Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia vai ei?

Vierailija
30.08.2015 |

Olen 35-vuotias nainen. Mieheni haluaisi lapsia, on halunnut koko yhdessäolomme ajan (noin 10 vuotta). Pidän yleisesti lapsista, mutta väsyn ja ikävystyn nopeasti niiden seurassa. En tykkää rutiineista ja ajatus "arjen pyörityksestä" iltapesuineen ja hedelmäsoseineen ahdistaa. Olen introvertti, ja pelkään, etten saisi enää olla ja lukea yksin hiljaisuudessa.

En todella osaa päättää, pitäisikö kuitenkin yrittää lasta. Tunnen huonoa omaatuntoa, että estän puolisoani tulemasta isäksi. Miten te muut introvertit jaksatte koko ajan lapsen seuraa? Onko kukaan katunut lastentekoa myöhemmin, vaikka lasta rakastaakin? Miten selviätte tylsistä rutiineista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatus arjen pyörittämisestä, oman ajan menettämiseestä ja rutiininomaisesta elämästä ahdistaa, ei kannata missään tapauksessa hankkia lapsia. Nuo kun erittäin todennäköisesti toteutuvat. Mies saattaa myös kyllästyä lapsiperhearjen todellisuteen ja jättää sinut yksinhuoltajaksi. Älä siis tee lapsia kenenkään mieliksi.

Vierailija
2/7 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelet lapsesta vain soseiden syöttämistä kannattaa unohtaa. Olet siitä vastuussa 18 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juuri sellainen ihminen, jolle sopii lapsettomuus todella hyvin.

Vierailija
4/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mies valmis jäämään koti-isäksi sun puolesta?

Vierailija
5/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ainoat lapsen puolesta puhuvat pointit on "mies haluaisi" ja "pidän yleisesti lapsista". Mitä itse luulet, kannattaako tuolla "pluslistalla" lapsia hankkia? Minusta kun melko selvästi käy ilmi, ettet itse niitä halua etkä myöskään tykkäisi lapsiperhe-elämästä. Jos ihan kauheasti itse haluaa lapsia niin se saattaa kompensoida sen ettei siedä lapsiperhe-elämää, mutta jos jo lähtökohtaisesti ei edes halua, niin se elämä olisi sulle todnäk yhtä helvettiä.

Vierailija
6/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen vähän laiskanpulskea ja rutiinikammoinen, ja kyllä mies enemmän joutuu tekemään.

Vierailija
7/7 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2015 klo 16:46"]

Meillä minä olen vähän laiskanpulskea ja rutiinikammoinen, ja kyllä mies enemmän joutuu tekemään.

[/quote]

Jatkan vielä: mies välillä sanoo että minä olen kuin entisajan isä sohvalla maatessani. Sanoo että ruoka meiltä unohtuisi, mutta hauskaa pidettäisiin. No, voi kai ne roolit olla näinkin päin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan