Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen, auta minua

Vierailija
10.08.2015 |

Minulla on hirveä aika elämässä, paljon vastoinkäymistä eikä niille näy loppua. Auta minua, miten saan jumalan kuuntelemaan. Miksei jumala auta vaikka pyydän. Rukoilen sitä joka ilta, mutta samaa synkkyyttä vain. Lisää vastoinkäymistä.

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:15"]

29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.-- Matt. 5

[/quote]No revitkö itse? Vai tosissasiko sanot, rehellisellä sydämellä että et koe minkäänlaista houkutusta mihinkään syntiin etkä ainakaan lankea jos koet?

Et tunne vihaa, ylimielisyyttä ketään kohtaan, olet aina lempeä, et edes tiedostamattasi yritä manipuloida ihmisiä, et koskaan kerskaa, olet umpirehellinen, pienintäkään valkoista valheen poikasta et koskaan sano, et haasta ketään vaan nöyrästi annat periksi ja käännät poskei jos joku sinua (vaikka hengellisesti) lyö jne?

Et enää tarvitse Jeesusta uskonratkaisusi jälkeen jokapäiväisessä elämässäsi koska olet niin viaton ja liaton ja täynnä rakkautta ja viisautta?

Osaiaitko vastata ihan omin sanoin, ei mitään irrallista Raamatunkohtaa tällä kertaa, kiitos. Ja kerro myös oletko kauankin seurannut Jeesusta.

Vierailija
182/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtavaa! AV:lla pyörii se joka saa heitellä kiviä :)

Luulin että sellaista ei edes ole (ihan Raamattuun nojaten) mutta onhan sittenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.-- Room. 8

Vierailija
184/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
30. Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
31. Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.-- Hepr.10

Vierailija
185/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle raamattulainalija: sieltä löytyisi myös vasta-argumentit kumoamaan omat siteerauksesi jos joku niin haluaisi tehdä.

Mulle tulee susta loppujen lopuks melko epävarma vaikutelma. Et ole ihan selvillä tai luottavainen ja siksi oot noin tiukka ja kommunikointikyvytön.

Ja tiedoksi sulle: vaikka luuletkin nyt olevasi (se ainoa) synnitön, et ole.

Vierailija
186/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:14"]

Minäkin alan nyt ymmärtää mitä tarkoittaa ilmaisu raamatulla päähän. Ja miksi jotkut on sitä mieltä että uskovien kanssa ei voi keskustella. Vaikka uskova olen itsekin.

Sama. En yhtään ihmettele enää joidenkin ateistien rumia kommentteja :([/quote]

Vierailija
187/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.-- Gal. 5

Vierailija
188/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et viitsis pilata toisen ketjua :( saadaan hänelle apua.

Vierailija
189/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tolle sitaatti-intoilijalle enää, se villiintyy vaan lisää.

Siunataan häntä vain ja jätetään Hyvän Paimenen huomaan, tapahtukoon hänenkin elämässä Jumalan tahto.

Vierailija
190/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:20"]

5. Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
6. sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
7. ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte.-- Kol.3

[/quote]Aamen. Herra Jeesus on pian tulossa takaisin, OLKAA VALMIIT!

Vierailija
191/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46. Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.
47. Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
48. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.-- Joh. 12

Vierailija
192/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:40"]Minulla on hirveä aika elämässä, paljon vastoinkäymistä eikä niille näy loppua. Auta minua, miten saan jumalan kuuntelemaan. Miksei jumala auta vaikka pyydän. Rukoilen sitä joka ilta, mutta samaa synkkyyttä vain. Lisää vastoinkäymistä.
[/quote]

Ihme homo

Vierailija
193/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:02"]

Ihmiselle on annettu omatunto. Me tiedämme milloin teemme väärin ja milloin oikein. Syntinen ihminen tietää että tekee väärin mutta haluaa piilottaa sen kaikilta. Jumalalta mikään ei pysy piilossa.

Hän näkee mitä sinä salassa teet.

[/quote]No moni (eiuskova?) tekee syntiä ihan julkisestikin kun ei sitä synniksi miellä. Ja valitettavasti uskovakin.

Vierailija
194/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Ohis, ihan kuin olis omasta elämästä. Saman ikäinen ja samanlainen elämä lapsesta saakka. Tuntuu ettei mitään muuta kuin vaikeuksia vaikeuksien perään. Kyllä on kans välillä suhde tuonne yläkertaan aika kovilla. Välillä kyllä epäilen vahvasti tuota toisen posken kääntämistä. Onkohan siinä kohtaa tullut käännösvirhe vai mitä. Ei se aina voi olla noin. Toivon kuitenkin elämääsi vähän parempaa. Ehkäpä jo lähitulevaisuudessa niin kovasti toivon sinulle jotain vähän paempaa.

Vierailija
195/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:13"]

I Kor. 10:

1. Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5. Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
6. Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
7. Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".
8. Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.
9. Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
10. Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.
11. Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
14. Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

[/quote]

Hei, kerroppas miten sinä käsität armon?

Vierailija
196/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 02:36"]

Voi Ohis, ihan kuin olis omasta elämästä. Saman ikäinen ja samanlainen elämä lapsesta saakka. Tuntuu ettei mitään muuta kuin vaikeuksia vaikeuksien perään. Kyllä on kans välillä suhde tuonne yläkertaan aika kovilla. Välillä kyllä epäilen vahvasti tuota toisen posken kääntämistä. Onkohan siinä kohtaa tullut käännösvirhe vai mitä. Ei se aina voi olla noin. Toivon kuitenkin elämääsi vähän parempaa. Ehkäpä jo lähitulevaisuudessa niin kovasti toivon sinulle jotain vähän paempaa.

[/quote]

Se ohis tässä. Satuinpa sopivasti paikalle ja löysin taas tämän ketjun. Kamppailen nykyään jatkuvasti sen kanssa, että miten tämä asia pitäisi mennä. Minulle on tehty paskaa lapsuudesta asti. Olen kiltti ja avulias ihminen ja haluaisin myös pysyä sellaisena. Mutta ottaa koville, kun ihmiset käyttävät sitä hyväkseen. Vaikea kääntää lempeästi toista poskea, kun on ajettu niin nurkkaan, että tuntuu välillä, ettei jaksa ja romahtaa täydellisesti. Miten jaksaa rakastaa vihollisia, jotka yrittää vahingoittaa ja jopa viedä hengen ja uhkaa perheen turvallisuutta. Mistä löytää sen voiman, että jaksaa ymmärtää ja ei katkeroidu ja tunne vihaa.

Uskoa on helppo, jos on saanut elää pumpulissa ja ei ole ollut elämässä vaikeuksia. Voi uskoa kaiken hyvän tulevan ylhäältä. Mutta kun itse ryömit sieltä kuopasta taas kerran ylös, on uskominen välillä tiukilla. Ja ei, en luule, että usko on sitä, että voisi toivoa, kuin automaatilta helpotusta elämään. Mutta kyllä joskus kysyy, että kuinka tiukille meinaat minut pistää ja kuinka helvetin syntinen olen, että minua pitää niin kurittaa.

Ja kyllä, on hyviäkin asioita elämässä tapahtunut. En minä sillä ja kaikista kuopista on noustu aina uudelleen. Mutta pieni hengähdystauko, ennen kuin sattuu taas jotain olisi poikaa. Pieni lepohetki, että voisi kokea olevansa turvassa ja ehtisi elää tässä päivässä, eikä aina olla huolissaan ja peloissaan.

No, ei tätä enää niin kauaa aikaa ole jäljellä. Eletty, miten eletty.

-se ohis

Vierailija
197/198 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ketjun. Minua kosketti enemmän ne viestit joissa puhuttiin avoimesti ihminen ihmiselle, raamattupötköt jättivät kylmäksi enkä edes ymmärtänyt niitä.

Vierailija
198/198 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostin vanhemman ketjun toiveenani että se Raamattua copypastaava vihdoin oikeasti omin sanoin vastaisi hänelle esitettyihin kysymyksiin.

Esim mitä hänelle henkilökohtaisesti merkitsee armo ja kuinka se vaikuttaa hänen arjessaan ja kokeeko hän nyt (pelastuneena) olevansa täysin synnitön ja lankeemuksen mahdollisuutta vailla?