Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istun täällä yksin kotona itken silmät päästäni. Pelottaa.

Vierailija
12.08.2015 |

Oma jaksaminen pelottaa. Voi kun olis mahdollisuus jäädä kotiin. Elämäntilanne on nyt todella raskas ja eniten mua tarvittais muualla kuin töissä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies auttaa lasta jos jää ilman töitä. Miksei myös auttele vanhempaasi.

Vierailija
22/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:03"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:01"]Onko sibnulla mahdollisuus ottaa vuorotteluvapaata tai palkatonta vapaata?
[/quote]
Ei ole koska miehen työtilanne erittäin epävarma. Töitä on vielä 2 viikkoa sen jälkeen ei tietoa.
Ap
[/quote] Voisiko miehesi olla lapsen ja vanhempiesi tukena enemmän? Ainakin, jos työt loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:03"]stemppiä sinulle!!

muista tärkeys järjestys. olet itsellesi se tärkein ja jaksamisesi. Ei työantajakaan varmaan laita sinua etusijalle.

ota lomaa jos tuntuu että tarvitset sitä tai anna lääkärin päättää.

[/quote]
Loma loppuu tänään, huomenna pitäisi mennä töihin. Onhan tässä normaalia työhönpaluuahdistustakin.
Äitini on vielä suht ok kunnossa, mutta huonompaan suuntaan mennään koko ajan. En siis vielä sen takia uskalla saikkua hakea.
Ap

Vierailija
24/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tehdä esim. puolikasta päivää?

Vierailija
25/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä asiat tärkeysjärjestykseen!
Onko inhottava työpaikka se ykkönen oikeasti?
Kyllä sitä liiton rahoilla pärjää sen aikaa että löytää uusia töitä. Saat samalla huilata ja olla siellä missä eniten tarvitaan/missä eniten haluat olla.

Vierailija
26/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 09:01"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 08:50"]

eniten mua tarvittais muualla kuin töissä.

[/quote]Niinku missä ja kuka?
[/quote]
Lapsi, vanhempani.
Ap
[/quote]

No miks ne se muka kaipaa?
[/quote]
Lapdi erityislapsi ja koulunkäynti raskasta/vaikeaa. Äitini parantumattomasti sairas.
Ap
[/quote]

Ai no tsemppiä vaan :(. Aika paha tilanne.
Mutta eikö lasta voi laittaa ihan vammastenkouluun ja äitiä sairaalaan/vanhainkotiin? Ethän sää nyt kaikkea voi hoetaa. Lapsi tulee illalla koulusta ja välillä käyt mammaa vanhainkodissa kattoon. Stressi pois ja kaikki hyvi! Tsemppiä! :)

Vierailija
27/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset jää pois töitä

Vierailija
28/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko sun mahdollista irtisanoutua?

mulla on itselläni erityislapsi ja oon aika paljon kulkenut erilaisissa vetaistukiryhmissä. Oma kokemus ja monilta kuultu kokemus on, että niinä rankimpina vaiheina (joita tulee elämässä yksi tai ehkä kaksi) kannattaa - ja monesti on pakko - irtisanoutua töistä.  Ei siksi, että olisit muita heikompi, vaan siksi, että sulta vaaditaan enemmän. Sitä on pakko jostain tasata, tai pian on itsekin hoittavien joukossa. Ja siihenhän meillä ei ole varaa. sanon tämän myös omalta kohdaltani, vaikka minä olin liian pelkuri ja liian lopussa tehdäkseni omaa tietoista valinta - mullä vaan ei enää voimat riittäneet töissä ja niinpä määräaikaista työsopimusta ei tarjottu jatkettavaksi.

Uuden työpaikan löytää kyllä sitten kun tämä vaihe on ohi. Siinä ei ehkä voi olla erityisen nirso, mutta voi olla, että sitä haluaakin kokeilla jotain toisenlaista. Mulla se löytyi ihan omalta alaltakin.

Isoin ongelma on tietysti irtisaanoutumisesta seuraava karenssi ja sen taloudelliset vaikutukset. Mutta jos vaan pystyt sinnittelemään, se saattaa kannattaa. ÄLÄ AJA ITSEÄSI LOPPUUN, koska kuka sun lapsen ja äidin asiat sitten hoitaa?

Vierailija
29/29 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta työnantajan kanssa? Mulla oli aikoinaan tiedossa, että jo täysi-ikäinen tyttäreni joutuu suureen leikkaukseen ja tulee sen jälkeen tarvitsemaan useamman viikon ajan apuani ihan jo vessassakäynneissäkin. Kerroin asiasta esimiehelle hyvissä ajoin ja sovimme, että voin pitää 3 viikkoa palkatonta vapaata, kun tytär pääsee sairaalasta kotiin. Minäkin ensin mietin, miten ihmeessä selviän tilanteesta, mutta kun rohkeasti otin asian puheeksi työnantajan kanssa, olikin hänen suhtautumisensa huomattavasti positiivisempi kuin mitä olin pelännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi