Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

1/331 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen siis kohta 22 ja mieheni on 23. Yhdessä ollaan oltu reilu 3 vuotta ja asuttu saman katon alla 1,5 vuotta:)
Mieheni on töissä ja itse valmistun virallisesti ensi keväänä, mutta oikeasti kurssit loppuu jo jouluun eli keväälle jää vain opparin teko.
Molemmilla kova vauvakuume ja alustavasti ollaan jättämässä ehkäisy pois vuodenvaihteen jälkeen. Olen kuitenkin syönyt e-pillereitä jo melko kauan niin saa nähdä kauanko menee ennen kuin hormoonitoiminta palautuu ennalleen!:)

Vierailija
2/331 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olenkin odotellut koska tällaisen ryhmän joku rohkenee tehdä. Itsellä ei riittänyt rohkeus, joten kiitos sinulle Domino! :) Mukava kuulla että joku toinenkin on samankaltaisessa tilanteessa kuin itse olen. 

Olen 24 vuotias ja mieheni on pian 25. Olemme olleet yli kuusi vuotta yhdessä, ja asuttu yhdessä nyt vähän reilu pari vuotta. Olen aina halunnut ensimmäisen lapsen reilusti ennen kolmeakymppiä, ja päätimme nyt kesällä, että ensi vuoden huhtikuussa jää ehkäisy pois. Minulla loppuu juuri huhtikuun alkuun pilleriliuska, joten sen jälkeen ei ole tarkoitus enää pillereitä popsia. Itsekin olen syönyt jo monta vuotta pillereitä, mutta olen toiveikas. Viimeksi kun pillerireseptini uusittiin sanoi lääkäri, että puoli vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen on naisella hyvin suuri todennäköisyys tulla raskaaksi. Kai elimistö on jotenkin vastaanottavainen. Uskallan luottaa kyseisen lääkärin sanaan, koska lähipiirissä on monia ketkä ovat tulleet heti raskaaksi jätettyään pillerit pois. Olen kuitenkin todella realistinen, joten olen varautunut että vuosikin voi vierähtää helposti ennen kuin tärppää. Koitan olla stressaamatta asiasta vaikka vauvakuume onkin todella kova. 

Sen verran elämäntilanteesta mainitsen, että olemme molemmat opiskelijoita. Mieheni valmistuu ensi vuoden keväällä, mutta hänellä on haaveissa jatkaa opintoja pidemmälle. Itse aloitin juuri opiskelut yliopistossa. jonkun näkökulmasta meillä ei ehkä paras tilanne ole hankkia lapsia, mutta meille se on juuri oikea. Halutaan tarttua hetkeen ja tehdä siitä täydellinen. Lapset tulee elämään eikä valmiiseen maailmaan. :) 

Toivottavasti saadaan aktiivista keskustelua aikaan ja muitakin yrityksen odottajia! :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/331 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko hiljaiseksi taisi jäädä tämä palsta? :) Luulisi että meitä olisi muitakin! 

Vierailija
4/331 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mul on operaatio "vauva" heti kun vaan kuukautiskierto alkais. oon lopettanu ehkäsyn huhtikuussa ja edelleen odotan kuukautisia.. tää vaan tuppaa olee odotteluu ja odotteluu.. ja lääkärikin varattu asian tiimoilta jos nyt kuukauden sisällä ei ala.

5/331 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v nainen, mies 36v.. Ollaan jaettu arkea reilut 2 vuotta, suunnitelmissa jättää ehkäisy ensi vuoden puolella keväällä..

6/331 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päätetty jättää ehkäisy pois vuoden vaihteen tienoilla kun tämän hetkiset pillerilaatat on syöty loppuun. Itselläni olen huomannut vauvakuumetta jo jonkun aikaa, mutta en ole oikein tahtonut asiaa myöntää. 

Miehen kanssa puhuttu, että alkuun mennään vain ajatuksella "tulee jos on tullakseen" eikä siis heti turhia stressata. Itse kylläkin hieman jo stressaan, koska kuukautiskierto on aina ollut todella epäsäännöllinen, pillereillä tosin  säännöllinen. 

Olen muutamalta nettisivulta lukenut, että epäsäännöllisen kierron kanssa heti pillereiden lopettamisen jälkeen on hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi, mutta sitten taas joissain paikoissa on lukenut, että silloin on myös todella iso keskenmenon riski...

7/331 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi haaveilija!

Olen lueskellut tuota vauva vuodelle 2016 -ketjua ja pohtinut, että taitaa olla meille vielä liian aikaista.  Meillä on puoliskon kanssa yhteistä eloa takana noin kaksi ja puoli vuotta, ja viime aikoina on vauva-aiheet vilahdelleet juttujen ohessa entistä tiuhempaan. Ajatuksena on, että kunhan minunkin työasiat järjestyvät niin vauva saa tulla. Ensi kevät näyttää töiden suhteen aika hyvältä, joten uskallan jo haaveilla vauvasta vuodelle 2017 :)

Vierailija
8/331 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi haaveilija ilmoittautuu. Olen 23v. Minulla ja miehelläni on parin pvän päästä 1v. täyttävä tyttönen. Halutaan, että esikoisella olisi yli kaksi vuotta ikäeroa ennen seuraavan syntymistä. Helpottaa arkea, kun toinen jo osaa vähän itsekin jotain ja tietää millainen on luonteeltaan jne.

Tällä hetkellä olen kotiäitinä ja tarkoitus on olla mahdollisimman pitkään lapsen kanssa kotona, mieluiten ainakin 4v. saakka. Kammoan päiväkoteja, olen itse työskennellyt niissä ja jotenkaan ei houkuta laittaa lasta sellaiseen paikkaan hoitoon. Itselläni on onneksi se mahdollisuus, että voi tehdä keikkaa silloin kun mies pystyy kotona vahtimaan tyttöä.

Vierailija
9/331 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anelma_11: Kummityttöni äidillä on myös epäsäännöllinen kk-kierto, mutta on nyt onnellisesti kahden lapsen äiti. Molemmilla kerroilla hänellä on tärpännyt aika nopeaan pillereiden lopettamisen jälkeen. Stressi vaan pois, niin kyllä se sitten tärppää :)

Vierailija
10/331 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on vauvasuunnitelmia. Oon itse nyt 22 vuotta ja mun mies 26. Valmistun nyt keväällä ja kovasti haluaisin jo pienen Nyytin :) ehkä vuoden vaihteessa jätän pillerit pois ja katotaan sitten mitä tulevaisuus tuo!

Vierailija
11/331 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä uskaltautuis ilmoittautua joukkoon myös yksi kuumeilija! Olen 21v, muutaman kuukauden päästä 22 ja avopuolisoni on 29v. Yhdessä ollaan oltu vuoden verran. Olen vauvakuumeillut jo pidemmän aikaa ja mieskin olisi nyt jo valmis vauvan saamiseen. :D Itsellä kuitenkin vielä opiskelut kesken, valmistun jouluna 2016 ja nyt alustavasti olemme keskustelleet että jättäisimme ehkäisyn pois ensi vuoden syksyllä. Miehellä on oma yritys joten hänellä vakituinen työ. :) Voi kuitenkin olla että haen vielä vuodeksi jatko-opiskelemaan jolloin vauvan teko vähän lykkääntyy mutta saa nähdä! Tällä hetkellä on todella malttamaton olo, mieli tekisi aloittaa vauvantekohommat saman tien. :D 

emiliaa94

Vierailija
12/331 |
03.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Täällä myöskin malttamaton vauvakuumeilia haluaisi liittyä joukkoon! Olen 20 v pian 21 v täyttävä vauvakuumeinen ja mieheni on samanikäinen kanssani. Olen valmistumassa nyt jouluna kaksoistutkinnosta ja mieheni tällä hetkellä vielä piitkään armeijassa. Olemme seurustelleet 6 vuotta, josta 1 v kihloissa.
Haluaisimme molemmat jo niin oman nyytin, mutta olemme keskustelleet odottavamme 2016 vuoden loppupuolelle tai 2017 vuoden alkupuolelle ( vielä on jonkin aikaa tähän, mutta onneksi löysin tämän keskustelun:) )
Mieheni aloittaa amk opinnot ensi vuoden syksynä ja minä sillä aikaa teen töitä ja mietiskelen mitä haluaisin mennä amkiin opiskelemaan. Joten meillä olisi suunnitteilla ennen minun ammattikorkeakoulua yrittää sitä lasta :) Hitsit, kunpa aika kuluisi siivillä tai olisi vain sellainen tilanne, ettei tarvitsisi odotella! :D Miten sitä voi muka malttaa vielä aikas pitkään? :D
Toivottavasti tämä palsta ei jää hiljaiseksi, koska muiden tilanteita on kiva kuulla :)

13/331 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!
Olen 21-vuotias melkein uunituore rouva ja mieheni on 22-vuotias. Minä jäin juuri pitämään taukoa kasvatus- ja opetusalan opinnoista ja mies aloittaa pian työkokeilun vieraalla alalla, joten elämäntilanne ei ehkä ole muiden silmissä se otollisin. Olen kuitenkin aina tiennyt haluavani äidiksi ja monirakkulaisuuden takia on ns. vitsaa alettu vääntämään nuorena.

