Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi. Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen. Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut. [/quote] Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne! Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000. Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli. Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa. Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia. Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä? Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)? Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana? Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)? Mikä olisi paras ratkaisu? [/quote] Älä sössötä mistään Syyriasta kun ainoastaan 3% turvapaikahakijoista on syyrialaisia.
[/quote]
Älä itse sössötä vaan katso tilastoja ja huomaa, että syyrialaiset ovat ylivoimaisesti keskeisin Eurooppaan tulleiden turvapaikanhakijoiden lähtömaa. http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Countries_of_origin_of_%28non-EU%29_asylum_seekers_in_the_EU-28_Member_States,_2013_and_2014_YB15_III.png
[/quote]
Ei ole ainakaa Suomeen.
http://www.migri.fi/download/58353_Turvapaikanhakijat_2015.pdf?41bba3376fa8d288
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onko se ihan mahdotonta että tämä pakolaiset itse käyttäytyisivät ihmisiksi siellä leirillä? Ihan itsehän he sinne luovat nämä kaaosmaiset olosuhteet esim. raiskaamalla naisia ja lapsia ja tappamalla toisiaan. Miksi nämä ihmiset ihan itse jatkavat sitä samaa minkä vuoksi ovat kodeistaan paenneet?
[/quote]
Ilmeisesti sen estäminen ainakin tarvitsisi tulevaisuudessa pakolaisleirien turvallisuuden takaamiseksi jotain kunnollisia resursseja, kun alalla työskennelleet pitävät sitä niin suurena ongelmana.
Ikävämpi kysymys on että jos he toimivat näin jo pakolaisleireillä niin mikä takaa että se käyttäytyminen jää esimerkiksi Libyan rannikolle eikä tule ihmissalakuljettajan purtilon mukana Eurooppaan?
Ikävien tilastojen perusteella ei mikään.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onko se ihan mahdotonta että tämä pakolaiset itse käyttäytyisivät ihmisiksi siellä leirillä? Ihan itsehän he sinne luovat nämä kaaosmaiset olosuhteet esim. raiskaamalla naisia ja lapsia ja tappamalla toisiaan. Miksi nämä ihmiset ihan itse jatkavat sitä samaa minkä vuoksi ovat kodeistaan paenneet?
[/quote]Kikkelis kokkelis, itse läksivät vai?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi. Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen. Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut. [/quote] Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne! Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000. Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli. Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa. Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia. Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä? Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)? Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana? Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)? Mikä olisi paras ratkaisu? [/quote] Älä sössötä mistään Syyriasta kun ainoastaan 3% turvapaikahakijoista on syyrialaisia.
[/quote]
Älä itse sössötä vaan katso tilastoja ja huomaa, että syyrialaiset ovat ylivoimaisesti keskeisin Eurooppaan tulleiden turvapaikanhakijoiden lähtömaa. http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Countries_of_origin_of_%28non-EU%29_asylum_seekers_in_the_EU-28_Member_States,_2013_and_2014_YB15_III.png
[/quote]
Suomeen tulijoista alle 3 %:a on syyrialaisia migrin tilastojen mukaan.
[/quote]
Aijaa. No Suomeenko nämä Välimereen hukkuneet olivatkin laivallansa tulossa vai vaihdoitko aihetta?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onhan siellä jo nyt sotilaat, poliisit ja vaikka mitä turvajoukkoja. Ei siellä silti voi iltaisin olla ulkona, muuten kuolee.
Leirien työntekijöillä on oma, sotilaiden turvaama alue, joka on ympäröity piikkilanka-aidoin yms. He eivät voi kulkea yksin.
Leireillä jokainen vastaa itsestään, edes kavereihin ei voi luottaa, jotka ovat samasta kotikylästä. Ei voi luottaa edes omiin sukulaisiin. Ihmiset yrittävät pysyä hengissä ja myyvät vaikka sitten sen kaverin lapsen morsiameksi, prostituutioon tms. Ihmiset tappavat toisiaan saadakseen ruokaa. Vessoja ei ole.
Jos omistat jotain muuta, kun vaatteet ylläsi, se kannattaa piilottaa hyvin, koska muuten olet ensimmäisenä kuolemassa.
Teltat, joissa ihmiset asuvat, eivät ole turvallisia, koska kuka tahansa voi veitsen kanssa tulla sisään raiskaamaan.
Silloin kun Suomessakin oli nälänhätä, ihmiset söivät omia lapsiaan. Sitä yrittää pysyä hengissä keinolla millä hyvänsä. Meidän on vaikea sitä ymmärtää, kun istutaan lämpimässä omien näyttöjen edessä eikä henki ole uhattuna jokaisen päivän jokaisena hetkenä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä.
[/quote]
Mikä estää? Rakentamaton aavikko on nimenomaan otollinen paikka koska siellä ei ole mitään tiellä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Silloinhan resurssit pitää juuri käyttää leirien olojen parantamiseen, eikä muutaman onnekkaan ylöspitoon täällä.
[/quote]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä. Lisäksi jos leirit ovat kaupunkialueella, siellä on jo ennestään valtavasti ihmisiä, jotka asuvat köyhissä oloissa. Ei riitä kaupungin asukkaillekaan vesi, liikennepalvelut, terveyspalvelut ynnä muut.
YK:n pakolaisjärjestö pyörittää leirejä, mutta leirit on tarkoitetti vain väliaikaisiksi eli ei sinne ole mahdollista kouluja perustaa lapsille ja mistä aikuiset saisivat töitä? Lisäksi aluehan kuuluu jollekin valtiolle, jonne pakolaisilla ei ole virallista oleskelulupaa, eikä YK:llä ole oikeutta ruveta rakentelemaan omin päin jotain uusia asuinalueita vaikka heille lähetettäisiin Euro-Jackpotin päävoitto.
[/quote]
Sulle ei mene kaaliin, että YK voi tehdä asiasta sopimuksen valtion kanssa, rakentaa sinne kouluja, sairaaloita ja muuta tarpeellista infraa. Silloin rahalla saadaan autettua suurinta määrää ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]
1. Onhan siellä jo nyt sotilaat, poliisit ja vaikka mitä turvajoukkoja. Ei siellä silti voi iltaisin olla ulkona, muuten kuolee.
2. Silloin kun Suomessakin oli nälänhätä, ihmiset söivät omia lapsiaan.
[/quote]
1. Paljonko määrällisesti suhteessa pakolaisiin. Jos meno on tästä huolimatta levotonota on määrä liian pieni.
2. LÄHDE?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
Naiset ja lapset tänne, miehet jääköön sinne ja suojelevat maata
[/quote]
Moni ihmettelee, että miksi tänne saapuu niitä nuoria miehiä.
No ainakin kuvasta voisi päätellä, että naiset ja lapset ovat kuolleet matkalla.
Eikä suomalaisetkaan sen parempia ole. Jos meillä olisi hätä ja jouduttaisiin pelastautumaan salakuljettajien avulla, hommalaiset natsit olisivat ensimmäisenä heittämässä "vääränlaisia" ihmisiä suoraan kuolemaan.
Ristiriitaista, mutta kun joku on pelastanut juutalaisia keskitysleiriltä, niin sitä pidetään nykyään urotekona. Miksi, jos kerran kyseinen ihminen ei voinut kaikkia juutalaisia pelastaa ja lopettaa kaikkia keskitysleirejä? Samalla logiikalla pelastamme niitä muutamia ihmisiä, se auttaa sitä kyseistä ihmistä.
Sen vuoksi teemme ympäristön eteen minkä voimme, vaikka emme kaikkea sademetsää kykenisi pelastamaan.
Minä autan vapaaehtoistyönä kodittomia eläimiä enkä todellakaan jätä sitä tekemättä sen vuoksi, ettei resurssit riitä koko maailman eläinten pelastamiseen.
[/quote]
Kuten sanottua, välimerellä hukkuneista on 80-90% miehiä.
Mitenkäs olisi sen vapaaehtoisen kodittomien eläinten auttamisen kanssa, jos tietäisit että auttamalla sitä pientä osaa, huonontaisit niiden loppujen eläinten asemaa?
Jos pakolaiset ovat tällaista eläimellista sakkia pakolaisleireillä niin mikä mystinen voima muuttaa heidät rikkaudeksi ja voimavaraksi matkalla Välimeren yli?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onhan siellä jo nyt sotilaat, poliisit ja vaikka mitä turvajoukkoja. Ei siellä silti voi iltaisin olla ulkona, muuten kuolee.
Leirien työntekijöillä on oma, sotilaiden turvaama alue, joka on ympäröity piikkilanka-aidoin yms. He eivät voi kulkea yksin.
Leireillä jokainen vastaa itsestään, edes kavereihin ei voi luottaa, jotka ovat samasta kotikylästä. Ei voi luottaa edes omiin sukulaisiin. Ihmiset yrittävät pysyä hengissä ja myyvät vaikka sitten sen kaverin lapsen morsiameksi, prostituutioon tms. Ihmiset tappavat toisiaan saadakseen ruokaa. Vessoja ei ole.
Jos omistat jotain muuta, kun vaatteet ylläsi, se kannattaa piilottaa hyvin, koska muuten olet ensimmäisenä kuolemassa.
