Kassalla asioimisen ja tavaroiden hihnalle asettelemisen kultaiset säännöt
-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle
-limupullot ym isot pullot vaakatasoon etteivät kaadu liukuhihnan lähtiessä liikenteeseen
-odotetaan rauhassa, että liukuhihnalle tulee tilaa
-laita kapula valmiiksi jo seuraavaa asiakasta varten
Lisää?
Kommentit (258)
Huippuvinkki jonotusaddikteille joiden hermot eivät kestä jonottamista vaikka ostoskärry vetääkin aina väistämättämästi pisimpiin jonoihin. Esimerkiksi sopii vaikkapa Jumbon cittari tai Olarin Prisma. Aukiolevilla kassoilla palaa ylhäällä numerovalo! Eli sinun ei tarvitse jäädä kahdelle ensimmäiselle kassalle jonottamaan pitkään jonoon vaan voit valita kassan jossa ei ole yhtään jonoa! Et joudu kävelemään edes yhtään enempää sillä kuitenkin olet menossa parkkipaikalle joten tyhjä kassa on aivan matkasi varrella! Superia!
p.s-vinkki, jos asiasta kuulutetaan, että kassat 1-15 ovat myös auki, se tarkoittaa että voit jättää kassan nro 30 jossa on 8 asiakkaan jono ennen sinua ja siirtyä muille aukioleville mutta jonottomille kassoille! Se että kassalla ei ole jonoa ei tarkoita että kassa olisi kiinni. Jos näet kassan joka pyörittelee peukaloitaan ja jolla on kassavalo päällä, voit automaattisesti mennä tällaiselle kassalle ilman että sinun tarvitsee ihmetellä että oletko sinä auki.
p.p.s jos itse välttämättä haluat jäädä pitkään jonoon jonottamaan vaikka olisi tyhjiäkin kassoja ja hermosi pettävät tai lapsesi alkaa huutamaan turhautumistaan, älä kaada kiukkuasi kassan niskaan
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"]
Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat.
Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle.
[/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma.
[/quote]
Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle
[/quote]No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin.
[/quote]
Hän käyttää sitten pakatessa aikaa.
[/quote]Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin.
[/quote]
Asiakas toimii kuten haluaa. Ja asiakaspalvelija palvelee
"Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin. Hän käyttää sitten pakatessa aikaa.
Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin. "
Ei se ole mitään kiusantekoa, sillää kassaneiti on juuri tuota asiakasta varten. Ikävää, että kaupat käyttävät yhä vähemmän ammattitaitoista väkeä, eivätkä edes vaivaudu kouluttamaan henkilökunnalle alkeellisimpia käytöstapoja tai asiakaspalveluperusteita.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:33"]
"Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat.
Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle.
[/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma."
Voi tätä itsekkyyttä ja omahyväisyyttä. Kassahenkilö on palveluammatissa ja asiakasta varten. Palvelualttius oman itsekkyyden ja ylpeyden edelle, eikä se lisää kustannuksia yritykselle, mutta sitä ei päihittä edes paraskaan mainos tai markkinointikamppaja. Jostakin syystä monet asiakaspalvelutehtävissä olevat kokevat asiakaspalvelun jotenkin alentavana tai ettei se vain käy heidän imagolleen ja pidetään pahana, vaikka se on perusedellytys hyvään liiketoimintaan ja kannattavuuteen. "Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt". Muualla maailmassa se osataan ja se on yksi suurimmista myyntivalteista, muttei ei Suomessa. Ja siinä meillä olisi vielä paljon opittavaa, mutta nykyisen kelkka kääntynyt väärään suuntaan ja yhä huonompaa palvelua saa asiakaspalvelussa.
Ja tiedän tämän omasta kymmenien vuosien asiakaspalvelukokemuksesta, sillä hyvä asiakaspalaute on paras ammattitaidon mittari, eikä sitä saavuteta koulutuksella tai istumalla asiakaspalvelutehtävissä, vaan se on ihan itse hankittava, joka tulevaisuudessa avaa monia ovia yhä parempiin työtehtäviin ja ammattitaidon arvostukseen.
[/quote]Siis tarkoititko viestisi minulle, joka kirjoitin tuon viimeisimmän lainaamasi kohdan? Minähän nimenomaan sanoin, että se "painavat ensin" -sääntö ei ole meitä kassahenkilöitä varten vaan asiakkaan omaksi parhaaksi. Ja ennen kaikkea nämä ketjussa annetut vinkit vaikuttavat lähes kaikki siihen palvelun nopeutumiseen = jonotusajan lyhenemiseen = asiakkaan parhaaseen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:38"]
Kassalla asioimisen kultainen sääntö. Toimi kuten parhaaksi näet. Kassahenkilö on työssään sinua varten
[/quote]Mutta ne jonottajat eivät ole jonottamassa sinua varten. Miksi tässä laitetaan vastakkain asiakas ja asiakaspalvelija, kun pointti on muiden asiakkaiden huomioiminen. Se kassahenkilöhän on vain sivuroolissa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:06"]
Tämä ei mielestäni ole välttämätöntä. Kassalla ollessa tuotteiden kääntely ja viivakoodien paikat tulevat sen verran selkärangasta, ettei tämä nopeuta oleellisesti tuotteiden piippaamista. Vanhemmat miehet jostain syystä tekivät tätä usein, kääntelivät hartaasti hihnalla tuotteiden viivakoodit minuun päin (tämä oli usein h i d a s t a) ja odottivat sitten polleina kiitoksia kassaneidiltä :)
Sen sijaan ruuhka-aikana suosittelen kääntämään tarroilla alennetut (-30%, -50%) tuotteet niin, että tarra näkyy kassalle selvästi. Toki kassan työhön kuuluu tsekata tuotteet itsekin, mutta tämä nopeuttaa työtä ja vähentää väärinkäsityksia ja korjauksia.
[/quote]
Miksi ne sinuun päin ne kääntävät. En ole ehkä vielä vanha mies, mutta joskus jos on ruuhkaa, eli siis aikaa touhuta, niin kääntelen ne viivakoodin lukijaan päin. Joskus onnistuu jopa jo ostoksia kassalle nostaessa.
[/quote]
Minua ärsytti tämä XD paljon helpompaa on itse käännellä ja heilauttaa tuote siinä lukijalla. T. Ex-kassa
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:38"]
Kassalla asioimisen kultainen sääntö. Toimi kuten parhaaksi näet. Kassahenkilö on työssään sinua varten
[/quote]Mutta ne jonottajat eivät ole jonottamassa sinua varten. Miksi tässä laitetaan vastakkain asiakas ja asiakaspalvelija, kun pointti on muiden asiakkaiden huomioiminen. Se kassahenkilöhän on vain sivuroolissa.
[/quote]
Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee. Ja on oikeutettu hyvään palveluun omalla vuorollaan. Jonoja voi olla. Silloin kannattaa olla rauhallinen. Voi valita milloin menee kauppaan. Ja kauppias voi miettiä minkäverran tarvitsee milloinkin henkilökuntaa.
Kassahenkilöt voi olla tyytyväisiä, että työtä riittää ja kohdella asiakkaita hyvin.
Näitä valitusketjuja on ollut usein. Se on hyvin ammattitaidotonta
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:28"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"]
Mä en ymmärrä näitä "tän makkaran piti maksaa euro ysiviis mut kuitissa näkyy euro ysiysi, riistäjä kauppa on TAAS huijannu mua, nyyhkyti,nyyhkyti ja vali vali" Siis oikeesti, mitä ihmeen väliä jollai parilla sentillä tai eurolla? Miten köyhä elämä pitää olla henkisesti ja fyysisesti että jaksaa kytätä jotain tuollasta? Antakaa olla ja löysätkää vähän nutturaa.
[/quote]
Jos 5 000 asiakkaalta (paljonko isossa marketissa käy päivän mittaan ?) otetaan 0,05€ joka päivä, kuukaudessa on 22 työpäivää ja vuodessa 12 kuukautta.... tekee se 66 000€ kauppiaalle vuodessa.
Ja kaupatahan oli auki viikonloppusinkin... 912 500€.
[/quote]
Mitä sitten ? Kauppias nostaa jonkun tuotteen hintaa 50 sentillä. Kauhee mitkä tulot kauppiaalle kertyy vuodessa ! Pitää lopettaa kaupassakäynti ku kauppias saa liikaa rahaa??
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:38"]
"Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin. Hän käyttää sitten pakatessa aikaa.
Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin. "
Ei se ole mitään kiusantekoa, sillää kassaneiti on juuri tuota asiakasta varten. Ikävää, että kaupat käyttävät yhä vähemmän ammattitaitoista väkeä, eivätkä edes vaivaudu kouluttamaan henkilökunnalle alkeellisimpia käytöstapoja tai asiakaspalveluperusteita.
[/quote]Tuo kommentti oli tuolle, joka nimenomaan halusi tavaroiden menevän hihnalle pakkaamisjärjestyksessä. Jos kassahenkilö sitten siirtelee niitä sivuun etteivät ne ryttäänny, eiväthän ne sitten mene niin kuin asiakas halusi. Eli halutaan, että tavarat menevät tietyssä järjestyksessä (piittaamatta rikki menemisestä), mutta silti odotetaan, että kassahenkilö siirtelee ne sellaiseen järjestykseen, etteivät ne mene rikki. Tottakai asiakas tekee ihan niin kuin haluaa, mutta ihmettelin vain, mikä tämän kirjoittajan pointti oli. Halusiko hän tavarat oikeassa järjestyksessä vai ehjänä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:49"]Ostokset hihnalle mielellään tiiviisti, ei niin että yksitellen peräkkäin ettei seuraavana jonossa olevan tarvitse turhautua kun hihnalla ei yhtään tilaa hänen ostoksille.
[/quote]
Kai sä ymmärrät että se hihna LIIKKUU???
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:38"] Kassalla asioimisen kultainen sääntö. Toimi kuten parhaaksi näet. Kassahenkilö on työssään sinua varten [/quote]Mutta ne jonottajat eivät ole jonottamassa sinua varten. Miksi tässä laitetaan vastakkain asiakas ja asiakaspalvelija, kun pointti on muiden asiakkaiden huomioiminen. Se kassahenkilöhän on vain sivuroolissa. [/quote] Jokainen toimii kuten parhaaksi näkee. Ja on oikeutettu hyvään palveluun omalla vuorollaan. Jonoja voi olla. Silloin kannattaa olla rauhallinen. Voi valita milloin menee kauppaan. Ja kauppias voi miettiä minkäverran tarvitsee milloinkin henkilökuntaa. Kassahenkilöt voi olla tyytyväisiä, että työtä riittää ja kohdella asiakkaita hyvin. Näitä valitusketjuja on ollut usein. Se on hyvin ammattitaidotonta
[/quote]Eikös nämä ketjut ole useimmiten muiden asiakkaiden aloittamia? Tottakai se on silloin ammattitaidotonta.
Myös kaupan kassalla on suotavaa vahtia niitä lapsiaan. On meinaan aika rasittavaa koittaa pakata niitä ostoksia, jos vieressä lapsi pyörii -kirjaimellisesti- liukuhihnalla (tällä viikolla koettu tämäkin). Jo sekin on hyvin häiritsevää, kun niiden lasten annetaan kiivetä sen pakkausosan tason päälle - eikä tietenkään siihen omien ostosten kohdalle vaan just sen seuraavan tielle.
Vielä rasittavampaa on, jos lapsi ei reagoi pyyntöön siirtyä eikä äitiä kiinnosta.
"Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat.
[/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma."
Voi tätä itsekkyyttä ja omahyväisyyttä. Kassahenkilö on palveluammatissa ja asiakasta varten. Palvelualttius oman itsekkyyden ja ylpeyden edelle, eikä se lisää kustannuksia yritykselle, mutta sitä ei päihittä edes paraskaan mainos tai markkinointikamppaja. Jostakin syystä monet asiakaspalvelutehtävissä olevat kokevat asiakaspalvelun jotenkin alentavana tai ettei se vain käy heidän imagolleen ja pidetään pahana, vaikka se on perusedellytys hyvään liiketoimintaan ja kannattavuuteen. "Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt". Muualla maailmassa se osataan ja se on yksi suurimmista myyntivalteista, muttei ei Suomessa. Ja siinä meillä olisi vielä paljon opittavaa, mutta nykyisen kelkka kääntynyt väärään suuntaan ja yhä huonompaa palvelua saa asiakaspalvelussa.
Ja tiedän tämän omasta kymmenien vuosien asiakaspalvelukokemuksesta, sillä hyvä asiakaspalaute on paras ammattitaidon mittari, eikä sitä saavuteta koulutuksella tai istumalla asiakaspalvelutehtävissä, vaan se on ihan itse hankittava, joka tulevaisuudessa avaa monia ovia yhä parempiin työtehtäviin ja ammattitaidon arvostukseen.
[/quote]Siis tarkoititko viestisi minulle, joka kirjoitin tuon viimeisimmän lainaamasi kohdan? Minähän nimenomaan sanoin, että se "painavat ensin" -sääntö ei ole meitä kassahenkilöitä varten vaan asiakkaan omaksi parhaaksi. Ja ennen kaikkea nämä ketjussa annetut vinkit vaikuttavat lähes kaikki siihen palvelun nopeutumiseen = jonotusajan lyhenemiseen = asiakkaan parhaaseen."
Kysymys ei nyt kuitenkaan asiakaspalvelussa ole mikä on asiakkaan parhaaksi ja mikä ei, sillä jokaisella maksavalla asiakkaalla on OIKEUS pakata tavaransa haluammallaan tavalla - laittaa kassinsa pohjalle vaikka banaanikilo ja 10l maidot päälle tai viedä suoraan roskikseen. Se on asiakkaan päätettävissä ja oikeus, kun sitä mitään "parhaaksi" ei edes ole olemassa, vaan se on lähinnä kassaneidin oma näkemys, jonka hän voi pitää omana tietonaan, kun on asiakaspalvelija.
Ja sekin on samantekevää miten asiakas asettaa liukuhihnalle ostamansa tavarat, sillä kassahenkilö on palvelemassa juuri sitä henkilöä ja mahdollisimman hyvin, sillä PARAS ja HYVÄ asiakkas on JOKAISELLE yritykselle onnellinen ja tyytyväinen asiakas, joka lähtee kaupasta ja palaa yhä uudelleen ja uudelleen ja siksi miten ostokset ovat liukuhihnalla on aivan toisarvoista, puhumattakaan "kassaneitien" kultaisista säännöistä, jotka ovat naurettavuuden huippu ja edustaa tarvetta holhota asiakasta.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin. [/quote] Hän käyttää sitten pakatessa aikaa. [/quote]Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin. [/quote] Asiakas toimii kuten haluaa. Ja asiakaspalvelija palvelee
[/quote]Mutta sitähän on mahdotonta tietää, mitä asiakas kulloinkin haluaa. Näkeehän sen tästä ketjusta. Yksi henkilö haluaa tavarat pakkaamisjärjestyksessä eikä piittaa ryttääntyykö tavarat, toinen haluaa, että kassahenkilö laittaa rikki menevät sivuun. Yksi henkilö haluaa, että jono liikkuu ripeästi, toinen haluaa, että seuraavan asiakkaan ostoksiin ei kosketa, ennen kuin edellinen on palveltu loppuun. Yksi henkilö haluaa tietää loppusumman ja maksaa ennen pakkaamista, toinen haluaa kassalta ripeästi pois ja pakkaa ennen kuin loppusummaa on annettu. Yhdelle henkilölle on hyvää palvelua, kun kassahenkilö pakkaa pakasteet pieneen pussiin, toiselle se pikkupussi on turhaa jätettä. Jne.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:07"]
[/quote]Siis tarkoititko viestisi minulle, joka kirjoitin tuon viimeisimmän lainaamasi kohdan? Minähän nimenomaan sanoin, että se "painavat ensin" -sääntö ei ole meitä kassahenkilöitä varten vaan asiakkaan omaksi parhaaksi. Ja ennen kaikkea nämä ketjussa annetut vinkit vaikuttavat lähes kaikki siihen palvelun nopeutumiseen = jonotusajan lyhenemiseen = asiakkaan parhaaseen."
Kysymys ei nyt kuitenkaan asiakaspalvelussa ole mikä on asiakkaan parhaaksi ja mikä ei, sillä jokaisella maksavalla asiakkaalla on OIKEUS pakata tavaransa haluammallaan tavalla - laittaa kassinsa pohjalle vaikka banaanikilo ja 10l maidot päälle tai viedä suoraan roskikseen. Se on asiakkaan päätettävissä ja oikeus, kun sitä mitään "parhaaksi" ei edes ole olemassa, vaan se on lähinnä kassaneidin oma näkemys, jonka hän voi pitää omana tietonaan, kun on asiakaspalvelija.
Ja sekin on samantekevää miten asiakas asettaa liukuhihnalle ostamansa tavarat, sillä kassahenkilö on palvelemassa juuri sitä henkilöä ja mahdollisimman hyvin, sillä PARAS ja HYVÄ asiakkas on JOKAISELLE yritykselle onnellinen ja tyytyväinen asiakas, joka lähtee kaupasta ja palaa yhä uudelleen ja uudelleen ja siksi miten ostokset ovat liukuhihnalla on aivan toisarvoista, puhumattakaan "kassaneitien" kultaisista säännöistä, jotka ovat naurettavuuden huippu ja edustaa tarvetta holhota asiakasta.
[/quote]Sinä et sitten ollenkaan lukenut, mitä tuossa viestiketjussa sanottiin. Siinä ensin sanottiin, että halutaan tavarat tietyssä järjestyksessä ja sen jälkeen, että rikkoutuvat pitää tietysti laittaa sivuun.
Ja edelleen, tässähän ei puhuttu mistään "kassaneitien" kultaisista säännöistä, vaan kassalla asioimisen säännöistä, joita ovat tässä kirjoitelleet myös asiakkaat. Esimerkiksi siitä välikapulan laitostahan on useinkin vääntöä. Kassahenkilöille on ihan sama, kuka sen kapulan hihnalle laittaa, mutta asiakkaat ovat keksineet tehdä siitäkin jonkin valtataistelun.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:06"]
Sitten kun kassa alkaa suoltamaan tavaraa läpi, mennään heti pakkaamaan niitä ostoksia. Ei sitä kassan työskentelyä tarvitse kytätä. Kun kassa on valmis, maksetaan ja poistutaan valmiiksi pakattujen ostosten kanssa.
Näin toimien kenenkään ei tarvitse odotella pakkaamisen valmistumista.
[/quote]
En mene.
Haluan nähdä, että tuotteen hinta kassakoneessa on sama kuin hyllyn reunassa, tuotteesta otetaan luvattu aleprosentti pois jne. Kaupat kusettavat näissä koko ajan ja suurin osa ihmisistä ei vaivaudu takaisin valittamaan, kun kotona kenties huomaavat kuitistaan, että makkarapaketti ei ollutkaan luvatulla tarjoushinnalla. Niistä muutamista kymmenistä senteistäkin tulee melko mittava kate, kun se viedään sadoilta ihmisiltä päivässä.
[/quote]
Mä en ymmärrä näitä "tän makkaran piti maksaa euro ysiviis mut kuitissa näkyy euro ysiysi, riistäjä kauppa on TAAS huijannu mua, nyyhkyti,nyyhkyti ja vali vali"
Siis oikeesti, mitä ihmeen väliä jollai parilla sentillä tai eurolla? Miten köyhä elämä pitää olla henkisesti ja fyysisesti että jaksaa kytätä jotain tuollasta? Antakaa olla ja löysätkää vähän nutturaa.
[/quote]
Voi sua raukkaa. Eikö lapsuudenkodissa opetettu pitämään puoliaan? Ihan vinkkinä, että ei kannata olla tuollainen lammas ja antaa muiden kävellä ylitse. Kyllä sinullakin on oikeus vaatia oikeudenmukaista kohtelua.
Tässäpäs muutamia juttuja mitä itse myyjänä inhoan:
1. Jos ostat esim. pesusaavin ja keräät sinne tuotteita, tyhjennä tuotteet hihnalle sieltä saavista. Hidastaa todella paljon kun joutuu nostelemaan erikseen kaikki pikku härpäkkeet saavista.
2. Sama juttu korin kanssa. Älä nosta koria tavaroineen päivineen kassalle. (kyllä, tätäkin tapahtuu silloin tällöin).
3. Älä valita inhottavaan äänensävyyn hihnan likaisuudesta. Pyyhin sen kyllä heti mun vain ruuhkilta kerkeän.
4. Anna kaikki käteinen kerralla, eikä juuri kun olen lyönyt summan kassaan "mulla olikin tässä se 1,60e"
5. Kassalle on turha valittaa ja kiukutella esim. vääristä hinnoista hyllynreunassa, sillä olen siihen täysin syytön. Toki voi asiallisesti mainita, jolloin voin infota asiasta eteenpäin.
6. Kassalta on usein turha kysellä tarjouksista ym. sillä harvemmin muistan niitä kaikkia ulkoa. Toki muistan usein mainoksessa olevat tarjoukset, mutta kaupassa on usein monia tarjouksia joista ei ole muualla mainintaa kuin hyllyn reunassa.
7. Jätä huonot vitsit ihan suosiolla kotiin. Olen jo luultavasti kuullut ne sen 100000 kertaa.
8. Älä laita kevyitä tuotteita hihnalle ensimmäiseksi. Hidastaa paljon kun joutuu jokaisen tuotteen asettelemaan erikseen, etteivät hajoaisi. Älä myöskään pinoa tuotteita päällekkäin. Hidastaa ja tuotteet yleensä tipahtelevat hihnalta/muiden ostosten sekaan.
Ja vielä kysyisin, miksei asiakaspalvelussa olisi tärkeintä se, mikä on asiakkaalle parhaaksi? Eihän asiakaspalvelua edes voi käsitetasolla olla, jos ei ajateltaisi asiakkaan parasta. Sittenhän voisi ne jogurttipurkitkin nakella sinne tiskin päätyyn ihan miten sattuu, jos asiakkaan parasta ei ajateltaisi.
"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote
]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote]
Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin. [/quote] Hän käyttää sitten pakatessa aikaa. [/quote]
Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin. [/quote] Asiakas toimii kuten haluaa. Ja asiakaspalvelija palvelee
[/quote]Mutta sitähän on mahdotonta tietää, mitä asiakas kulloinkin haluaa. Näkeehän sen tästä ketjusta. Yksi henkilö haluaa tavarat pakkaamisjärjestyksessä eikä piittaa ryttääntyykö tavarat, toinen haluaa, että kassahenkilö laittaa rikki menevät sivuun. Yksi henkilö haluaa, että jono liikkuu ripeästi, toinen haluaa, että seuraavan asiakkaan ostoksiin ei kosketa, ennen kuin edellinen on palveltu loppuun. Yksi henkilö haluaa tietää loppusumman ja maksaa ennen pakkaamista, toinen haluaa kassalta ripeästi pois ja pakkaa ennen kuin loppusummaa on annettu. Yhdelle henkilölle on hyvää palvelua, kun kassahenkilö pakkaa pakasteet pieneen pussiin, toiselle se pikkupussi on turhaa jätettä. Jne.
Sitä kutsutaan ammattitaidoksi ja osaamiseksi. Asiakaskäyttäytyminen on melkolailla samanlaista kaikilla asiakkailla ja ammantinsa osaava oppii melko nopeasti, jos liukuhihnalla on ensimäiseksi muovikassi ja maidot, niin todennäköisesti asiakas haluaa pakata ensimmäiseksi maidot. En nyt millään ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa käsitellä tuotteen asiakkaan laittamassa järjestyksessä. Kassahenkilön tehtäviin muuten kuuluu, ettei tuotteet littaannu tai likaannu, se ei voi olla asiakkaan vastuulla.