Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Silloinhan resurssit pitää juuri käyttää leirien olojen parantamiseen, eikä muutaman onnekkaan ylöspitoon täällä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
Naiset ja lapset tänne, miehet jääköön sinne ja suojelevat maata
[/quote]
Miltä ne suojelevat maata? Oman hallituksen pommeilta, erilaisilta hihhuli- ja terroristijärjestöiltä? Entä jos ei halua sotia eikä ole enää mitään minkä puolesta sotia, kun kaikki sodan osapuolet ovat pahiksia, joiden tavoitteisiin ei voi eläytyä? Ase kädessä kotiovelle, kun armeija, isiksen hullut ja pari muuta sekoboltsiosastoa tunkee iholle? Voi sen itsemurhan miellyttävämminkin tehdä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"] Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella? [/quote] Koska niillä on hätä. Ääliö.
[/quote]
Miksi ihminen jolla on hätä menee sellaiseen maahan jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen jolla on hätä ei voi mennä sellaiseen naapurimaahan jossa saa oleskella? Miten sen ihmisen hätä vähenee/paranee maassa jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen haluaa pysyä hädänalaisena niin kauan että pääsee pois afrikan mantereelta? Miksi esim. Etelä-Afrikka ei kelpaa hädänalaiselle?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]
Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.
[/quote]
Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi.
Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen.
Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut.
[/quote]
Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne!
Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000.
Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli.
Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa.
Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia.
Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä?
Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)?
Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana?
Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)?
Mikä olisi paras ratkaisu?
[/quote]
EU:n yl-lä-pi-tä-mät lei-rit lä-hi-a-lu-eil-la. Pitääkö tavuttaa?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:07"]
Vaikea aihe... Ymmärrän ap:n ahdistuksen. Toisaalta tämä on sitä todellisuutta, jota ei näy uutisissa tai spämmääjien "hassunhauskoissa" meemeissä iPhone-miehistä. Oon ite sen verran herkkä, että tuollaiset kuvat jäisivät kummittelemaan.
[/quote]
No todellisuus on kyllä, että tänä(kin) vuonna hukkuneista on 80-90% miehiä, joten tuollaiset äiti-vauva-kollaasit antavat siitä aika vääristyneen kuvan. Ja jos ihan tunnettujenkin isojen ulkomaisten lehtien reportaaseja kattoo, niin kyllä niiden vähien naisten ja lapsien kuvilla lypsetään kaikki kyyneleet mitä pystytään, eli en ole samaa mieltä, etteikö uutisten perusteella olisi selvää että sieltä naisia ja lapsiakin tulee.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]
Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.
[/quote]
Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi.
Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen.
Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut.
[/quote]
Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne!
Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000.
Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli.
Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa.
Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia.
Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä?
Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)?
Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana?
Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)?
Mikä olisi paras ratkaisu?
[/quote]
Älä sössötä mistään Syyriasta kun ainoastaan 3% turvapaikahakijoista on syyrialaisia.
http://takapiru.omablogi.fi/turvapaikanhakijat-ketka-suomeen-saapuvat/
Mielenkiintoinen kolumni ja mielenkiintoisia tilastoja.
Albaniaa ja Marokkoa ihmettelen, ei siellä mitään hätää ole. Ainakaan ei ole kuulunut mitään.
Elintason perässä?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne!
Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000.
Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli.
Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa.
Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia.
Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä?
Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)?
Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana?
Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)?
Mikä olisi paras ratkaisu?
[/quote]
Pitkällinen vuodatus, olen kyllä hyvin tietoinen Lähi-idän tilanteesta.
Sinulta on jotenkin mennyt ohi se että haluan nimenomaan tarjota vaihtoehtoa jossa Eurooppa humanitaarisen avun suuntaamisella tarjoaa turvallisen ratkaisun missä isä perheineen voi jäädä esimerkiksi Libyaan odottelemaan tilanteen ratkeamista kotipuolessa.
Tämä vaihtoehto takaa ettei isän tarvitse tuhlata rahojaan salakuljettajille ja usein jättää perhettään jälkeensä.
Tämä vaihtoehto takaisi myös sen että isä voi jättää perheensä turvaan ja palata osallistumaan kotipuolensa kriisiin ratkaisemiseen aktiivisesti, mikä olisi suotavaa.
Tässä vaihtoehdossa isän kannattaisi ottaa myös perhe mukaan jos lähtee kotipuolestaan. Nythän usein kuulee selitettävän että isät jättävät perheensä kriisialueille ja lähtevät vain itse koska merimatka on niin vaarallinen.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onko se ihan mahdotonta että tämä pakolaiset itse käyttäytyisivät ihmisiksi siellä leirillä? Ihan itsehän he sinne luovat nämä kaaosmaiset olosuhteet esim. raiskaamalla naisia ja lapsia ja tappamalla toisiaan. Miksi nämä ihmiset ihan itse jatkavat sitä samaa minkä vuoksi ovat kodeistaan paenneet?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]
Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.
Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.
Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.
[/quote]
muuten ihan hyvää argumentointia, paitsi että euroopan, suomen, sinun, minun, kansainvälisen yhteisön jne jne on täysin mahdotonta muuttaa libyan, eritrean, afganistanin ja /tai syyrian tilannetta sellaiseksi, että siellä olisi turvallista olla ka elää. ei onnistu vaikka suunnattaisiin kaikki maailman raha näihin kohteisiin. sieltä tulee ihmisiä jatkuvana virtana nyt ja tulevaisuudessa.
me emme omassa hyvinvoinnissamme pysty edes kuvittelemaan, millainen epätoivoinen tilanne on ihmisellä, joka laittaa itsensä ja lapsensa hengenvaaraan päästäkseen pois kotimaastaan.
ja ei, en haluaisi nähdä niitä kauheita kuvia, en tarvitse niitä ymmärtääkseni että käynnissä oleva pakolais-ja siirtolaistilanne on vuosisadan ehkä vaikein kriisi, jota ei eu:n tai kansallisvaltioiden tasolla voida saada ratkaistua, koska asiasta on niin paljon erilaisia poliittisia mielipiteitä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi. Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen. Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut. [/quote] Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne! Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000. Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli. Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa. Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia. Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä? Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)? Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana? Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)? Mikä olisi paras ratkaisu? [/quote] Älä sössötä mistään Syyriasta kun ainoastaan 3% turvapaikahakijoista on syyrialaisia.
[/quote]
Älä itse sössötä vaan katso tilastoja ja huomaa, että syyrialaiset ovat ylivoimaisesti keskeisin Eurooppaan tulleiden turvapaikanhakijoiden lähtömaa. http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Countries_of_origin_of_%28non-EU%29_asylum_seekers_in_the_EU-28_Member_States,_2013_and_2014_YB15_III.png
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
Naiset ja lapset tänne, miehet jääköön sinne ja suojelevat maata
[/quote]
Moni ihmettelee, että miksi tänne saapuu niitä nuoria miehiä.
No ainakin kuvasta voisi päätellä, että naiset ja lapset ovat kuolleet matkalla.
Eikä suomalaisetkaan sen parempia ole. Jos meillä olisi hätä ja jouduttaisiin pelastautumaan salakuljettajien avulla, hommalaiset natsit olisivat ensimmäisenä heittämässä "vääränlaisia" ihmisiä suoraan kuolemaan.
Ristiriitaista, mutta kun joku on pelastanut juutalaisia keskitysleiriltä, niin sitä pidetään nykyään urotekona. Miksi, jos kerran kyseinen ihminen ei voinut kaikkia juutalaisia pelastaa ja lopettaa kaikkia keskitysleirejä? Samalla logiikalla pelastamme niitä muutamia ihmisiä, se auttaa sitä kyseistä ihmistä.
Sen vuoksi teemme ympäristön eteen minkä voimme, vaikka emme kaikkea sademetsää kykenisi pelastamaan.
Minä autan vapaaehtoistyönä kodittomia eläimiä enkä todellakaan jätä sitä tekemättä sen vuoksi, ettei resurssit riitä koko maailman eläinten pelastamiseen.
EDIT: Siis Syyria keskeisin lähtömaa, ei syyrialaiset.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?
[/quote]
sitä kehitysapua on annettu viimeisten vuosikymmenten aikana aika hemmetin monta miljardia yhteensä ympäri maailman.
onko auttanut?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Silloinhan resurssit pitää juuri käyttää leirien olojen parantamiseen, eikä muutaman onnekkaan ylöspitoon täällä.
[/quote]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä. Lisäksi jos leirit ovat kaupunkialueella, siellä on jo ennestään valtavasti ihmisiä, jotka asuvat köyhissä oloissa. Ei riitä kaupungin asukkaillekaan vesi, liikennepalvelut, terveyspalvelut ynnä muut.
YK:n pakolaisjärjestö pyörittää leirejä, mutta leirit on tarkoitetti vain väliaikaisiksi eli ei sinne ole mahdollista kouluja perustaa lapsille ja mistä aikuiset saisivat töitä? Lisäksi aluehan kuuluu jollekin valtiolle, jonne pakolaisilla ei ole virallista oleskelulupaa, eikä YK:llä ole oikeutta ruveta rakentelemaan omin päin jotain uusia asuinalueita vaikka heille lähetettäisiin Euro-Jackpotin päävoitto.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"] Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella? [/quote] Koska niillä on hätä. Ääliö.
[/quote]
Miksi ihminen jolla on hätä menee sellaiseen maahan jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen jolla on hätä ei voi mennä sellaiseen naapurimaahan jossa saa oleskella? Miten sen ihmisen hätä vähenee/paranee maassa jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen haluaa pysyä hädänalaisena niin kauan että pääsee pois afrikan mantereelta? Miksi esim. Etelä-Afrikka ei kelpaa hädänalaiselle?
[/quote]
Ei sitten mieleesi juolahtanut, että Etelä-Afrikkaan on aika pitkä matka ja jokunen autiomaa, viidakko ja vuoristo välissä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
muuten ihan hyvää argumentointia, paitsi että euroopan, suomen, sinun, minun, kansainvälisen yhteisön jne jne on täysin mahdotonta muuttaa libyan, eritrean, afganistanin ja /tai syyrian tilannetta sellaiseksi, että siellä olisi turvallista olla ka elää. ei onnistu vaikka suunnattaisiin kaikki maailman raha näihin kohteisiin. sieltä tulee ihmisiä jatkuvana virtana nyt ja tulevaisuudessa.
[/quote]
Meidän ei tarvitse muuttaa koko Libyaa, Eritreaa, Afganistania tai Syyria turvallisesti taataksemme pakolaisille turvallisen pakolaisleirin. Meidän tarvitsee ainoastaan muuttaa se pakolaisleiri turvalliseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onko se ihan mahdotonta että tämä pakolaiset itse käyttäytyisivät ihmisiksi siellä leirillä? Ihan itsehän he sinne luovat nämä kaaosmaiset olosuhteet esim. raiskaamalla naisia ja lapsia ja tappamalla toisiaan. Miksi nämä ihmiset ihan itse jatkavat sitä samaa minkä vuoksi ovat kodeistaan paenneet?
[/quote]
Niinpä. Miksi nämä ihmiset lopettaisivat tämän käytöksensä päästyään eurooppaan? Ei ihminen pääse itseään pakoon.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:10"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
Naiset ja lapset tänne, miehet jääköön sinne ja suojelevat maata
[/quote]
Miltä ne suojelevat maata? Oman hallituksen pommeilta, erilaisilta hihhuli- ja terroristijärjestöiltä? Entä jos ei halua sotia eikä ole enää mitään minkä puolesta sotia, kun kaikki sodan osapuolet ovat pahiksia, joiden tavoitteisiin ei voi eläytyä? Ase kädessä kotiovelle, kun armeija, isiksen hullut ja pari muuta sekoboltsiosastoa tunkee iholle? Voi sen itsemurhan miellyttävämminkin tehdä.
[/quote]
Niin, onhan se parempi että naiset ja lapset jää tuonne. Heidät isis ja muut hullut jättää rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?