Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Nyt tulee kaikkea muuta kuin plussan jännäämistä... :(
Viime yönä heräsin aivan jäätävän viiltävään kipuun tuossa keskellä alavatsaa, ja kipu säteili aaltomaisesti häpyluuhun ja toosan ympärille :O Neljä päivää sitten kävin ihme jomotusten ja vihmomisten kanssa lääkärissä ja jotain labroja ottivat, mutta tk-lääkäri ei ultrannut... Olin jo yöllä varailemassa itku silmässä aikaa yksityiselle (minkä teenkin jos asia julkisella matelee), mutta parempi varmaan odottaa ne labratulokset, ennen kuin uudelle lääkärille marssii... :/
Nämä oireet palaa joka kuukausi ja parina kiertona olen juurikin oireiden takia ollut varma olevani raskaana, mutta ei... Nyt kivut pahentuneet, tiedän etten ole raskaana ja pelottaa ihan vietävästi :´( Onko kellään ollut kohtutulehdusta? Mistä sellaisen voi saada ja kuinka oirehtinut? Toinen ajatus, minkä vasta lääkäri sai istutettua päähäni (ja nyt suututtaa oma naiivius)... Olemme uusperhe ja hynttyyt yhdessä nykyisen mieheni kanssa reippaat 2v. Viisi kuukautta sitten päätimme alkaa yrittää yhteistä lasta ja jätimme kumin pois, hormooniehkäisyjä kun en ole pystynyt käyttämään. "Tärppäsi" heti ekassa kierrossa, plussan tein, mutta menkat starttasi lähes ajallaan. Päättelin siis kemialliseksi raskaudeksi. Sen jälkeen kipuoireeni on alkaneet ja kuukausi kuukaudelta pahentuneet. Mietin tietty, että voiko se kemiallinen jättää jotain kohtuun... Mutta sitten lääkäri kysäisi, että olisiko mahdollista että olisi klamydia.. Tietty jyrkästi vastasin siihen, että "ei", mutta mitä enemmän olen asiaa miettinyt niin onhan se täysin mahdollista... :´( Oireet alkoi jätettyämme kumin pois ja mieheni eli vapaata poikamieselämää ennen tapaamistamme. Miehellä ei ole kyllä ollut mitään oireita ja minulla olisi alkanut oireet aika pian... Onko kellään kokemusta kyseisestä taudista, edes nuoruusvuosilta? Tai kukaan sairastanut ja saanut lapsia sen jälkeen aivan ongelmitta? Minä olen 30v, mieheni 32v. ja minulla on 8- ja 5-vuotiaat lapset aiemmasta liitosta.
Mietityttää vähän kirjoittaa tänne avoimelle palstalle, mutta jos edes joku sattuu saamaan vertaistukea tai apua samanmoisten oireiden kanssa (kuten minä googletellessani), niin hyvä. Pelottaa vain tämä ihan hirveästi :´(
Ihan hirmuisesti onnea Päivänsäde87!! Ja kovasti koitetaan seurailla sua sinne kesäkuuhun :D
Shyvonne, kai sinne julkisellekin pääsee, kun on tarpeeksi epätoivosen kuulonen ja tarpeeksi valittaa? Koska niiden labrojen pitäis
tulla? Mulla yksi ystäväni on saanut ihan normaalisti lapsia noin kolmekymppisenä, ja hänellä on todettu klamydia 25vuotiaana. Lasten yrittämiseen meni molempiin yli vuosi, mutta toisaalta niin menee monilla täysin terveilläkin ihmisillä.
Täällä on edelleen menossa toisaalta tylsä, mutta toisaalta stressitön alkukierto, ovista odotellaan ehkä keskiviikoksi tai torstaiksi. Suunnittelin jo vähän ostavani greippimehua seuraavaan kiertoon. Amatööri kun olen, niin kyselen, että kuuluuko sitä juoda vaan joku tietty aika vai ihan koko kierto?
Voimia ja aurinkoisia päiviä kaikille uuteen kiertoon siirtyneille!
Muakin mietityttää kaikki tulehdukset... mulla myös tollasta vihlasua, joskus häpy luulla ja joskus nivusissa ja siinä koko hela hoidossa. Myös sektioarven molemmista päistä vihloo. Erilaista kipua ku ennen. Menkkapolttoja ollu jo viikkoja, mutta ei mitään samanlaisia ku ennen menkkoja yleensä.
Tänään mulla on menkat oletetusta 28 päivän kierrosta jo 10 pv myöhässä.
Ite vähän olen sitä mieltä et ovis oliskin voinu olla vasta muutama päivä ennen oletettua kuukautisten alkua, koska kova limasuus oli sillon. Mut olishan silti jo pitäny menkat alkaa vaikka se olis sillon ollu.
Eihän tässä jää enää paljoa vaihtoehtoja ku testikin on nega.
Soittoajan antoivat labroista vasta kahden viikon päähän... En pysty kyllä niin kauaa odottamaan, meinasin kysellä jo viikonlopun jälkeen... Kyllä nää tämmöset pistää mielen vain niin sekasin... :(
SUNSHINE14, kerrohan jatkossa miten siellä asia etenee? Toivon että pääset sinäki eroon ahdistavasta epätietoisuudesta ja kipujen syy selviää.
RINSE, lohduttavaa kuulla vauvaonnistumisia myös sairastamisen jälkeen, kiitos.
Juu kerron heti ku tiedän jotain :)
Maanantaina aattelin tehdä viel testin ja jos se on nega ni tiistaiks varaan ajan. Nää mun kivut ei oo koko ajan, mut sellasella tahdilla ja voimalla et on todellakin normaalista poikkeavaa.
Tilanne 26.9.:
Kompuroiva Hylje (30v) kp 56/29 yk 3
Minniminni (22v) kp 50/33-36 yk 6
Supera (20v) kp 50/29 ya 2/14
Ninnu (25v) Kp 38/28-30 yk 2
Piivi (27v) kp 37/25-33 yk 3
Starling (41v) kp 37/33? yk 1 (km 07/15, ya 01/15)
Minkku (22v) kp36/31-37 yk 8
Mia94 (21v) kp 35/28 yk 3
Nasu85 kp 32/31 yk ?
Vaaka92 kp32/? yk 1
Muffeli (29v) kp 32/28-33 yk 4
Nuuskiksentytär kp 31/28-32 yk 7
Lumilla kp 29/26 yk 11
Melissa83 (31v) kp 29/29 yk 2
Pumpulii Kp 29/31, yk2 (km 8/15)
PinkkiDrinkki (35v) kp 26/27-30 yk 8
Jannuli85 kp 24/25-30 yk 19 (ya 03/2014)
Neljänäiti (24v) kp 23/? yk 1
Stargazer (31v) kp 23/28 yk 7
Viva kp 23/28 yk 2
Bembu kp 20/28-30 yk 2
Uusio Mamma kp 19/26
Shyvonne (30v) kp 18/29-30 yk 5
Nonno (24v) kp 18/? yk 1
Louisa kp 16/20-30? yk 6
Sylvi kp 15/35 yk 1 (km 09/2015)
Awsedr (25v) kp 14/33 (?) yk 2
Dreamer15 (28v) kp 14/29 yk 5
Pixi (31v) kp 14/26-28 yk2
Rinse kp 11/29 yk 2
Noorav kp 10/? yk 9
KevätTähti (27v) kp 5/28 yk 4 (km 6/15 ja 8/15)
Kielokukka (28 v.) kp 5/31-32 yk 2
Pussikenguru (37v) kp 4/30-36 yk 2
Taifuuni kp 4/29 yk 7
LEK91 (24v) kp 3/? yk 1
Aaveelääkäri kp 1/29-30 ya 1/15
muut kuumeilijat: Noelle (24v), Kisuliini, Ninnni (20v), AnttiAmalia (24v), LaVieEstBelle (21v), Hulina (28v), Kissanainen87, Konttri (33v), Stardust (22v), Heta87, Myya (29v), Annuska (20v), Tuulahdus (22v), Tiinu89, Meriemilia, Guagua, Helianna, Naisenkeli
HEINÄKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Aliisia (25v) yk 3, Canna (24v) yk 3, Finest (28v) yk 8, Ambrosiaa yk 3, Sofia2016 (21v) ya 1/14, Miimamuru yk 1, Minea92071 (25v) ya 11/14, Lise (28v) yk 1
ELOKUUSSA PLUSSANNEET (8 plussaa)
Kikiii (20v) yk 10, Hattu yk 2, EK0025 yk 3, 143 (22v) yk 1, Bansku25 (25v) yk 1, Pallopaita yk 2, Mimmie (30v) yk 5, Norappi yk 5
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET
Leona yk 2, Miuku Mauku (27v) yk 5, Laulurastas83 yk 9, Pioni1 yk 6, Hajuherne yk 2,Barbamama yk 4, Hiutaleinen yk 2, Sipriina yk 5, EICH, Päivänsäde87 yk4
Ilmoita kiertopäiväsi, niin pääset listalle!
(Ilmoita muutoksista/korjauksista mielellään erillisessä viestissä, jos kirjoitat älypuhelimella, joka syöttää kaiken tekstin putkeen, tai lihavoidulla + kursivoidulla, jos kirjoitat tietokoneella. Kiitos − helpompi päivittää listaa. :) )
Päivitin listaa - toivottavasti kaikki oikein, kun välissä oli taas monta päivää ilman päivityksiä ja monta sivua tekstiä.
Shyvonne: Mä olen myös pelännyt tuota klamydiaa, kun vuodot muuttuivat oudoiksi ja tuli näitä keskenmenoja ja mietin pääni puhki mistä voisi olla kyse... Olen testauttanut itseni nelisen vuotta sitten ennen tämän suhteen alkua, mutta mies ei, joten periaatteessa muuten oireeton tartunta olisi ollut mahdollinen. Oli kuitenkin helpotus kun kaavinnan yhteydessä tekivät rutiinina klamydiatestin, ja negatiivinen oli. Onpahan se suljettu pois :) Joten älä kuitenkaan turhaan stressaa asiaa, noissa jutuissa voi olla kyse ihan muistakin asioista. Tsemppiä ja jaksamisia!
Shyvonne
Onko sulla entuudestaan lapsia? Entäs onko ovis jo tässä kierrossa ollu?
Sori jos kyselen turhia mut en jaksa kaikkia sivuja lukea :)
Onko sulla kipuja selässä?
Sorge, tuossahan toi lapsitilanne lukikin yllä :)
Mä luulen et täällä on menkat lähellä. Tissit kasvanu päivän aikana yli liivien. Nyt mä oon jo onnellinen kaikista menkkaoireista et sais edes ne menkat. Tämmönen epätietoisuus on kamalaa. Mul on ollu 20 vuotta jo kuukautiset ja eka kerta ku ne on myöhässä ilman selkeetä plussaa raskaustestiin.
Ehkä tää onki vaihdevuosi oireilua :)
On tosiaan pari muksua jo ennestään ja kyllä, alaselkäkin vihmoilee.. nyt on kp18/28-30, eli kaiken järjen mukaan ovis ois pitäny olla jos oli ollenkaan, tikuilla en saanu ovista kiinni.
Ja kiitoksia KEVÄTTÄHTI tsempeistä!
Sunshine: minulla on ollut klamydia nuorempana. Minulla kohdallani olin juuri ennen taudin kantajan tapaamista sattunut käymään testissä, joka oli nega. 3 kk myöhemmin epäilin pissatulehdusta, kun kirveli ja kutitti. Oli kuitenkin niin erilainen kirvely, että päätinkin mennä suoraan sukupuolitautitesteihin. Gyne teki tutkimuksen ja testin eikä millään uskonut, että kyse voisi taudista olla. Sain hiivalääkkeet ja "diagnoosin", että pakkanen se vaan kuivattaa limakalvoja.. no viikkoa myöhemmin soitettiin takasin ja antibiootit kehiin. Sen jälkeen parin viikon seksikielto ja 1 kk kumilla, jonka jälkeen tauti hävisi. Olen tuon jälkeenkin kysellyt onko vaikutuksia hedelmällisyyteen eikä kuulemma ole huolta, kun minun tapauksessani ehti olla kehossa vaan maksimissaan sen 3 kk. Olin siinä "onnekas", että tauti oirehti minulla ja myös silloisella poikaystävällä, jonka takia se huomattiin ajoissa. Näitä sattuu ja tärkeintä on, että jos on pienikin epäilys niin menee testeihin! On paljon kamalempiakin tauteja kuin klamydia liikkeellä. Naisilla se testi kuitenkin kivuton (miehillä pumpulipuikolla otetaan se testi sisältä). Eiköhän kaikissa kunnissa pääse testiin nopeammin kuin 2 viikossa, jos aihetta on. Ja siis vielä tiedoksi, että seksikumppaneita ei minulla montaa ole ollut ja hyvin harvan kanssa on ilman kumia puuhailtu. Klamydiaa on kuitenkin paljon liikkeellä ja se voi suunkin limakalvoilta tarttua...
Äskeinen vastaus oli siis Shyvonnelle, ei Sunshinelle! Suuret pahoittelut, nimimerkkinne menivät sekaisin!
Hola! Anteeksi pitkä väli kirjoitteluista ja kuulumisista. Työt ja koulu puskee päälle. Meillä hoidon suunnittelukäynti enskuussa!! Huikeeta, oon nii innoissani. Samalla toivon että tärppää hetipian luomusti :)
Elämä ei siis mihinkään suuntaan ole mullistunut tai pullistunut, ikäväkyllä niin. Onnittelut jokaisen plussalle ja erityisesti 'vanhoille' paljon tsemppiä :)
Hei kaikki!
Eipäs ole tullut kirjoiteltua tänne vuoteen. Vuosi sitten tein "muutaman" positiivisen testin ja tuolla se tuhisee vaunuissa. :) Nyt kuumeinen taas. Tosin maltillisesti. Nyt vaivaa tämä tilanne. Onko kemiallisen kokeneita? Koska alkanut vuoto positiiven+negatiivisen testin jälkeen? Tein neljä päivää sitte pos. haamun päiväpissasta, ja seuraavana aamuna negan. Pari päivää sitten taas negan. Noissa negoissa näkee tihrustamalla viivanpaikat, mutta eipä niillä mitään merkitystä ole. Olikihal tämä siis kemiallinen? Vuoto ei ole vielä alkanut, nyt kp40. Tuskastutaa odottaa koska ne menkat oikein alkaa :/
Onnittelut tuhisijasta :)
Mulle kemiallinen anto kp28 ku menkat olis pitäny alkaa ni todella haalean haamun. Seuraavana päivänä vähän tummempi. Sen jälkeen muistaakseni oli vaan negaa ja kp35 alko vuoto. Mut kertaakaan ei tullu kunnon plussaa.
Uusi rivi jos joku päivittää:
aaveelääkäri kp 1/29-30, yk 10
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan