mitä pahaa on siinä että lapsi katsoo naapurin postilaatikkoon?
Kommentit (120)
Mulle tuli tästä mieleen juttu kun olin lapsi :D Elikkä luin pienenä jotain Pekka Töpöhäntä-kirjaa jossa Pekalla ja Maijalla oli kissanpentuja ja joku niistä pennuista muistaakseni karkasi ja putosi postilaatikkoon sinne kirjeiden sekaan tai jotain... Niin, ton kirjan innoittamana kurkin välillä toisten postilaatikoihin katsoakseni "onko Pekan ja Maijan pentu siellä" ja sitten mietin millaista olisi itse olla kissa koska sitten mahtuisin postilaatikkoon ja voisin lymyillä siellä ja se olisi jännää <3
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:42"]
en ymmärrä
[/quote]
Vain omaan postilaatikkoon saa kurkkia. Kasvata lapsesi.
Entä jos postinkantaja vahingossa laittaa väärän ihmisen tai perheen posteja teidän laatikkoonne? Esim. aivan lähellä asuvan naapurin posteja on joskus tullut meille. Käyttekö viemässä ne pikimmiten henk. koht. kyseisen naapurin laatikkoon vai kiikutatteko ohikulkiessanne ne lähimpään postiin tai keltaiseen postilaatikkoon, tipautatte ne lähimpään roskikseen vai ripitättekö alueenne postinkantajaa seuraavana päivänä ja ojennatte väärin menneet postit hänelle?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 17:01"]
Entä jos postinkantaja vahingossa laittaa väärän ihmisen tai perheen posteja teidän laatikkoonne? Esim. aivan lähellä asuvan naapurin posteja on joskus tullut meille. Käyttekö viemässä ne pikimmiten henk. koht. kyseisen naapurin laatikkoon vai kiikutatteko ohikulkiessanne ne lähimpään postiin tai keltaiseen postilaatikkoon, tipautatte ne lähimpään roskikseen vai ripitättekö alueenne postinkantajaa seuraavana päivänä ja ojennatte väärin menneet postit hänelle?
[/quote] Kyllä jälkeenjääneempikin tallukka ymmärtää, että tuo on eri asia kuin se, että naapurin ärsyttävät uteliaat näsäviisaat ipanat käy hönkimässä laatikossa olevien postien päälle. Totta kai ne saa laittaa laatikkoon suoraan. Toisen laatikolle saa mennä, jos sinne on asiaa - palauttaa väärään paikkaan menneitä posteja tai pudottaa vaikka joulukortin - mutta häiriintyneillä pennuilla ei ole toisten laatikoilla mitään asiaa toimitettavana.
[/quote] Ne viedään ja ojennetaan tietenkin mahdollisimman pian suoraan niiden oikealle vastaanottajalle !
Pitääkö sinun nyt vielä tuotakin ihmetellä ?
Ei mitään tietoa mistään tavoista, eikä normaaleista käytännöistä !
Entä jos postinkantaja vahingossa laittaa väärän ihmisen tai perheen posteja teidän laatikkoonne? Esim. aivan lähellä asuvan naapurin posteja on joskus tullut meille. Käyttekö viemässä ne pikimmiten henk. koht. kyseisen naapurin laatikkoon...[/quote]
Käyn kyllä, ilman mitään tarvetta kurkkia laatikkoon sen kummemmin.
Minä ainakin annan poikani katsoa muiden postit. Varsinkin rippi/ylioppilasjuhlien aikaan, kun silloin niissä voi olla rahakirjekuoria. 2 vuotta sitten käytiin visulahdessa niillä rahoilla :) Turhat höpinät pois, laittakoon lukot laatikoihinsa jos häiritsee!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 11:25"]
Mun lapsella ei ole sopivaa fillaria. Kai se saa lainata naapurin pihasta pariksi päiväksi, jos muistaa sen jälkeen palauttaa?
[/quote]
Saa toki, koska aapeeta se ei haittaa. Voitte ottaa vaikka aapeen lapsen pyörän kokonaan omaksi, ap vain nauraa hyväntahtoisesti.
Miksi helvetissä niiden räkänokkien pitää joka paikkaan änkeä ja kurkkia. Jotain käytöstapoja kiitos.
A. Jääkö katsomiseen vai ottaako jos siellä jotain kiinnostavaa jos siellä vaikka paketti.
B. Jättää luukun auki jolloin postit kastuu tai tuuli lennättää
c. Postit ovat yksityisasia eikä kuulu naapurille tuleeko minulle Aku ankka tai jallu
d. En keksi mitään syytä miksi lapsen kuuluis saada katsoa naapurin postilaatikkoon???
e. Ärsyttäisi vahtia omalla laatikolla että ottaako ne laatikolla roikkuvat lapset sieltä jotain vai katsovatko vain
f. Jotkut kouluikäiset lapset sitten ottavat posteja ja levittelevät ympäriinsä, lienevätkö just näitä joita ei ole pienenä opetettu kunnioittamaan toisten omaisuutta ja yksityisyyttä
Huonosti käyttäytyvien aikuisten vuoksi estän.
Meidän postilaatikkoon saa kyllä vapaasti kurkata.
Olen omilleni opettanut, ettei missään nimessä kosketa toisten postilaatikoihin. Aloittajalle varmaankin sitten ok, että naapuri kurkkaa teidän laatikkoon? Vai mikä on ikäraja tuollaiselle rumalle toiminnalle?
Kirjesalaisuus. Naapurit postit ei kuulu sun lapselle. Se ei saa niitä aukoa, joten miksi sen pitäisi edes katsoa niitä?
Ap ei varmaan myöskään ymmärrä miksi toisten pihoille ei mennä tai miksi kaupan edessä olevaa koiraa ei saa ottaa mukaansa.
Sen takia, että naapurin posti ei kuulu kenellekään muulle, kun niille naapureille. Ei kuulu hyviin tapoihin olla niin utelias. Näin sanoisin omalle lapselle.
Jos näkisin naapurin lapsen kurkkivan meidän postilaatikkoon, niin kyllä mä vähän sitä ihmettelisin. Väkisinkin tulisi mieleen, ottaako sieltä jotain, vaikkei se nyt niin paljoa häiritsisikään. Meillä on laatikot lukittu.
miksi toiminta on runaa? Ja Ei, ei mua haittaa yhtään, että joku katsoo meidän postilaatikkoon!
-ap-
Voisitko vähän avata, miksi lapsesi pitäisi saada katsoa naapurin postilaatikkoon?
Kehotatko kurkkimaan ikkunoistakin tilaisuuden tullen?
Päivänselvää, että postilaatikko on yksityisyyden piirissä olevaa aluetta. Provoiletko?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:52"]
miksi toiminta on runaa? Ja Ei, ei mua haittaa yhtään, että joku katsoo meidän postilaatikkoon! -ap-
[/quote]
Onko sulla yleensäkin ongelmia ymmärtämisessä? Tässä on lueteltu jo paljon syitä miksi se on rumaa.
3 sulle: b ja f oli mielestäni hyviä syitä, kiitos niistä -ap-
Ap, alkaako sun nimi E:llä?