Uskovainen, auta minua
Minulla on hirveä aika elämässä, paljon vastoinkäymistä eikä niille näy loppua. Auta minua, miten saan jumalan kuuntelemaan. Miksei jumala auta vaikka pyydän. Rukoilen sitä joka ilta, mutta samaa synkkyyttä vain. Lisää vastoinkäymistä.
Kommentit (198)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:39"]
Totisesti, Job näki vaimonsa ja lastensa kuolevan, mutta katso, hän sai paremmat lapset ja nuoremman vaimon tilalle! Näin rakastava on Herra Sebaot!
[/quote]
Eli lapsilla ja vaimolla ei ollut mitään merkitystä, pääasia oli että Jobin uskoa koeteltiin. Aika valikoiva on tämä teidän jumalanne. Rakastavaa hänestä ei tämän tarinan perusteella saa tekemälläkään.
[/quote]
Jokaisella on oma elämänsä ja omat elinpäivänsä. Ja Jumala osaa ne ihmeellisesti nivoa lomittain ja yhteen. Uskovat vaimo ja lapset pääsivät perille. Tämä elämä on pisimmilläänkään tosi lyhyt.
Tottakai koet vihaa! Se on luonnollista, ja viha on tunne joka nousee kun kokee että jotain itselle tärkeää uhataan/rikotaan. Jumala on meille tunteet antanut ja ne eivät ole väärin. Oikein tai väärin on se kuinka reagoimme niihin.
Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö = älkää kostako pahaa pahalla, älkää katkeroituko eli myrkyttäkö itseänne.
Et ehkä ymmärrä (vielä) mutta olet saattanut its estää Jumalaa auttamasta sinua. Niillä ajatusmalleilla ja mielikuvilla joita meillä on itsestämme on valtava voima. Jumala on siitä kumma että vaikka Hän näkee mikä sinua vaivaa Hän ei auta väkisin jos (tiedostamattasi) kiellät hänen apunsa, Hän kunnioittaa vapaata tahtoasi. Olet ehkä pitänyt niin tiukasti kiinni uhri- ja marttyyriasenteesta ettet ole sisimmässäsi halunnut muutosta (tuntuu varmasti pahalta lukea tällaista mutta kokemuksesta ja vuosien, jopa vuosikymmenien kamppailusta tiedän mistä puhun) ja siksi sama ahdinko on jatkunut.. Jumala on ehkä yrittänyt puhua sinulle mistä on kyse mutta olet ollut niin valheen sokaisema ja se on juurtunut identiteettiisi niin että et ole kuullut.
Kun alat itse arvostaa itseäsi etkä suostu enää olemaan kynnysmatto niin asiat alkavat muuttua, tähän asti olet antanut luvan huonoon kohteluun kun et ole osannut muuta.
Jeesus auttaa sinua, helppoa matka muutokseen ei ehkä aina ole mutta se kannattaa! Juokse Jeesuken ristin turviin joka kerta kun pelottaa, ahdistaa, suututtaa, epäonnistut ja muista että Hän kantoi ristillä kaiken p....n jota olet joutunut kokemaan.
Muistatko, Jeesuskaan ei parantanut ketään automaattisesti eikä väkisin; kun joku pyysi Häntä parantamaan itsensä, Jeesus kysyi "tahdotko tulla terveeksi"? Eli ihminen voi "haluta" parantumista ja silti sisimmässään pysyä sairaana. Koska muutos on aina enemmän tai vähemmän järisyttävä ja voimia ja uutta ajattelua vaativa.
Kauhea vuodatus, mutta todella toivon että pääset ansasta jossa olet joutunut elämään ja saat tuntea mitä tarkoittaa monessa mielessä että Jeesus ON sinun henkilökohtainen Vapahtaja!
Ohis minäkin rukoilen sinulle vapautta ja iloa. Katketkoot kaikki valheen kahleet jotka sinua ovat sitoneet ja parantakoon Pyhä Henki rikkinäisen sisimpäsi.
Jeesuksen nimessä ja veressä julistan armoa sinulle, olet vapaa Jumalan rakas arvokas lapsi!
Rukoilen että alat nähdä itsesi kuten Jumala sinut näkee, julistan totuutta valheen sijaan!
Olkoon Isän Jumalan rakkaus, Pyhän Hengen osallisuus ja Jeesuksen Kristuksen armo kanssasi, nyt ja aina.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:56"]
Tottakai koet vihaa! Se on luonnollista, ja viha on tunne joka nousee kun kokee että jotain itselle tärkeää uhataan/rikotaan. Jumala on meille tunteet antanut ja ne eivät ole väärin. Oikein tai väärin on se kuinka reagoimme niihin.
Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö = älkää kostako pahaa pahalla, älkää katkeroituko eli myrkyttäkö itseänne.
Et ehkä ymmärrä (vielä) mutta olet saattanut its estää Jumalaa auttamasta sinua. Niillä ajatusmalleilla ja mielikuvilla joita meillä on itsestämme on valtava voima. Jumala on siitä kumma että vaikka Hän näkee mikä sinua vaivaa Hän ei auta väkisin jos (tiedostamattasi) kiellät hänen apunsa, Hän kunnioittaa vapaata tahtoasi. Olet ehkä pitänyt niin tiukasti kiinni uhri- ja marttyyriasenteesta ettet ole sisimmässäsi halunnut muutosta (tuntuu varmasti pahalta lukea tällaista mutta kokemuksesta ja vuosien, jopa vuosikymmenien kamppailusta tiedän mistä puhun) ja siksi sama ahdinko on jatkunut.. Jumala on ehkä yrittänyt puhua sinulle mistä on kyse mutta olet ollut niin valheen sokaisema ja se on juurtunut identiteettiisi niin että et ole kuullut.
Kun alat itse arvostaa itseäsi etkä suostu enää olemaan kynnysmatto niin asiat alkavat muuttua, tähän asti olet antanut luvan huonoon kohteluun kun et ole osannut muuta.
Jeesus auttaa sinua, helppoa matka muutokseen ei ehkä aina ole mutta se kannattaa! Juokse Jeesuken ristin turviin joka kerta kun pelottaa, ahdistaa, suututtaa, epäonnistut ja muista että Hän kantoi ristillä kaiken p....n jota olet joutunut kokemaan.
Muistatko, Jeesuskaan ei parantanut ketään automaattisesti eikä väkisin; kun joku pyysi Häntä parantamaan itsensä, Jeesus kysyi "tahdotko tulla terveeksi"? Eli ihminen voi "haluta" parantumista ja silti sisimmässään pysyä sairaana. Koska muutos on aina enemmän tai vähemmän järisyttävä ja voimia ja uutta ajattelua vaativa.
Kauhea vuodatus, mutta todella toivon että pääset ansasta jossa olet joutunut elämään ja saat tuntea mitä tarkoittaa monessa mielessä että Jeesus ON sinun henkilökohtainen Vapahtaja!
[/quote]
Olet niin oikeassa. Minulle heräsi ajatus, jota täytyy miettiä. Luulenko olevani Jumalaakin viisaampi ja yritän määritellä, miten olla oikeassa ja miten olla oikeasti nöyrä ja hyvä ihminen. Tämän vuoksi sinua kiitän todella paljon, koska tämä on ihan uusi ajatus minulle. Ehkä minun nöyryyteni onkin väärää ylpeyttä, kun astun yläpuolelle ja luulen tietäväni, miten olla oikein ja millainen pitäisi uskovan olla.
Tiedätkö, sait minulle ihan hymyn huulilleni, kun tämän tajusin. Tämä vie nyt vähän aikaa aikaa, kun makustelen tätä. Mutta tämä on ihan outo ja uusi ajatus minulle. Ehkä tästä lähtee kehittymään jotain ja pystyn tämän turvin olemaan heikompi ja pyytämään apua.
Uskoa minun on kaikesta huolimatta pakko, koska rukousvastauksia on elämässäni tullut niin monta. Niitä ei voi ohittaa. Ehkä tämäkin on yksi niistä, kun olen viime aikoina itkenyt ja huutanut, että miksi et auta minua. Miksi kuritat minua koko ajan.
Lähden tätä miettimään, että ehkä nöyryydessäni olenkin sortunut liikaan voimakkuuteen ja luulen jopa tässä olevani Luojaa vahvempi ja tietäväni tässä enemmän, kuin hän tietää.
Siunausta sinulle ja kiitos, kun vastasit minulle.
-se ohis
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:01"]
Ohis minäkin rukoilen sinulle vapautta ja iloa. Katketkoot kaikki valheen kahleet jotka sinua ovat sitoneet ja parantakoon Pyhä Henki rikkinäisen sisimpäsi.
Jeesuksen nimessä ja veressä julistan armoa sinulle, olet vapaa Jumalan rakas arvokas lapsi!
Rukoilen että alat nähdä itsesi kuten Jumala sinut näkee, julistan totuutta valheen sijaan!
Olkoon Isän Jumalan rakkaus, Pyhän Hengen osallisuus ja Jeesuksen Kristuksen armo kanssasi, nyt ja aina.
[/quote]
Kiitos
-se ohis
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:27"]
128 et siis tajua. Ei kukaan ole puhunut mistään kahden tien kulkemisesta. Vaan siitä että syntisenä vaikka ei vielä tajuaisi omaa syntisyyttään saa huutaa Jeesusta avuksi ja Jeesus ei sulje korviaan siltä huudolta. Kumma juttu että tunnen monia uudestisyntyneitä elävässä uskossa olevia kristittyjä joilla on tuollainen tausta, ensimmäisen huudon ja Jumalallisen avun JÄLKEEN he ovat saaneet Pyhän Hengen vaikutuksesta alkaa näkemään omaa syntisyyttään ja joko nopeasti tai pikkuhiljaa, kuinka Jumala on tarpeelliseksi katsonut, ovat saaneet tehdä parannusta. Aina se uskoontulo ei muuta ihmistä kertaheitolla vaan hän alkaa nähdä maailmaa ja itseään eri silmin kuin ennen.
Ja tässä EI ole mitään Raamatunvastaista.
[/quote]Edelleen, Jumala ei pelasta ihmistä, joka ei ole valmis luopumaan synnistään. Ihminen, joka ei ole tehnyt parannusta on vielä synneissään matkalla helvettiin. Pitää kieltää itsensä ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Se on ihmisen oma päätös, Jumala ei siihen ketään pakota.
Sinä voit yrittää tapella tätä totuutta vastaan, mutta jos luet Raamattua se on siellä uudestaan ja uudestaan.
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. -- Matt.7
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:45"]
128 et siis tajua. Ei kukaan ole puhunut mistään kahden tien kulkemisesta. Vaan siitä että syntisenä vaikka ei vielä tajuaisi omaa syntisyyttään saa huutaa Jeesusta avuksi ja Jeesus ei sulje korviaan siltä huudolta. Kumma juttu että tunnen monia uudestisyntyneitä elävässä uskossa olevia kristittyjä joilla on tuollainen tausta, ensimmäisen huudon ja Jumalallisen avun JÄLKEEN he ovat saaneet Pyhän Hengen vaikutuksesta alkaa näkemään omaa syntisyyttään ja joko nopeasti tai pikkuhiljaa, kuinka Jumala on tarpeelliseksi katsonut, ovat saaneet tehdä parannusta. Aina se uskoontulo ei muuta ihmistä kertaheitolla vaan hän alkaa nähdä maailmaa ja itseään eri silmin kuin ennen.
Ja tässä EI ole mitään Raamatunvastaista.
[/quote]Edelleen, Jumala ei pelasta ihmistä, joka ei ole valmis luopumaan synnistään. Ihminen, joka ei ole tehnyt parannusta on vielä synneissään matkalla helvettiin. Pitää kieltää itsensä ja lähteä seuraamaan Jeesusta. Se on ihmisen oma päätös, Jumala ei siihen ketään pakota.
Sinä voit yrittää tapella tätä totuutta vastaan, mutta jos luet Raamattua se on siellä uudestaan ja uudestaan.
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. -- Matt.7
[/quote]Mikä on kun et tajua? Enhän ole kertaakaan väittänyt etteikö tulisi luopua synnistä? Sanon ainoastaan ja siitä pidän kiinni että usein tietoisuus siitä mikä kaikki omassa elämässä ja itsessä on syntiä aukenee vasta uskoontulon jälkeen.
Käsittääkseni sinä yrität väittää että Jeesus ei ota vastaan eikä kuule kärsivän rukousta ja avunpyyntöä jos hän ei ensin ole tehnyt totaalista parannusta kaikesta syntisyydestään.
Ja se ei ole Raamatunmukaista.
Pitää olla halu myöntää että tarvitsee Jeesusta, sitten Jumala voi parantaa siipiensä suojassa oman aikataulunsa mukaan. Näin ainakin joidenkin kohdalla.
Aina se uskoontulo ei muuta ihmistä kertaheitolla vaan hän alkaa nähdä maailmaa ja itseään eri silmin kuin ennen.
[/quote]Uudestisyntynyt on kokonaan uusi luomus.
17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.-- 2 Kor. 5:17
Ihana, että AV.lla on tällainen ketju. Minäkin olen kärsinyt paljon ja huutanut Jumalaa avukseni. Olen tähän saakka kietoutunut katkeruuteen ja mieltänyt itseni uhriksi myöskin, mutta nyt aloin minäkin ajatella erilailla. Työstän tätä asiaa itsessäni. Minä olen arvokas ja minulla on paljon annettavaa. En halua enää rypeä itsesäälissä vaan Jumalan rakkaudessa. Katselen usein TV7:n ohjelmia, kun on oikein paha olla, mutta en ole rohjennut mennä mihinkään seurakuntaan mukaan.
Jos joku haluaa rukoilla puolestani, niin kiitän kovasti. Polvistuin äsken keittiön tuoli ääreen ja rukoilin Jumalalta viisautta päästä eroon surusta ja murheesta ja varsinkin katkeruudesta.
188 rukoilen <3 siunausta sinulle
Meillä on mahtava Jumala! Hän koskettaa ihmisiä ja toimii jopa av:lla :)
Mikään tapa ja väylä ei ole Jumalalle liian naurettava tai vähäpätöinen. Niinhän teki Jeesus jo aikoinaan ihmismuodossa ollessaan, hän liikkui siellä missä apua tarvitsevat ihmiset olivat eikä pönöttänyt ainoastaan temppeleissä :)
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:02"]
Ihmiselle on annettu omatunto. Me tiedämme milloin teemme väärin ja milloin oikein. Syntinen ihminen tietää että tekee väärin mutta haluaa piilottaa sen kaikilta. Jumalalta mikään ei pysy piilossa.
Hän näkee mitä sinä salassa teet.
[/quote]
Paavali puhui myös tästä. Älkää ymmärtäkö väärin jos sanon, "tuntoansa loukaten" tarkoittaa myös sitä jos on huono käsitys vaikka hellareista, sinne ei pidä mennä, joutuu pahempaan liemeen. Jumala rankaisee silloin kun tekee vastoin parempaa tietoaan. On mentävä vain jos havaitsee hyväksi ja menee mielellään. Jollei apua saa, ei saa senkään jälkeen, uskikset ottaa kannan "riippuu ittestä" vaikka päällään seisoisit. Totuus on olemassa meissä jokaisessa, parempi niin ettei kysy muilta, ikävä sanoa.
En osaa sanoa mitään viisasta mutta minäkin rukoilen puolestasi!
Oletko henkilökohtaisessa uskossa Jeesukseen Kristukseen?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:47"]Jumala kuulee kyllä. En osaa sanoa miksi vastoinkäymiset ja synkkyys jatkuu, mutta joskus Jumala sallii omillensa(kin) vastoinkäymisiä.
Hän on kuitenkin mukana joka hetki vaikka siltä ei tuntuisikaan.
Joskus Hän haluaa saada ihmisen näkemään/oppimaan jotain jota ei ehkä muulla keinoin ymmärtäisi, joskus tie iloon käy todella rankan tuskan kautta, joskus vaikeat ajat täytyy elää jotta osaisi auttaa ja ymmärtää myöhemmin muita vastaavissa tilanteissa kärsiviä.
Jos haluat niin rukoilen puolestasi. Jää Taivaallisen Isän turvalliseen syliin, luota että vahvat kädet kantavat läpi vaikka minkä myrskyn. Ottakoon Hyvä Paimen Jeesus sinut omaksensa ja antakoon ilon ja vapauden ajan olla jo lähellä!
Siunausta ja voimia Sinulle, muista että sinusta pidetään huolta <3
Jumalan aikataulu ja ajatukset eivät aina ole samat kuin meidän, mutta ne ovat aina täydelliset.
[/quote]
Kenen kannalta ne ovat täydelliset, ei ainakaan minun. Tää alkaa olla selvää että mua rankaistaan jostain.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:47"]Jumala kuulee kyllä. En osaa sanoa miksi vastoinkäymiset ja synkkyys jatkuu, mutta joskus Jumala sallii omillensa(kin) vastoinkäymisiä. Hän on kuitenkin mukana joka hetki vaikka siltä ei tuntuisikaan. Joskus Hän haluaa saada ihmisen näkemään/oppimaan jotain jota ei ehkä muulla keinoin ymmärtäisi, joskus tie iloon käy todella rankan tuskan kautta, joskus vaikeat ajat täytyy elää jotta osaisi auttaa ja ymmärtää myöhemmin muita vastaavissa tilanteissa kärsiviä. Jos haluat niin rukoilen puolestasi. Jää Taivaallisen Isän turvalliseen syliin, luota että vahvat kädet kantavat läpi vaikka minkä myrskyn. Ottakoon Hyvä Paimen Jeesus sinut omaksensa ja antakoon ilon ja vapauden ajan olla jo lähellä! Siunausta ja voimia Sinulle, muista että sinusta pidetään huolta <3 Jumalan aikataulu ja ajatukset eivät aina ole samat kuin meidän, mutta ne ovat aina täydelliset. [/quote] Kenen kannalta ne ovat täydelliset, ei ainakaan minun. Tää alkaa olla selvää että mua rankaistaan jostain.
[/quote]Sinusta tuntuu siltä nyt mutta et vielä tiedä lopputulosta. Ei meille ole luvattu helppoa tietä ja ruusuilla tanssimista. Se voi olla myös kutsu avautua täysin Jumalalle.
Mitä sinä annat vastineeksi sille Jumalalle, on oikeampi kysymys....jos hänen pitää auttaa sinua, mitä sinä vuorostasi teet avun eteen?
Jumala ei rankaise, mutta sallii. Se voi olla herättelyä, että turvautuisit itsesi ja maallisen hyvän sijasta Jumalaan ja hänen armoonsa. Pitkä putki vastoinkäymisiä minullakin, välillä meinaa usko loppua. Mutta Jumala ei voi lohduttaa, ellet itse kiipeä syliin lohdutettavaksi eli avaa sydäntäsi ja korviasi kuulemaan.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 10:23"]
Sinulle Ohis: se toisen posken kääntäminen merkitsee juutalaisessa kulttuurissa vähän muuta kuin miten me sen käsitämme, se ei tarkoita matelevaa alistumista vaan (en ikävä kyllä täysin muista ja osaa selittää) kun joku ensin lyö tietyllä kädellä poskelle ja kohde yllättäen kääntää toisenkin poskensa lyötäväksi joutuu se lyöjä käyttämään kättä jonka käyttö merkitseekin että se jota lyödään on korkeammassa asemassa kuin lyöjä, eli vähän kuin "jauhot suuhun" käyttämättä itse väkivaltaa.
Luulen että sinun tulisi pitää rajummin omia puoliasi. Ei muita halveksivalla tai väkivaltaisella tavalla vaan lujana itsearvostusta osoittaen.
Raamattu puhuu paljon nöyryydestä mutta nöyristely on jotain aivan muuta. Monen kiltin ongelma on alistetuksi joutuminen ja jatkuva paha ja tukahtunut olo. Ei ole tarkoitus että meistä tulee katkeria ja pettyneitä.
Meidän tulee rakastaa itseä KUTEN lähimmäistä, ei vähemmän tai heikommin. Kun siunaat vihollisisasi ja niitä jotka sinulle vääryyttä tekevät, se ei tarkoita että olet pyytämässä heille rikkauksia, menestystä jne, vaan rukoilet että Jumalan tahto tapahtuisi heidn elämässään. Jumala tietää mikä se on, se voi olla jopa että he joutuvat nöyrtymään ja oppivat kantapään kautta. Mutta jätä tuomio ja kaikki Jumalalle, luota siihen että Hän näkee ja osaa.
Toivon sydämestäni että saat rohkeutta, voimaa ja viisautta toimia itseäsi rakastavalla ja suojelevalla tavalla. Vielä on mahdollisuus muutokseen ja hyvään loppuelämään tässä ajassa.
Siunaan sinua ja rukoilen että saat iloa itsestäsi ja olemassaolostasi ja näet ja koet että sinunkin elämäsi on tärkeä ja nautit siitä.
Rakkain terveisin eräs uskova <3
[/quote]
Ohis tässä. Kiitos sinulle. Selvensit tätä asiaa minulle paljon. Olen saanut sellaisen uskontokasvatuksen, että se toisen posken kääntäminen on sitä, että yrittää olla vielä nöyrempi ja se on juuri se synti, jos kokee huonoja tunteita, kun kohdellaan huonosti. Koen syyllisyyttä siitä, että koen vihaa eräiden rankkojen tekojen jälkeen. Toisaalta, turha minun on niitä peittää ja piilottaa, koska uskon, että Jumala tietää ja tuntee minut ja näkee sinne sydämeen minun rumatkin ajatukset, vaikka yritän niitä saada pois ja kääntää parempaan.
Ehkä olen jopa saanut marttyyrikasvatuksen, että kärsi, kärsi, saat kirkkaamman kruunun. Näitä malleja on vaikea saada pois päästään. Silti kaikesta huolimatta hädän hetkellä olen aina ajetellut, että Jeesus kulkee matkassani ja on pitänyt pääni kasassa, että en ole pahimpaankaan ahdistukseen hajonnut.
Ehkä minun olisi todellakin aika vain luottaa Jumalaan ja jättää kaikki nämä minun kasvatuksen myötä saamani käsitykset hänen hoiviinsa. Ehkä Hän näyttää minulle kun sen aika on, sen oikean tavan suhtautua asioihin. Kun lopetan tämän vastustamisen ja vastaan panemisen ja luulemisen siitä, mikä on oikein olla nöyrä.
Kiitos vielä kerran. Et voi uskoa, kuinka tärkeä kirjoituksesi oli minulle.
-se ohis