Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomies ottaa aivoon, taidan sanoa hei hei

Vierailija
10.08.2015 |

Avomieheni osoittautui tosi reiluksi jätkäksi..

Hänellä alkaa nyt työt ja minulla on vielä reilu viikko lomaa. Hän ehdotti, että jos haluan reissun vaikka ulkomaille ja jonkun äkkilähdön niin hän voi lainata minulle kaksi tonnia matkaa varten ja voin maksaa rahan elokuun lopussa takaisin kun saan tilin. Nyt hän yhtäkkiä sanoi kun oltiin menossa nukkumaan, että jos hän lainaa minulle 2000 niin haluaa elokuussa 2700 takaisin rahana.

Mitä ajattelisit tilanteesta? Taidan unohtaa sekä matkan että miehen. Vituttaa ihan kunnolla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vain lueskelen näitä palstoja, mut nyt on pakko kommentoidakin...

Mun mielestä kuulostaa todella omituiselta, et parisuhteessa yhdessä asuvilla on omat rahat. Ollaan oltu mun miehen kanssa yhdessä aika nuoresta asti (20v. olin ku muutettiin yhteen, nyt asuttu 8v. saman katon alla) ja meillä ei kyl oo koskaan ollut "omia" rahoja. Omat tilit on kyllä, mut laskut maksetaan sen tililtä kummalla enemmän katetta. Joskus kun oikein innostun shoppaileen ennen tilipäivää ja vingutan visaa, mies saattaa kysyä, et oliko kaikki aivan tarpeellista, mutta kiltisti siirtää rahaa visalle, ettei tarvi maksaa korkoja. Tosin sama myös toisinpäin, meille mies saattaa ostaa isompia ostoksia enempää kyselemättä enkä mä niistä hermostu (esim 2300€ ruohonleikkuri). Kolme lastakin meille tähän mennessä siunaantunut, joten en voisi kuvitellakaan, et mun pitäis tulla aina toimeen vain omilla rahoilla, esim. tuo äitiyspvraha ei kyl hirmu pitkälle riitä, jos haluaa välillä matkustellakin. Ja kyllä ihan ilman perhettä olen ystävieni kanssa matkustellut, kun äitikin tarvitsee välillä lomaa ja omaa aikaa. :)

Summa summarum, jätä mies joka vaatii vielä korkoja rahasta (koska kuten sanottu, niin visa tulee helpommaks ja halvemmaks, luottorajaa saa vaikka ite nostettua nettipankista). Mä siis sekä tekisin matkan ja jättäisin miehen, ei tuommoisesta toi suhde ainakaan parane.

Esimerkiks mun pikkusisko ja sen ex-avokki laskivat kanssa aina kauppalaskutkin tasan (siellä oli jääkaapissa mm. siskon mehu ja exän mehu ja auta armias, jos mäkin menin omine lupineni jääkaapille ja join tän exän mehua, siskon piti korvata se exällensä, ettei tuu riitaa). Siirryin lopulta tapaan, et jätän kolikoita pöydälle joka kerta ku minä tai lapset ottanu jotain kaapista (tämä siis puhdasta v***uilua, mut ei osunut, kun siskon ex vaan hyvin tyytyväinen). Onneksi on nykyään ex!!

Kyllä parisuhteeseen kuuluu se, että voi taloudellisesti luottaa toiseen. Kummankaan ei tarvi pelätä, et toinen tuhlais yhteiset rahat johonkin, vaan voi luottaa, et kumpikin maksaa vuorollaan. Jos mietitään vaan omina rahoina, niin mitä tapahtuu, jos toisella huippupalkka ja toinen vaikka hetkellisesti työttömänä. Kierteleekö tämä palkansaaja yksin menoissa ja toinen miettii kotona, voiko huomenna ostaa kaupasta muutakin ku makaronia...? (Kärjistetty esimerkki, tiedän).

Vierailija
2/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka parisuhteessa oli yhteiset rahat mutta tässä ajateltiin pitää omat ja yhteiset hankkia yhdessä, selvyyden vuoksi. Olen vasta puoli vuotta ollut enemmän miehen asunnolla. Mulle tuli ihan yllärinä tuo 700 € korko eikä mitään perustetta. Mies ajatteli ilmeisesti vähän hyötyä.

Oli mulle vaan niin suuri pettymys, että olen jo siirtänyt tavarat omaan asuntooni ja jätin avaimet pöydälle. En jättänyt mitään lappua, jos mies soittaa niin sanon vaan etten halua olla enää hänen kanssaan. Mies on nalkuttaja-tyyppiä, negatiivinen, että se on varmaan yksi syy miksi nyt reagoin näin. Ei kenenkään tarvitse kuunnella aina valitusta jos ei ole tehnyt mitään pahaa.

Mun täytyy vaan tsempata etten tunne enää myötätuntoa jos hän tuntee itsensä hylätyksi ja soittaa katumuspuheluita. Parempi olla kai sanomatta syytä, tajuaa jos tajuaa. Moni on palstalla oikeassa, jos noin tekee rakkaalleen? kerran niin ei tämä ole suhde, jossa minusta välitetään oikeasti. Itsekkyys voitti, minä väistyn. Kiitos kun kommentoitte, takki on tyhjänä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasia korkoja nyhdetä puolisolta. Kyllä oot tehny ihan oikean liikeen, kun lähdit tosta suhteesta. Miehelle merkitsee raha enemmän kuin sinä. Toki voi myöhemmin selitellä, et "vitsihän se oli", mut ethän sie mene tollasiin. Onneks miehen oikea luonne selvis sulle.

M39

Vierailija
4/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:59"]

Mun eka parisuhteessa oli yhteiset rahat mutta tässä ajateltiin pitää omat ja yhteiset hankkia yhdessä, selvyyden vuoksi. Olen vasta puoli vuotta ollut enemmän miehen asunnolla. Mulle tuli ihan yllärinä tuo 700 € korko eikä mitään perustetta. Mies ajatteli ilmeisesti vähän hyötyä. Oli mulle vaan niin suuri pettymys, että olen jo siirtänyt tavarat omaan asuntooni ja jätin avaimet pöydälle. En jättänyt mitään lappua, jos mies soittaa niin sanon vaan etten halua olla enää hänen kanssaan. Mies on nalkuttaja-tyyppiä, negatiivinen, että se on varmaan yksi syy miksi nyt reagoin näin. Ei kenenkään tarvitse kuunnella aina valitusta jos ei ole tehnyt mitään pahaa. Mun täytyy vaan tsempata etten tunne enää myötätuntoa jos hän tuntee itsensä hylätyksi ja soittaa katumuspuheluita. Parempi olla kai sanomatta syytä, tajuaa jos tajuaa. Moni on palstalla oikeassa, jos noin tekee rakkaalleen? kerran niin ei tämä ole suhde, jossa minusta välitetään oikeasti. Itsekkyys voitti, minä väistyn. Kiitos kun kommentoitte, takki on tyhjänä. Ap.

[/quote]

Trololooloooo.

Kahdessatoista tunnissa teet eropäätöksen , palstailet , ja muutat?

Muutenkin provo. Jos sulle on tulossa yli 6000, mihin tarvitset miehen rahoja? Odotit , että mies maksaa?

Vierailija
5/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka parisuhteessa oli yhteiset rahat mutta tässä ajateltiin pitää omat ja yhteiset hankkia yhdessä, selvyyden vuoksi. Olen vasta puoli vuotta ollut enemmän miehen asunnolla. Mulle tuli ihan yllärinä tuo 700 € korko eikä mitään perustetta. Mies ajatteli ilmeisesti vähän hyötyä. Oli mulle vaan niin suuri pettymys, että olen jo siirtänyt tavarat omaan asuntooni ja jätin avaimet pöydälle. En jättänyt mitään lappua, jos mies soittaa niin sanon vaan etten halua olla enää hänen kanssaan. Mies on nalkuttaja-tyyppiä, negatiivinen, että se on varmaan yksi syy miksi nyt reagoin näin. Ei kenenkään tarvitse kuunnella aina valitusta jos ei ole tehnyt mitään pahaa. Mun täytyy vaan tsempata etten tunne enää myötätuntoa jos hän tuntee itsensä hylätyksi ja soittaa katumuspuheluita. Parempi olla kai sanomatta syytä, tajuaa jos tajuaa. Moni on palstalla oikeassa, jos noin tekee rakkaalleen? kerran niin ei tämä ole suhde, jossa minusta välitetään oikeasti. Itsekkyys voitti, minä väistyn. Kiitos kun kommentoitte, takki on tyhjänä. Ap.

[/quote]

Sinä välität miehestä? Anna mun nauraa. Mies on elättänyt sinua , ja nyt itket kun et saanut ilmaista matkaa?

ITEKÄS OLET, ITSEKKYYTESI tosiaan voitti. Ja myös mies, päästessään sinusta eroon.

Vierailija
6/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:14"]

[/quote]

Sinä välität miehestä? Anna mun nauraa. Mies on elättänyt sinua , ja nyt itket kun et saanut ilmaista matkaa?

