Kassalla asioimisen ja tavaroiden hihnalle asettelemisen kultaiset säännöt
-Painavimmat ensin liukuhihnalle, kevyimmät viimeiseksi, ettei littaannu painavempien alle
-limupullot ym isot pullot vaakatasoon etteivät kaadu liukuhihnan lähtiessä liikenteeseen
-odotetaan rauhassa, että liukuhihnalle tulee tilaa
-laita kapula valmiiksi jo seuraavaa asiakasta varten
Lisää?
Kommentit (258)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:07"]
Kerran keskustelin loppuun vuorollani alkaneen jutun kassan kanssa, niin kahta "keskikaljaa" hakeva rouva käski vihaisesti siirtyä eteenpäin seisottamasta jonoa, vaikka kassa jo otti välissämme olevan miehen tuotteita ja minä jo pakkasin tavaroitani. Keskustelu liittyi kaupan erityisiin tuotteisiin ja niiden saatavuuteen. Annoin kyllä kuulua noin sata kertaa pahemmin takaisin ja huomautin myös hänen halvimman mahdollisen kaljan ostamisesta isosta marketista jossa on valinnanvaraakin. Tästä syntyi hyvä konflikti johon välissä oleva mieskin osallistui käskemällä minun pyytää anteeksi sanomisiani tuolle moukkamaiselle naiselle. No sain myös hänet suuttumaan noin kolmessa sekunnissa. Minulla oli kylläkin hauskaa, mutta olisin ennemmin asioinut ilman kahta urpoa ja niistä seuraavaa konfliktia perässäni. Minun ostokseni oli mahdollista ostaa vain kyseisestä kaupasta pyöräilymatkan päästä, joten asiani kauppaan ja keskustelu tuotteista oli minulle välttämätöntä.
[/quote]
Jos kassa jatkaa keskustelua edellisen asiakkaan kanssa, en koskaan maksa ostoksiani ennen kuin tuo keskustelu päättyy. Sanon kohteliaasti, että teillä on vielä juttu kesken, olkaa hyvä vaan, minä voin odottaa. Vaikka kassa siis olisi ostokseni jo skannannut. Minusta on äärettömän epäkohteliasta kassalta olettaa minun eli asiakkaan olevan näkymätön. Jos kassa sanoo, että kiitos vaan, voi jo maksaa ja niin sanon, että eiköhän aloiteta tämä maksutapahtuma ihan alusta ja asiallisesti, joten ensin sanotaa molemmar hei ja katsotaan ihan silmiin. Minäkin olen maksava asiakas, vaikka en perhetuttu.
[/quote]Entä, jos sinulla itselläsi on kassahenkilölle oikeasti hänen työhönsä liittyvää asiaa, onko sinusta kohteliasta, että hän tervehtii ja juttelee jo seuraavalle asiakkaalle, eikä kuuntele sinun asiaasi loppuun eikä vastaa siihen? Miten kassahenkilö voisi huomioida kaksi asiakasta yhtä aikaa? Vai pitäisikö se jono pysäyttää sen yhden asiakkaan puhumisen takia? Eihän se kassahenkilö voi mitään sille, jos joku asiakas puhuu jotain.
[/quote]
Mikäköhän sellainen asia se voisi olla, että kassahenkilö ei joudu siihen keskittymään. Kerro esimerkki! Yleensä ne rupattelut on todella sitä, että ostin tänään 3 pakettia kahvia, kun oli tarjouksessa ja Mirkku lasten kanssa tulossa käymään jne. Kyllä se jono pysäytetään siksi aikaa kun yhtä asiakasta palvellaan alusta loppuun, rupatukset on asia erikseen.
[/quote]Valikoimakyselyt ja toiveet. Bonuskorttiasiat. Uudet käytännöt ja niihin liittyvä palaute. Onhan näitä. Kyllä minä osaan skannata tuotteita samalla kun kerron toiselle asiakkaalle, että joku tietynmerkkinen tuote on hiljattain poistunut valikoimasta tai että bonuskortilla maksaessa saa maksutapaetua tai että veikkauskortilla voitot menevät suoraan asiakkaan tilille.
[/quote]
Juu. Mutta kun palvelet minua, puhut minun kanssani. Minäkin voin odottaa kuten joku jo mainitsi. Asiakaspalvelu: Hei. Kiitos ym.
[/quote]
Ja palvelet ystävällisesti vaikka latoisin tavarani kuinka. Tai antaisin sinulle korin
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:58"]
Älä anna lasten räpeltää toisten ostoksia. Kaiva rahat/pankkikortti lompsasta jo valmiiksi ennen maksutapahtumaa.
[/quote]
Tämä. Sen plussakortin voi laittaa siitä koneesta läpi heti ekan ostoksen jälkeen. Mutta kun mammat ensin pakkaavat KAIKKI ostokset ja sitten kaivavat niiden miljoonan turhan kortin joukosta sen oikean plussakortin ja sitten seuraavaksi etsitään sopivaa maksukorttia. Ja vielä mielellään maksetaankin kahdella eri kortilla ja vähän käteisellä.
No eihän tässä mihinkään kiire ole, mutta vituttaa nyt ylipäänsä katsella noin kädetöntä touhua.
[/quote]Jos olen yksin kaupassa, eli ei ole pakkaajaa mukana, mätän tavarat nopeasti takaisin käryyn ja menen jonnekin syrjään pakkaamaan. hitaat pakkaajat ärsytttävät.
[/quote]
Minä pakkaan kaikessa rauhassa. Jos on paljon ostoksia, siihen menee aikaa. Usein ladon tavaraa hihnalle. Enkä ehdi alkaa pakkaamaan ennen maksua. Usein tavaraa on niin paljon, ettei väli mene kiinni ja kassa saa nostella seuraavan asiakkaan tavarat.
Olen hyvä asiakas. Ostan paljon
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:07"] Kerran keskustelin loppuun vuorollani alkaneen jutun kassan kanssa, niin kahta "keskikaljaa" hakeva rouva käski vihaisesti siirtyä eteenpäin seisottamasta jonoa, vaikka kassa jo otti välissämme olevan miehen tuotteita ja minä jo pakkasin tavaroitani. Keskustelu liittyi kaupan erityisiin tuotteisiin ja niiden saatavuuteen. Annoin kyllä kuulua noin sata kertaa pahemmin takaisin ja huomautin myös hänen halvimman mahdollisen kaljan ostamisesta isosta marketista jossa on valinnanvaraakin. Tästä syntyi hyvä konflikti johon välissä oleva mieskin osallistui käskemällä minun pyytää anteeksi sanomisiani tuolle moukkamaiselle naiselle. No sain myös hänet suuttumaan noin kolmessa sekunnissa. Minulla oli kylläkin hauskaa, mutta olisin ennemmin asioinut ilman kahta urpoa ja niistä seuraavaa konfliktia perässäni. Minun ostokseni oli mahdollista ostaa vain kyseisestä kaupasta pyöräilymatkan päästä, joten asiani kauppaan ja keskustelu tuotteista oli minulle välttämätöntä. [/quote] Jos kassa jatkaa keskustelua edellisen asiakkaan kanssa, en koskaan maksa ostoksiani ennen kuin tuo keskustelu päättyy. Sanon kohteliaasti, että teillä on vielä juttu kesken, olkaa hyvä vaan, minä voin odottaa. Vaikka kassa siis olisi ostokseni jo skannannut. Minusta on äärettömän epäkohteliasta kassalta olettaa minun eli asiakkaan olevan näkymätön. Jos kassa sanoo, että kiitos vaan, voi jo maksaa ja niin sanon, että eiköhän aloiteta tämä maksutapahtuma ihan alusta ja asiallisesti, joten ensin sanotaa molemmar hei ja katsotaan ihan silmiin. Minäkin olen maksava asiakas, vaikka en perhetuttu. [/quote]Entä, jos sinulla itselläsi on kassahenkilölle oikeasti hänen työhönsä liittyvää asiaa, onko sinusta kohteliasta, että hän tervehtii ja juttelee jo seuraavalle asiakkaalle, eikä kuuntele sinun asiaasi loppuun eikä vastaa siihen? Miten kassahenkilö voisi huomioida kaksi asiakasta yhtä aikaa? Vai pitäisikö se jono pysäyttää sen yhden asiakkaan puhumisen takia? Eihän se kassahenkilö voi mitään sille, jos joku asiakas puhuu jotain. [/quote] Mikäköhän sellainen asia se voisi olla, että kassahenkilö ei joudu siihen keskittymään. Kerro esimerkki! Yleensä ne rupattelut on todella sitä, että ostin tänään 3 pakettia kahvia, kun oli tarjouksessa ja Mirkku lasten kanssa tulossa käymään jne. Kyllä se jono pysäytetään siksi aikaa kun yhtä asiakasta palvellaan alusta loppuun, rupatukset on asia erikseen. [/quote]Valikoimakyselyt ja toiveet. Bonuskorttiasiat. Uudet käytännöt ja niihin liittyvä palaute. Onhan näitä. Kyllä minä osaan skannata tuotteita samalla kun kerron toiselle asiakkaalle, että joku tietynmerkkinen tuote on hiljattain poistunut valikoimasta tai että bonuskortilla maksaessa saa maksutapaetua tai että veikkauskortilla voitot menevät suoraan asiakkaan tilille. [/quote] Juu. Mutta kun palvelet minua, puhut minun kanssani. Minäkin voin odottaa kuten joku jo mainitsi. Asiakaspalvelu: Hei. Kiitos ym.
