ehkäisykapseli ja olen nyt pohtinut että kävisinkö poistamassa sen jo pian (olisi voimassa vielä vuoden) ja jatkaisimme ehkäisyä ei-hormonaalisin keinoin syksyyn asti. Haluaisin tasoittaa hormitoimintaa, kun 7 vuotta on ollut pillerit/kapseli käytössä...

67/331 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vähän vanhempi kaarti haaveilee pienokaisesta. Itse olen kohta 37 ja mies 36. Lapsia ei vielä ole, joten hieman kiirusta meinaa pitää, kun 2-3 lasta on haaveissa.

Pillereitä on syöty vuodesta 1997 lähtien ja ne jätettiin pois viime marraskuussa. Sen jälkeen on tullut yksi tyhjennysvuoto ja yhdet luomumenkat. Yk 1 ei tärpännyt, yk 2 oli vasta hollilla joten taas jännätään parisen viikkoa. Cb:n ovistestit käytössä ja molemmilla yrityskerroilla ovis pongattu.

Koulutukset, työpaikat, talous, parisuhde tasapainossa ja molemmat ovat täysillä mukana asiassa. Omakotitalo maaseudulla odottaa vipeltäjiä. Henkinen kasvu on tehty tän asian suhteen. Olen lapsialan ihmisiä, joten asiat ovat sinänsä tuttuja. Mutta oma on aina oma. Kotona on suunnitelmissa olla useampi vuosi ja siihen on varauduttu jo ennakkoon.

Nyt vaan odotellaan, että haaveista tulisi totta :) Tulee olemaan iso suru ja pettymys, jos ei tule onnistumaan.

Vierailija
68/331 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! :)

Minäkin pääsen viimein tänne kirjoittelemaan! Olen kuumeillut reilu vuoden verran nyt voimakkaamin ihan, että itkua on vääntänyt jonkin verran etenkin juuri ennen menkkoja. Vauva kuumettani ei ole myös helpottanut lähipiirini, joka on nyt saanut vauvoja tai tullut raskaaksi viimeisen vuoden aikana. Voisin heittemällä mainita 15 ihmistä jotka tunnen ja on saanut viimeisen vuoden aikana vauvan tai  tullut raskaaksi. Toki olen onnellinen heidän puolestaan, mutta omaa kun kaipailen niin kovasti, tuntuu se väkisinkin hieman harmilliselta etenkin nämä, jotka ilmoittavat vahinko raskaudestaan ja suunnittelevat abortin tekemistä ym.

Itse olen 21 vuotias ja mieheni on 29. Olemme seurustelleet reilu 2 vuotta. Haaveistani olen puhunut miehelleni paljon ja nyt viimein, kun keskustelimme yhtenä iltana oikein kunnolla asiasta. Hän kertoi, että voisimme tammikuun jälkeen alkaa oikein kunnolla asiaa suunnittelemaan ja yrittämään tämän vuoden puolella. Asiat joita, minua mietityttää ja myös miestäni, on taloudellinen tilanne sillä olemme kumpikin opiskelijoita. Mieheni arvioitu valmistuminen olisi 2019 ja minulla keväällä 2017. Toki olen sitä mieltä, että aina selviää ja löytää ratkaisuja. Onko teillä kenelläkään kokemusta opiskelu ja perhe-elämän yhdistämisestä, etenkin kun vauva kyseessä. Miten selvisitte taloudellisesti? 

Olen nyt viimeiset päivät tässä vain selaillut nettiä ja tehnyt hieman listaakin mitä kaikkea on hankittava vauvalle ennen hänen syntymäänsä. :) (Malttamaton, innostunut)

Vierailija
69/331 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä kanssa yksi kuumeilija. Olen itse kuumeillut niin kauan kuin muistan, mutta viime vuosina on tullut yhä mahdottomammaksi ajatella muuta kuin omaa pientä vauvaa. Olen 24-vuotias ja mies pari kuukautta nuorempi. Ollaan oltu melkein 7 vuotta yhdessä ja 3½ naimisissa.  Nyt mies on alkanut lämpeämään ajatukselle. Puhui, että elo-syyskuu olisi hyvä aika tehdä vauva...  Jotenkin ajankohdan tietäminen vaan hidastaa ajan kulumista. Suvussa on aika paljon vauvoja ja tälläkin hetkellä siskoni on raskaana. Tuntuu vaan niin vaikealta odottaa. Tosin nyt on helpompi olo kun ajatus tuntuu jo todelliselta.

Opintoja mulla on vielä kaksi vuotta jäljellä, mutta voi sitä lapsenkin kanssa opiskella. Ajattelen, että valmistumisen jälkeen on helpoin saada töitä. Jos hommaan lapsen jo opiskeluaikoina, ei valmistumisen jälkeen ole kiire jäädä äippälomalle.

Vierailija
70/331 |
08.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Kertokaas kuinka kauan teillä kesti pillereiden lopettamisen jälkeen, että tuli ensimmäiset menkat? Ollaan päätetty, että odotetaan ekat kuukautiset ja sitten aletaan yrittämään vauvaa:) pillerit lopetettu 20.12 ja ei vielä ainakaan kuukautisia kuulu..:/ malttamaton:D

71/331 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuli92: Mulla tuli tyhjennysvuoto normaalisti kolmantena päivänä pillereiden lopettamisen jälkeen. Laskin siitä kierron alkavaksi ja ensimmäiset luomumenkat tuli kp 24. Nyt on jo toiset luomumenkat ja ne tuli kp 25 eli liian tiuhaan tulevat.

Lopetin pillerit 15.11.2015 ja söin niitä 17 vuotta. Molemmilla luomumenkkakerroilla pongattu ovikset tikuilla, mutta yritys ei ole onnistunut. Josko tää kierto tästä hieman pidentyisi, sillä mulla on aivan liian lyhyt luteaalivaihe ja munasolulla ei ole edes mahdollisuutta kiinnittyä. Luteaalivaihe on ollut molemmilla kerroilla 7-9 päivää.

Vierailija
72/331 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks 33-v. neitonen voi hehkuttaa, että päätettiin miehen kanssa jättää ehkäsy pois kesäkuussa eli ensi vuodelle voisi tulla jo vauva meille. :) Ollut orastavaa vauvakuumetta ja kun oli läheltä piti tilanne tuossa vast ikään, niin pisti ajattelemaan että josko kohta olisi sen nyytin aika, kun siitä niin paljon on puhuttu. Pääsisi tuumasta toimeen. ;) Mulla on jo ennestään kaksi aika isoa lasta, enkä vielä joku aika sitten ajatellut enää tekeväni enempää lapsia, mutta niin se mieli muuttuu, kun löytää elämänsä rakkauden. Nyt on jotenkin niin helpottunut olo, kun saatiin tuo asia päätettyä, eikä ole ilmassa leijumassa, että koska?! Ei malttaisi odottaa, mutta hyvä vaan vielä puoli vuotta elellä näin ja suunnitella asioita sekä matkustellakin, jos siltä tuntuu. :) Vähän jänskättää, että tärppääkö heti tai kuinka pian, kun aiemmin olen tullut heti ensi yrittämällä raskaaksi, tosin yli kymmenen vuotta sitten ja nyt kun on ikää enemmän, niin ei ole niin itsestään selvää raskautuminen. Kiva kuulla muitten kokemuksia. :)

73/331 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kiva kun löytyi tällainen ketju😊 Ilmoittaudun mukaa, sillä yritys ollaan päätetty aloittaa syyskuussa. Vähän laskelmoivaa, mutta lapsen pitäisi syntyä kesällä, etten joudu palaamaan opintovapaalta töihin ja saan toivottavasti mammalomalla maisterinvaiheen opintoja suoritettua...Ikää mulla ja miehellä 30v ja kaksi lasta, jotka molemmat saivat alkunsa ensimmäisestä yrityskierrosta...hirmuinen vauvakuume ollut jo vuoden, mutta opiskelut alkoivat syksyllä niin vielä ei ole mahdollista. Aion kuitenkin jo fiilistellä ajatuksella ja huvin vuoksi tikutella ovulaatiota jne...onneksi kroppa toimii hyvin, kierot tasaisia ja ovulaation olen saanut bongattua joka kuukausi. Hyvässä kunnossakin olen, mutta ruokavaliota haluan vielä terveellisemmäksi että kaikki olisi kunnossa tulevaa raskautta varten😊 ja melkein hävettää tunnustaa, että raskaustestejäkin on tilattu laatikkoon odottamaan...ei vaan oikeen jaksa tätä odottelua!

74/331 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttuli92: Mä otin viimeisen pillerin 28.12. (minipillerit ollut käytössä) eikä ole kuukautisia kuulunut. Mulla pillerit jätti menkat kokonaan pois, silloin tällöin menkkamaista vuotoa oli havaittavissa, ehkäpä noin kolmen kuukauden välein.. Viimeksi tämä tapahtui joulun aikaan eli uskoisin, että sekin voi olla yksi vaikuttava syy miksei kuukautisia kuulu...

Ärsyttävää tää odottelu! Kovasti tekis mieli jo oviksia tikutella mutta tuntuu jotenkin niin turhalta.. 

75/331 |
14.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minipillereissä ja yhdistelmähormoniehkäisyissä eroa siinä, että kun ne lopettaa oma kierto ei palaakaan heti kohdilleen? Kun olen ymmärtänyt ja kokemusta on, että  heti kun on lopettanut pillerit tai renkaan käytön, niin on voinut heti ekalla kierrolla tulla raskaaksi. Onko minipillerit jotenkin poikkeava tässä vai onko se ihan yksilöllistä, miten kenenkin kroppa noihin suhtautuu?

Itsekin jännään sitä miten nopeasti sitä sitten onnistaa, eikä malttaisi odottaa, vaikka järki sanookin, että hyvä vielä odotella kesään saakka. Mulla menossa kierukan jälkeen toinen rengas ja meinasin tämän 3 renkaan paketin jälkeen hakea vielä yhden samanlaisen paketin ja sitten kesäkuun lopussa jätetään ehkäsy pois. Kärsimättömälle ihmisille on kyllä vaikeeta odotella, mutta hyvä opetella malttia asiassa kuin asiassa. :)

76/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon ymmärtänyt, että yhdistelmäpillereiden kanssa on helpompi pitää kierto säännöllisenä lopettamisen jälkeen. Niiden kanssa kun aina tulee se tyhjennysvuoto lumepillereiden tai taukoviikon aikana.

Minipillerit saattaa joillain jättää kuukautiset vallan pois. Mutta siitä miten raskautuminen eroaa eri ehkäisytapojen käytön jälkeen, niin en kyllä osaa sanoa.. 

77/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hormonikierukka kymmenen vuotta mutta viimeisin lähti gynen tutkimuksessa itsestään pois joten oli vaihdettava toiseen ehkäisyyn. Kierukan kanssa kuukautiset jäi kokonaan pois ja kun vaihdoin kierukan renkaaseen, niin alussa oli jonkun verran vuotoa, liittyikö enemmän sitten kierukan pois lähtemiseen vai renkaaseen, mutta väliviikolla oli kunnon kuukautiset ja hyvä uutinen kuitenkin, että yhdistelmäehkäisyn pois jättämisen jälkeen kierto pysyy kohdillaan. Ainakin itselläni aina ollut tai siis silloin yli kymmenen vuotta sitten ollut säännöllinen kierto. Josko se olisi sitten nytkin kun jätän renkaan pois puolen vuoden päästä.

Vierailija
78/331 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana löytää tämmöinen ketju!

Olen 21 vuotias ja mies 23. Meillä on ihana 1 v 8kk vanha tyttö ja viime aikoina vauvakuume on päässyt valloilleen pahemman kerran. Yritämme kuitenkin malttaa mielemme vielä hetkeksi sillä valmistun ensi jouluna ja tahtoisin kovasti saada jo koulun päätökseen.

Puhuttiin taannoin että ensi syksynä (2016) tai vuoden vaihteen lähestyessä annettaisiin uudelle tulokkaalle lupa.

Lähipiiristä pursuaa raskaus ja vauvauutisia mikä ei helpota vauvakuumeilua yhtään...

Oletteko vauvahaaveilijat 2017 ajatelleet perustaa facebook ryhmää missä voisi pienemmällä porukalla haaveilla yhdessä? 😊

79/331 |
16.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon utse 28 koskaan käyttäny ehkäsyä ja nykyisen kanssa yritetty vuos.. Ei oo löytyny rakenteellisia vikoja vain tokas hoikahko 169cm 50 kg ? Outoa.. ❔

Vierailija
80/331 |
19.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan kirjoitellut tänne! Ihanaa, että on paljon uusia kuumeilijoita <3 

Olen miettinyt kannattaako minun poistaa kierrukka jo kesäkuussa? Jos alamme siis yrittämään heinäkuussa ensimmäistä. Onko kenelläkään neuvoa tähän? :) Minulla siis hormonikierukka mirena ollut 2 vuotta ja  ennen kierrukkaa on ollut aina todella epäsäännölliset kuukautiset.  Eli siis voinko poistattaa kierukan heinäkuussa ja alkaa heti yrittämään vai kannattaako antaa kuukautisten tulla välissä? :)