Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Onnea plussanneille ! :)
Täällä taitaa tää kierto mennä ihan harakoille, kun mies on kuumeessa ja esikoinen on flunssaillut jo melkein viikon... Ollaan kaikki enemmän ja vähemmän väsyneitä, että mikään peittojen pöllytys ei kyllä tuu kuuloonkaan.. Esikoinen on viikon ajan nukkunut meidän välissä. Plaaaaaaaaaaaaaaaaaa. :/
Terve kaikille! Liityn mukaan kuumeilemaan - noin kuukauden olen seurannut keskusteluja ja nyt päätin viimein rekisteröityä. Olen 29v, parin kuukauden päästä 30, mieheni vähän vanhempi. Esikoista yritetään ja kovasti pian saisi mielellän tulla! Pillerit jäivät noin 9 vuoden yhtämittaisen käytön jälkeen pois elokuun lopulla ja heti alkoi täysimääräinen yritys. Ovista en vielä tikuttanut, kun ajattelin katsoa ensimmäisen kierron rauhassa - näin pitkän pillerien käytön jälkeen kun ei ole mitään tietoa kierron pituudesta tms. Rauhassa katsominen olikin sitten yllättävän vaikeaa...
Kovasti kuvittelin raskausoireita ekassa kierrossa, mutta parin negatiivisen testin jälkeen menkat alkoivat vähän myöhemmin kuin niitä odotin, kiertopäivänä 34. Tässä kohtaa olen tyytyväinen, että kuukautiset ylipäänsä tulivat ja vielä normaalin kiertovälin puitteissa. Pitkä se taisi kierto olla silloin teininäkin ennen pillerien aloittamista, joskin myös epäsäännöllinen... Nyt uutta yritystä kehiin ja ovulaatiotestit mukaan!
Eli siis listalle: SweetSuzi (29v) kp 1/33 yk 2
Onnea plussanneille!! <3 <3
Ja tervetuloa uusille!!
Nyt menee vähän omanapailuks, mut pakko todeta, et ohhoh! Tilasin itelleni aikaa sinne prolaktiini-verikokeeseen ja lääkäri oli päättäny tarkastaa keltarauhashormonitkin. :D Ihmeellistä! Toimiikohan täällä sittenkin terveydenhuolto edes vähän? Noh, käydäämpä nyt nekin antamassa ja kattellaan, et miltä näyttää :)
Kohta tulee "hyvässä" lykyssä se vuosi kuitenkin täyteen, niin eivätpähän pääse enää vaan sanomaan, että en ole oikeutettu pääsemään lääkärille... :/ Tällästä tänne! :) Kp 12 eikä täällä mitään muuta ihmeellistä. Onnea plussainnelle ja tervetuloa uusille! :)
Noorav hyvä et oot saanu asiat hoitoon.
Mistä syystä lähdit sitä prolaktiinia testaamaan/epäilemään?
Minulle lääkäri olisi määrännyt keltarauhashormonia, mutta mitään tutkimuksia ei ole tehty. Kannattaako sitä sillä tavalla sokkona syödä?
Heippa, muutaman kuukauden olen keskustelua seurannut ja nyt haluaisin liittyä mukaan jos sekaan vaan mahtuu. Ollaan nyt miehen kanssa yrittämässä pikkukakkosta kun kesällä puhkesi kamala vauvakuume ja nyt kakkosta on ehkä jo vähän yli yritetty ja jospa täällä palstalla saisi vähän purkaa tätä jännittämistä kun mies ei jaksa enää kuunnella. Meillä siis esikoinen syntynyt 2014 alkuvuodesta ja raskaus tuli silloin ihan yllätyksenä, siksi tämä ovulaation ym bongaillu on itselle tullut ihan uutena. Ikää itsellä 25 ja miehellä hieman enemmän. Viime kuussa taustalla oli jo ilmeisesti kemiallinen raskaus(?) kun hailu viiva tuli tikkuun ja menkat myöhässä 2pv, ja oireita oli vaikka ja kuinka (puolet varmaan kuviteltuja tosin..) mutta alkoivatkin sitten järkyttävänä vuotona ja kipuna..
Tässä kierrossa olisi nyt tarkoitus harjoitella tota oviksen bongausta tikuilla, tuntuu vaan mahdottomalle olla toi 4h pissaamatta :o tietääkö kukaan riittääkö 2h pidätystä rfsu testit kyseessä?
Hirmuisesti onnea kaikille plussan saaneille! Toivottavasti tulee vielä lisää plussia :)
Listalle saapi lisätä: Monsul (25v) kp 9/26-28 yk 3
Täällä jälleen nega. Soitin jo tänään terveydenhoitajalle joka sanoi että hätiköin ja en todellakaan pääse mihinkään tutkimuksiin ennenkuin vuosi on täynnä. Sanoi että tee seuraava testi loppu viikosta ja että on vielä pieni mahdollisuus olla raskaana vaikka testit ollu negaa ( ei olla kyl peittoa heiluteltu ainakaan kahteen viikkoon joten sekin mahis tais mennä siinä, koska oon jo yli viikon ajatellu että kohta lörähtää menkat ). Sanoi että esim viikon päästä voi soittaa normilääkärille aikaa jos luulet että on epänormaalia.. justiin juu. Kokoajan oottelen että alkais mutta ei. Ei päästä yrittää uudestaan ja en ole raskaana. Voi v mä sanon vaa :(
Oijoijoi, plussia :) hurjasti onnea!!
Hitto. Taasko tää jää miehestä kinni ettei saada vieläkään yritystä alkamaan. Tänään mies oli sitä mieltä ettei tiedä sittenkään onko valmis isäksi... Blaah. Onko kellään muun miehellä ollut tämmöstä ärsyttävää jahkailua?
Taifuuni: aloin syömään sitä tän kierron alussa.
Siis B6 vitamiinia, ylläolevaan viestiini mainiten.
Kauanko Stargazer siis olet sitä nyt syönyt, ja kauanko ajattelit syödä?
Olikos se nyt sillai, että ne kuukautiset on se vuoto, joka kestää kuukauden? Tai vähän päälle? Vuotohan siis alkoi elokun 22. Kolmisen vkoa sitten haiskahti jotenkin oudolta ja pääsin käymään gyn. pkl:lla ja bakteeriviljelyssä kasvoi 3 eri bakteeria ja kohdussa näkyi jotain epämääräistä. Hcg oli viitearvoissa, joten ei pitäisi olla raskausmateriaalia, mutta varmuuden vuoksi sain tyhjennyslääkkeet. Ei mitään vaikutusta. Siihen sitten 2 antibiootin hevoskuuri päälle ja aivan hirveet mahakivut. Töissä just ja just pystyin olemaan, kun iltapäivästä ei tehnyt mitään. Pomo oli onneks lomalla. Eihän se vuoto siitä miksikään muuttunut, paitsi siis haju lähti ja mut pyydettiin sinne polille kohdun tähystykseen. Se tuntui semmoiselta semikivuliaalta supistukselta sillä erotuksella, että se kesti yhtäkyytiä 13 minuttia. Diagnoosi oli, että täällä on joku ihmeellinen kökkäre ja sitten otettiin pois. Siihen sitten noin viikon kuukautisia runsaampi vuoto päälle. Vuoto loppui keskiviikkona. Paitsi että eilen sitten vanhat ihmiset harrastivat yhdyntää 2 kertaa (tätä ei ole tapahtunut miesmuistiin ja nyt pitää varmaan toipua jouluun asti) ja sen jälkeen tiputteli jonkin aikaa.
Seuraavien kuukautisten mukana saattaa vielä tulla jotain jämiä siitä kökkäreestä. Limakalvo oli niin ohut, että ei ole kuulemma vuotoa odotettavissa muutamaan viikkoon. Seuraavaksi sitten tähystetään isommalla skoopilla. Itse kyllä arvelin, että jos vaikka pyydän kaavintaa, kun alkaa olla tätä pimpero-osastoo nyt hoidettu jo kuukausi kaupalla. Tulee varmaan vaihdevuodet ennen kuin tästä selviää. Tosin munasarjat näyttivät ultrassa erinomaisilta!
Mut voisi varmaan siirtää tuonne epäselvän kierron porukkaan.
MONSUL, tervetuloa ! Oot aikalailla samassa tilanteessa kuin minä ! Mä kans kohta 25v esikoinen 03/14 syntynyt ja kakkosta tässä koitetaan saada aikaan ! Meillä yritys alkanu elokuussa. Mahtavaa saada samassa tilanteessa oleva mukaan ketjuun :)
Tervetuloa munkin puolesta uusille! :) Mä vielä pari päivää täällä piinailen että josko viiva vahvistuis ja siirryn sitten tuonne odottajiin :)
Taifuuni: olen nyt syönyt sitä 24 päivän ajan. Eli noin 11 päivää ennen hedelmöitystä. Aattelin syödä sitä nyt ton ensimmäisen kolmanneksen loppuun.
[quote author="stargazer" time="28.09.2015 klo 20:20"]Taifuuni: olen nyt syönyt sitä 24 päivän ajan. Eli noin 11 päivää ennen hedelmöitystä. Aattelin syödä sitä nyt ton ensimmäisen kolmanneksen loppuun.
[/quote]
Oletko perehtynyt yliannostuksen vaaroihin? Jos tuolla määrällä siitä ei ole haittaa, niin minäkin uskallan kyllä tuota syödä. Kiitos, otanpa heti tabletin! :)
Vielä piti sen verran kysyä että miten löydän sen uuden ryhmän josta täällä puhuttiin ja oli pidemmän aikaa yrittäneille? En löydä mistään kun ei täällä ole mitään hakukenttääkään:( sen verran uusi olen vielä :D
[quote author="stargazer" time="28.09.2015 klo 09:37"]Tässä kierrossa otin mukaan vehnänalkioöljykapselit ja ekstra B6 vitamiinilisän (100 mg). Uskon, että ne autto koska mulla oli ongelmia nimenomaan siinä, että tiputteluvuoto alkoi aina kolme päivää ennen menkkoja.
[/quote]
Miten pitkän kuurin söit B6:tta? Itse söin viime kierrossa kahden viikon kuurin, mutta vain 50 mg, kun en tiennyt, että annoksen uskaltaisi tuplatakin. Osaatko sanoa, miten pian uuden kuurin voi syödä?