[/quote]Eli jono pysäytetään siksi aikaa, kun edellinen asiakas puhuu? Okei. Varaudu sitten pidempään jonotusaikaan ja kerro se myös muille jonottajille. Ei se kassahenkilö sitä kiusallaan tee, vaan siksi, että jono etenisi.
[/quote]
Yksi asiakas kerrallaan. Kestää niin kauan kuin kestää. Kassalla on tuntipalkka ja velvollisuus Palvella asiakkaita yksilöllisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"]
Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat.
Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle.
[/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma.
[/quote]
Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:52"]
On se, saatana, kaupassa käynti vaikeaa.
[/quote]joilkin on kaikki vaikeaa, uskotko? Eikä välitetä paskan vertaa muista.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:59"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:40"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:07"] Kerran keskustelin loppuun vuorollani alkaneen jutun kassan kanssa, niin kahta "keskikaljaa" hakeva rouva käski vihaisesti siirtyä eteenpäin seisottamasta jonoa, vaikka kassa jo otti välissämme olevan miehen tuotteita ja minä jo pakkasin tavaroitani. Keskustelu liittyi kaupan erityisiin tuotteisiin ja niiden saatavuuteen. Annoin kyllä kuulua noin sata kertaa pahemmin takaisin ja huomautin myös hänen halvimman mahdollisen kaljan ostamisesta isosta marketista jossa on valinnanvaraakin. Tästä syntyi hyvä konflikti johon välissä oleva mieskin osallistui käskemällä minun pyytää anteeksi sanomisiani tuolle moukkamaiselle naiselle. No sain myös hänet suuttumaan noin kolmessa sekunnissa. Minulla oli kylläkin hauskaa, mutta olisin ennemmin asioinut ilman kahta urpoa ja niistä seuraavaa konfliktia perässäni. Minun ostokseni oli mahdollista ostaa vain kyseisestä kaupasta pyöräilymatkan päästä, joten asiani kauppaan ja keskustelu tuotteista oli minulle välttämätöntä. [/quote] Jos kassa jatkaa keskustelua edellisen asiakkaan kanssa, en koskaan maksa ostoksiani ennen kuin tuo keskustelu päättyy. Sanon kohteliaasti, että teillä on vielä juttu kesken, olkaa hyvä vaan, minä voin odottaa. Vaikka kassa siis olisi ostokseni jo skannannut. Minusta on äärettömän epäkohteliasta kassalta olettaa minun eli asiakkaan olevan näkymätön. Jos kassa sanoo, että kiitos vaan, voi jo maksaa ja niin sanon, että eiköhän aloiteta tämä maksutapahtuma ihan alusta ja asiallisesti, joten ensin sanotaa molemmar hei ja katsotaan ihan silmiin. Minäkin olen maksava asiakas, vaikka en perhetuttu. [/quote]Entä, jos sinulla itselläsi on kassahenkilölle oikeasti hänen työhönsä liittyvää asiaa, onko sinusta kohteliasta, että hän tervehtii ja juttelee jo seuraavalle asiakkaalle, eikä kuuntele sinun asiaasi loppuun eikä vastaa siihen? Miten kassahenkilö voisi huomioida kaksi asiakasta yhtä aikaa? Vai pitäisikö se jono pysäyttää sen yhden asiakkaan puhumisen takia? Eihän se kassahenkilö voi mitään sille, jos joku asiakas puhuu jotain. [/quote] Mikäköhän sellainen asia se voisi olla, että kassahenkilö ei joudu siihen keskittymään. Kerro esimerkki! Yleensä ne rupattelut on todella sitä, että ostin tänään 3 pakettia kahvia, kun oli tarjouksessa ja Mirkku lasten kanssa tulossa käymään jne. Kyllä se jono pysäytetään siksi aikaa kun yhtä asiakasta palvellaan alusta loppuun, rupatukset on asia erikseen. [/quote]Valikoimakyselyt ja toiveet. Bonuskorttiasiat. Uudet käytännöt ja niihin liittyvä palaute. Onhan näitä. Kyllä minä osaan skannata tuotteita samalla kun kerron toiselle asiakkaalle, että joku tietynmerkkinen tuote on hiljattain poistunut valikoimasta tai että bonuskortilla maksaessa saa maksutapaetua tai että veikkauskortilla voitot menevät suoraan asiakkaan tilille. [/quote] Juu. Mutta kun palvelet minua, puhut minun kanssani. Minäkin voin odottaa kuten joku jo mainitsi. Asiakaspalvelu: Hei. Kiitos ym.
[/quote]Eli jono pysäytetään siksi aikaa, kun edellinen asiakas puhuu? Okei. Varaudu sitten pidempään jonotusaikaan ja kerro se myös muille jonottajille. Ei se kassahenkilö sitä kiusallaan tee, vaan siksi, että jono etenisi.
[/quote]
Yksi asiakas kerrallaan. Kestää niin kauan kuin kestää. Kassalla on tuntipalkka ja velvollisuus Palvella asiakkaita yksilöllisesti.
[/quote]Okei, sovitaan sitten näin. Jonot vain pitenevät, mutta eihän se ole kassahenkilön ongelma. Siinähän sitten jonotatte.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:15"]Joillakin on myös tapana jäädä ostotapahtuman jälkeen ennen pakkaamisen aloittamista jäädä siihen jonon tukkeeksi vielä tarkistelemaan saatua kuittia, että tulikos sinne nyt kaikki alennukset ja bonukset kirjattua. Tämä on jotenkin käsittämätöntä, että eikö sitä kuittia voi tarkistaa sen pakkaamisen jälkeen ja sitten mennä pyytämään mahdolliset korjaukset jos aihetta on. Argh.
[/quote]
Tottakai se tarkistetaan ja pyydetään oikaisu. Ostin 30% laputetun naudan sisäfileen. Alennus puuttui. Sen huomasi heti, kun kyse oli kympeistä. Vaadin myös korjauksen heti
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:15"]Joillakin on myös tapana jäädä ostotapahtuman jälkeen ennen pakkaamisen aloittamista jäädä siihen jonon tukkeeksi vielä tarkistelemaan saatua kuittia, että tulikos sinne nyt kaikki alennukset ja bonukset kirjattua. Tämä on jotenkin käsittämätöntä, että eikö sitä kuittia voi tarkistaa sen pakkaamisen jälkeen ja sitten mennä pyytämään mahdolliset korjaukset jos aihetta on. Argh.
[/quote]
Minä en missään nimessä ala edes pakkaamaan ennen kuin olen tarkistanut kuitin. Ei ole minun vika jos tuotteista ei ole otettu oikeaa hintaa. Parempi pyytää kassaa korjaamaan heti, kun on vielä minun vuoro.
En koe huonoa omatuntoa omien raha-asioiden hyvästä hoitamisesta.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"]
Asiakkaana olen niin itsekäs ja omahyväinen, että laitan liukuhihahnalle aina ostokset pakkkaamisjärjestyksessä, koska se helpottaa kauppakassien purkamista kotona. Ja ainakin kylmätuotteissa se on tärkeää, ettei kylmäketju katkea, enkä lainkaan ajattele, miten liukuhiha toimii tai littaantuuko tavarat.
Ja maksavana asiakkaana minulla siihen pitäisi olla myös oikeus, jos kassalle se ei käy, valittakoon esimiehelle.
[/quote]Ei sille kassahenkilölle ole väliä, jos sinun jogurttipurkkisi ruttaantuvat. Se "painavat ensin" -ohjehan on asiakkaan parhaaksi. Omituista, että tässä luullaan, että ruttaantuneet ruokatavarat ja hidas jono olisivat pelkästään kassahenkilön ongelma.
[/quote]
Kyllä on kassan asia siirtää vaurioituvat tavarat sivuun etteivät liiskaannu. Muuten vaadin uuden tuotteen kassan rikkoman tilalle
[/quote]No sittenhän se asiakkaan pakkaamisjärjestys menee sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 18:59"]
[/quote]
[/quote]Okei, sovitaan sitten näin. Jonot vain pitenevät, mutta eihän se ole kassahenkilön ongelma. Siinähän sitten jonotatte.
[/quote]
Juuri näin. Ja ihan mielellään
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"]
[/quote]
[/quote]
Hän käyttää sitten pakatessa aikaa.
Kassalla asioimisen kultainen sääntö.
Toimi kuten parhaaksi näet. Kassahenkilö on työssään sinua varten
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 09:06"]
[/quote]
[/quote]
Hän käyttää sitten pakatessa aikaa.
[/quote]Niin eli ihan silkkaa kiusantekoa tämä "minä ladon tavarat hihnalle tasan niin kuin minä haluan", jos se pakkaamisjärjestys kuitenkin menee sekaisin.
Kassatätinä myöskin vinkkaan ,että älä pakkaa
Esim erilaisia ja eri hintaisia jogurtteja hedelmäpussiin tai pakkasia kylmäkassiin ,koska kassalla oleva joutuu ne sieltä kaivamaan saadakseen viivakoodin. jätä vaikka jokaista tuotetta 1 kassalle ja kerro kuinka monta niitä on :)
Ei ollut tämän viikon kauppareissu enää niinkuin ennen, ketjun luettuani....oli naurussa pitelemistä kun kassalla seuraili ihmisiä :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:33"]
Kärsin paniikkihäiriöstä ja sosiaalifobiasta. Yksi pahimpia paikkoja minulle on kauppa, jossa on kuitenkin pakko joskus käydä. Että jos siellä kassalla on joku asiakas joka vaikuttaa hermostuneelta eikä osaa näitä kaikkia ihme sääntöjä, niin vähän ymmärrystä, kiitos! :) Menen monesti kassalla ihan lukkoon, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä ensin ja menen vielä enemmän lukkoon kun ajattelen että pitäisi laittaa tavara hihnalle tietyssä järjestyksessä, ainiin ja se hiton kassi, bonuskortti läpi ja äkkiä pakkaamaan, mutta seisonko nyt väärässä paikassa ja entäs se kapula... Joko pitää mennä maksamaan mutta mihin mä sen lompakon panin. Tavarat vyöryy mua kohti enkä ehdi niitä oikeaoppisesti pakkaamaan sitä tahtia. Ja unohdinko jonkun säännön? Paniikki on valmis. Sen takia teen nykyään yhden asian kerrallaan siinä kassalla, muuten toimin vielä hitaammin. Kiitos ja anteeksi.
[/quote]
Totanoin, eikös tuohon ole mitään hoitoa olemassa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:06"]
Sitten kun kassa alkaa suoltamaan tavaraa läpi, mennään heti pakkaamaan niitä ostoksia. Ei sitä kassan työskentelyä tarvitse kytätä. Kun kassa on valmis, maksetaan ja poistutaan valmiiksi pakattujen ostosten kanssa.
Näin toimien kenenkään ei tarvitse odotella pakkaamisen valmistumista.
[/quote]
En mene.
Haluan nähdä, että tuotteen hinta kassakoneessa on sama kuin hyllyn reunassa, tuotteesta otetaan luvattu aleprosentti pois jne. Kaupat kusettavat näissä koko ajan ja suurin osa ihmisistä ei vaivaudu takaisin valittamaan, kun kotona kenties huomaavat kuitistaan, että makkarapaketti ei ollutkaan luvatulla tarjoushinnalla. Niistä muutamista kymmenistä senteistäkin tulee melko mittava kate, kun se viedään sadoilta ihmisiltä päivässä.
[/quote]
Mä en ymmärrä näitä "tän makkaran piti maksaa euro ysiviis mut kuitissa näkyy euro ysiysi, riistäjä kauppa on TAAS huijannu mua, nyyhkyti,nyyhkyti ja vali vali"
Siis oikeesti, mitä ihmeen väliä jollai parilla sentillä tai eurolla? Miten köyhä elämä pitää olla henkisesti ja fyysisesti että jaksaa kytätä jotain tuollasta? Antakaa olla ja löysätkää vähän nutturaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"]
Mä en ymmärrä näitä "tän makkaran piti maksaa euro ysiviis mut kuitissa näkyy euro ysiysi, riistäjä kauppa on TAAS huijannu mua, nyyhkyti,nyyhkyti ja vali vali" Siis oikeesti, mitä ihmeen väliä jollai parilla sentillä tai eurolla? Miten köyhä elämä pitää olla henkisesti ja fyysisesti että jaksaa kytätä jotain tuollasta? Antakaa olla ja löysätkää vähän nutturaa.
[/quote]
Jos 5 000 asiakkaalta (paljonko isossa marketissa käy päivän mittaan ?) otetaan 0,05€ joka päivä, kuukaudessa on 22 työpäivää ja vuodessa 12 kuukautta.... tekee se 66 000€ kauppiaalle vuodessa.
Ja kaupatahan oli auki viikonloppusinkin... 912 500€.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:06"] Sitten kun kassa alkaa suoltamaan tavaraa läpi, mennään heti pakkaamaan niitä ostoksia. Ei sitä kassan työskentelyä tarvitse kytätä. Kun kassa on valmis, maksetaan ja poistutaan valmiiksi pakattujen ostosten kanssa. Näin toimien kenenkään ei tarvitse odotella pakkaamisen valmistumista. [/quote] En mene. Haluan nähdä, että tuotteen hinta kassakoneessa on sama kuin hyllyn reunassa, tuotteesta otetaan luvattu aleprosentti pois jne. Kaupat kusettavat näissä koko ajan ja suurin osa ihmisistä ei vaivaudu takaisin valittamaan, kun kotona kenties huomaavat kuitistaan, että makkarapaketti ei ollutkaan luvatulla tarjoushinnalla. Niistä muutamista kymmenistä senteistäkin tulee melko mittava kate, kun se viedään sadoilta ihmisiltä päivässä. [/quote] Mä en ymmärrä näitä "tän makkaran piti maksaa euro ysiviis mut kuitissa näkyy euro ysiysi, riistäjä kauppa on TAAS huijannu mua, nyyhkyti,nyyhkyti ja vali vali" Siis oikeesti, mitä ihmeen väliä jollai parilla sentillä tai eurolla? Miten köyhä elämä pitää olla henkisesti ja fyysisesti että jaksaa kytätä jotain tuollasta? Antakaa olla ja löysätkää vähän nutturaa.
[/quote]No voihan sillä olla väliä, jos on oikein pienituloinen ja ihan periaatteestakin, mutta sitä minäkään en ymmärrä, että aletaan valittamaan jostain huijaamisesta. Ihan kuin se kauppias tai kassahenkilö jotenkin pidemmän päälle hyötyisi tällaisista tahallisista huijaamisista.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:06"]Sitten kun kassa alkaa suoltamaan tavaraa läpi, mennään heti pakkaamaan niitä ostoksia. Ei sitä kassan työskentelyä tarvitse kytätä. Kun kassa on valmis, maksetaan ja poistutaan valmiiksi pakattujen ostosten kanssa.
Näin toimien kenenkään ei tarvitse odotella pakkaamisen valmistumista.
[/quote]
Todellakin tarvitsee kytätä kassan työskentelyä. Parempi on kytätä että tuotteista otetaan alun alkaenkin oikeat hinnat kuin että alkaa myöhemmin tutkia kuittia ja vaatia rahanpalautusta.