Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassalla asioimisen ja tavaroiden hihnalle asettelemisen kultaiset säännöt

Vierailija
02.09.2015 |

-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle

-limupullot ym isot pullot vaakatasoon etteivät kaadu liukuhihnan lähtiessä liikenteeseen

-odotetaan rauhassa, että liukuhihnalle tulee tilaa

-laita kapula valmiiksi jo seuraavaa asiakasta varten

Lisää?

Kommentit (258)

Vierailija
181/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:19"]

"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote

]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote]

Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin. [/quote] Hän käyttää sitten pakatessa aikaa. [/quote]

Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin. [/quote] Asiakas toimii kuten haluaa. Ja asiakaspalvelija palvelee

[/quote]Mutta sitähän on mahdotonta tietää, mitä asiakas kulloinkin haluaa. Näkeehän sen tästä ketjusta. Yksi henkilö haluaa tavarat pakkaamisjärjestyksessä eikä piittaa ryttääntyykö tavarat, toinen haluaa, että kassahenkilö laittaa rikki menevät sivuun. Yksi henkilö haluaa, että jono liikkuu ripeästi, toinen haluaa, että seuraavan asiakkaan ostoksiin ei kosketa, ennen kuin edellinen on palveltu loppuun. Yksi henkilö haluaa tietää loppusumman ja maksaa ennen pakkaamista, toinen haluaa kassalta ripeästi pois ja pakkaa ennen kuin loppusummaa on annettu. Yhdelle henkilölle on hyvää palvelua, kun kassahenkilö pakkaa pakasteet pieneen pussiin, toiselle se pikkupussi on turhaa jätettä. Jne.

Sitä kutsutaan ammattitaidoksi ja osaamiseksi. Asiakaskäyttäytyminen on melkolailla samanlaista kaikilla asiakkailla ja ammantinsa osaava oppii melko nopeasti, jos liukuhihnalla on ensimäiseksi muovikassi ja maidot, niin todennäköisesti asiakas haluaa pakata ensimmäiseksi maidot. En nyt millään ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeaa käsitellä tuotteen  asiakkaan laittamassa järjestyksessä. Kassahenkilön tehtäviin muuten kuuluu, ettei tuotteet littaannu tai likaannu, se ei voi olla asiakkaan vastuulla.

[/quote]En minä sanonutkaan, että se siinä tilanteessa olisi hankalaa. Ihmettelin vain noita paria kommenttia tässä keskustelussa, joka oli mielestäni ristiriitainen. Ymmärrätkö, että on eri asia toimia siinä tilanteessa niin kuin se etenee, kuin keskustella tilanteesta, josta kirjoittajalla on ristiriitaisia toiveita. En tiedä oliko tuossa sitten kaksi eri kirjoittajaa, vai eikö tämä kirjoittaja oikein itsekään tiennyt mitä halusi. Tässä keskustelussa minä en ole palvelemassa ketään. Yritän vain saada kommenteista selvää.

Vierailija
182/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:15"]

6. Kassalta on usein turha kysellä tarjouksista ym. sillä harvemmin muistan niitä kaikkia ulkoa. Toki muistan usein mainoksessa olevat tarjoukset, mutta kaupassa on usein monia tarjouksia joista ei ole muualla mainintaa kuin hyllyn reunassa.

[/quote]

Tämä. Tai siis tottakai kassalta saa kysyä tarjouksista, mutta ei pidä olettaa, että kassamyyjä muistaa kaikki miljoona tarjousta ulkoa. "Tää oli SE tarjous" ei kerro paljoa :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle

[/quote]Siis tämä nyt on se ristiriita, jota ihmettelin.

Vierailija
184/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat suhtautuu ostoksiinsa niin eri vakavuudella :D Siinä missä joku haluaa ostoksiaan kohdeltavan silkkihanskoin ja syöksyy itse siirtämään tyyliin maitopurkitkin sivuun, kippaa joku toinen ostoskorinsa sisällön kerralla suoraan hihnalle jugurtteineen päivineen.

Vierailija
185/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma."

Kyllä kassan vastuulla on, että asiakas saa kassahihnalta ehjänä maksamansa tuotteet. En lainkaan ymmärrä esim. jugurttipurkkien ruttaantumista, jos kassa on ammattitaitoinen. Ammantinsa osaava kassa huomioi tuotteen ja pakkauksen ja laittaa tuotteet vähän sivummalle, jos raskaita ostoksia tulee myöhemmin, tietysti siinä on yksi ylimääräinen kädenliike.

Ja on aivan turhaa puhua asiakkaan "parhaaksi", oikeampi ilmaisu olisi kassan pääsevän helpommalla, kun ei tarvitsi huomioida jo käsiteltyjä tuotteita tai sitten kassalla on vielä liukuhihan käyttö hakusessa. 

Vierailija
186/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:45"]

"Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma."

Kyllä kassan vastuulla on, että asiakas saa kassahihnalta ehjänä maksamansa tuotteet. En lainkaan ymmärrä esim. jugurttipurkkien ruttaantumista, jos kassa on ammattitaitoinen. Ammantinsa osaava kassa huomioi tuotteen ja pakkauksen ja laittaa tuotteet vähän sivummalle, jos raskaita ostoksia tulee myöhemmin, tietysti siinä on yksi ylimääräinen kädenliike.

Ja on aivan turhaa puhua asiakkaan "parhaaksi", oikeampi ilmaisu olisi kassan pääsevän helpommalla, kun ei tarvitsi huomioida jo käsiteltyjä tuotteita tai sitten kassalla on vielä liukuhihan käyttö hakusessa. 

[/quote]Siis eikö sinusta ole asiakkaan paras se, että se sipsipussi ei ole siellä maitopurkkien puristuksissa? Miten luulet, että se kassahenkilöä haittaa, että ne sipsit siellä pussin sisällä ovat murskana?

Vierailija
187/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin. [/quote] Hän käyttää sitten pakatessa aikaa. [/quote]Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin. [/quote] Asiakas toimii kuten haluaa. Ja asiakaspalvelija palvelee

[/quote]Mutta sitähän on mahdotonta tietää, mitä asiakas kulloinkin haluaa. Näkeehän sen tästä ketjusta. Yksi henkilö haluaa tavarat pakkaamisjärjestyksessä eikä piittaa ryttääntyykö tavarat, toinen haluaa, että kassahenkilö laittaa rikki menevät sivuun. Yksi henkilö haluaa, että jono liikkuu ripeästi, toinen haluaa, että seuraavan asiakkaan ostoksiin ei kosketa, ennen kuin edellinen on palveltu loppuun. Yksi henkilö haluaa tietää loppusumman ja maksaa ennen pakkaamista, toinen haluaa kassalta ripeästi pois ja pakkaa ennen kuin loppusummaa on annettu. Yhdelle henkilölle on hyvää palvelua, kun kassahenkilö pakkaa pakasteet pieneen pussiin, toiselle se pikkupussi on turhaa jätettä. Jne.
[/quote]

Kassa toimii yksilöllisesti ja ystävällisesti
Ellei osaa, voi kysyä esimieheltä neuvoa

Vierailija
188/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:15"]Tässäpäs muutamia juttuja mitä itse myyjänä inhoan:

1. Jos ostat esim. pesusaavin ja keräät sinne tuotteita, tyhjennä tuotteet hihnalle sieltä saavista. Hidastaa todella paljon kun joutuu nostelemaan erikseen kaikki pikku härpäkkeet saavista. 

2. Sama juttu korin kanssa. Älä nosta koria tavaroineen päivineen kassalle. (kyllä, tätäkin tapahtuu silloin tällöin).

3. Älä valita inhottavaan äänensävyyn hihnan likaisuudesta. Pyyhin sen kyllä heti mun vain ruuhkilta kerkeän.

4. Anna kaikki käteinen kerralla, eikä juuri kun olen lyönyt summan kassaan "mulla olikin tässä se 1,60e"

5.  Kassalle on turha valittaa ja kiukutella esim. vääristä hinnoista hyllynreunassa, sillä olen siihen täysin syytön. Toki voi asiallisesti mainita, jolloin voin infota asiasta eteenpäin.

6. Kassalta on usein turha kysellä tarjouksista ym. sillä harvemmin muistan niitä kaikkia ulkoa. Toki muistan usein mainoksessa olevat tarjoukset, mutta kaupassa on usein monia tarjouksia joista ei ole muualla mainintaa kuin hyllyn reunassa.

7. Jätä huonot vitsit ihan suosiolla kotiin. Olen jo luultavasti kuullut ne sen 100000 kertaa.

8. Älä laita kevyitä tuotteita hihnalle ensimmäiseksi. Hidastaa paljon kun joutuu jokaisen tuotteen asettelemaan erikseen, etteivät hajoaisi. Älä myöskään pinoa tuotteita päällekkäin. Hidastaa ja tuotteet yleensä tipahtelevat hihnalta/muiden ostosten sekaan. 
[/quote]

Toimin kuten haluan ja odotan hyvää palvelua

Vierailija
189/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tälleen kassalla olleena myös kassahenkilöt vois vähän vaikuttaa tuohon littaantumiseen. Esim pikku jugurttipurkit ym. työnnän aina vähän sivumpaan etteivät liiskaannu sinne painavampien alle, jos eivät ole viimeisimpänä hihnalla. Ei vie työaikaa sen enempää ja asiakkaat kiittää.

Vierailija
190/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:15"]

[/quote]

Tämä. Tai siis tottakai kassalta saa kysyä tarjouksista, mutta ei pidä olettaa, että kassamyyjä muistaa kaikki miljoona tarjousta ulkoa. "Tää oli SE tarjous" ei kerro paljoa :D 
[/quote]

Hän voi ottaa asiasta selvää

Vierailija
191/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle

[/quote]Siis tämä nyt on se ristiriita, jota ihmettelin.
[/quote]

Tässä vastattiin siihen, että kassahenkilö luuli ettei ole hänen ongelmansa menevätkö tavarat rikki

Vierailija
192/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:45"]

[/quote]Siis eikö sinusta ole asiakkaan paras se, että se sipsipussi ei ole siellä maitopurkkien puristuksissa? Miten luulet, että se kassahenkilöä haittaa, että ne sipsit siellä pussin sisällä ovat murskana?
[/quote]

Jos kassa ne sinne liiskaa, asiakas saa uuden tuotteen tilalle.

Vierailija
193/258 |
04.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]Siis tämä nyt on se ristiriita, jota ihmettelin. [/quote] Tässä vastattiin siihen, että kassahenkilö luuli ettei ole hänen ongelmansa menevätkö tavarat rikki

[/quote]Niin, sehän on ongelma hänelle ainoastaan sen takia, että hän palvelee asiakasta. Ei hänen henkilökohtainen ongelmansa. Kuten kaikki muukin tässä ketjussa mainittu. Jos toimii näitä tämän ketjun ohjeita vastaan, siitä koituu harmia asiakkaille, ei kassahenkilölle. Sitä minä tässä nyt vain yritän sanoa.

Vierailija
194/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote]

Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]Siis tämä nyt on se ristiriita, jota ihmettelin. [/quote] Tässä vastattiin siihen, että kassahenkilö luuli ettei ole hänen ongelmansa menevätkö tavarat rikki

[/quote]Niin, sehän on ongelma hänelle ainoastaan sen takia, että hän palvelee asiakasta. Ei hänen henkilökohtainen ongelmansa. Kuten kaikki muukin tässä ketjussa mainittu. Jos toimii näitä tämän ketjun ohjeita vastaan, siitä koituu harmia asiakkaille, ei kassahenkilölle. Sitä minä tässä nyt vain yritän sanoa.

Joo, mutta asiakkaiden ohjeistaminen kuuluu yrityksen johdolle, ei suinkaan kassalle, ellei siitä ole erikseen sovittu. Ja tuskin av-keskustelut kattavat kaikki asiakkaat.

Ja monet täällä mainitut ohjeet ovat järjen vastaisia ja epäloogisia ja asiakkaalle mahdottomia toteuttaa esim. tuo, että raskaat tuotteet laitetaan ensiksi liukuhihnalle ja kevyet viimeiseksi, sillä asiakas täyttää ostoskärrynsä juuri päinvastoin eli raskaimmat alle ja kevyemmät tulevat päälle, haluahan asiakas varjella sipsipussinsa ja muut helposti särkyvät tuotteet ja ne laitetaan muiden raskaampien ostosten päälle.

Kassapöydät ovat suunniteltu niin, ettei asiakkaan puolelle ole ylimääräistä laskutilaa, johon asiakas voisi nuo kevyet tuotteet laskea siksi ajaksi, kun raskaimmat tuotteet otetaan pohjalta, vaan laskutila on kassan puoleisessa päädyssä hihnan molemmin puolin. Niin kuin täällä eräs ammattinsa osaava kassa kertoi laittavansa ongelmitta ensiksi tulleet kevyet tuotteet liukuhihnan molemmille puolelle ja juuri sitä varten se ylimääräinen laskutila onkin,  jolloin ne  tulevat asiakkaalle pakattavaksi viimeiseksi ja helppo laittaa ostoskassin päälle ja raskaat kulkevat liukuhihnalla eikä hänen kokemuksensa mukaan se vienyt häneltä ylimääräistä aikaa. Ja enkä ihmettele, jos asiakkaat kiittävät siitä häntä, sillä näin se kuuluu ollakin ja asiakas saa tuotteensa ehjänä. 

Vierailija
195/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]Siis tämä nyt on se ristiriita, jota ihmettelin. [/quote] Tässä vastattiin siihen, että kassahenkilö luuli ettei ole hänen ongelmansa menevätkö tavarat rikki

[/quote]

Kassahenkilö, joka ei osaa työtään, saa pitkut

Vierailija
196/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTATKAA TÄHÄN: Miten ne painavat saa pois sieltä kärryn pohjalta, että ne sais ekaks siihen hihnalle? Ei voi kärryynkään latoa ensin leipiä ym. ja niiden päälle maidot ym.

Vierailija
197/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokset vierekkäin tiiviisti vierekkäin , pääsen laittamaan ison perheen tavarat mahdollisimman nopeasti hihnalle.. Vaimo maksaa ja pääsen itse pakkaamaan. Jos edellisen tavarat jonossa ei millään ehdi laittaan kaikkia hihnalle. Sit seuraavat joutuu odotteleen että saan tavarat kassiin

Vierailija
198/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle -limupullot ym isot pullot vaakatasoon etteivät kaadu liukuhihnan lähtiessä liikenteeseen -odotetaan rauhassa, että liukuhihnalle tulee tilaa -laita kapula valmiiksi jo seuraavaa asiakasta varten Lisää?"

Eikö silloin kassapöydät pitäisi kääntää toisin päin, jolloin asiakkaalle jäisi laskutilaa kevyemmille ja helposti särkyville tuotteille ja painavimmat menisi liukuhihnalle, kun joka tapauksessa asiakkaat pakkaavat  ostoskärryyn raskaimmat tuotteet alimmaiseksi ja kevyt tulevat raskaimpien päälle, kun haluavat ostamansa tuotteet ehjänä.  Vai mihin ihmeeseen ap. kuvittelee asiakkaan laittavan kevyet ja helposti särkyvät tuotteet siksi ajaksi, kun asiakas kaivaa maitopurkit ja muut raskaamat tuotteen ostoskärrystään?

Vierailija
199/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:59"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"] [quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"] Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat. Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle. [/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma. [/quote] Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle [/quote]Siis tämä nyt on se ristiriita, jota ihmettelin. [/quote] Tässä vastattiin siihen, että kassahenkilö luuli ettei ole hänen ongelmansa menevätkö tavarat rikki [/quote]Niin, sehän on ongelma hänelle ainoastaan sen takia, että hän palvelee asiakasta. Ei hänen henkilökohtainen ongelmansa. Kuten kaikki muukin tässä ketjussa mainittu. Jos toimii näitä tämän ketjun ohjeita vastaan, siitä koituu harmia asiakkaille, ei kassahenkilölle. Sitä minä tässä nyt vain yritän sanoa. [/quote] Kassahenkilö, joka ei osaa työtään, saa pitkut

[/quote]Kuka sanoi, ettei osaa työtään. Minä puhun nyt näistä ristiriitaisista kommenteista, en kassahenkilön työn vaikeudesta. Ymmärrätkö, mikä ero on keskustelulla ja kassatilanteella? Minä halusin vain tietää, mitä tuo henkilö tarkoitti tuossa kirjoittaessaan vai oliko siinä kaksi eri henkilöä.

Vierailija
200/258 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostokset vierekkäin tiiviisti vierekkäin , pääsen laittamaan ison perheen tavarat mahdollisimman nopeasti hihnalle.. Vaimo maksaa ja pääsen itse pakkaamaan. Jos edellisen tavarat jonossa ei millään ehdi laittaan kaikkia hihnalle. Sit seuraavat joutuu odotteleen että saan tavarat kassiin"

Ei hemmetti... mihin on kadonnut asiakaspalvelu!!! ei voi todella olla niin kiire ja hoppu, oli kysymys kaupan kassasta tai asiakkaasta, että ruokaostoksetkin on tehtävän KAHDEN ihmisen voimin. Entä vanhukset tai muut liikuntarajoitteiset, saako he käydä lainkaan kaupassa?