ITEKÄS OLET, ITSEKKYYTESI tosiaan voitti. Ja myös mies, päästessään sinusta eroon.

[/quote]

Mullakin on lukivaikeutta, mut ei se sentään noin paha ole. Ap on puhunut lainasta ja korosta. Ei se ole ILMAISTA rahaa, tajusitko?

M39

Vierailija
7/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies, näyttäisin ovea jos tuollaisia korkoja alkaa puolisolta perimään..

Vierailija
8/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:11"]

Trololooloooo.

Muutenkin provo. Jos sulle on tulossa yli 6000, mihin tarvitset miehen rahoja? Odotit , että mies maksaa?

[/quote]

Onko nyt noin vaikeeta taas ymmärtää: 6000 on TULOSSA, ei vielä hallussa. Lomaa on NYT ei enää silloin kun rahat ovat tilillä. Siksi laina nyt, TAKAISINMAKSU kun rahat tilillä. Silloin mies ei maksa, vaan lainaa. OMASTA ehdotuksestaan.

Vierailija
9/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämmöisiä asioita sattuu oikeassa elämässä oikeille ihmisille. Pakkasin kamat mitä mulla tuolla oli niin autoon aamulla, jätin avaimet pöydälle ja ajelin kotiin. Nyt taidan mennä syömään jotain hyvää. Mulle on vaan ylitsepääsemätöntä, että mulle ehdotetaan lomareissua ja kahen viikon lainaa, ja kun hyväuskosena aloin katteleen jotain kaupunkilomaa niin yhtäkkiä avomies muuttuu koronkiskuriksi. En osannut sanoo siihen mitää, katoin vaan hölmönä.

Ei tää tästä muuksi muutu, tuli totaalinen vastenmielisyys mun aviomiestä kohtaan, en tunne sitä enkä halua olla sen lähellä enää. Ja joo, mulla on kuunvaihteeseen asti tilillä 400 niin pärjään kyllä. Kesä loppui vähän paskasti mutta kyllä tää tästä, ainakin mä osaan tehdä päätöksiä enkä jää ihmetteleen et näinkö voi toiselle tehdä. Ap, en itke vieläkään

Vierailija
10/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

Missä kohtaa luki ILMAINEN matka? En minä ainakaa lukenu missään.

Ja ap.lle, mitä sanoit avokille kun oli heittänyt lainan lisäksi 700e korot? Ettei tosiaan voi kuittausta vitsailla. Kai sanoit että pidä tunkkis?

Vierailija
11/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:11"]

Trololooloooo.

[/quote]

Onko nyt noin vaikeeta taas ymmärtää: 6000 on TULOSSA, ei vielä hallussa. Lomaa on NYT ei enää silloin kun rahat ovat tilillä. Siksi laina nyt, TAKAISINMAKSU kun rahat tilillä. Silloin mies ei maksa, vaan lainaa. OMASTA ehdotuksestaan.

[/quote]

Pitäsköhän siun vielä piirtää paperille? :D

M39

Vierailija
12/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:25"]

No tämmöisiä asioita sattuu oikeassa elämässä oikeille ihmisille. Pakkasin kamat mitä mulla tuolla oli niin autoon aamulla, jätin avaimet pöydälle ja ajelin kotiin. Nyt taidan mennä syömään jotain hyvää. Mulle on vaan ylitsepääsemätöntä, että mulle ehdotetaan lomareissua ja kahen viikon lainaa, ja kun hyväuskosena aloin katteleen jotain kaupunkilomaa niin yhtäkkiä avomies muuttuu koronkiskuriksi. En osannut sanoo siihen mitää, katoin vaan hölmönä. Ei tää tästä muuksi muutu, tuli totaalinen vastenmielisyys mun aviomiestä kohtaan, en tunne sitä enkä halua olla sen lähellä enää. Ja joo, mulla on kuunvaihteeseen asti tilillä 400 niin pärjään kyllä. Kesä loppui vähän paskasti mutta kyllä tää tästä, ainakin mä osaan tehdä päätöksiä enkä jää ihmetteleen et näinkö voi toiselle tehdä. Ap, en itke vieläkään

[/quote]

Avomies, ?  puolen vuoden jälkeen, kun olet lojunut miehesi nurkissa ja eväillä?

Ehkä heräsi loisimiseesi, ja pääsi näin helpolla tempulla eroon sinusta.

Mihin kaupunkilomaan meinaat upottaaa 2000?  ;)

Kenties Tahitille?

Vierailija
13/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 11:25"]

No tämmöisiä asioita sattuu oikeassa elämässä oikeille ihmisille. Pakkasin kamat mitä mulla tuolla oli niin autoon aamulla, jätin avaimet pöydälle ja ajelin kotiin. Nyt taidan mennä syömään jotain hyvää. Mulle on vaan ylitsepääsemätöntä, että mulle ehdotetaan lomareissua ja kahen viikon lainaa, ja kun hyväuskosena aloin katteleen jotain kaupunkilomaa niin yhtäkkiä avomies muuttuu koronkiskuriksi. En osannut sanoo siihen mitää, katoin vaan hölmönä. Ei tää tästä muuksi muutu, tuli totaalinen vastenmielisyys mun aviomiestä kohtaan, en tunne sitä enkä halua olla sen lähellä enää. Ja joo, mulla on kuunvaihteeseen asti tilillä 400 niin pärjään kyllä. Kesä loppui vähän paskasti mutta kyllä tää tästä, ainakin mä osaan tehdä päätöksiä enkä jää ihmetteleen et näinkö voi toiselle tehdä. Ap, en itke vieläkään

[/quote]

Avomies, ?  puolen vuoden jälkeen, kun olet lojunut miehesi nurkissa ja eväillä?

Ehkä heräsi loisimiseesi, ja pääsi näin helpolla tempulla eroon sinusta.

Mihin kaupunkilomaan meinaat upottaaa 2000?  ;)

Kenties Tahitille?

[/quote]

Ota sie tää helmi pois kuleksimasta ja perustakaa puolisostahyötymisparisuhde. Varmaan tuut ton miehen kanssa hyvin toimeen, kun laskette illat pitkät prosentteja, et miten kannattavaa ollu lainata ja kuinka paljon  :D

M39

Vierailija
14/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:39"]

Juu, ei kävisi meillä. Mielestäni parisuhteessa osapuolet ovat reiluja toisiaan kohtaan, lainata toki voi, mutta toisesta hyötyminen on epäreilua. Suosittelen keskustelua, eiköhän se mies tule toisiin aatoksiin.

[/quote]

Eli jos mies tienaa enemmän niin ei hänen toki pidä maksaa enempää matkoista kuin pienituloisen naisen?

Vierailija
15/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä erilliskirjanpidollistalousvirityssuhdepohjia joille yhteistä elämää sitten yritetään rakentaa. Jää yleensä yrittämiseksi ellei se tuleva/oleva suhde perustu suurimmaksi osaksi taloudelliseen pragmatiikkaan.

Vierailija
16/49 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun jätit. Mitenhän olisi käynyt, jos olisit tarvinnut rahaa tiukassa tilanteessa? Kun tapasin mun miehen -90 luvulla, olin verorästien takia pulassa, kun maksoin opintolainaani ja sitä varten tein kahta työtä, mutta en tajunnut korjata verokorttini prosenttia korkeammaksi. Ei ollut seurusteltu vielä montaakaan kuukautta, kun mies maksoi ne rästit pois, korotta. Eikä edes velkakirjaa tehty.

Naimisissa oltu 18 vuotta. Maksoin vastaavasti talouden menoja, kun mies oli hoitovapaalla ja vuorotteluvapaalla. Mies maksoi hiljan pois jäljellä olevan asuntolainamme, että pääsemme etsimään uutta isompaa asuntoa ilman hätää vanhan myynnistä. Tämä kotiosoite kun on yhteinen yritys eikä mikään hädänalaiselta koronkiskontafirma. Meillä tosin on omat pankkitilit, mutta yhteinen talous.

Vierailija
17/49 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Mikset itse maksa matkaasi?

Vierailija
18/49 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilua! En lainaisi ja vaikea olisi enää olla kimpassakaan.. :(

Vierailija
19/49 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää antaa takasi 700€ enemmä ku on lainannu..?

Vierailija
20/49 |
10.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:27"]Avomieheni osoittautui tosi reiluksi jätkäksi..

Hänellä alkaa nyt työt ja minulla on vielä reilu viikko lomaa. Hän ehdotti, että jos haluan reissun vaikka ulkomaille ja jonkun äkkilähdön niin hän voi lainata minulle kaksi tonnia matkaa varten ja voin maksaa rahan elokuun lopussa takaisin kun saan tilin. Nyt hän yhtäkkiä sanoi kun oltiin menossa nukkumaan, että jos hän lainaa minulle 2000 niin haluaa elokuussa 2700 takaisin rahana.

Mitä ajattelisit tilanteesta? Taidan unohtaa sekä matkan että miehen. Vituttaa ihan kunnolla.
[/quote]Viisas mies ! Ei raha puussa kasva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme