Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista

Vierailija
29.08.2015 |

Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.

 

Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.

Kommentit (240)

Vierailija
61/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]

Muistatteko vanhemmat av-mammat kun aikoinaan telkussa näytettiin uutisissa nikolai cauceskun (en osaa kirjoitta) ja vaimonsa teloitus?

[/quote]

 

Muistan kyllä. On jäänyt mieleen, olin ala-asteella. Muistan kuinka Ceaucescun ruumis oli teloituksen jälkeen oudossa ja luonnottomassa asennossa.

Vierailija
62/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiton ihmiskauppa ja salakuljetus on saatava kuriin. Nyt eniten kärsivät jäävät lähtömaahan ja vain rikkaimmat, röyhkeimmät ja rikolliset pääsevät Eurooppaan. Lisäksi joka päivä kuolee ihmisiä! Äkkiä jotain järkeä tähän hommaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

[/quote]

Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi.

Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen.

Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut.

Vierailija
64/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.

Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.

Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.

[/quote]

 

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

 

[/quote]

Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella?

Vierailija
65/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:13"]Muistatteko vanhemmat av-mammat kun aikoinaan telkussa näytettiin uutisissa nikolai cauceskun (en osaa kirjoitta) ja vaimonsa teloitus? [/quote] Jep. Olin silloin lapsi ja äiti ei heti tajunnut laittaa telkkaria kiinni. Jäi vuosiksi takaraivoon vaikka en mitään traumoja saanutkaan. Tästä asiasta, onko kukaan nähnyt ihan livekuvaa Välimeren kelluvista vauvoista? Valokuvia on helppo väärentää. Propagandaa nääs. Ja miksi juuri se vene jossa on naisia ja lapsia kaatuu ja se vene missä nuoret miehet tulee, pääsee aina ehjänä satamaan? Voi tietenkin olla että kuvat ovat aitoja mutta epäilevä kannattaa olla, varsinkin nyt kun yhä useampi taho kyselee miksi vain miehiä, ja miettiä miksi juuri nyt alkaa tulla kuvia hukkuneista vauvoista kun Välimeren yli on tultu vuosia. Propagandaa.

[/quote]

No onhan siellä aikuisiakin ruumiita. Eivät ne aina pääse perille. Tuossa albumissa on ymmärtääkseni lasten kuvia, en klikannut sitä auki, mutta ne näkyvissä olevat kuvat oli lapsista.

Ap

Vierailija
66/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

Minä teen työtä humanitaarisen avun parissa ja pidän "turvallisia leirejä Libyassa" täysin utopistisena vaihtoehtona ihan faktapohjalta.

[/quote]

a) Minkälaisissa tehtävissä toimit jos saa kysyä?

b) Perustele miksi turvalliset leirit Libyassa olisivat täysin utopistinen vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mikä on se rilanne, jossa laittaisit onan lapsesi kellumaan kohti Ruotsia... Mut ei niillä hätä ole, kunhan nauttivat lastensa tappamisesta epätoivoissaan. Tacallaan alkaa toivoa tännekin jotain pikkukatastrofia, et muistus mieleen pikku juttu... Eli kohtele muita niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan ja se kohtelu ei tosiaan ole hääviä. Minä, minä, minä....

Vierailija
68/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

[/quote]

Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi.

Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen.

Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut.
[/quote]

Milloin se ratkeaa? 20 vuoden päästä? Vai kestääkö yhtä kauan kuin Palestiinalaisten kriisi joka ei vieläkään ole ratkennut? Pidetäänkö ihmiset leireillä siihen asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:38"]

Mieti mikä on se rilanne, jossa laittaisit onan lapsesi kellumaan kohti Ruotsia... Mut ei niillä hätä ole, kunhan nauttivat lastensa tappamisesta epätoivoissaan. Tacallaan alkaa toivoa tännekin jotain pikkukatastrofia, et muistus mieleen pikku juttu... Eli kohtele muita niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan ja se kohtelu ei tosiaan ole hääviä. Minä, minä, minä....

[/quote]

Varmasti on hätä, mutta silti tuo ei ole mielestäni ratkaisu että lähdetään kumiveneellä merelle. Enkä edes usko että nuo lähtijät ymmärtävät minkä riskin ottavat. Ne salakuljettajat varmasti lupaavat, että perille pääsee, ei kai kukaan muuten lähtisi lapsen kanssa yrittämään.

Ap

Vierailija
70/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:38"]

Mieti mikä on se rilanne, jossa laittaisit onan lapsesi kellumaan kohti Ruotsia... Mut ei niillä hätä ole, kunhan nauttivat lastensa tappamisesta epätoivoissaan. Tacallaan alkaa toivoa tännekin jotain pikkukatastrofia, et muistus mieleen pikku juttu... Eli kohtele muita niin kuin toivot itseäsi kohdeltavan ja se kohtelu ei tosiaan ole hääviä. Minä, minä, minä....

[/quote]

Sellaista tilannetta ei ole. Suomalaiseen kulttuuriin ei ole että sotilaallisen kriisin sattuessa etupäässä taistelukykyiset nuoret miehet lähtevät maastaan karkuun seassa muutama nainen ja lapsi. Tällainen toiminta tulkittaisiin rintamakarkuruudeksi ja johtaisi sotaoikeuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

67, laita tänne tilinroai jos on pokkaa, tarjoan sulle heti lennon niin voit käydä paikanpäällä katsomassa ja kertoa sit. Paluuta en osta, niin saat tutustua vaik salakuljetukseen;)

Vierailija
72/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Tietenkin ne kuvat järkyttää. Mäkin sain ne uutisvirtaani molelta taholta, mutta silti heidän kuolemansa ei ole syy sallia mielivaltaista maahanmuuttoa. Surullista on se, että muutaman lapsen tragediaa käyttää hyväkseen sadat tuhannet miehet jotka eivät ole aidosti turvapaikan tarpeessa. Ei voi myöskään tietää varmuudella missä olosuhteissa lapset kuoli. Olen lukenut myös juttuja joiden mukaan muslimit heittivät kristityt lapset laivasta saadakseen itselleen ja muslimikavereilleen paikkoja. [/quote] Sitä luetaan MV-lehteä ja Hommafoorumia ja muita puolueettomia julkaisuja?

[/quote]Mitä se auttaa lukea siivottuja verisoita missä ei näytetä isoa kuvaa tilanteesta. Kaikki ongelmat vaan sivutetaan ja käsketään maksaa, ottaa naaputriksi, hyväksyä rikollinen toiminta..

Parempi se on tuntea kokonaiskuva eikä leikkiä tyhmää joka ei tajua oikeita ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]

Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle.

Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan.

Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan.

[/quote]

 

Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa.

 

[/quote]

Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella?
[/quote]

Koska niillä on hätä. Ääliö.

Vierailija
74/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää joistain kauheuksista lukeminen, tämä kuuluu siihen joukkoon. En halua nähdä kuvia ja toisaalta se ei ole kunnioittavaa kuolleitakaan kohtaan, että heidän ruumiidensa kuvia kulutetaan ja käytetään "sosiaalipornona" ja kauhistelun kohteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]

 Milloin se ratkeaa? 20 vuoden päästä? Vai kestääkö yhtä kauan kuin Palestiinalaisten kriisi joka ei vieläkään ole ratkennut? Pidetäänkö ihmiset leireillä siihen asti?

[/quote]

Tarvittaessa. Palestiinan "pakolaisetkin" asuvat nykyään kaupungeissa.

Vierailija
76/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:18"]Tietenkin ne kuvat järkyttää. Mäkin sain ne uutisvirtaani molelta taholta, mutta silti heidän kuolemansa ei ole syy sallia mielivaltaista maahanmuuttoa. Surullista on se, että muutaman lapsen tragediaa käyttää hyväkseen sadat tuhannet miehet jotka eivät ole aidosti turvapaikan tarpeessa. Ei voi myöskään tietää varmuudella missä olosuhteissa lapset kuoli. Olen lukenut myös juttuja joiden mukaan muslimit heittivät kristityt lapset laivasta saadakseen itselleen ja muslimikavereilleen paikkoja. [/quote] Sitä luetaan MV-lehteä ja Hommafoorumia ja muita puolueettomia julkaisuja?

[/quote]

Niin, kai mun pitää sit jatkossa tyytyä vain YLEn ja Sanoma oy;n tiedonantoihin saadakseni monipuolista ja puolueetonta tietoa. ;)

Vierailija
77/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan meille pukkaa tuutin täydeltä 30-40v. miehiä 

Vierailija
78/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

73. Avaa historian kirjasi sisällissodankohdalta sieltä vuoden -18 kieppeiltä. Saman kylän miehet tappo toisiaan, piiloutuivat, pakenivat, satoja teurastettiin ilman logiikkaa. Sille tämä meidän valtio rakentuu:)

Vierailija
79/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Vauva tuskin löytää tiensä Libyan rannikolle ilman vanhempiaan. Jokin aikuinen joka on huolehtinut vauvasta hänet sinne toi. Sillä ei ole tällä hetkellä juurikaan merkitystä onko kellään oikeutta olla Libyassa tai ei koska ei siellä ole kunnolla toimivaa yhteiskuntajärjestelmää joka asiaa edes valvoisi. Koska Libyan rannikolle pakkautuu Eurooppaan salakuljetusta havittelevia ihmisiä muodostaa tämä yhdessä edellisen kanssa force majeuren että Eurooppalaisilla tulee olla oikeus edes auttaa ihmisiä siellä Libyan rannalla. Koska pakolaisleirin rahoitus tulisi Euroopasta osa siitä rahasta menisi libyalaisille paikallisen työvoiman ja resurssien käytön kautta. Tästä olisi hyötyä libyalaisillekin ja heidän taloudelleen. Vauvan perustarpeista pidettäisiin huolta. Tarkoitus on että vauva vanhempineen palaa sinne mistä lähtikin jahka kriisi lähtöalueella on ratkennut. [/quote] Milloin se ratkeaa? 20 vuoden päästä? Vai kestääkö yhtä kauan kuin Palestiinalaisten kriisi joka ei vieläkään ole ratkennut? Pidetäänkö ihmiset leireillä siihen asti?

[/quote]

Vaikka sitten ylläpidetään pakolaisleirejä 20 vuotta, mutta ei mikään kriisi loputtomiin kestä. Se on yksinkertaisesti täysin kestämätöntä kuljettaa miljoonia tai kymmeniä miljoonia ihmisiä Eurooppaan. Mitkään resurssit eivät riitä sellaiseen

Vierailija
80/240 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

79, kyllä homma on varmasti enemmän tasoasi. Foliohattu päähän yöksi;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi