Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

Vierailija
41/331 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo2014: Mä oon ollut alkuraskaudesta aivan kamalan väsynyt ja siitä syystä en olisi pystynyt reissailemaan. Muuten en näkisi että alkuraskaus millään tapaa estäisi matkustelua. Tietty katsoo vähän mitä suuhunsa laittaa. :)

Mulla on tällä hetkellä määräaikainen työsuhde ja siinä mielessä ei todellakaan kannattaisi raskautua. (On siis ollut puhetta että ei uudestaan palkata määräaikaiseen vaan sitten vakinaistettaisiin.) Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin olisi äippälomalla silloin kun määräaikainen loppuu ja jatkosta ei sitten todellakaan ole tietoa. Jos olisin vakinaisessa työsuhteessa, en välittäisi kyllä työnantajan mielipiteestä mitään. Jokaisella on oikeus tehdä siinä suhteessa omat ratkaisunsa.

42/331 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä Trinzessan kanssa! Itsellehän ne lapset tehdään, ei työnantajalle, joten työnantajan mieleipiteellä ei ole väliä. Tietystikin on sellaisia työnantajia, jotka eivät jaksaisi/viitsisi palkata ja kouluttaa uutta henkilöä äitiysloman sijaiseksi. Mutta kaiken tuollaisen voi jättää taka-alalle!

Meillä töissä parilla on pieniä lapsia kotona tällä hetkellä, enkä ainakaan ole kuullut minkäänlaista negatiivista kommenttia heidän lasten hankinnasta. Oma työyhteisöni on kyllä niin tiivis, että uskoisin kaikkien vain olevan iloisia työkaverin vauvasta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/331 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva ajankohtainen aikaisintaan vuodelle 2017. Ikää on 23 vuotta meillä. Tarkoituksena olisi tässä vielä saada suuria elämänmuutoksia aikaiseksi ennen vauvan tuloa eli opintojen päättäminen, paremman työn hankkiminen ja oman asunnon osto. Olen realistinen ja tiedän että ovat aikaa vieviä projekteja nuo mutta saahan sitä haaveilla ;)

Vierailija
44/331 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä työpaikassa jossa ei ole tällä hetkelle muita työntekijöitä jotka voisivat jäädä äitiys-/isyyslomalle. Työkaverini ovat siis hieman vanhempaa kaartia..3v sitten jäi eräs äitiyslomalle, eikä ymmärtääkseni edes ole tulossa takaisin tänne työhön. Uskoisin kuitenkin työnantajani suhtautuvan myönteisesti asiaan vaikka mahdollisesti joutuisivat sijaisen etsimään tai tekemään muita muutoksia tai toimenpiteitäni poissaoloni aikana. Josta pääsenkin asiaan, olisinko edes halukas palaamaan nykyiseen työhöni jos sattuisimme lapsen saamaan..? Toki se luo turvaa, että olisi paikka mihin mahdollisesti palata mutta nykyinen työmatkani on jo niin huomattavan pitkä, että saa asioita pohtimaan..no siihen on aikaa vielä, vauvahan on haaveissa vuodelle 2017, ja nyt pidetään nykyisestä työstä kiinni :)

Miten palstalaiset, oletteko tehneet laskelmia mahdollista äippälomaa varten kuinka pärjäätte?  Itse olen kova pyörittelemään numeroita ja laskelmia, haluan ehdottomasti lyhentää asuntolainaa myös äippäloman aikana joten pitäisi alkaa kiristää taloutta, jotta saisi olla edes hieman pidempään kotona kuin vain äitiysloman :)

Vierailija
45/331 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trinzessa ja Anelma_11: Joo niinhän sitä pitäis ajatella! Työ on kuitenkin mulle tärkeää ja mun esimies on läheinen mulle, joten yrittää vaan selvästi miellyttää niitä :)

Ellenm: Me ei meinata lyhentää asuntolainaa tuona aikana niin eiköhän me ihan hyvin tulla pärjäämään, ei haluisi yhtään jotenkin miettiä! :D Vaikka yleensä teenkin kovasti säästösuunnitelmia ja laskelmia meidän taloudellisesta tilanteesta.

Mutta hei arvatkaa mitä tein vauvakuumepäissäni! Perustin blogin :) Jos haluatte käydä lukemassa niin tässä linkki: http://yksivauvakiitos.blogspot.fi/ Tosi vähän on mun mielestä vauvan yritys -blogeja, jossa olisi paljon tietoa, niin mä yritän perustaa sellaisen. Ajatus lähti itseasiassa siitä kun Trinzessa sanoi että tahtoisi lukea/kuulla lisää tuosta aiheesta. :)

Vierailija
46/331 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up! muita vauvasta haaveilijoita?

Vierailija
47/331 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo2014: ihana tuo sinun blogi! Varmasti jään seurailemaan sitäkin! :)

itse sain juuri kutsut pariin työpaikkahaastatteluun. Jännittää todella paljon!

Vierailija
48/331 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos Nela!! Olisi niin hauskaa jos muutkin aloittaisivat :)

Voi vitsi, koska ne on? Paljon tsemppiä!

Vierailija
49/331 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi haaveilija ja kuumeilija! :D Mie oon paria kuukautta vaille 22 vuotta ja mies on 23, itellä vielä opinnot kesken kun taas mies on jo työelämässä. Yhessä ollaan ehitty olla nyt sellaset neljä vuotta ja viimesen vuoden/puoltoista on ollu ihan kauhee vauvakuume, eikä yhtään auta että hyvä ystävä sai kesällä lapsen ja oon sitä pikkusta nähny aika useesti tässä. Miehen kanssa ollaan puhuttu tästä pitkään ja vaikka raskauden takia minun AMK-opinnot jäis vähän tauolle, niin kesällä ois tarkotus jättää ehkäisy pois - se tuntuu just eikä melkein täydelliseltä ajankohdalta meille :)

Vierailija
50/331 |
30.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo2014: toinen oli jo ja sain paikan! Kuitenkin toinen haastattelu huomenna ja sinne haluaisin enemmän. Toivon saavani sen työn, koska se olisi vakituinen (toinen taas vuoden mittainen sijaisuus) :)

Vierailija
51/331 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa Nela! Paljon onnea, saitpa sitten sen paikan tai sen toisen!

Hei miten teidän muiden miehet suhtautuu vauvaprojektiin?

Vierailija
52/331 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Olipa kiva että löysin tämän ketjun! Kirjoittelin itsekin jo aikaisempaan vuoden 2016 ketjuun, mutta tämä ketju on nyt ajankohtaisempi. Vauvakuume siis kasvaa kasvamistaan ja tuntuu että koko ajan tulee tuttavilta lisää vauvauutisia, mikä ei helpota omaa oloa yhtään :D En ehtinyt vielä kunnolla tutustua muiden taustoihin, mutta sen verran luin, että tuntui kuin omaa tekstiä olisi lukenut :D 

Eli itse olen 24-v ja mieheni 25-v. Olemme olleet yhdessä kohta 10vuotta :)  (tiedän nuoria oltiin kun tavattiin!). Ehkä n. viimeisten 2vuoden aikana lapsi on tullut puheeksi kokoajan enemmän ja enemmän. Olemme kuitenkin melko järkiperäisiä molemmat, joten emme ole uskaltautuneet yrittämään vielä. Nyt kuitenkin kun tosiaan vauvauutisia tuppaa kokoajan lisää, niin sitä alkaa itsekin miettiä että miksi enää odottaisi!? Nyt tosiaan kuitenkin taloudellisesti ihan ok tilanne, kun molemmilla vakkarityöt. Ja aikaisemmin sekin oli veruke siirtää yrittämistä kun minulla ei ollut vakituista työtä vaan opiskelin... 

Vihdoin ja viimein päätös on siis tehty ja syön tämänhetkiset pillerini loppuun ja sitten lapsi on tervetullut :) Eli n. toukokuussa yritys voi alkaa :) Sinnekin tuntuu vain olevan niin kauhean pitkä aika! 

Vierailija
53/331 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan rocco ja MMa!

Vaimo2014: Meillä mies näytti vihreää valoa, kun asiasta taannoin juteltiin ja sen jälkeen ei ole puhunut mitään. Esikoisen kohdalla mä kuumeilin, mutta meidän toinen ei olisi saanut alkuaan niin pian ellei mies olisi kuumeillut niin kovin.

Mulla on sellainen "ongelma" nyt, että olen alkanut kyseenalaistaa koko vauva-asiaa. Mulla oli muutaman viikon ihan kamala vauvakuumemania, mutta nyt se on mennyt ohi ja en oikein tiedä mitä koko asiasta ajattelen. Ehkä järki on hetkellisesti vienyt tunteista voiton, kun eihän tää ole millään tavalla järkevää.

Vierailija
54/331 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla mieheni on yhtä innoissaan kuin minäkin, eli vauvakuumeilee hänkin. Keskusteltu ollaan monesti ja samaa mieltä kumminkin ollaan, että pitää odottaa ainakin tammikuuhun 2017. 

Trinzessa: Luin tekstisi vielä uudestaan (siis sen sinun ns. tarinan), koska ihmettelin miksi ei ole järkevää? :) 

Vierailija
55/331 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iik! Keskustelimme eilen mieheni kanssa pitkään kuinka paljon vauvan haluamme. Tulimme nyt siihen tulokseen, että aloitammekin vauvan yrityksen elokuussa 2016!! :) Nyt on siis aikaa n. vähän yli puoli vuotta lopettaa tupakointi ja säästää säästää säästää. Miehelläni on AMK paikka jo, mutta aikoo hakea monimuotototeutuksena samaan linjaan. Silloin hän pystyy työskennellä samaan aikaan, kun opiskelee :) 

Minulla taas on ainakin vuodeksi nyt töitä tiedossa. Jännittäviä aikoja. :)

56/331 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuli tänään sellainen pakollinen pysähtyminen hetkeksi pillerilaatan ääreen, alle kaksi viikkoa ja viimeinen pilleri ois syöty! Sitten odottelemaan mitä kropalle tapahtuu... Mihin tämä aika oikein menee? Justhan tästä puhuttiin että näiden olemassa olevien pillerilaattojen jälkeen ei hankita enää lisää ja nyt tuo aika on käsillä!

Jotenkin sitä on omat ajatukset alkanut liikkumaan todella paljon vauvassa. Jos kaikki menisi helposti (ja niinkuin elokuvissa :D ), niin ensi vuonna tähän aikaan saattaisi olla pienokainen tai ainakin voisin olla jo raskaana, mutta koska kierto on epäsäännöllinen, ajatukset ovat lähinnä aivan muunlaisia..

Nyt täytyisi vaan koittaa pitää stressi ja ajatukset kurissa tämän asian kanssa, koska silloin ei ainakaan tule tärppäämään. 

Vierailija
57/331 |
17.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Anelma_11 teille yritykseen! Sitä itsekin täällä odotellaan että aika kuluisi nopeasti ja yritys pääsisi alkamaan.

Ja kiva nela että pääsettekin jo yrittämään aikaisemmin. Netistä löytyy muuten yllättävän paljon apua tupakoinnin lopettamiseen, jos koet että sinulle voisi olla apua sellaisista sivuista ;) 

Vauva 2014 kyselit miten muiden miehet suhtautuvat vauvaprojektiin. Niin täällä hyviä uutisia! Aluksi tuntui hieman että mieheni ei ollut yhtä tosissaan tai luuli että minä en ole asian suhteen, mutta nyt hänkin aloittaa monesti keskustelun että "sitten kun on vauva ja jos keran on vauva... " :) Ja jopa halusi kaupassa katsoa että minkälainen sen pinnasängyn pitää sitten olla jne... :)

Pitäisi vain keksiä itselle jtn ajanvietettä että sais tän ajan kulumaan nopeammin ja toukokuu koittaisi jo :)

Vierailija
58/331 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä myös yksi vauvakuumeilija! Kirjoittelinkin jo vauva vuodelle 2016 keskusteluun, mutta ajattelin osallistua myös tähän:)

Olen siis 23 vuotias ja samanikäisen mieheni kanssa ollaan oltu yhdessä jo reilu yhdeksän vuotta ja vauvahaaveita ollut jo parisen vuotta, mutta tuntunut että sitä 'täysin oikeaa aikaa' ei ole vielä tullut töiden puolesta. Miehellä siis vakituinen työ, mutta minulla lupauksista huolimatta jo kolmatta vuotta määräaikainen ja kesän lopulla sitten päätettiin, ettei sitä 'täysin oikeaa aikaa' oikeasta varmaan koskaan ole joten syön pillerit mitkä mulla on niin loppuun ja sitten aletaan yrittämään pienokaista!:) tänään otin viimeisen pillerin, joten se jää nähtäväksi kuinka kauan pienokainen antaa odottaa itseään :) vauvakuume on parin viime kuukauden aikana vaan pahentunut ja yhä useammin löydän itseni lukemasta kaikkea vauvaan liittyvää ja miettivän uutta sisustusta kun vauva tulee, ym:D mutta jään tänne jännittämään teidän muiden kanssa miten käy!:D

Vierailija
59/331 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minttuli92: Tervetuloa vaan! kerrothan meillekkin ilouutisen, sitten kun sellainen tulee :) Minä kuumeisena ootan ensi vuotta, että päästään samaan tilanteeseen :)

Vierailija
60/331 |
20.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nela :) ilmoittelen kyllä heti kun jotain alkaa tapahtumaan! Toivottavasti sulla aika menee siivillä ja kun oikea aika koittaa, ei myynti odotuttaisi itseään liian pitkään :)