Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä tyylimuutos arkeen pienehköllä budjetilla?

Vierailija
13.07.2015 |

Minulla on ongelma. Arvostan vaatteissa liikaa mukavuutta ja lämpöisyyttä (olen ikuinen vilukissa), joten olen 25-vuotias ja pukeudun arkena farkkuihin, t-paitoihin ja huppareihin. Ei hyvä.

Aina välillä jaksan panostaa ja laitan hameen ja kivan paidan päälle, mutta arkena ne aina unohtuvat kun on kiire ja kylmä ja ties mitä muuta. Miten saisin kivat ja siistit vaatteet tuotua osaksi arkea ilman tuhansien eurojen vaatehankintoja? Vuositasolla vaatebudjettini ei ole kovinkaan suuri, mutta jos löytäisin jotain panostamisen arvoista, voisin varmasti käyttää uusiin vaatteisin esim 200-300 e. 

Mistä siis lähteä liikkeelle? Teoriassa tiedän miten haluaisin pukeutua, mutta käytäntö ontuu. Tyylinä minua miellyttävät siis siistit, jonkun mielestä ehkä tylsätkin esim. preppy style tyyppiset vaatteet.

Help me! Mistä löydän sisäisen pukeutujani tai miten sinä olet löytänyt omasi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä jos viluttaa, tyylikkäitä yläosia voi olla esim. bleiserit ja neuleet.

Vierailija
2/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoon pukeutumisewn tarvitset hyvin istuvat tummansiniset farkut. Niitä voi yhdistellä lähes minkä tahansa kanssa ja näyttää aina hyvältä. Muutamia istuvia paitapuseroita, ajattomia mutta laadukkaita. Samoin joku suhteellisen rento bleiseri ja trenssi. Muutamia huiveja, joita sitten vaihtelet. Yhdet saappaat on myös hyvä omistaa.Tärkeää olisi tietää myös sinun kokosi ja vartalosi malli oikeiden vaatteiden löytämiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin vilukissana villakankaisia hameita ja housuja sekä kashmir-neuleita. Koska sellaiset ovat hintavia, käytän aivan puhki, siihen asti ne säilyttävätkin kuosinsa aika hyvin.

Vierailija
4/7 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelenpa :)

Vierailija
5/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistänne!

Olisiko antaa vinkkejä merkeistä tai kaupoista mistä tyyliä kannattaisi lähteä hakemaan? Olen 34/36 kokoa ja keskimittainen. Miten asusteet (huivit, laukut, korut), kannattaako panostaa oikeasti kalliiseen vai löytääkö tyylikästä myös edullisemmin?

Vierailija
6/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe, itse pukeudun myös rennosti farkkuihin, toppiin ja huppariin. Täälläkin kaipaillaan vinkkejä miten pukeutua huolitellusti ilman että tuntee oloaan epämukavaksi, onko se edes mahdollista :D Tummansiniset farkut lienee hyvä hankinta (omistan, ovat ihan ok, en tiedä miksi ovat jääneet vähälle käytölle) ehkä myös mustat perushousut laadukkaasta kankaasta (en jaksa pyöriä kaupoissa etsimässä :D ). Yksi neulemekkokin minulla on ja olen yllättynyt kuinka rento se on paksujen mustien sukkisten kanssa, voin suositella. Samoin neulepaidat (-takit?) voisi mennä hupparin sijaan. Siistit, ehkä hieman juhlavat paidat ovat ongelma.. T-paitojen lisäksi riittäisi pari parempaa mutten oikein tiedä mikä malli olisi imarteleva ja materiaali/"koristeet" maltillisia, taaskaan en jaksaisi pyöriä kaupoissa. Ehdottomat vaatimukset kuitenkin on ettei ole keinomateriaalia kuten polyesteriä (hiostaa) ja  hihat ovat joko pitkät tai lyhyet muttei siltä väliltä. Zara ja Mango on ainakin joskus myynyt preppy tyyppistä vaatetta..

Vierailija
7/7 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mangosta itse asiassa pidänkin! Sieltä olen muutaman kivan ja kohtuuhintaisen vaatteen löytänyt.

Mitä materiaalia paitapuseroiden kannattaa olla? Puuvilla rypistyy ja tekokuidut hiostavat, mutta kumpi pahempi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan