Kuvat Välimereen hukkuneista lapsista
Kaveri jakoi facebookissa tuollaisen jonkun tekemän albumin hukkuneiden lasten kuvista. Vauvoja kellumassa vedessä vaipoissaan. Saman ikäisiä lapsia kuin itsellänikin on ja tottakai järkyttää. Silti myös ärsyttää että en saa itse valita tuleeko silmilleni noin järkyttäviä kuvia yhtäkkiä.
Mitä mieltä olette tuollaisten kuvien jakamisesta pyytämättä? Varmaan moni muukin on jo kyseiseen albumiin törmännyt. Tavallaan ymmärrän että joo saahan tuolla nyt viestiä tehostettua, mutta silti, ne kuvat on ihan helvetin järkyttäviä. Seuraavaksi varmaan aletaan jakamaan kuvia tieliikenneonnettomuuksien mössäytyneistä ruumiista.
Kommentit (240)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä.
[/quote]
Mikä estää? Rakentamaton aavikko on nimenomaan otollinen paikka koska siellä ei ole mitään tiellä.
[/quote]
Joo, ihan uskomattoman otollinen. Ei vettä ja mikään ei kasva. Toktok, ajattelu olis sullekin sallittua.
[/quote]
Tok tok niin se on pakolaisleiri. Libyassa on meri vieressä. Ja itseasiassa Saharassa on valtavat pohjavesialueet. Katso Google Earthista miten siellä on keskellä aavikkoa vehnäpeltoja. Merivettä voi tislata, kaivoja voi porata.
Ravintoa voi kuljettaa. Ihmisiä elää lukemattomia miljoonia aavikoilla.
Tok tok.
Miksi poliitikot ovat tästä ongelmasta niin hiljaa? Miten esim. Orpo on asiaa kommentoinut?
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:38"]Aina kun luulee hullunkurisimman maahanmuuttoargumentin olleen jo nähty niin uusi yllättää.
Humanitaarista maahanmuuttoa on harjoitettava koska suomalaiset söivät lapsiaan.
En tiedä mitä tähän voisi sanoa vastaan. Ilmeisesti vastapuoli voitti. Pää ainakin tuntuu ihan tyhjältä.
Taidan lämmittää saunan.
[/quote]
Todellakin. Suomalaisten lastensyönti laittoi riman niin korkealle että pakko lopettaa.
Taidan mennä nukkumaan ja toivon että löydän unessa jonkun nasevan kommentin tuohon. Toivottavasti siihen liittyy haita ja kommunisteja.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Leirit eivät todellakaan ole turvallisia. Ne ovat ihan kaaosmaisia ympäristöjä, joissa ihmiset tappavat toisiaan pienten asioiden tähden. Naiset ja lapset raiskataan, joutuvat myymään itseään, jottei heitä tapettaisi. Lapsia kaapataan. Ruokaa ei ole. Taudit riehuvat.
Käy itse kokemassa miten turvallinen pakolaisleiri on. Ei ihmiset turhan takia lähde.
[/quote]
Silloinhan resurssit pitää juuri käyttää leirien olojen parantamiseen, eikä muutaman onnekkaan ylöspitoon täällä.
[/quote]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä. Lisäksi jos leirit ovat kaupunkialueella, siellä on jo ennestään valtavasti ihmisiä, jotka asuvat köyhissä oloissa. Ei riitä kaupungin asukkaillekaan vesi, liikennepalvelut, terveyspalvelut ynnä muut.
YK:n pakolaisjärjestö pyörittää leirejä, mutta leirit on tarkoitetti vain väliaikaisiksi eli ei sinne ole mahdollista kouluja perustaa lapsille ja mistä aikuiset saisivat töitä? Lisäksi aluehan kuuluu jollekin valtiolle, jonne pakolaisilla ei ole virallista oleskelulupaa, eikä YK:llä ole oikeutta ruveta rakentelemaan omin päin jotain uusia asuinalueita vaikka heille lähetettäisiin Euro-Jackpotin päävoitto.
[/quote]
Dadaabissa joka on YK'n suurin leiri Keniassa, on kyllä koulut järjestetty noin 50 000 somalilapselle ja lisää rakennetaan koko ajan.
Leirien alunperin tilapäinen luonne on kyllä ongelma. Samoin se, että ollaan vieraalla maalla. Esimerkiksi tuolla keniassa, jossa on jo noin 600 000 pakolaista leireillä, leirien laajentamisen ongelma on siinä, että kenialaiset eivät halua, että pakolaiset jäävät pysyvästi maahan joten suhtautuvat nihkeästi leirien laajentamiseen tai niiden elinolojen parantamiseen. Tästä syystä leirien ympärillä on nykyisin kymmeniä tuhansia väliinputojia teltta- ja hökkelikylissään, joiden parissa taudit ja rikollisuus rehottaa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:38"]Aina kun luulee hullunkurisimman maahanmuuttoargumentin olleen jo nähty niin uusi yllättää. Humanitaarista maahanmuuttoa on harjoitettava koska suomalaiset söivät lapsiaan. En tiedä mitä tähän voisi sanoa vastaan. Ilmeisesti vastapuoli voitti. Pää ainakin tuntuu ihan tyhjältä. Taidan lämmittää saunan. [/quote] Todellakin. Suomalaisten lastensyönti laittoi riman niin korkealle että pakko lopettaa. Taidan mennä nukkumaan ja toivon että löydän unessa jonkun nasevan kommentin tuohon. Toivottavasti siihen liittyy haita ja kommunisteja.
[/quote]
Lasereilla varustettuja haita!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]
Tarkasta historiantietämyksesi. Ulkomaille paettiin tuolloin täältäkin miten ikinä kyettiin, useimmat paenneet itänaapuriin kärsien sitten vielä pahemman kohtalon 1930-luvulla, mutta myös muihin maihin on paettu ja toki myös maan sisällä.
[/quote]
BNo kerro montako miljoona nuorta miestä Suomesta lähti ulkomaille? Saivatko he hyvän, kattavan sosiaaliturvan siellä perillä?
[/quote]
Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:45"]
Leirien alunperin tilapäinen luonne on kyllä ongelma. Samoin se, että ollaan vieraalla maalla. Esimerkiksi tuolla keniassa, jossa on jo noin 600 000 pakolaista leireillä, leirien laajentamisen ongelma on siinä, että kenialaiset eivät halua, että pakolaiset jäävät pysyvästi maahan joten suhtautuvat nihkeästi leirien laajentamiseen tai niiden elinolojen parantamiseen. Tästä syystä leirien ympärillä on nykyisin kymmeniä tuhansia väliinputojia teltta- ja hökkelikylissään, joiden parissa taudit ja rikollisuus rehottaa.
[/quote]
Yhden Gutaleen paapomisella Suomessa rahoittaisi varmasti elinolojen parantamisen usealle Gutaleelle tuolla Keniassa. Ja suuri osa siitä resurssista valuisi Keniankin talouden parantamiseen. Win-win-win tilanne (3. win siitä ettei se yksi Gutale tule tänne "rikastuttamaan")
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]
Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan.
[/quote]
Juuri näin. Kun laiva tulee satamaan, niin se hinataan turvallisesti heti takaisin. Tai jos on liian vaarallinen, matkustajat siirretään turvallisempaan laivaan kotimatkaa varten ja salakuljetuslaiva takavarikoidaan. Kun tuo tehdään tarpeeksi monta kertaa ja palautus on välitön, niin sana alkaa levitä ja kenenkään ei kannata maksaa tonneja ollakseen Euroopassa tunnin maissa.
Vastaus: Välitön palautus. Miksi ihmeessä Suomessakin on albaaneja palautettavana lojunut kuukausia vastaanottokeskuksessa? Albaaneja? Why? Albania on eurooppalainen maa. Köyhä Euroopan mittakaavassa, mutta haloo! Tosin albaanit nyt ei laivalla tule, mutta yhtä kaikki: takaisin vaan ja heti. Jostain Syyriasta voitaisiin ottaa ehkä naisia ja lapsia, mutta somalit ja muut takaisin samantein. Se on jo turvalliseksi todettu maa.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:42"]
Miksi poliitikot ovat tästä ongelmasta niin hiljaa? Miten esim. Orpo on asiaa kommentoinut?
[/quote]
Yksi Orpon kommentti Kauppalehdessä muutama päivä sitten. En oikein jaksa sanoa tähän yhtään mitään.
”Vaikka meillä on 381 600 työtöntä, niin meillä on pulaa työväestä. Tarvitsemme tekijöitä Suomeen. Tämä turvapaikanhakijoiden määrän kasvu tulee kääntää mahdollisuudeksi, kun vääjäämättä olemme kyseisen tilanteen edessä.”
Mun mielestä ruumiskuvat ei kuulu someen. Se on epäkunnioittavaa sekä uhreja kohtaan, että muita käyttäjiä.
Joku linkitti joskus tännekin kuvia Ukrainan lentoturman alueelta, ja voin edelleen pahoin kun ajattelen niitä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:38"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:28"] [quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"] Vauva voi hukkua jos se lähtee Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle. Vauva ei voi hukkua jos se ei lähde Libyasta merikelvottomalla ylilastatulla aluksella Välimerelle vaan jää esimerkiksi Libyaan. Mitä jos suuntaisimme humanitaarisia resursseja siihen että vauva voi jäädä turvallisesti Libyaan. [/quote] Vauvako sitten yksin palloisi siellä Saharassa vai? Etkö tajua ettei vanhemmilla tai vauvalla ole oikeutta oleskella maassa ja lisäksi siellä on levotonta ja talous romahtanut. Mitä vauvalle tapahtuisi siellä? Eipä paljon parempaa. [/quote] Miksi ne sitten on tulleet maahan jossa eivät saa oleskella? Miksi eivät ole joko omassa kotimaassaan tai sitten sellaisessa naapurimaassa jossa saavat oleskella? [/quote] Koska niillä on hätä. Ääliö.
[/quote]
Miksi ihminen jolla on hätä menee sellaiseen maahan jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen jolla on hätä ei voi mennä sellaiseen naapurimaahan jossa saa oleskella? Miten sen ihmisen hätä vähenee/paranee maassa jossa ei saa oleskella? Miksi ihminen haluaa pysyä hädänalaisena niin kauan että pääsee pois afrikan mantereelta? Miksi esim. Etelä-Afrikka ei kelpaa hädänalaiselle?
[/quote]
Ei sitten mieleesi juolahtanut, että Etelä-Afrikkaan on aika pitkä matka ja jokunen autiomaa, viidakko ja vuoristo välissä.
[/quote]
Eurooppaanko sitten johtaa asfaltoitu moottoritie?
[/quote]
Välimeren voi periaatteessa ylittää huterallakin paatilla, vaikka se onkin iso riski. Afrikan halki se matka vaan ei onnistu ihan yhtä näppärästi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:00"]
Tarkasta historiantietämyksesi. Ulkomaille paettiin tuolloin täältäkin miten ikinä kyettiin, useimmat paenneet itänaapuriin kärsien sitten vielä pahemman kohtalon 1930-luvulla, mutta myös muihin maihin on paettu ja toki myös maan sisällä.
[/quote]
BNo kerro montako miljoona nuorta miestä Suomesta lähti ulkomaille? Saivatko he hyvän, kattavan sosiaaliturvan siellä perillä?
[/quote]
Ahaa, sisällissotaa, kurjuutta ja lähes varmaa kuolemaa saa paeta ainoastaan, jos kohdemaassa EI ole sosiaaliturvaa tarjolla. Tämä selvä. On ne ikäviä ne pakolaiset, kun vääriin maihinkin pakenevat, kun pitäisi ymmärtää olla menemättä turvallisiin maihin, joissa on kunnon infra.
[/quote]
Kertokaapa nyt vain montako miljoonaa suomalaismiestä pakeni sisällissodan aikana Suomesta. Lukuja, lukuja!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:22"]
Sulle ei vaan mene kaaliin, ettei jonnekin aavikolle voi putkahduttaa yhtäkkiä uutta kaupunkia leiristä.
[/quote]
Mikä estää? Rakentamaton aavikko on nimenomaan otollinen paikka koska siellä ei ole mitään tiellä.
[/quote]
Joo, ihan uskomattoman otollinen. Ei vettä ja mikään ei kasva. Toktok, ajattelu olis sullekin sallittua.
[/quote]
Alapeukuttajat eivät oivaltaneet, että jollain se miljoonien porukka olis juotettava ja syötettäväkin keskellä aavikkoa. Jos vaikka K-kaupasta hakevat?
Eli yksikin on liikaa. Totta turisette, autetaan materiaalisesti niitö siellä paikan päällä kun raha ei auta vaikka sitä on sinne tungettu kymmeniä vuosia ja tilanne aina vaan pahenee. Lisää vessoja, vesijärjestelmiä, jääkaappeja, ynnä muuta tarpeellista. Rahanjako on nyt loppu ja siksi suomalaiset voikin itse vapaaehtoisesti antaa sinne käpyä, kehitysapu loppuu mikä on vain hyvä asia.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:42"]
Miksi poliitikot ovat tästä ongelmasta niin hiljaa? Miten esim. Orpo on asiaa kommentoinut?
[/quote]
Yksi Orpon kommentti Kauppalehdessä muutama päivä sitten. En oikein jaksa sanoa tähän yhtään mitään.
”Vaikka meillä on 381 600 työtöntä, niin meillä on pulaa työväestä. Tarvitsemme tekijöitä Suomeen. Tämä turvapaikanhakijoiden määrän kasvu tulee kääntää mahdollisuudeksi, kun vääjäämättä olemme kyseisen tilanteen edessä.”
[/quote]
no voi helvata. tällaisen laatulausunnon olenkin missannut. halutaanko tässä samalla nyt sisäpoliittisesti tuottaa samalla suomeen yrittäjille halpatyövoimaa, purkaa ay-liikkeet ja sen jälkeen voikin potkaista nykyiset suomalaiset kumiveneillä afrikkaan... cool. me siis todella tienataan tälläkin! ei tähän voi enää sanoa mitään. paljonkohan talo somaliassa maksaa?
Olisi kyllä mukava ihmiskoe ottaa joukko suomalaisia,vähän pommittaa heitä ja pakottaa elämään sotamaisissa olosuhteissa ja sitten viedä pakolaisleirille keskenään,missä nukkuisivat teltoissa eivätkä saisi ruokaa. Millainenkohan järjestys siellä syntyisi? Ihmiset hermotriekaleina asuisivat vieri vieressä.. Kyllä varmaan tulisi menestystarina! Suomalaisethan on niin tunnettuja yritteliäisyydestään ja pärjäämisestään. Ei ollut täälläkään mitään ongelmia veteraaneilla sotien jälkeen......
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:38"]Aina kun luulee hullunkurisimman maahanmuuttoargumentin olleen jo nähty niin uusi yllättää. Humanitaarista maahanmuuttoa on harjoitettava koska suomalaiset söivät lapsiaan. En tiedä mitä tähän voisi sanoa vastaan. Ilmeisesti vastapuoli voitti. Pää ainakin tuntuu ihan tyhjältä. Taidan lämmittää saunan. [/quote] Todellakin. Suomalaisten lastensyönti laittoi riman niin korkealle että pakko lopettaa. Taidan mennä nukkumaan ja toivon että löydän unessa jonkun nasevan kommentin tuohon. Toivottavasti siihen liittyy haita ja kommunisteja.
[/quote]
Luovutan myös. Niin painava argumentti, että ei pysty vastaamaan. Onnittelut voittajalle!
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:50"]
Mun mielestä ruumiskuvat ei kuulu someen. Se on epäkunnioittavaa sekä uhreja kohtaan, että muita käyttäjiä.
Joku linkitti joskus tännekin kuvia Ukrainan lentoturman alueelta, ja voin edelleen pahoin kun ajattelen niitä.
[/quote]
Tätä itsekkin mietin, että miten se voi olla uhreja kunnioittavaa, että heidän ruumiiden kuvistaan tehdään sosiaalipornoa, joka aika monelle sairaalle ihmiselle on pelkästään viihdettä, ei mitään informaatiota. Jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää, että siellä kuolee lapsia, näiden kuvien tarkoituksena on vain järkyttää. Jotenkin tekopyhää yrittää kiillottaa omaa sädekehää sillä että jakaa noita kuvia. Ei kukaan jakaisi omasta läheisestään tuollaisia kuvia.
Ap
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:06"]Ihmisarvoa loukkaava salakuljetus on saatava loppumaan ja heti! Mitä useampi pääsee Eurooppaan laittomasti, sitä enemmän tulee yrittäjiä ja sitä enemmän ihmisiä kuolee. Ja viedään vielä viattomia lapsiakin mukaan, ihan hirveää. Ainut vaihtoehto on Australian malli, eli kaikki palautetaan turvallisille leireille lähtömaahan. [/quote]Vaan entä jos niitä turvallisia leirejä ei ole?
[/quote]
Tämähän on aika pitkälle tahtokysymys. Kyllä ne kyetään järjestämään, rakentamaan ja pitämään turvallisina kansainvälisen yhteistyön turvin.
Tälläkin palstalla on huudeltu NATO:n perään, tässähän nyt olisi Natolle ihan oikea tehtävä. Jenkit on ihmeen kauan viivytelleet puuttumistaan.
Minua ärsyttää tuttu, joka postaa vain ja ainostaan poliittista propagandaa, eläinsuojelukuvaa, teurastamokuvaa, pelastetaan maailma-kuvaa, ilmastonmuutos-postauksia, kierrätyspostauksia jne.
Ei aiheet, niitä on hyvä pitää pinnalla, vaan se asenne. Minä olen hyvä, minä pelastan maailman, minä kierrätän, minä en syö lihaa, minä en käytä mustia vaatteita, minä sitä sun tätä. Mutta vähempikin postaaminen riittäisi, viestiin saattaisi kiinnittää paremmin huomiota.
Lähtökohta on se, että me muuthan emme ole yhtä tietoisia. Hänen täytyy siis opettaa meitä muita, tietämättömiä, jakaa tiedonjyväsensä maailman epäkohdista kun me muut emme niistä tiedä. Me emme lue lehtiä, emmekä seuraa maailmaa, me vaan fasepukkaamme, täytyyhän meille kertoa. Ja tosiaan, pitkän työpäivän jälkeen tulen kotiin ja kurkkaan Faceen: ensimmäiseksi silmille lävähtäää video teurastamolta.
Argh.
Pahinta tässä on tekopyhyys. Hän postaa näitä postejaan Ipear:illaan (joita kipataan hajottuaan Afrikkaan) ja kantaa selässään reppua, joka on valmistettu kaikkea muuta kuin eettisesti.