Teltat, joissa ihmiset asuvat, eivät ole turvallisia, koska kuka tahansa voi veitsen kanssa tulla sisään raiskaamaan.
Silloin kun Suomessakin oli nälänhätä, ihmiset söivät omia lapsiaan. Sitä yrittää pysyä hengissä keinolla millä hyvänsä. Meidän on vaikea sitä ymmärtää, kun istutaan lämpimässä omien näyttöjen edessä eikä henki ole uhattuna jokaisen päivän jokaisena hetkenä.
[/quote]
Niin ja tällaista porukkaa sinä haluat kuskata Eurooppaan? Haluatko että Suomessa ei voi kulkea illalla ulkona ja kantaväestön on asuttava aidatuilla asuinalueilla?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
Minä autan vapaaehtoistyönä kodittomia eläimiä enkä todellakaan jätä sitä tekemättä sen vuoksi, ettei resurssit riitä koko maailman eläinten pelastamiseen.
[/quote]
Auttaisitko eläimiä velkarahalla? Kuinka pitkään luulisit kykeneväsi auttamaan, jos joutuisit ottamaan pikavippejä auttaaksesi?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"] Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella? [/quote] Koska niillä on hätä. Ääliö.
[/quote]
Miksi ihminen jolla on hätä menee sellaiseen maahan jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen jolla on hätä ei voi mennä sellaiseen naapurimaahan jossa saa oleskella? Miten sen ihmisen hätä vähenee/paranee maassa jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen haluaa pysyä hädänalaisena niin kauan että pääsee pois afrikan mantereelta? Miksi esim. Etelä-Afrikka ei kelpaa hädänalaiselle?
[/quote]
Ei sitten mieleesi juolahtanut, että Etelä-Afrikkaan on aika pitkä matka ja jokunen autiomaa, viidakko ja vuoristo välissä.
[/quote]
Ja nämä ovat täysin ylitsepääsemättömiä jotta ihminen pääsee turvaan? Lisäksi Etelä-Afrikka oli esimerkki, onhan siinä matkalla maita johon jäädä turvaan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]Muistatteko vanhemmat av-mammat kun aikoinaan telkussa näytettiin uutisissa nikolai cauceskun (en osaa kirjoitta) ja vaimonsa teloitus?
[/quote]
Eikö se ollut vielä Joulu? Aika pieni olin ja aikuiset olivat järkyttyneitä siitä että sellaista näytettiin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]
1. Onhan siellä jo nyt sotilaat, poliisit ja vaikka mitä turvajoukkoja. Ei siellä silti voi iltaisin olla ulkona, muuten kuolee.
2. Silloin kun Suomessakin oli nälänhätä, ihmiset söivät omia lapsiaan.
[/quote]
1. Paljonko määrällisesti suhteessa pakolaisiin. Jos meno on tästä huolimatta levotonota on määrä liian pieni.
2. LÄHDE?
[/quote]
Toiseen kohtaan haluaisin myös lähteen. Tietääkseni uskomuksia ja huhuja on paljon tästä asiasta mutta todisteita ei. Eli lähde!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Se varmaankin on tällainen jos kukaan ei siellä pakolaisleirillä tee mitään yleisen turvallisuuden eteen.
Onko pakolaisleirin pakko olla tällainen? Onko mahdotonta ettei pakolaisleirillä olisi vartijoita ja poliisin tapaista toimintayksikköä, varsinkin jos se on iso?
[/quote]
Onhan siellä jo nyt sotilaat, poliisit ja vaikka mitä turvajoukkoja. Ei siellä silti voi iltaisin olla ulkona, muuten kuolee.
Leirien työntekijöillä on oma, sotilaiden turvaama alue, joka on ympäröity piikkilanka-aidoin yms. He eivät voi kulkea yksin.
Leireillä jokainen vastaa itsestään, edes kavereihin ei voi luottaa, jotka ovat samasta kotikylästä. Ei voi luottaa edes omiin sukulaisiin. Ihmiset yrittävät pysyä hengissä ja myyvät vaikka sitten sen kaverin lapsen morsiameksi, prostituutioon tms. Ihmiset tappavat toisiaan saadakseen ruokaa. Vessoja ei ole.
Jos omistat jotain muuta, kun vaatteet ylläsi, se kannattaa piilottaa hyvin, koska muuten olet ensimmäisenä kuolemassa.
Teltat, joissa ihmiset asuvat, eivät ole turvallisia, koska kuka tahansa voi veitsen kanssa tulla sisään raiskaamaan.
Silloin kun Suomessakin oli nälänhätä, ihmiset söivät omia lapsiaan. Sitä yrittää pysyä hengissä keinolla millä hyvänsä. Meidän on vaikea sitä ymmärtää, kun istutaan lämpimässä omien näyttöjen edessä eikä henki ole uhattuna jokaisen päivän jokaisena hetkenä.
[/quote]
Oletko asunut leirillä?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä.
[/quote]
Mikä estää? Rakentamaton aavikko on nimenomaan otollinen paikka koska siellä ei ole mitään tiellä.
[/quote]
Joo, ihan uskomattoman otollinen. Ei vettä ja mikään ei kasva. Toktok, ajattelu olis sullekin sallittua.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"] Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella? [/quote] Koska niillä on hätä. Ääliö.
[/quote]
Miksi ihminen jolla on hätä menee sellaiseen maahan jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen jolla on hätä ei voi mennä sellaiseen naapurimaahan jossa saa oleskella? Miten sen ihmisen hätä vähenee/paranee maassa jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen haluaa pysyä hädänalaisena niin kauan että pääsee pois afrikan mantereelta? Miksi esim. Etelä-Afrikka ei kelpaa hädänalaiselle?
[/quote]
Ei sitten mieleesi juolahtanut, että Etelä-Afrikkaan on aika pitkä matka ja jokunen autiomaa, viidakko ja vuoristo välissä.
[/quote]
Eurooppaanko sitten johtaa asfaltoitu moottoritie?
Aina kun luulee hullunkurisimman maahanmuuttoargumentin olleen jo nähty niin uusi yllättää.
Humanitaarista maahanmuuttoa on harjoitettava koska suomalaiset söivät lapsiaan.
En tiedä mitä tähän voisi sanoa vastaan. Ilmeisesti vastapuoli voitti. Pää ainakin tuntuu ihan tyhjältä.
Taidan lämmittää saunan.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi. Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen. Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut. [/quote] Sulta on nyt mennyt jotenkin ohi koko Lähi-idän tilanne! Nämä ihmiset pakenevat Syyriasta, ja Libyassa on vain vähän virallisia Syyrian pakolaisia, koska leirejä ei hirveästi ole ja maassa on omiakin sisäisiä pakolaisia lähes 400 000. Syyrialaiset ovat paenneet omasta maastaan, koska a) oma hallitus pommitti heitä ja/tai b) Isis hyökkäsi kimppuun. Kun sulla ei ole enää kotitaloa ja pommit sataa lasten niskaan niin eiköhän jokainen normaali lähde rajan yli. Ovat sitten yrittäneet päästä minne vaan turvaan pääsevät. Monet Egyptiin päätyneet yrittävät Välimeren yli Libyan kautta. Egyptiin on vaikea jäädä kun siellä on n. 80 miljoona ihmisitä ennestään ja neljännesmiljoona pakolaisiakin. Tuntien maan byrokratian miten kauan uskot että sun tp-hakemus käsitellään kun jonossa on 25 000 ennen sua? Ja näkee ettei pakolaisilla tule olemaan maassa paikkaa. Epätoivo ajaa Välimeren yli, monilla syyrialaisilla on jo ennestään EU:n alueella asuvia sukulaisia. Eli mitä tekisit itse, jos kotiin ei ole palaamista, maa, jossa olet ei tarjoa turvaa, ja EU:n alueelle on ainoastaan yksi reitti turvaan ja se on Välimeren yli salakuljettajan kyydissä? Jos olisit nuori isä, jättäisitkö vaimosi ja lapsesi Pohjois-Afrikkaan (lkenties ilman rahaa?) ja luottaisit että selviät hengissä matkasta ja saat sitten ehkä turvapaikan EU:sta ja vuoden kuluttua voit hakea vaimon ja vauvan (joka ei enää tunne iskää)? Vai ottaisitko vaimon ja lapsen mukaan, ettei mitään pahaa tapahdu heille Afrikassa ja uskoisit että voit itse suojella heitä matkan aikana? Vai tajuaisitko vihdoin viimeiset rahasi salakujettajille maksaneena, että he ovat roistoja ja että olette todella vaarassa ja jäisit paperittomaksi vailla rahaa Libyaan (jossa on levotonta)? Mikä olisi paras ratkaisu? [/quote] Älä sössötä mistään Syyriasta kun ainoastaan 3% turvapaikahakijoista on syyrialaisia.
[/quote]
Älä itse sössötä vaan katso tilastoja ja huomaa, että syyrialaiset ovat ylivoimaisesti keskeisin Eurooppaan tulleiden turvapaikanhakijoiden lähtömaa. http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Countries_of_origin_of_%28non-EU%29_asylum_seekers_in_the_EU-28_Member_States,_2013_and_2014_YB15_III.png
[/quote]
Suomeen tulijoista alle 3 %:a on syyrialaisia migrin tilastojen mukaan.