Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Ei ole edelleenkään tullut enää tippaakaan verta. Eilen oli siis runsas vuoto ja kovat kivut noin viiden-kuuden tunnin ajan.
Tekis mieli toivoa, että tämä olisi jotain alkuraskauden vuotoa.. Luin, että alkuraskauden aikana voi olla harmitonta vuotoa, mutta siihen ei kyllä pitäisi liittyä kipua. Vähän kyllä ihmetyttää, että mitä tämä on..
Joo näin mäkin olen ymmärtänyt, kannattaa kysästä jostain kun ei ainakaan normaalilta vaikuta!
Täällä alkoi tänään tyhjennysvuoto pillereiden lopetuksen jälkeen, joten minut voi lisätä listaan: LEK91 (24v) kp 1/? yk 1. Mietityttää kyllä seuraavat mahdolliset luomumenkat. Ennen kärsin kovista kuukautiskivuista ja runsaasta vuodosta, jotka molemmat loppuivat pillereiden aloitukseen. Toivottavasti eivät palaa samanlaisina. Ja toivottavasti ei tarvitse käydä läpi useampia luomumenkkoja, vaan tärppäisi nopeasti! :)
Päivänsäde87, mitenkäs siellä menee? Vieläkö aiot mun kans testata aamulla? :)
Nasu, aion testata. Tilanne on sama ku mitä aamulla kirjotin, jotenki tosi levollinen mieli Menkkoja ei oo näkyny. ;) Mites sun tilanne?
auttakee joku.. mulla siis oli 3v menkat kateissa johtuen ehkäisystä ja psyykelääkityksest.. 24.5 lopetin pillerit ja vielä menee joitain lääkkeitä. mutta mutta.. mulla oli tosiaan 10pv kuuri primolut N ja menkat alkoikuurin jälkee 4pv vanupuikolla tuli vuotoa ja 5pv kunnolla.. ja nyt ollu pari pv ilman menkkoja mut taas äsken kokeilin niin oli vuotoa sisuksissa mut ei valu ulos..ja ei tiedä koska on kierto kunnossa ja nyt yritetää vauvaa mut en tiedä sit onnistuuko jos kehoni on sekaisin.. milloin kannattaa alkaa testaa ovistestejä..niitä 60kpl liuskoja ja r-testit 24kpl..olen varustautunut.. miten toimin?
Kissanainen, mä en ainakaan oikeen osaa vastata kun ei oo itsellä kokemusta oviksen tikuttelusta eikä mistään muustakaan tuohon asiaan liittyen. :/
Päivänsäde, sama tilanne täälläkin edelleen. Kovat menkkakivut välillä mutta menkkoja ei näy, aamulla siis testaillaan taas :) Tuli taas tosi huono olo kun söin, ihan järkyttävää.. Jotenki niin tosi vahva raskausolo, tosi voimakkaat oireet.
Kissanaiselle mäkään en valitettavasti osaa vastata :(
PUSSIKENGURU pakko kertoo, ku itelläki oli vastaavanlainen tilanne kesäkuussa. Koskaan ei oo ollu niin kipeät menkat ja se kipu tuntu ihan keskellä alavatsaa. Normisti ei tarvi ottaa mitää kipulääkkeitä mut sillon piti. Menkat alko just yhtäkkiä runsaalla vuodolla. Sit tilanne tasottu ja menkat jatku ihan normaaliin tapaan :) myöskään menkkoja edeltävät päivät ei poikennu mitenkään muista kierroista. Ne vaan alko just sillä törkeällä kivulla ja runsaalla vuodolla. Silloin oli yk 3. Seuraava kierto oli ihan normaali.
Kissanainen, riippuu vähän siitä harmittaako sua "tuhlailla" testejä vai onko ihan sama montako tikkua yhdessä kierrossa kuluu :)
Mun kierto on 29-30 päivää ja tykkään aloittaa oviksen etsinnän siinä kp 12. Tässä kierrossa ovisplussa tuli kp 15. Tikutin sen jälkeen vielä kaksi päivää ja ne oli negaa ja lopetin sitten.
Sä voit aloittaa jo kp 10 tikuttamaan jos haluat. Aina sama kellonaika ja mun tietojeni mukaan iltapäivävirtsa on parempaa kuin aamuvirtsa ovista etsiessä.
Mulla on kp 29 ja odottelen milloin hanat aukeaa. Ärsyttää niin kipeät rinnat, kun ne on turhaan kipeät. Jos se johtuisi raskaudesta niin en kyllä valittaisi :)
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Minniminni, mä vaan ihmettelen, kun ne kuukautiset kesti vain sen max kuusi tuntia. Sitten loppui kivut ja vuoto. Ei ole tullut tippaakaan sen jälkeen.
Kiitos kaikille muuten neuvoista miesten konstien suhteen! Uusimme miehen monivitamiinit, ei Lifessäkaan osanneet muuta oikein suosittaa.
-
Selailin muuten kirjakaupassa kirjaa: "Reipas, rakas raskaus", mutta en viitsinyt investoida 34 euroa, vaikka kiinnostaisi. Onko kukaan lukenut, kannattaisiko ostaa?
-
Oonkohan mä ihan epäkypsä - kohta 29 v :P - kun olin tosi iloinen kun sain nyt luvan kanssa (KP 3) korkata siiderin! :D Menkat on muuten aika normaalit, paljon vähemmän vatsajomotusta kuin ovulaatiossa! 
Mä en oo halunnut miestä hirveästi stressata näillä mun kiertoon liittyvillä jutuilla, mahdollisilla oireilla yms. Oon ajatellut että mitä vähemmän suorituspaineita niin sen parempi. :) sanoin sille äsken että tänään olis tosiaan pitänyt menkkojen alkaa mutta ei oo näkynyt ja että teen nyt sitten aamulla testin. Mies tuumas, että itseasiassa hän näki unta ja oli kuulemma tyttö. :D
Onnea Nasulle ja Päivänsäteelle huomiseen testiin! Jännittävää!
Olen tässä yrittänyt selvittää, mitkä nämä mun kuuden tunnin kuukautiset olivat.
Onko jollakin ollut varhaista keskenmenoa? Miten se tapahtui? Onkohan mahdollista, että mun mulla oli sellainen? Tai oisko mitään mahdollisuutta, että olisin raskaana ja se vuoto oli vaan jotain.. No se taitaa olla toiveajattelua, kun vuoto oli kuitenkin runsasta ja kivut olivat kovat. 
Huomenta! :)
Aamulämpö oli tänään matalalla, 36.5 eli mun peruslämpö, kp 30 tänään. Eli kohta alkaa menkat. WomanLog sanoo että huomenna alkaa. Kurja juttu mutta ei auta mikään ja lämmöstä näen etten voi olla raskaana, mitä sitä suotta sitten toivomaan :/ Tämä oli yk 9. Seuraavasta kierrosta voisi saada heinäkuun vauvan jos tärppäisi :) Mikäs sen mukavampaa!
Olen jo hankkinut kasan suklaata ja yhden Xbox-pelin (the Sims3) mihin aion addiktoutua kuukautisten ajaksi ja ovulaatioon asti etten ajattele niin asiaa. Ovista aion tikutella seuraavassakin kierrossa ja mitata aamulämpöä. Greippimehua en aio juoda enää sillä se ei auttanut ovislimojen muodostumista, en huomannut yhtenäkään päivänä venyvää vuotoa, ja se oli niin pahaa mielestäni. Vehnänalkioöljyä ajattelin kokeilla seuraavassa kierrossa, se on minulle uusi juttu :) Limoja aion tarkkailla myös kuten aina.
Tsemppiä kaikille!
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Huomenta! Negaa näyttää testi edelleen :( Menkkoja ei silti näy kivuista huolimatta.. En tiedä onko noi edes parhaita testejä mut herkkiä pitäis olla, David-merkkisiä. No, ei auta ku ootella alkaako menkat vai ei.
Pussikenguru,
Mun km oli niin et kp28 tein haamutestin joka ei tummentunu. Kp35 alko kivuton vuoto jota tuli ehkä viiru. Seuraaavana päivä myös vähän ja loppu siihen. En olis uskonu et pieni vuoto ja täysi kivuttomuus vois olla km mut näin se vaan oli.  Seuraavat menkat tuli ihan ajallaan ja vuosin ku seula ja kivut oli hirveet! 
Huomenta!
Nasu, pahoittelut negasta. :( millon sulla olis pitäny menkkojen nyt sitte alkaa?
ON: oon kirjottanu ja poistanu tässä yhtä lausetta jo monta kertaa, enkä tiiä mitä kirjottaisin. Testi näytti plussaa! Ja yhtäkkiä mun pää lyö ihan tyhjää! :D Kesäkuun 2. päivä olis LA mun laskujen mukaan. Vaikka vahvasti uskoin, niin tää on silti jotenki niin uskomatonta..
onnea päivänsäde87 :) tää kierto yritetää kunnolla :) jospa onnistuisi
Pussikenguru, ei kyllä kuulosta aivan normaaleilta menkoilta :o Mikä nyt tilanne?