Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen vuosi korkeakoulussa - jännittääkö?

Vierailija
17.08.2015 |

Olen parikymppinen nainen ja aloitan tänä syksynä opiskelut korkeakoulussa alalla, joka on verrattain miesvaltainen. Opiskelin aiemmin toista alaa, joka ei innostanut minua mitenkään, ja vähän koulussa käymisen takia jäin nopeasti ulos porukasta, vaikka luokkalaiset olivatkin sen verran mukavia että pitivät seuraa aina välillä tauoilla ym. Varsinaisia ystäviä en kuitenkaan saanut. Tänä kesänä kun pääsin tälle alalle, joka on hieman lähempänä kiinnostuksenkohteitani, olin innoissani, mutta nyt lähempänä koulun alkua on ruvennut hermostuttamaan. Tulen melko hyvin toimeen monien poikien kanssa, mutta en osaa kuvitella, että moni luokkani pojista olisi kiinnostunut ystävystymään tyttöjen kanssa enkä ole kovin rohkea ottamaan ensi askelta asiassa. Tyttöjä taas todennäköisesti ei ole kovin montaa, ja entä jos kemiat eivät vain toimi heidän kanssaan tai he eivät koe tarvitsevansa uusia ystäviä? Pelkään että jään hieman sivuun porukasta, ja muutenkin viime vuosina kärsimäni motivaationpuute lisääntyy sen myötä. Syrjäytymistä helpottaa myös se, etten pidä alkoholista, joten koulun bileisiin lähtö ja niissä viihtyminen yksin vaikeutuu. Kyllähän minä koulun voisin puskea läpi yksinänikin, mutta vaikeina päivinä ei olisi niin helppoa nousta ja lähteä kouluun, jos siellä ei ole kukaan odottamassa. Nyt vain pitäisi olla ensimmäisinä päivinä reipas ja antaa hyvä vaikutelma, mutta jännittää kyllä, että miten tässä käy. Millaiset fiilikset teillä muilla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä alotan huomenna korkeakouluopinnot sosiaali- ja terveysalalla ja kyllä jännittää, kun tässä on tullut pari välivuotta pidettyä lukion jälkeen! Eniten jännittää sen takia kun ei ole ketään tuttua tulossa kouluun. Mulla on samassa laitoksessa kyllä yks kaveri, mutta hän on jo opiskellut pari vuotta. Opiskeluun aijon kyllä panostaa, vaikka en ala ei ole ihan se ykkösvalintani mutta silti ihan ok :) Ehkä sen takia vähän ahdistaakin tämä kouluun lähtö, kun sydän ei ole 100% mukana niin tavallaan ei oikein edes kiinnostais lähtä kouluun, niin saa nähdä mitä tästä tulee! :)

Vierailija
2/2 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaan vielä jos joku innostuisi vastaamaan :) Jännittääkö koulunalku? Oletteko nyt menossa alalle, josta haluatte saada ammatin ja aiotteko panostaa kunnolla opiskeluun? Minkälaiset odotukset teillä on opiskelusta? Tiedättekö muita tuttuja jotka ovat tulossa samaan kouluun, vai oletteko menossa yksin ja jännittääkö, millaista porukkaa vuosikurssillanne on?

Minulla on onneksi jo jotain kokemusta opetuksesta korkeakoulussa, joten kaikki ei ole uutta ja kummallista, mutta uudet porukat ja paikat silti jännittävät. Pian se alkaa, viimeisten päivien hermoilua tässä nyt aletaan käydä kohta läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi