Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä halusitte pienenä, mutta ette ikinä saaneet?

Vierailija
23.03.2022 |

.

Kommentit (1151)

Vierailija
441/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en saanut yhtään mitään, mutta onneksi pikkuveli sai munkin edestä sitten kuten oman fillarin, merkkifarkkuja, telkkarin omaan huoneeseensa, puhelimen yms.  Mulle haettiin esim. vaatteet jostain tehtaanmyymälöiden kakkoslaatukasasta. Olen näistä ikuisesti katkera ja todella tarkka, että omat lapseni saavat tasapuolisesti niin materiaa kuin henkistä tukea ja hyväksyntää.

Vierailija
442/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttä, huomiota ja rakkautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekodin. Siis sellaisen nukketalon, jossa on pienet huonekalut ja sisustetut huoneet. Äidin mielestä olisin voinut askarrella sellaisen itse, jos olisin oikeasti sellaisen halunnut.

Nyt vanhana olen välillä miettinyt, hankkisinko sellaisen, mutta onhan se ihan turhaa tavaraa. Kiinnostus on vähentynyt.

Vierailija
444/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppykepin. Siis semmoisen "kepin" jossa on jousi ja sillä voi pomppia. En jostain syystä ikinä saanut sellaista vaikka ei se montaa kymmentä euroa maksanut. 

Onko niitä oikeasti ollut joskus myynnissä? Aku Ankassa niitä joskus oli mutta luulisi että etenkin Amerikan tuotevastuulait olisivat moiset kieltäneet ekan haljenneen kallon ja miljoonakorvausten jälkeen.

Vierailija
445/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu tapahtuma, mutta ei mikään ei ikinä -kokemus.

Osallistuin lapsena koirankoulutusleirille vanhempien, sisareni ja perheen dobermannin kanssa.

Autoin naisia keittiössä todella paljon enkä leikkinyt muiden lasten kanssa. Toivoin, että saan palkkioksi salmiakkilakun, mutta en kertonut toiveestani kenellekään.

En saanut lakua.

Tarinan opetus: kannattaa pyytää, jos haluaa esimerkiksi salmiakkilakun. :D

Vierailija
446/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en saanut yhtään mitään, mutta onneksi pikkuveli sai munkin edestä sitten kuten oman fillarin, merkkifarkkuja, telkkarin omaan huoneeseensa, puhelimen yms.  Mulle haettiin esim. vaatteet jostain tehtaanmyymälöiden kakkoslaatukasasta. Olen näistä ikuisesti katkera ja todella tarkka, että omat lapseni saavat tasapuolisesti niin materiaa kuin henkistä tukea ja hyväksyntää.

Kamalat vanhemmat. Olen pahoillani puolestasi.

Toivottavasti veljesi kohtelee sinua hyvin ja ymmärtää, kuinka epäreilu tilanne oli?

Vierailija
447/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu tapahtuma, mutta ei mikään ei ikinä -kokemus.

Osallistuin lapsena koirankoulutusleirille vanhempien, sisareni ja perheen dobermannin kanssa.

Autoin naisia keittiössä todella paljon enkä leikkinyt muiden lasten kanssa. Toivoin, että saan palkkioksi salmiakkilakun, mutta en kertonut toiveestani kenellekään.

En saanut lakua.

Tarinan opetus: kannattaa pyytää, jos haluaa esimerkiksi salmiakkilakun. :D

Tärkeä oivallus. Opin tämän itse vasta nelikymppisenä. Olen ollut hämmästynyt, mitä kaikkea esimerkiksi työpaikalla tai sängyssä voi tapahtua, kun sanoo ääneen, että minä haluaisin, olisin kiinnostunut...

Vierailija
448/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin partioon, koska luokkakaveri oli partiolainen. En päässyt. Sitten halusin pikku-pioneereihin samasta syystä. En päässyt sinnekään! XD

Vierailija
449/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin partioon, koska luokkakaveri oli partiolainen. En päässyt. Sitten halusin pikku-pioneereihin samasta syystä. En päässyt sinnekään! XD

:D

Olisikohan kepu-nuorten kerho tärpännyt? ;)

Vierailija
450/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani olivat omien sisarusparviensa kuopukset ja olin 10 v kun mummoni kuoli. Mummo asui meillä ja antoi meille paljon hyvää huomiota ja kun hän kuoli niin toivoin kauan että jostain meille tulisi uusi mummo.

Vierailija
451/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut normaalin perheen missä kasvaa. Eipä ollut ja jäljet tuntuu näin vuosikymmenien jälkeenkin.

Vierailija
452/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut olla prinsessa Dianan näköinen. Ei onnistunut. Hiuksetkin leikkuutin samaan tyyliin, eikä silti...

Vierailija
453/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viewmaster

Vierailija
454/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pianon

Vierailija
455/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin mekanon ja yleensä rakenteluleluja. Suurin haaveeni oli se, että rakentaisin majan oikeista laudoista. Haaveilin myös kauko-ohjattavasta autosta. 60-luvulla ne eivät olleet tyttöjen leluja joten en saanut. En muista että minulla olisi ollut yhtään sellaista lelua josta olisi ollut leikkimisessä apua. Nykyisin muistuttelen itselleni silloin tällöin että nyt voin hankkia itselleni ihan mitä itse haluan ja myös tehdä mitä itse haluan.

Vierailija
456/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli perheessä mieltä lujittava toimintamalli. Minä isona siskona sain taskurahaa kotitöistä ja säästin niitä ja ostin joskus vuosiakin säästettyäni haluamiani asioita. Sitten kun minä olin saanut hankintani tehtyä vanhemmat ostivat samat kapistukset pikkusisarelleni hänen seuraavaksi syntymäpäiväkseen. Tämä malli ei lujittanut minun mieltäni, pikkusisarestani sen sijaan kehkeytyi huomattavasti itsevarmempi go-getteri.

Vierailija
457/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekodin olisin halunnut. Minulla oli sellainen, jonka joku oli tehnyt itse pahvista ja siinä oli vain kaksi isohkoa huonetta, mutta olisin halunnut hienomman, jossa on monta huonetta ja kerroksia.

Vierailija
458/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksia pienellä ikäerolla.

Vierailija
459/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut lasten omeplukoneen, mutta äitini sanoi, että meillä on oikea ompelukone ja se riittää.

Vierailija
460/1151 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin värjätä hiukseni samanvärisiksi tummanruskeiksi kuin kaverillani. Mielestäni omat vaaleat hiukset oli tylsääkin tylsemmät. En saanut lupaa, ehkä ihan hyvä niin. Nykyään hiukseni ovat tummentuneet ja ottaisin mielelläni vaaleat kutrit takaisin.