Vauvahaaveita meillä on ollut jo noin 2,5 vuoden ajan ja ehkäisyäkään ei ole ollut käytössä enää pitkään aikaan. Ensi viikolla ollaan menossa vähän kuin vuositarkkiin lääkäriin, jotta saataisiin kartoitettua mm. mun munasarjojen tilanne ja säädettyä lääkitystä. Painoa pitäisi pudottaa (ainakin aluksi) n. 20kg ja siksi tuntuu, että vauva 2017 olisi varmaan todenmukaisempi haave kuin vauva 2016.

Toivottavasti aihe pysyy aktiivisena! :)

14/331 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tsempistä Ninsu! :) On aina kiva kuulla jonkun onnistuneen epäsäännölliselläkin kierrolla! Ja juu, olen koko ajan miettinyt mielessäni, että turha stressi täytyy jättää pois, sitä kun muutenkin aina vähän tuppaa olemaan :D

Vierailija
15/331 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Tämä on eka kerta, kun tulin ylipäätään lukemaan näitä keskusteluja! Ehkä minullakin alkaa olla pieni vertaistuen tarve. Vauvakuume on aivan mieletön, se on nyt vain pakko hyväksyä. Yritän olla edes päivän hiljaa lapsiasioista, mutta se on kyllä työn takana! Olen 32-vuotias ja mies jo reilusti päälle. Itse olen ollut valmis lapseen jo vuosikausia, mutta esim. vielä 27-vuotiaana ei ollut miestäkään.

Menimme reilu vuosi sitten naimisiin. Olisin halunnut heti jättää ehkäisyn pois, mutta mieheni oli valitettavasti ollut sairastunut vakavasti, ja elämässä oli pakko keskittyä ihan vain arjessa jaksamiseen. Nyt mies on hiljalleen alkanut lämmetä lapsiasiaan, vaikka pelkääkin yhä jaksamistaan. Tosiasia kuitenkin on, että emme voi kovin kauan arpoa ja pelätä tulevaa. Etenkään, jos haluaisimme enemmän kuin yhden lapsen. 

Täällä kun lukee näitä keskusteluja, tuntuu välillä vähän ulkopuoliselta, kun olemme jo tämän verran vanhempia. Vaikka tosiasia on, että nykyään oliko jo 10-20% synnyttäjistä on lähemmäs 35-vuotiaita. Tuntuu myös ristiriitaiselta lukea kommentteja, joissa kehotetaan heti jättämään puoliso, jos toinen empii. Se voi olla niin monesta asiasta kiinni. 

Mutta nyt vain toivotaan parasta, ja että kävisi onni lapsen suhteen. Olemme alustavasti puhuneet, että keväällä voisi harkita yrittämistä. Kuitenkin extempore-ajatuksella, eikä mitenkään sovitusti tiettyyn päivään mennessä. Onnea kaikille yritykseen ja haaveiluun :)

16/331 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla teille vuodattamaan jos saisi vaikka vertaistukea. :D Kaverilta tuli vauvauutisia tänä aamuna eikä se todellakaan helpottanut tätä kuumetta! Välillä tekisi niiiiin mieli jo saada oma pikkuinen että ihan itkettää.. (PMS-oireillakin saattaa olla osansa tässä :D). Sitä yrittää kovasti olla ajattelematta koko ajan, mutta minkäs teet kun vauva on ajatuksissa 24/7 :/ Eihän tässä mikään kiire ole lapsia hankkia kun on vielä niin nuori, mutta kun kaikki ympärillä saa lapsia niin saahan se kuumeen nousemaan. Muilla samanlaisia tuntemuksia?

Vierailija
17/331 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea haaveilija... kommenttisi. On täällä muitakin vanhempia kuumeilijoita. Olen 30 -vuotias nainen, mies kohta 35 v. Ei olla vielä oltu yhdessä kovin pitkään, joten vauvan saaminen ei vielä ole ajankohtaista. Kuitenkin kun huomioidaan ikämme, niin ollaan vauva-asiasta puhuttu, eikä ihan hirveän montaa vuotta liene aikaa siirrellä sitä eteenpäin. Jään seurailemaan ketjua :)

Vierailija
18/331 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki, ihana huomata että täällä on jo 2017 vuoden keskustelu! Kirjoitinkin jo vuosi sitten tuonne Vauva 2016 keskusteluun samalla nimimerkillä. Me lykättiin kesällä ehkäisyn loppumista vielä puolella vuodella, niin tää keskustelu on meille ajankohtaisempi :)

Me ollaan siis 23-vuotias aviopari ja yhteistä taivalta meillä onkin jo yli 8 vuotta, joista yksi naimisissa. Vauvakuumetta olen itse potenut varmaan viimeiset neljä vuotta. Ja siksi tuntuukin maailman parhaalta kun nyt meillä on oikeasti ihan ideaalitilanne vauvan hankintaan verrattuna silloin suoraan lukiosta valmistuneena.

Valmistuin siis itse tänä vuonna korkeakoulusta ja sainkin heti oman alan töitä ja pian kirjoitettiin vielä vakituinen työsopimus. Mies saa keväällä kandin paperit ja alkaa maisteria puuhailemaan sen jälkeen. Hän on myös alansa töissä, joten ei ihan hirveää kiirettä pidä valmistumisen suhteen. Ja jos nyt niin ihanasti käy että se oma rakas nyytti meille suotaisiin kesken mieheni opintojen, olisi hän sitten töissä täyspäiväisesti ainakin puolet mun äitiyslomasta. Ollaan lykätty vauvasuunnitelmia nuoren iän ja opiskelujen vuoksi. Ja syy miksi ei heti valmistumiseni jälkeen vielä annettu vauvan tulla on se, että tahdoin päästä vähän työelämään kiinni ennen äitiyslomaa. :)

Jätän e-pillerit pois nyt kuukauden päästä ja annetaan kierron tasaantua vielä toukokuun loppuun asti ja kesäkuussa annetaan sitten meidän vauvan tulla kun sieltä on tullakseen. <3 Mun äitini odottaa ja aivan innoissaan jälkikasvua ja tietää meidän suunnitelmista. Isäni on varmasti myös aivan super innoissaan tulevasta isovanhemmuudesta, mutta miehen vanhempien reaktio vähän jännittää, vaikka varmasti hekin osaavat jo odottaa. :)

Pakko vielä hehkuttaa kuinka innoissaan mä olen kun kaikkien näiden vuosien raastavan odotuksen jälkeen me saadaan vihdoinkin ehkä se oma rakas lapsi! Vihdoin mies on myös valmis, koulu on ohi ja työpaikka odottamassa, johon voi äitiyslomalta palata.

Vierailija
19/331 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nela kirjoitti:

Moikka,

Täällä myöskin malttamaton vauvakuumeilia haluaisi liittyä joukkoon! Olen 20 v pian 21 v täyttävä vauvakuumeinen ja mieheni on samanikäinen kanssani. Olen valmistumassa nyt jouluna kaksoistutkinnosta ja mieheni tällä hetkellä vielä piitkään armeijassa. Olemme seurustelleet 6 vuotta, josta 1 v kihloissa.

Haluaisimme molemmat jo niin oman nyytin, mutta olemme keskustelleet odottavamme 2016 vuoden loppupuolelle tai 2017 vuoden alkupuolelle ( vielä on jonkin aikaa tähän, mutta onneksi löysin tämän keskustelun:) )

Mieheni aloittaa amk opinnot ensi vuoden syksynä ja minä sillä aikaa teen töitä ja mietiskelen mitä haluaisin mennä amkiin opiskelemaan. Joten meillä olisi suunnitteilla ennen minun ammattikorkeakoulua yrittää sitä lasta :) Hitsit, kunpa aika kuluisi siivillä tai olisi vain sellainen tilanne, ettei tarvitsisi odotella! :D Miten sitä voi muka malttaa vielä aikas pitkään? :D

Toivottavasti tämä palsta ei jää hiljaiseksi, koska muiden tilanteita on kiva kuulla :)

Ihana Nela! Voin niin samaistua tohon tilanteeseen kun mun mies oli muuta vuosi sitten intissä (oli vuoden ja oli kamalaa :D ) ja mä olin just aloittanut amkin ja vauvan yritykseen tuntui olevan (tai meillä olikin) ihan miljoona vuotta! Se aika kyllä menee sellaista vauhtia, että ei mitään järkeä. Ihan pian se sunkin mies pääsee sieltä pois ja pääsette yrittämään vauvaa :)

Vierailija
20/331 |
08.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMILIAA94: Samanalaisia tuntemuksia täälläkin! :) Pari ystävääni ovat juuri saaneet vauvan tai parhaillaan yrittävät. Vauvakuumehan se siinä kasvaa, kun saa muiden ilouutisista kuulla, mutta ainakin olen päässyt heidän vauvoja näkemään! :D

Vaimo2014: haha, juu odottavan aika on pitkä.. Miehen kotiutumista odotellessa :) Minullakin mies vuoden intissä ja aloitti siis kesällä eli vielä jonkun aikaa jäljellä. Vitsit, teidän tilanne kuullostaa kyllä todella hyvältä ja hyvällä mallilla olevalta!