Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienyrittäjän kuolemanralli: Jatkuvasti saikuttavat työntekijät ja työnantajamaksut.

Vierailija
18.03.2022 |

Työnantajamaksut ja kalliit jatkuvat sairauslomat vievät mehut jo muutenkin kriittisenä aikana. Tässä työssä tarvitaan saikuttajalle aina tuuraaja, joten työnantaja maksaa kahdelle palkkaa saamatta kompensaatiota sairauslomalla olijan osalta mistään. Kela alkaa korvata vasta kun päiviä on kulunut 1+9. Jossain vaiheessa alkaa kuulua joutsenlaulu kannattamattomana, kun yrittäjä ei itse voi nostaa enää palkkaa.

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli tietoinen päätös pitää koulut lähiopetuksessa ja päästää korona leviämään vapaasti. Kalliiksi tulee.

Vierailija
22/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttajat on yleensä tyytymättömiä työhönsä tai heillä voi olla ongelmia yksityiselämässä. Voisi rohkeasti ottaa asian esille ja kysyä, että mikä kiristää. Mulla on ollut muutama saikuttaja työkaverina. Kahdella oli ongelmia henk.koht elämässä (puolison vakava sairaus ja toisella lapsen menehtyminen) ja yksi vaan nyt inhosi työtänsä. Kahden ekan ongelmat saatiin hoidettua pidemmällä yhtäjaksoisella sairaslomalla (ok, tääkin maksaa toki, mutta helpottaa käytännön elämää, kun sijainen saadaan pidemmäksi aikaa), vikan kanssa ei ikävä kyllä auttanut mikään, kun ihminen ei itse halunnut etsiä mieleisempää työtä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se saikuttaminen on hyvin pitkälti seurausta huonosta työilmapiiristä ja työoloista. Mulla on ollut aiemmin kaksi pienyrittäjää työnantajana jotka oli ihan täysiä mulkkuja. Ei oltu järjestetty työterveyshuoltoa muuten kuin pakolliset tarkastukset. Ja yhtään ei koskaan ollut joustoa työntekijään päin, jos yrittäjä oli itse kesämökillä perjantaina niin soitti varmasti kahta minuuttia vaille neljä varmistaakseen että kukaan ei ole lähtenyt kotiin minuuttiakaan liian aikaisin. Noissa kahdessa paikassa saikutin pienemmästäkin asiasta, selkäkin oli usein kipeä ja paljon oli nuhaa liikkeellä...

Nykyisessä työpaikassa olen ollut seitsemän vuotta. Tämäkin on pieni yrittäjävetoinen firma, mutta ilmapiiri on ihan erilainen, tulee kehuja ja kannustusta ja on joustava työaika. Kerran olen ollut viikon saikulla leikkauksen takia, mutta muuten teen töitä vähän flunssaisenakin kotoa käsin etänä. Ei tulisi mieleenikään ruveta saikuttamaan tyhjän takia.

Kyllä meistä jokainen tietää, että tietyntyyppiset ihmiset menevät aina sieltä missä aita on matalin.

Pienyrittäjälle työterveyshuolto tulee kalliiksi ja itse ymmärrän hyvin, ettei niihin kannata sijoittaa vaan lakisääteinen riittää.

Jos sinun työpaikallasi piti valvoa työntekijöitä, niin siihen oli varmasti syy ja kerroithan itsekin olleesi huono työntekijä.

Vierailija
24/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtisit työntekijöistäsi, niin ei saikutettaisi. Jos töissä on hyvä olla, sinne menee mielellään. Kaikki lähtee esihenkilöstä.

Vierailija
25/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kaupan- ja ravintola-alalla käytetään vuokratyöntekijöitä.

Ikävä sanoa, mutta ei sit vaan käytetä sellaisia, joilla koko ajan on jotain kremppaa.

Vierailija
26/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty selväksi, että palkallisen sairausloman sijaan on tarjolla muita töitä. Työkyvyttömyys koskee vain omia töitä, aina löytyy jotain keveämpää eli työpaikalle on tultava ja esimies päättää, onko työkykyä vai ei. Lapsen sairastuessa tarvitaan sairauslomatodistus ja todistus toiselta vanhemmalta/ asuinkumppanilta siitä, että on ollut töissä ko. päivänä.

Meillä on hyvin vähän sairauslomia ja silti tyytyväiset työntekijät, koska kukaan ei näin joudu tekemään lorvivan työkaverin töitä.

Vierailija
27/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtisit työntekijöistäsi, niin ei saikutettaisi. Jos töissä on hyvä olla, sinne menee mielellään. Kaikki lähtee esihenkilöstä.

Onko sinulla tietoa minkätyyppinen organisaatio ap:lla on? Ollaanko fyysisesti samassa paikassa, tehdäänkö minkälaista työtä?

Vierailija
28/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki ihmisten tilalle robotteja, ei tule saikkuja. Voit sitten verrata robotin huoltokustannuksiin.

Poissaoloon on aina jokin syy. Mitenkäs yrittäjä on panostanut työssäviihtyvyyteen?

Töissä tehdään töitä , ei ole viihdekeskus . 

Tämä. Joku työnantaja jossain jo totesikin että nykyään esim nuoret kuvittelevat olevansa työssä kun ovat työpaikalla. Sen muuten huomaa puheessakin joskus. Minusta töissä ollaan kun tehdään jotain mistä palkkakin tulee.

Ja sitten ihmettelette, kun nuoremmat kollegat vaihtaa muihin hommiin.

Tulevaisuus on täällä. Jos jokin yritys pitää kiinni siitä, että "TÖISSÄ TEHDÄÄN TÖITÄ PISTE" niin onnea matkaan vaan.

Hyvä vaan, että työelämä mullistuu. Me vietetään töissä niin paljon elämästämme, että se saa olla hurjan kivaakin. Onneksi on sellaisiakin paikkoja, joissa kivan pitäminen on mahdollista. Ihmeellistä sinänsä, että ne firmat myös menestyy parhaiten? No, se on varmaan sattumaa.............

Vierailija
29/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tehty selväksi, että palkallisen sairausloman sijaan on tarjolla muita töitä. Työkyvyttömyys koskee vain omia töitä, aina löytyy jotain keveämpää eli työpaikalle on tultava ja esimies päättää, onko työkykyä vai ei. Lapsen sairastuessa tarvitaan sairauslomatodistus ja todistus toiselta vanhemmalta/ asuinkumppanilta siitä, että on ollut töissä ko. päivänä.

Meillä on hyvin vähän sairauslomia ja silti tyytyväiset työntekijät, koska kukaan ei näin joudu tekemään lorvivan työkaverin töitä.

Ei jumalauta! Kunnon diktatuuri! Suostuuko joku oikeasti nykyaikana myymään ihmisyytensä tällaisille hirviöille?

Vierailija
30/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttajat on yleensä tyytymättömiä työhönsä tai heillä voi olla ongelmia yksityiselämässä. Voisi rohkeasti ottaa asian esille ja kysyä, että mikä kiristää. Mulla on ollut muutama saikuttaja työkaverina. Kahdella oli ongelmia henk.koht elämässä (puolison vakava sairaus ja toisella lapsen menehtyminen) ja yksi vaan nyt inhosi työtänsä. Kahden ekan ongelmat saatiin hoidettua pidemmällä yhtäjaksoisella sairaslomalla (ok, tääkin maksaa toki, mutta helpottaa käytännön elämää, kun sijainen saadaan pidemmäksi aikaa), vikan kanssa ei ikävä kyllä auttanut mikään, kun ihminen ei itse halunnut etsiä mieleisempää työtä. 

Näissä se hankaluus, että ei työnantaja voi aina ratkoa jonkun elämän ongelmia, vaikka tietyt kriisit elämään kuuluukin. Ja sit jotkut aina pystyy hoitamaan työt kriisistäkin huolimatta. Tai etsimään toisen työn, jos työt ei maistu.

Vierailija
31/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrkyri naukuu kunhtvöksikäyttö ei onnistukaan.

Hyväksikäyttäjä kun tarjoaa töitä ihmisille? Näkökantansa kullakin.

Ai oikein hyväntekijä kun tarjoaa työtä?Katsos kun ne firmat ei pyöri ilman työntekijöitä tei sitten saa yrittäjä tehdä työnsä itse!Yrittäjiäkin on monenlaisia,on myös sallaisia joille työntekijä on välttämätön paha ,pitää vielä palkkaakin maksaa.Jatkuvasti valitetaan kun ei itselle jää mitään vaikka tulot 200  tuhannen luokkaa,ei työterveyshoitoa,ei edes pakollista.jos jäät sairauden takia sairaslomalle,saat takuulla kuulla siitä.Työntekijät ovat flunssaisena töissä(asiakaspalveluala) koska työnantaja kostaa ja ei ole tuuraajia.Ei taukoja koska ei ole tauolle päästäjää yms.Sellaisiakin yrittäjiä on...

Vierailija
32/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta! Kunnon diktatuuri! Suostuuko joku oikeasti nykyaikana myymään ihmisyytensä tällaisille hirviöille?

Pakon edestä ihminen myy vapautensa. Ja näitä varjoisia hyväksikäyttäjiä löytyy - usko pois! Toinen yksilö kulutetaan oman edun edessä loppuun täysin ilman omaatuntoa. Nämä hyväkkäät liskoihmiset tuomitaan vasta taivaanportilla.

Vierailija
33/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se saikuttaminen on hyvin pitkälti seurausta huonosta työilmapiiristä ja työoloista. Mulla on ollut aiemmin kaksi pienyrittäjää työnantajana jotka oli ihan täysiä mulkkuja. Ei oltu järjestetty työterveyshuoltoa muuten kuin pakolliset tarkastukset. Ja yhtään ei koskaan ollut joustoa työntekijään päin, jos yrittäjä oli itse kesämökillä perjantaina niin soitti varmasti kahta minuuttia vaille neljä varmistaakseen että kukaan ei ole lähtenyt kotiin minuuttiakaan liian aikaisin. Noissa kahdessa paikassa saikutin pienemmästäkin asiasta, selkäkin oli usein kipeä ja paljon oli nuhaa liikkeellä...

Nykyisessä työpaikassa olen ollut seitsemän vuotta. Tämäkin on pieni yrittäjävetoinen firma, mutta ilmapiiri on ihan erilainen, tulee kehuja ja kannustusta ja on joustava työaika. Kerran olen ollut viikon saikulla leikkauksen takia, mutta muuten teen töitä vähän flunssaisenakin kotoa käsin etänä. Ei tulisi mieleenikään ruveta saikuttamaan tyhjän takia.

Kyllä meistä jokainen tietää, että tietyntyyppiset ihmiset menevät aina sieltä missä aita on matalin.

Pienyrittäjälle työterveyshuolto tulee kalliiksi ja itse ymmärrän hyvin, ettei niihin kannata sijoittaa vaan lakisääteinen riittää.

Jos sinun työpaikallasi piti valvoa työntekijöitä, niin siihen oli varmasti syy ja kerroithan itsekin olleesi huono työntekijä.

Nykyään vanhempana ja viisaampana tiedän, että jos firmassa ei ole työterveyshuoltoa niin siellä ei arvosteta muutenkaan työntekijöitä ja se kannattaa kiertää kaukaa. Tämän hetkisessä työpaikassani on laajin mahdollinen työterveyshuolto, saa mennä suoraan erikoislääkärille ja jopa hammashoito kuuluu sopimukseen.

Tyytyväiset ja motivoituneet työntekijät ovat tärkein tie menestykseen, silloin yritys tekee voittoa. Nykyisessä työpaikassani on omistajan lisäksi neljä työntekijää ja viime tilikautena viivan alle jäi verojen jälkeen 2,4 miljoonaa euroa. Myös minä "huono työntekijä" sain melkein kymppitonnin bonuksen...

Ehkä sinun kannattaisi panostaa edes yleislääkäritasoiseen työterveyshuoltoon sekä jonkinlaiseen bonusjärjestelmään niin voisit saada muitakin kuin saikuttavia jämätyöntekijöitä.

Vierailija
34/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap. ongelman, mutta yhtähyvin voidaan kysyä, miten tähän on tultu? Yleensä jos ihmisellä on työmativaatio kunnossa ja työilmapiiri hyvä, tehdään työ mahdollisimman hyvin ja ollaan sairaana vain pakon edessä, eikä huvikseen.

Olisiko yrittäjällä peiliin katsomisen paikka ammattitaidossa ja osaamisessa, kun on täysin epäonnistunut henkilökunnan rekrytoinissa ja onnistunut palkkaamaan työhön vain puolikuntoisia ja helposti sairastavia, kun sairaslomasta päättää aina lääkäri, vai väittääkö ap. myös lääkärit osaamattomajsi ja tekevät vääriä diagnooseja työntekijän työkyvystä.

Eihän sairaslomat, lomat ja muut henkilöstökulut pitäisi tulla yrittäjän maksettavaksi, vaan ne huomioidaan jo katelaskemissa ja lisätään tuotteen tai palvelun hintaan.

Vierailija
35/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä se hankaluus, että ei työnantaja voi aina ratkoa jonkun elämän ongelmia, vaikka tietyt kriisit elämään kuuluukin. Ja sit jotkut aina pystyy hoitamaan työt kriisistäkin huolimatta. Tai etsimään toisen työn, jos työt ei maistu.

Yksilön henkilökohtainen elämä ei kuulu millään tavalla hyväksikäyttäjä-yrittäjälle.

Vierailija
36/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilön henkilökohtainen elämä ei kuulu millään tavalla hyväksikäyttäjä-yrittäjälle.

Kylläpäs kuuluu, jos krapulan takia saikuttaa maanantait ja torstait, joka helevetin viikko!

Vierailija
37/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion pitäisi näissä tapauksissa tukea paremmin yrittäjää, koska lintsareita ei saada kuriin. Joten olisi oikeus ja kohtuus, että yritykset saisivat taloudellista tukea, kun joudutaan korvaamaan lintsari toisella työntekijällä.

Ongelma vaan on, että vuosikymmeniä, vähintään 1970-luvulta jatkuneen sosialistis-vasemmistolaishenkisen politiikan perintönä meillä on edelleen ajattelumalli, jonka mukaan jokainen yrittäjä, mukaanlukien maatalousyrittäjät, pientilalliset ja pienyrittäjät, ovat ahneita riistokapitalisteja, joille kuuluu heitellä kapuloita rattaisiin ja viedä tuhkatkin pesästä, itsehän ovat ahneuksissaan ongelmansa tehneet... tämä on ihan käsittämättömän sairasta ja on uskomatonta, että sama asenne on yhä 2020-luvulla voimissaan.

Ei todellakaan tueta! Pyrkyryys on valinta!

ahah, loppuisi kampaajat parturit hoivayrittäjät yksityiset lääkärit autopajat korjaamot ....vois mennä sullaki sormi suuhun kun tarvitsisit katontekijää ja kunnalla ei olisi sitä sulle antaa ja kappas, yksityiset on sun aloitteesta haudattu! Noo, kohta saat tutustua K. Olhoosiin, mites sitte suu pannaan!

Sivusta, mutta jos yrittäjä tarvitsee tukia, eikä toiminta kannata, ei sitä minunkaan mielestä tule jatkaa.

Vierailija
38/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs kuuluu, jos krapulan takia saikuttaa maanantait ja torstait, joka helevetin viikko!

Jos hänellä on lakisääteinen lupa ”saikuttaa”, hän saa saikuttaa.

Vierailija
39/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole yrittäjiksi, eivätkä kaikki liikeideat ole toimivia.

Eiköhän ap ole parempi, että jätät yrittämisen muille, niin ei tarvitse valittaa ja stressata.

Vierailija
40/199 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lainsäädännön noudattaminen on diktatuuria? Meillä on vain kahdenlaisia työsuhteita eli joko kestät alle 6 kk tai sitten olet yli 5v. Aina voi lähteä, jos työnteko ei maistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi