Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovainen, auta minua

Vierailija
10.08.2015 |

Minulla on hirveä aika elämässä, paljon vastoinkäymistä eikä niille näy loppua. Auta minua, miten saan jumalan kuuntelemaan. Miksei jumala auta vaikka pyydän. Rukoilen sitä joka ilta, mutta samaa synkkyyttä vain. Lisää vastoinkäymistä.

Kommentit (198)

Vierailija
61/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:43"]

Miten se kohta meneekään, vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minussa ei olisi rakkautta en minä mitään olisi jne..

Ei ne lukuisat raamattusitaatit auta vaikka kuinka oikeassa olisit jos olet kovin lakihenkinen ja tuomitseva.

Tuomio ei ole meidän vaan Jumalan. Evankeliumin piti olla ilosanoma, ei pelottelu- tai toivottomuussanoma.

[/quote]Ehkä se pelko tulee siitä totuuden Sanasta. Jumalan pelko on viisauden alku.

[/quote]Mutta se pelko on toisenlaista mitä yleensä kuvitellaan pelon tarkoittavan. Jeesus on turvallinen lähestyttävä, ei vihamielinen ja pelottava.

Vierailija
62/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:33"]

Jeesus oli täynna armoa ja totuutta, ei tuomiota ja totuutta.

Fariseuksetkin moittivat Jeesusta siitä että hän seurusteli syntisten kanssa.

[/quote]Ei tuomiota ja totuutta??

Nyt meni pieleen.

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Joh.14:6

[/quote]Et voi olla tosissasi!! Minä ainakin ymmärsin tuon että totuuden lisäksi Jeesuksessa oli (ja on) armoa, ei että Jeesus oli täynnä pelkkää tuomiota ja totuutta.

Rakkaudesta Jumalaanko ja lähimmäisiin sinä näitä viestejäsi tänne laitat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:43"]

Miten se kohta meneekään, vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minussa ei olisi rakkautta en minä mitään olisi jne..

Ei ne lukuisat raamattusitaatit auta vaikka kuinka oikeassa olisit jos olet kovin lakihenkinen ja tuomitseva.

Tuomio ei ole meidän vaan Jumalan. Evankeliumin piti olla ilosanoma, ei pelottelu- tai toivottomuussanoma.

[/quote]Ehkä se pelko tulee siitä totuuden Sanasta. Jumalan pelko on viisauden alku.

[/quote]Mutta se pelko on toisenlaista mitä yleensä kuvitellaan pelon tarkoittavan. Jeesus on turvallinen lähestyttävä, ei vihamielinen ja pelottava.

[/quote]Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. --- Matt. 10:28

Jumala on rakkaus. Mutta Jumala ei ole se amerikkalaisten filmien maailmoja syleilevä pitkätukkahippi. Jumala vihaa syntiä, synnissä jatkavat, kahta tietä kulkevat eivät pääse taivasten valtakuntaan. Jumala on pyhä.

16. Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta.
17. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'.
18. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
19. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'.
20. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'.
21. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'.
22. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'.
23. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;
24. sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."
25. Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille:
26. "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27. Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
28. Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
29. etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
30. sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
31. Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32. Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
33. Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
34. Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
35. Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"-- Luuk. 14

Vierailija
64/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

116: olen aivan samaa mieltä kanssasi. Mutta tässä ketjussa on mielestäni sekoitettu kaksi asiaa keskenään. Minä olen kaikenaikaa puhunut siitä kuinka syntisenä saa tulla Jeesuksen luo, olen myös maininnut että sen jälkeen tulee tehdä parannusta ja elää (ainakin vilpittömästi yrittää ja lankeemusten jälkeen katua ja tehdä uudelleen parannusta), ei missään nimessä jatkaa synnin tiellä ja silti kuvitella olevansa Jumalan mielisuosiossa.

Mutta sinun (?) kommenteistasi olen saanut käsityksen että Jeesuksen luo ei sopisi tulla ennenkuin on "itse pessyt omalla pesuaineella vaatteensa" eli Jeesuksen uhri ylenkatsotaan ja myös estetään apua tarvitsevien pääsy Jumalan luo.

Ja siitä olen täysin eri mieltä, ei ole yhtäkään ihmistä joka ei tarvitsisi Jeesusta, näin varmasti sinäkin uskot, mutta uskon myös että (kuten Hän itse sanoi) yhtäkään joka Hänen tykönsä tulee Hän ei aja pois.

Vierailija
65/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:20"]

En lukenut koko ketjua, mutta kommentoin silti. Jumala kuulee kyllä rukouksesi, mutta hän tarjoaa sinulle nyt ihmisenä kehittymisen mahdollisuutta. Ota se vastaan. Rukoile Jumalaa. Älä rukoile vastoinkäymisten päättymistä vaan voimaa selvitä niistä. "Tapahtukoon sinun tahtosi" -tyyliin. 

[/quote]Haluan vielä lisätä että saat myös rukoilla vastoinkäymistesi loppua mutta todeta kuitenkin luottavaisesti tapahtukoon Jumalan tahto.

Vrt Jeesus Getsemanen puutarhassa: "Isä, jos mahdollista niin ota minulta pois tämä malja. Tapahtukoon kuitenkin Sinun tahtosi."

Kyllä me saamme kertoa Jumalalle miltä meistä tuntuu ja mitä me haluaisimme.

Vierailija
66/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisten ja lapsenkaltaisten on taivasten valtakunta -Jeesus-

Tähän minä luotan ja uskon että olen hyväksytty heikkona ja yksinkertaisena ja jopa lapsenmielisen luottavaisella uskolla.

Että en ole orja vaan lapsi ja perillinen ja saan luootavasti lähestyä Jumalaa kutsuen häntä sanalla "Abba", suomeksi Isi <3

Vierailija
67/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:lle apua tästä ketjusta?

Vierailija
68/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:21"]

Sinä mm 40; muakin kiinnostaa kuinka selität sen miksi kaikki eivät parane vaikka heidän puolestaan Jeesuksen seuraaja(t) rukoilee?

Tai miksi täällä tulisi hillua lopunaikoihin asti, kaikkien uskovien?

[/quote]Tähän ei muuten ole saatu vastausta.

[/quote]Olisit vastannut tähän. ja siihen miksi Paavali ei parantunut rukouksistaan huolimatta.

Vierailija
69/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus itse sanoi, että ei ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan, ja nostamaan pojan isäänsä vastaan ja päinvastoin. Ei sanatarkalleen mutta tuo ajatus tismalleen siinä on.

Että semmoinen pasifisti-Jeesus., ei mikään liuhuparta-viherituhippi sittenkään.

Vierailija
70/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:18"]

Jeesus itse sanoi, että ei ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan, ja nostamaan pojan isäänsä vastaan ja päinvastoin. Ei sanatarkalleen mutta tuo ajatus tismalleen siinä on.

Että semmoinen pasifisti-Jeesus., ei mikään liuhuparta-viherituhippi sittenkään.

[/quote]Sanoi myös "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu", ei kannusta väkivaltaan. Eiköhän tuo siteeraamasi kohta tarkoita emotionaalisia ristisriitoja joita Jeesus herättää eri ihmisten välillä.

Raamatussa - ja etenkin Jeesus itse - käytetään paljon vertauksuvallisia ilmaisuja, kaikkea ei ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi.

[/quote]

Niin, argumentointi on heikolla pohjalla, jos kaikki toisen osapuolen tuomat raamatunkohdat on otettava vertauskuvallisesti, mutta samaan aikaan vannotaan kirjaimellisen tulkinnan nimeen..

Tuossahan Jeesus puhuikin itsensä pussiin. Hän kertoi tuovansa miekan eikä rauhaa, ja sitten sanoi, että miekkaan hukkuu. Niin hän hukkuikin. Hän rikkoi montaa aikansa uskonnollista lakia vastaan ja teki suuren synnin julistamallaan itsensä jumalaksi. Siitä päätyi silloin ristille, eikä hän suinkaan ollut ainoa.

Vierailija
71/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilisiko joku teistä myös minun puolestani. Olen väsynyt ja pahoilla mielin. Kaikki tuntuu kaatuvan. :( En ole ikinä tällaista pyytänyt.

Vierailija
72/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle Ohis: se toisen posken kääntäminen merkitsee juutalaisessa kulttuurissa vähän muuta kuin miten me sen käsitämme, se ei tarkoita matelevaa alistumista vaan (en ikävä kyllä täysin muista ja osaa selittää) kun joku ensin lyö tietyllä kädellä poskelle ja kohde yllättäen kääntää toisenkin poskensa lyötäväksi joutuu se lyöjä käyttämään kättä jonka käyttö merkitseekin että se jota lyödään on korkeammassa asemassa kuin lyöjä, eli vähän kuin "jauhot suuhun" käyttämättä itse väkivaltaa.

Luulen että sinun tulisi pitää rajummin omia puoliasi. Ei muita halveksivalla tai väkivaltaisella tavalla vaan lujana itsearvostusta osoittaen.

Raamattu puhuu paljon nöyryydestä mutta nöyristely on jotain aivan muuta. Monen kiltin ongelma on alistetuksi joutuminen ja jatkuva paha ja tukahtunut olo. Ei ole tarkoitus että meistä tulee katkeria ja pettyneitä.

Meidän tulee rakastaa itseä KUTEN lähimmäistä, ei vähemmän tai heikommin. Kun siunaat vihollisisasi ja niitä jotka sinulle vääryyttä tekevät, se ei tarkoita että olet pyytämässä heille rikkauksia, menestystä jne, vaan rukoilet että Jumalan tahto tapahtuisi heidn elämässään. Jumala tietää mikä se on, se voi olla jopa että he joutuvat nöyrtymään ja oppivat kantapään kautta. Mutta jätä tuomio ja kaikki Jumalalle, luota siihen että Hän näkee ja osaa.

Toivon sydämestäni että saat rohkeutta, voimaa ja viisautta toimia itseäsi rakastavalla ja suojelevalla tavalla. Vielä on mahdollisuus muutokseen ja hyvään loppuelämään tässä ajassa.

Siunaan sinua ja rukoilen että saat iloa itsestäsi ja olemassaolostasi ja näet ja koet että sinunkin elämäsi on tärkeä ja nautit siitä.

Rakkain terveisin eräs uskova <3

Vierailija
73/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

178 kaikki eivät todellakaan vanno fundamentalislmin nimeen. Mutta tosiasia on että osa Raamatusta on tarkoitettu juuri kuten kirjoitettu on ja osa on vertauskuvaa. Siitä on turha vetää hernettä nenään.

Siinä kulttuurissa on ollut aivan eri tapa esittää asioita, siksi vertaukset. Ja myös siksi että oppimattomatkin ymmärtäisivät mitä Jeesus puhui.

Jeesus vastusti oppirakennelmia ja perinnäissääntöjä jotka olivat nousseet yli tarkoituksensa ja joita fariseukset käyttivät hallitakseen juutalaisia, se siitä "miekkaan tarttumisesta".

Totta että "messiait" lähes vilisi siellä mutta Jeesus olikin se aito Jumalan Poika. Hänet tulikin uhrata ristillä, se ei ollut mikään vahinko, vaan niin toteutuivat Vanhan Testamntin ennustukset ja ihminen sai sovinnon mahdollisuuden Jumalansa kanssa.

Olet ehkä huomannut että ne mon et muut on unohdettu eikä heidän kuolemasta ja etenkin ylösnousemuksesta ole noussut kohua joka elää vielä kahdentuhannen vuoden jälkeenkin?

Vierailija
74/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on lähettänyt maailmaan uuden, suuren Sanoman. Newmessage.org/fi
Et ole yksin. Hengellinen perheesi on kanssasi.

Vierailija
75/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka laitat pitkiä Raamattusitaatteja; kertoisitko tosiaan mitä on armo ja miten se on sinuun vaikuttanut?

Äläkä pakene Raamatunkohtien taa, vaan kerro, ihan omin sanoin.

Muutenkin tääällä on esitetty muutama kysymys sinulle joihin olet jättänyt vastaamatta, ne eivät liene niin henkilökohtaisia ettet voi niihin vastata?

Jos oikeasti tahdot että ihmiset pelastuvat niin auta toki :)

Ilmeisesti ajattelet että Sanassa on niin valtava voima että kun sitä vyöryttää ketjun täyteen niin se uskomattomiin kolahtaa mutta voin kertoa, ei se toimi niin. Saatat jopa aiheuttaa/lisätä antipatiaa Jumalaa ja uskovia kohtaan ja haluttomuutta ajatella koko asiaa.

Vierailija
76/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:18"]

[/quote]Sanoi myös "joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu", ei kannusta väkivaltaan. Eiköhän tuo siteeraamasi kohta tarkoita emotionaalisia ristisriitoja joita Jeesus herättää eri ihmisten välillä.

Raamatussa - ja etenkin Jeesus itse - käytetään paljon vertauksuvallisia ilmaisuja, kaikkea ei ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi.

Vierailija
77/198 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu että on helpompi rakastaa ja kunnioittaa niitä syntisiä kuin hurskaita uskovia :/

Vierailija
78/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:22"]

Rukoilisiko joku teistä myös minun puolestani. Olen väsynyt ja pahoilla mielin. Kaikki tuntuu kaatuvan. :( En ole ikinä tällaista pyytänyt.

[/quote]Rukoilen <3 ja muista että Jeesus kuulee myös sydämen sanattoman huokauksenkin

Vierailija
79/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:49"]

Jumala on lähettänyt maailmaan uuden, suuren Sanoman. Newmessage.org/fi Et ole yksin. Hengellinen perheesi on kanssasi.

[/quote]Ja se on Raamatussa ennustettua lopunaikojen eksytystä.

Vierailija
80/198 |
11.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:22"]Rukoilisiko joku teistä myös minun puolestani. Olen väsynyt ja pahoilla mielin. Kaikki tuntuu kaatuvan. :( En ole ikinä tällaista pyytänyt.
[/quote]

Rukoilen.