Uskovainen, auta minua
Minulla on hirveä aika elämässä, paljon vastoinkäymistä eikä niille näy loppua. Auta minua, miten saan jumalan kuuntelemaan. Miksei jumala auta vaikka pyydän. Rukoilen sitä joka ilta, mutta samaa synkkyyttä vain. Lisää vastoinkäymistä.
Kommentit (198)
9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.-- 1 Kor. 6:9-10
Se ainakin on varma että Herra on lähellä niitä joilla on särkynyt sydän ja murrettu mieli. Murtunutta ruokoa Hän ei muserra, savuavaa lampunsydäntä sammuta.
Jokainen ihminen on persoona ja kokee Jumalan omalla tavallaan. Ja silloin on turha neuvoa muita kuinka tulee uskoa ja rukoilla tai olla rukoilematta, Henki itse opettaa ja johdattaa heitä jotka kulkevat rukoillen ja Jumalan tahtoa etsien. Jollekulle Jumala puhuu suoraan, jonkun usko on niin vahva että ei tarvitse mitään henkilökohtaista kokemusta uskoontulon lisäksi, on se sitten rationaalinen tai hyvinkin syväluotaava tapahtuma.
Toivottavasti osaisimme olla kuten Jeesus kehotti, rakastamaan toisiamme ja että keskinäinen rakkautemme todistaa muille Jumalan olemassaolosta, ei väittely tai nokittelu.
128:lle haluan minäkin sanoa: jos ihminen on ollut kovin maailman (saatanan) vallassa, vaikka tietämättäänkin, on aika varma että Jeesuksen puoleen käntymisen jälkeen alkaa taistelu.
Jeesus on voittaja ja on ihana olla voittajan puolella mutta alkuvaiheessa on vallan mahdollista että lankeamista ja epäilyjä tapahtuu.
Toki myöhemminkin, meidän tulee olla jatkuvasti valveilla eikä olla niitä jotka luulöevat seisovansa mutta kaatuvat.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:25"]
9. Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10. eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.-- 1 Kor. 6:9-10
[/quote]Kyllä nyt varmasti moni syntinen tahtoo tehdä parannuksen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:04"]
Moni kärsien hakee apua Jeesukselta joka rakastavasti ottaa syliin ja antaa itkeä ja levätä. Pikkuhiljaa, sitämukaa kun ihminen sen kestää, Jumala antaa ihmisen nähdä oman syntisyytensä ja oman osuutensa ja antaa mahdollisuuden/halun/voiman tunnustaa oma syyllisyys ja tehdä parannusta.
Näin useissa tapauksissa.
En ole tavannut ihmistä joka on ensin tehnyt omilla teoillaan itsensä kelpaavaksi Jumalalle ja sitten kääntynyt Jeesuksen puoleen kun on jo niin puhdas että suostuu ottamaan Jeesuksen vastaan.
Enkä tällaista opetusta Raamatusta löydä vaikka mitä jakeita tähän ketjuun lihavoitaisiin tai kursivoitaisiinkin.
[/quote]Se ei ole omilla teoillaan, koska ihminen on jo kuullut evankeliumin ja siinä sanotaan että tee parannus. Parannuksenteko ja usko tapahtuvat yhdessä.
Ja todellakin voin laittaa vaikka kuinka monta Raamatun kohtaa joissa kaikissa kehotetaan tekemään parannus. Sinun "evankeliumisi" ei pelasta.
[/quote]
Sanotaan näinkin jos keskuudestasi poistat ikeen, totisesti avaan teille taivaan akkunat, joten on myös ihmisen teoista kyse. Älkää vesittäkö.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:35"]
Jobista tiivistetysti. Oli rikas ja menestynyt. Menetti (en muista järjestystä) perheensä, omaisuutensa ja terveytensä. Oikeastaan kaiken. Ystävätkin vaan vänkyttivät, että on tehnyt jotain, mistä rankaistaan. Job kesti koettelumkset ja sai tilalle uuden perheen ja uudet rikkaudet.
[/quote]
Olen kyllä niin itsekäs, että en haluaisi kuolla ja antaa lapsieni kuolla vain siksi, että joku voisi kasvaa uskossaan. Olisiko silloin minun elämäni niin vähäpätöistä, että olisin vain keino jonkun toisen ihmisen uskonelämän vahvistumiseen.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:27"]
Se ainakin on varma että Herra on lähellä niitä joilla on särkynyt sydän ja murrettu mieli. Murtunutta ruokoa Hän ei muserra, savuavaa lampunsydäntä sammuta.
Jokainen ihminen on persoona ja kokee Jumalan omalla tavallaan. Ja silloin on turha neuvoa muita kuinka tulee uskoa ja rukoilla tai olla rukoilematta, Henki itse opettaa ja johdattaa heitä jotka kulkevat rukoillen ja Jumalan tahtoa etsien. Jollekulle Jumala puhuu suoraan, jonkun usko on niin vahva että ei tarvitse mitään henkilökohtaista kokemusta uskoontulon lisäksi, on se sitten rationaalinen tai hyvinkin syväluotaava tapahtuma.
Toivottavasti osaisimme olla kuten Jeesus kehotti, rakastamaan toisiamme ja että keskinäinen rakkautemme todistaa muille Jumalan olemassaolosta, ei väittely tai nokittelu.
[/quote]
Tämä on hyvin viisas viesti. Mutta vähän rupesi oikein naurattamaan, koska oppiriitaisempaa porukkaa en tiedäkään kuin uskovaiset... Eikä tämä ole nykyajan ilmiö, se alkoi jo Pietarin ja Paavalin aikoihin.
Jeesus oli täynna armoa ja totuutta, ei tuomiota ja totuutta.
Fariseuksetkin moittivat Jeesusta siitä että hän seurusteli syntisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 23:39"]
Totisesti, Job näki vaimonsa ja lastensa kuolevan, mutta katso, hän sai paremmat lapset ja nuoremman vaimon tilalle! Näin rakastava on Herra Sebaot!
[/quote]
Eli lapsilla ja vaimolla ei ollut mitään merkitystä, pääasia oli että Jobin uskoa koeteltiin. Aika valikoiva on tämä teidän jumalanne. Rakastavaa hänestä ei tämän tarinan perusteella saa tekemälläkään.
Ei tietenkään pidä kulkea kahta tietä. Mutta aivan varmasti jokainen Jeesuksen seuraaja tekee edelleen syntiä. Onneksi Jumala on armahtava eikä heitä luotaan pois vaan antoi Jeesuksen jonka luo saa tulla uudestaan ja uudestaan anteeksi pyytäen ja haluten aloittaa uudestaan puhtaalta pöydältä.
Äläkä nyt tulkitse että tarkoitan että että saisi tieten tahtoen tehdä syntiä kunhan vain jossain vaiheessa katuilee, seuraavaan kertaan.
Sitä en todellakaan tarkoita. Vaan sitä että meitä jokaista koetellaan, meille vihollinenkin asettaa ansoja joihin tietää meidän helposti lankeavan ja näin käykin.
Mutta Jumalan anteeksianto ja rakkaus on ääretön, toisin kuin ihmisten.
Joskus jopa Jumala sallii lankeamisen ihan siksi että oppisimme nöyremmiksi ja armahtaisimme muita langenneita ja katuvia.
En minä näe viesteissäsi armoa. Lakia sitäkin enemmän. Ne kuuluvat kuitenkin yhteen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 22:03"]
No minä esimerkiksi olen elävä esimerkki ihmisestä, jonka elämä oli noin 25 vuoden ajan (ikävuodesta 15 ikävuoteen 40 yhtä kärsimystä). Selvää päälle päin näkyvää syytä ei ollut, perhe ihan hyvä, kavereita oli, koulussa meni ok, taloudellisesti ok, ei diagnosoituja sairauksia, toki sitten masennusta tuli, kun olosuhteet jatkuivat tällaisina. Mutta se oli sit kai jotakin koulua. Kärsimysten keskellä ajattelin, etten menetä mitään, hain apua seurakunnista (juoksin ympäri Helsinkiä erilaisissa kokouksissa monta vuotta enkä sitoutunut mihinkään).
Nyt olen onnellinen perheenäiti, hyvä mies, tapasin mieheni, kun täytin 40 ja ehdin saada 3 lastakin. Meillä on ihana taloa, koira, kissa ja kaikkea, mitä toivoa voin. Harmoniaa. Vakituiset työpaikat. Noina vuosina ehdin opiskella kolmekin eri tutkintoa.
Sanoisin. Huuda tosiaan täydestä sydämestä Jumalan puoleen, Hän vastaa. Mene jonnekin seurakuntaan, mikä tahansa ev lut, helluntai, baptisti, metodisti. Tarvitset todennäköisesti sielunhoitoa. Mieluiten luottamuksellinen suhde, ikään kuin kummisuhde. Mutta satunnainenkin keskustelu on parempi, kuin ei mitään. Sielunhoitaja (vaikka onkin vajavainen ihminen) pyytää siihen Jumalan viisautta, ja kun asiaa vilpittömästi anotaan, Jumala puhuu niissä tilanteissa, ja antaa jopa profetioita, kuvia, näkyjä, sanoja tms. Niin saadaan valaistusta (ikään kuin langan päästä kiinni), mistä koko hommassa on kyse ja mistä päästä asiaa kannattaa lähteä selvittelemään. Usein menee usean vuoden ajan, ennen kuin asiat saadaan reilaan, mutta älä lannistu, olosuhteet käyvät parempaan päivä päivältä. Jonkinlaista sisäistä rikkinäisyyttä sinussa varmasti on. Jumalan tahto on, että olet "sotilas" ja autat lahjoillasi muita lähipiirissä, eikä niin että olet ikuisesti potilas. Nyt sinulla on kaikki oikeus olla Jumalan hellittävänä, kuin pumpulissa, kun haavojasi ehkä avataan. Myöskään maallisen terapian tarvetta ei tule vähätellä, se voisi olla siinä rinnalla, jos esim. terveyskeskusten alaisissa mielenterveysyksiköissä voisit muutaman käynnit verran käydä. Siellä voi käydä ihan vaikeissa tilanteissa, vaikkei "hullu" olekaan.
Muistan rukouksin, olen varma, että tuosta syntyy vielä jotain hienoa! Älä luovuta! Kaikella on tarkoituksensa, aivan kaikella.Vaikka sitä emme nyt näe.
[/quote]Teitkö sinä parannuksen synneistäsi?
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:04"]
Moni kärsien hakee apua Jeesukselta joka rakastavasti ottaa syliin ja antaa itkeä ja levätä. Pikkuhiljaa, sitämukaa kun ihminen sen kestää, Jumala antaa ihmisen nähdä oman syntisyytensä ja oman osuutensa ja antaa mahdollisuuden/halun/voiman tunnustaa oma syyllisyys ja tehdä parannusta.
Näin useissa tapauksissa.
En ole tavannut ihmistä joka on ensin tehnyt omilla teoillaan itsensä kelpaavaksi Jumalalle ja sitten kääntynyt Jeesuksen puoleen kun on jo niin puhdas että suostuu ottamaan Jeesuksen vastaan.
Enkä tällaista opetusta Raamatusta löydä vaikka mitä jakeita tähän ketjuun lihavoitaisiin tai kursivoitaisiinkin.
[/quote]Se ei ole omilla teoillaan, koska ihminen on jo kuullut evankeliumin ja siinä sanotaan että tee parannus. Parannuksenteko ja usko tapahtuvat yhdessä.
Ja todellakin voin laittaa vaikka kuinka monta Raamatun kohtaa joissa kaikissa kehotetaan tekemään parannus. Sinun "evankeliumisi" ei pelasta.
[/quote]Ai Jeesus sanoo tee ensin parannus sinä kärsivä ihminen ja sitten vasta tule pyytämään minulta armoa? Luulin että rippikoulussakin optetaan että armo = ansioton rakkaus minun osakseni
En väitä että ihmisen ei tulisi katua ja tehdä parannusta, kyllä täytyy, mutta siinä olen jyrkästi kanssasi eri mieltä että Jeesus ei muka kuulisi ja vastaisi hätää kärsivän ihmisen huutoon vaikka tämä ei vielä täysin tajuaisi omaa syntisyyttään. Jumalan rakkaus ja pyhyys avaa silmät näkemään totuuden.
Moni on voinut todella huonosti ja sanonut Jumala jos olet olemassa auta minua - ja Jumala on auttanut ja ihminen on saanut kohdata Jeesuksen ja oman syntisyytensä turvallisissa käsissä.
Miten se kohta meneekään, vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minussa ei olisi rakkautta en minä mitään olisi jne..
Ei ne lukuisat raamattusitaatit auta vaikka kuinka oikeassa olisit jos olet kovin lakihenkinen ja tuomitseva.
Tuomio ei ole meidän vaan Jumalan. Evankeliumin piti olla ilosanoma, ei pelottelu- tai toivottomuussanoma.
Moni tarvitsee ensin kokemuksen Jumalan rakkaudesta, senjälkeen on mahdollisuus vilpittömästi tehdä parannusta. Riittää että ihminen huutaa avuksensa Jeesusta, Hän aivan varmasti kuulee.
Jos ihminen sen jälkeen jatkaa syntistä elämäänsä on tilanne vakava, mutta Hyvän Paimenen luokse saa tulla juuri sellaisena kuin on, rikkinäisenä, vajavaisena, syntisenä..
Moni esille ottamistasi raamatunkohdista on tarkoitettu jo uskossa oleville ihmisille, ei heille jotka vielä eivät ole kohdanneet elävää Jumalaa.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:43"]
Miten se kohta meneekään, vaikka puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minussa ei olisi rakkautta en minä mitään olisi jne..
Ei ne lukuisat raamattusitaatit auta vaikka kuinka oikeassa olisit jos olet kovin lakihenkinen ja tuomitseva.
Tuomio ei ole meidän vaan Jumalan. Evankeliumin piti olla ilosanoma, ei pelottelu- tai toivottomuussanoma.
[/quote]1 Kor:13
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:33"]
[/quote]Ei tuomiota ja totuutta??
Nyt meni pieleen.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Joh.14:6
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:43"]
[/quote]Ehkä se pelko tulee siitä totuuden Sanasta. Jumalan pelko on viisauden alku.
I Kor. 10:
1. Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3. ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4. ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5. Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
6. Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
7. Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".
8. Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.
9. Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
10. Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.
11. Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
12. Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.
13. Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.
14. Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 13:33"]
[/quote]Ei tuomiota ja totuutta??
Nyt meni pieleen.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. -Joh.14:6
[/quote]Etkö oikeasti ymmärrä? armoa ja totuutta, ei tuomiota ja totuutta. En valitettavasti osaa lihavoida joten yritän toisella tapaa: ARMOA ja totuutta, EI Tuomiota ja totuutta. Eli totuutta kyllä, lisäksi armoa.
Jeesus veti rakkaudellaan ja hyvyydellään ihmisiä puoleensa, ei vihaisella ja kovalla lakihenkisyydellä.
Minusta tuntuu että haluat vain olla ilkeä ja yrität tehdä minusta vääristelijää.
128 et siis tajua. Ei kukaan ole puhunut mistään kahden tien kulkemisesta. Vaan siitä että syntisenä vaikka ei vielä tajuaisi omaa syntisyyttään saa huutaa Jeesusta avuksi ja Jeesus ei sulje korviaan siltä huudolta. Kumma juttu että tunnen monia uudestisyntyneitä elävässä uskossa olevia kristittyjä joilla on tuollainen tausta, ensimmäisen huudon ja Jumalallisen avun JÄLKEEN he ovat saaneet Pyhän Hengen vaikutuksesta alkaa näkemään omaa syntisyyttään ja joko nopeasti tai pikkuhiljaa, kuinka Jumala on tarpeelliseksi katsonut, ovat saaneet tehdä parannusta. Aina se uskoontulo ei muuta ihmistä kertaheitolla vaan hän alkaa nähdä maailmaa ja itseään eri silmin kuin ennen.
Ja tässä EI ole mitään Raamatunvastaista.