Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista

Vierailija
29.08.2015 |

Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.

 

Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.

Kommentit (240)

Vierailija
221/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkästään hyvä asia että muslimit hukkuvat. Islam on maailman pahin syöpä.

Vierailija
222/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]

Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä.

[/quote]

Mikä estää? Rakentamaton aavikko on nimenomaan otollinen paikka koska siellä ei ole mitään tiellä.

[/quote]

Joo, ihan uskomattoman otollinen. Ei vettä ja mikään ei kasva. Toktok, ajattelu olis sullekin sallittua.

[/quote]

 

Alapeukuttajat eivät oivaltaneet, että jollain se miljoonien porukka olis juotettava ja syötettäväkin keskellä aavikkoa. Jos vaikka K-kaupasta hakevat?

[/quote]

Älä nyt viitsi olla noin mielikuvitukseton.

YK'pakolaisjärjestön kenian operaation budjetti on n. 250miljoonaa vuodessa eli suurinpiirtein neljännes Suomen kehitysavusta. Sillä pidetään jotenkuten hengissä n. 600 000 pakolaista ja pyöritetään myös niitä kouluja n. 50 000 lapselle. 

Kehitysapu nykymuodossaan on pitkälti epäonnistunut, länsimaiden harrastama ylijäämän dumppaaminen on lähinnä este koko Afrikan mantereen kehitykselle.

Entäs jos...

Kehitysapurahat käytettäisiinkin pakolaisten auttamiseen. Pelkästään EU-maista maksetaan vuosittain valtioiden toimesta lähemmäs 60mrd euroa kehitysapua ja monessa maassa yksityiset lahjoittajat maksavat jopa lähes saman verran kuin valtio. Sanotaan, että maailmanlaajuisesti saataisiin kehitysapurahoista kokoon esim 150mrd potti. Siinä alkaa olla sen verran rahaa, että taatusti saataisiin neuvoteltua sopivan maapläntin liisaus. 

Leirien rakentamisessa lähdettäisiin siitä, että niistä tulee pysyviä. Infraan satsattaisiin enemmän. Asukkaiden kouluttamiseen satsattaisiin enemmän, tavoite olisi, että pyörittäisivät leirejä pääosin itse. Alkuvaiheessa tukeuduttaisiin entiseen malliin länsimaiseen ylijäämään, mutta pyrittäisiin siihen suuntaan, että esim ruokapuoli hoituisi "lähiruokana" eli sapuskat hankittaisiin ensisijaisesti paikallisilta (väljästi tulkiten, lähimaat tai koko afrikka kelpaa), joten samalla toteutuisi myös se kehitysavun tavoite, afrikan taloudellinen kehitys.

Länsimaiden rooliksi jäisi lopulta koulutus ja rahan kaataminen systeemiin, mutta näkisin, että se tulisi kuitenkin halvemmaksi kuin miljoonien pakolaisten asuttaminen eurooppaan ja sillä olisi toivottavasti lopulta positiivisempi vaikutus sekä Afrikan talouteen että pakolaisongelmaan, kuin nykymallilla.

[/quote]

 

Haluaisitko itse asua pakolaisleirillä lopun elämääsi? Etenkin, jos olet hyvin koulutettu.

[/quote]

No jos olen riittävän hyvin koulutettu, niin en tarvitse turvapaikanhakuprosessia vaan voin muuttaa haluamaani maahan haluttuna työntekijänä. 

Kyse ei kuitenkaan ollut varsinaisesti siitä, vaan leirien olojen parantamisesta.

Tuo 150mrd vastaa kolmea Suomen valtion budjettia. Sillä saa jo paljon muutakin, kuin hädintuskin elinkelpoisen telttakylän.

Tai, pienemmässä mittakaavassa, kun kerran 15 000 turvapaikkahakemuksen käsittely Suomessa vuodessa maksaa yhtä paljon, kuin reilun 600 000 pakolaisen leirittämistä keniassa, niin mikä on lopulta inhmillisempää?

Jos otamme Dadaabista 15 000 pakolaista, niin leirille jää edelleen 600 000 muuta. Jos emme ota niitä 15 000 tänne, vaan sama raha lähetetään Dadaabiin, niin niiden reilun 600 000 ihmisen elinolojen järjestämiseen käytettävä budjetti tuplaantuisi. Ruotsi jättäisi ottamatta 150 000 pakolaista, niin leirin olojen järjestämiseen olisi jo 11-kertainen budjetti. 

Nämä luvut ovat vieläpä konservatiivisia, koska niissä ei oteta huomioon Suomeen saapuneen pakolaisen muita kuluja, kuin vastaanottopalveluiden hinta turvapaikkahakemuksen käsittelemisen ajalta. Todellisuudessa Suomella olisi varaa 15 000 vuotuisen pakolaisen ottamisen sijaan antaa joka vuosi 500 miljoonaa euroa (kahden Dadaabin leirin verran) leirien laajentamiseen ja/tai olojen parantamiseen ja jäisimme silti taloudellisesti reilusti voitolle, puhumattakaan siitä, minkälainen vaikutus tuolla olisi kertaluokkaa suuremman ihmisjoukon elinoloihin leireillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataan sen verra, että kun kirjoitin Dadaabista niin tarkoitin koko YK'n pakolaisjärjestön kenian operaatiota, jonka budetti siis 250milj ja pakolaisten määrä se reilu 600 000. Dadaabissa yksinään on vain 350 000 pakolaista, muilla leireillä loput.

Vierailija
224/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään ihmetellyt, koska välimeren tilanteeseen saadaan resursseja. Ranskakin jätti myymättä paatin venäjälle. Laivoja kyllä olisi tuhoamaan merirosvot ja salakuljettajat ja tarjoamaan nopeat hyvät yhteydet

Vierailija
225/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän alussa sanoin, että ihmisvirta loppuisi heti jos pari paattia ammuttaisiin rajalle. Kuulostaa julmalta, mutta jos niin olisi tehty, olisi jo kokonaisuutena enemmän ihmisiä pelastunut ja nuo vauvatkaan eivät olisi kuolleet!

Alan vahvasti epäillä, että tässä on takana tahallisuutta EU:n korkeimmissa päättävissä elimissä. Ei tätä muuten selitä millään, miksei mitään tehdä. Kuka hyötyy EU:ssa?

Vierailija
226/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 06:15"]

Kesän alussa sanoin, että ihmisvirta loppuisi heti jos pari paattia ammuttaisiin rajalle. Kuulostaa julmalta, mutta jos niin olisi tehty, olisi jo kokonaisuutena enemmän ihmisiä pelastunut ja nuo vauvatkaan eivät olisi kuolleet!

Alan vahvasti epäillä, että tässä on takana tahallisuutta EU:n korkeimmissa päättävissä elimissä. Ei tätä muuten selitä millään, miksei mitään tehdä. Kuka hyötyy EU:ssa?

[/quote] Julmuutta vastaan vielä suuremmalla julmuudella siis,vai ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
227/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 00:19"]

No voi kyynel... Mamma parka järkyttyi kun näki yhden kuvan. Mieti niitä ihmisiä, jotka elävät tuollaisten tapahtumien keskellä. Mutta poissa silmistä, poissa mielestä vai miten se olikaan?

[/quote]Mikä saa sinut kuvittelemaan ettemme miettisi? On niin helppo sarjapostata niitä kuvia kiillottaakseen omaa sädekehäänsä, muokkaakseen somekuvaansa. Hyppiä hautoja päällä ja huutaa: "katsokaa miten hyvä olen". Jotkut meistä tekee ihan konkreettisia tekoja maailmaa parantaakseen.

[/quote]

No mm. mutapohja vitsit. Ja ehkä kuvilla haetaan enemmän sitä reality checkkiä ihmisille, jotka omaavat kovinkin vankat mielipiteet asioista, joista eivät todellisuudessa tiedä mitään.

Sitten ovat tällaiset pumpuli-ihmiset erikseen. Pumpulissa on toki mukava elää, mutta en sääli sellaista, jonka täydellistä elämää järkyttää hetkellisesti kuva maailman todellisista tapahtumista.

[/quote]Aliarvioit muita ihmisiä todella rankasti. Etkä kunnioita kuolleita.

[/quote]

Eli kuolleiden kunnioitus on sitä ettei ota kuvaa heidän ruumistaan? Vaikka se voisi pelastaa muita lapsia/ihmisiä tulevaisuudessa, kun tämä kuva saavuttaa auttavat tahot. Jos esim. ihmisten julmuuksista ei otettaisi todistusaineistoa, ei kukaan niihin reagoisi niin nopeasti. "Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa".

Ja mitä tulee aliarvioimiseen, niin ei vaan jaksaisi kuunnella itkemistä siitä kuinka joku aikuinen ei olisi halunnut nähdä liian poppaa kuvaa, vaikka jotkut elävät sitä todellisuutta juuri sillä hetkellä.. 
[/quote]
Sepä siinä onkin kun itse en usko että noiden ruumiskuvien hierominen ihmisten naamaan pelastaa yhtään ketään.

Ap

Vierailija
228/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 04:07"]

Se on pelkästään hyvä asia että muslimit hukkuvat. Islam on maailman pahin syöpä.

[/quote]

 

Kommenttisi on lähtökohtaisesti luokattoman hirveä. Iloitset lasten kuolemasta, koska oletat heidän olleen sinun kannaltasi vääräuskoisia. Toisekseen Lähi-Idässä asuu kyllä kristittyjäkin. Esimerkiksi palestiinalaisissa on noin 500 000 ns. alkukristittyjä, joihin mm. Umayya Abu-Hannan perhe lukeutuu. Ja Syyriassakin on jo 100 000 samanlaista alkukristittyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
229/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:22"]

Yleensä samat ihmiset vastustavat sekä pakolaisten vastaanottamista että humanitaarista apua kriisipesäkkeisiin. Ensin kyllä sanotaan, että pitäisi auttaa kohdemaissa, mutta kummasti sitten ilmeisesti jonkun muun pitäisi auttaa, koska meidäm rahoja ei saa sinne laittaa.

[/quote]

Tai sitten tämä on perusteeton mielikuva johon haluat uskoa koska se tekee persuista ja muista nuivakkeista helpompia inhota.

Jos se ei ole sinulla on varmaankin lähde, gallup tms todistamaan väitös.

[/quote]

 

Ai niin kun persuillakin on aina validi lähde väitteilleen.

Vierailija
230/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?

[/quote]

Vuosikymmenet tuonne Afrikkaan on tungettu kehitysapua ja ainut mikä siellä on enimmäkseen kehittynyt on väestömäärä. Miten olis jos annettas niiden kehittyä ihan omaan tahtiinsa ottamatta tänne sieltä porukkaa ja lähettämättä täältä sinne rahaa. Joko ne oppii pistämään yhteiskuntansa kuntoon tai sit ne tappaa toisiaan niin pitkään kunnes jäljellä on se porukka kuka saa toimivan yhteiskunnan aikaan. Molempi parempi sivistyneelle maailmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
231/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 01:22"]

Yleensä samat ihmiset vastustavat sekä pakolaisten vastaanottamista että humanitaarista apua kriisipesäkkeisiin. Ensin kyllä sanotaan, että pitäisi auttaa kohdemaissa, mutta kummasti sitten ilmeisesti jonkun muun pitäisi auttaa, koska meidäm rahoja ei saa sinne laittaa.

[/quote]

Tai sitten tämä on perusteeton mielikuva johon haluat uskoa koska se tekee persuista ja muista nuivakkeista helpompia inhota.

Jos se ei ole sinulla on varmaankin lähde, gallup tms todistamaan väitös.

[/quote]

Ai niin kun persuillakin on aina validi lähde väitteilleen.

[/quote]

Onko tuo mielestäsi "validi lähde" edellä esitetylle mielikuvalle? Vai mikä merkitys lauseella oli?

 

Vierailija
232/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?

[/quote]

Vuosikymmenet tuonne Afrikkaan on tungettu kehitysapua ja ainut mikä siellä on enimmäkseen kehittynyt on väestömäärä. Miten olis jos annettas niiden kehittyä ihan omaan tahtiinsa ottamatta tänne sieltä porukkaa ja lähettämättä täältä sinne rahaa. Joko ne oppii pistämään yhteiskuntansa kuntoon tai sit ne tappaa toisiaan niin pitkään kunnes jäljellä on se porukka kuka saa toimivan yhteiskunnan aikaan. Molempi parempi sivistyneelle maailmalle.

[/quote]

Nykyinen kehitysapumalli pikemminkin estää kehitystä kuin edistää sitä, joten jotain tarttis tehrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
233/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote]Ai vähentämällä kehitysapua?

[/quote]

Vuosikymmenet tuonne Afrikkaan on tungettu kehitysapua ja ainut mikä siellä on enimmäkseen kehittynyt on väestömäärä. Miten olis jos annettas niiden kehittyä ihan omaan tahtiinsa ottamatta tänne sieltä porukkaa ja lähettämättä täältä sinne rahaa. Joko ne oppii pistämään yhteiskuntansa kuntoon tai sit ne tappaa toisiaan niin pitkään kunnes jäljellä on se porukka kuka saa toimivan yhteiskunnan aikaan. Molempi parempi sivistyneelle maailmalle.

[/quote]

Nykyinen kehitysapumalli pikemminkin estää kehitystä kuin edistää sitä, joten jotain tarttis tehrä.
[/quote]Ihmisethän tekee jo. Ne pakenee.

Vierailija
234/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:50"]

Mun mielestä ruumiskuvat ei kuulu someen. Se on epäkunnioittavaa sekä uhreja kohtaan, että muita käyttäjiä. 

Joku linkitti joskus tännekin kuvia Ukrainan lentoturman alueelta, ja voin edelleen pahoin kun ajattelen niitä.

[/quote]

Tätä itsekkin mietin, että miten se voi olla uhreja kunnioittavaa, että heidän ruumiiden kuvistaan tehdään sosiaalipornoa, joka aika monelle sairaalle ihmiselle on pelkästään viihdettä, ei mitään informaatiota. Jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää, että siellä kuolee lapsia, näiden kuvien tarkoituksena on vain järkyttää. Jotenkin tekopyhää yrittää kiillottaa omaa sädekehää sillä että jakaa noita kuvia. Ei kukaan jakaisi omasta läheisestään tuollaisia kuvia.

 

Ap

[/quote]

Näin, minkä lisäksi myös noiden kuolleiden omat läheiset saattavat törmätä netissä noihin kuviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
235/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissalakuljettajat ja heidän verkostonsa ja toimintansa ovat ongelman ytimessä, heistä puhutaan ihan liian vähän. Tekevät bisnestä ihmisten hädällä, perheet myyvät kaiken omaisuutensa maksaakseen näille kuljettajille. Eurooppaa markkinoidaan ihmemaana, jossa kaikille on töitä, turvaa, hyvä elintaso, loputtomasti mahdollisuuksia. Välimeren ylitystä markkinoidaan turvallisena, useimmille todellisuus selviää vasta kun on liian myöhäistä, kun pieneen paattiin lastataankin moninkertaisesti sallittu määrä ihmisiä, tai kun luukut lukitaan tai joku uhkaa aseella.

 

236/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat ehdottaneet että vain perheellisiä otetaan. Kannattaa muistaa että tällöin muodostuisi kannustin tehdä lapsia jotta parantaa mahdollisuuksiaan päästä Eurooppaan.

Vierailija
237/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 02:39"]Sivuhuomautuksena että ISIS on uhka naisille ja lapsille, heitä pidetään seksiorjina järjestön sisällä. Joku kun sanoi ketjussa että tuo järjestö olisi vain miehille vaaraksi.
[/quote]
Juuri tuon takia on aiheellista kysyä miksi miehet lähtevät ja jättävät naiset seksiorjiksi. Ja myös omat lapsensa.

Vierailija
238/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="30.08.2015 klo 14:11"]

Monet ovat ehdottaneet että vain perheellisiä otetaan. Kannattaa muistaa että tällöin muodostuisi kannustin tehdä lapsia jotta parantaa mahdollisuuksiaan päästä Eurooppaan.

[/quote]

Epärelevanttia. He tekevät lapsia jokatapauksessa.

Vierailija
239/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua niitä suomeen

Vierailija
240/240 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Anonyymi nihilisti" time="30.08.2015 klo 14:11"]Monet ovat ehdottaneet että vain perheellisiä otetaan. Kannattaa muistaa että tällöin muodostuisi kannustin tehdä lapsia jotta parantaa mahdollisuuksiaan päästä Eurooppaan.
[/quote]
Mitä sä luulet että nyt tehdään oleskeluluvan toivossa? Jos joku joka ei luultavasti saa turvapaikkaa, tulee maahan ja menee naimisiin suomalaisen kanssa. Tekee lapsenkin ja sen jälkeen ei saada maasta pois vaikka olisi tappanut jonkun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän