Miksi google maps ei näytä sijaintia oikein, pää hajoaa!
Tietokoneeni väittää mun olevan Mikkelissä. MIKKELISSÄ! En ole lähelläkään Mikkeliä. Olen ja asun Etelä-Suomessa. Tämä virhe siis tulee aina esille kun menen google mapsiin ja etsin vaikka reittiohjeita, niin se aloituspiste "käytä sijaintia" on Mikkelissä. Samoin esim. mainostarjontaan tulee Mikkelissä myytäviä taloja, kauppojen tarjouksiin Mikkelin alueen kauppoja yms. Olen kirjautuneena googlessa ihan samalla tilillä kuin kännykässäkin ja känny kyllä osaa näyttää oikein kotikaupunkini ja sen hetkisen sijainnin. Virhe ainoastaan kotona isolla pöytäkoneella. Tosi rasittavaa. Olen antanut kaikki luvat ja oikeudet sijaintiin. Tyhjensin välimuistin, sivuhistoriat yms ja annoin uudestaan luvat, kun kysyi tämän jälkeen. Mikkelin salaliitto? Näyttääkö teillä muilla paikannus oikein, jos laitatte google mapsiin reittihaun?
Kommentit (7)
Onko sulla GPS siinä pöytäkoneessa vai miten sen pitäisi paikantaa.
Itärajan lähellä varsinkin häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla GPS siinä pöytäkoneessa vai miten sen pitäisi paikantaa.
IP osoitteella tai WLAN verkon sijainnista yrittää jos pöytäkone. IP osoitteen sijainti heittää mulla 250 - 450km yleensä.
Muuta Mikkeliin niin on ajan tasalla.
Muistaakseni Windowsiin sai jotenkin käsin lätkäistyä pysyvän sijainnin, joka on ihan toimiva systeemi kiinteästi kotona olevalle koneelle. Tosin tuosta on jo joitakin vuosia aikaa kun kokeilin.
Pystyneekö kännykästäkin jotenkin jakamaan sijaintitietoa. En oikein tiedä kun ei ole ollut juurikaan tarvetta. Onkohan minulla vieläkin jossain MS tilillä se aikoinaan laitettu sijainti kun en ole huomannut että heittäisi jonnekin Mikkeliin.
Pöytätietokoneissa ei ole mitään laitteistoa millä ne pystyisivät määrittämään oman sijaintinsa, vaan se yritetään usein päätellä esimerkiksi sen perusteella mistä päin yhteys näyttää tulevan. Se päätelmä voi usein mennä satojakin kilometrejä pieleen.
Jos käytät Windows 11, niin mene: "Settings", sieltä "Privacy & Security", sieltä "Location", ja sieltä aseta "Default Location". Tämä ohje on annettu englanninkieliselle Windowsille, jos sulla on suomenkielinen Windows niin silloin etsi suomenkielisistä valikoista noita termejä vastaavat valinnat.
No mun kone näytti kuukausien ajan että olen Dublinissa vaikken ikinä ole käynyt.Tuli windows päivitys ja asia korjaantui.