Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikki häiritsee Helsingissä, entä muualla Suomessa?

Vierailija
07.08.2015 |

Kauhea itku ja hammasten kiristys on joillakin helsinkiläisilllä kun jaksavat valittaa esim. nyt flow- festivaalista. 

Olen itse helsinkiläinen, ja ihmettelen kovasti tätä valittamista. Mun parvekkeelle kuuluu stadionin konsertit ja aina nautin niistä:).  Nyt festarijärjestäjät aikovat etsiä jonkun muun kaupungin ensi kesäksi ja muut kaupungit ottavat riemusta kiljuen festari vastaan. Ravintolat, kaupat, hotellit ja pienimmätkin nakkikioskit tekevät tiliä. Helsingille ei kelpaa. Muutama melusta nillittäjä ajaa turistitkin pois.

Kiinnostaisi tietää, miten esim. Tampereella Tammerfest sujui? Onko melusta valittajia? Nykyään on vaikka mitä kaupunkifestareita, Helsinki taitaa olla ainoa joka rajoittaa tuota soittoaikaa noin naurettavasti.

Olen itse jo 47v. Ärsyttää silti tämä melu- höpötys. Viikonloppuiltoina vaikka 02 asti paukuttaisivat musiikkia, olis kiva heille, jotka siellä käy. Talvella ehditään mököttämään.

Kertokaa siis Tampere ja Turku, Seinäjoki jne miten teillä menee näiden festareiden kanssa??

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:40"]

En mä kyllä surullinen ole. En tiedä oliko tämä kommentti mulle? Ikävää jos teillä noin on ongelmia nukkumisten kanssa. En tiedä, ei ole lapsia. Jotenkin ihmettelen, miten 2 iltaa vuodessa voi laittaa koko elämän sekaisin? Eikä ne nyt soita edes aamuun asti? Mutta jos on noin pahoja uniongelmia tai vaikea löytää arkirytmiä, uskoisin että tämä Weekend ei ole syyllinen. Kaikella ystävyydellä, en halua loukata.

Ap

[/quote]

Sulla on ollut niin vaikeeta hyväksyä se, että joitain tämä ärsyttää. Nämä 2 iltaa osuvat siihen kohtaan, jolloin koululaisten pitäisi viimeistään kääntää rytmi normaaliksi. Täällä lähiöissä tällainen melumäärä on poikkeuksellista, joten se oikeasti voi häiritä, kun siihen ei ole tottunut. Siksi se venyttää näitä suht kriittisiä iltoja. Esimerkiksi meidän lasten pitäisi mennä nukkumaan viimeistään kahdeksalta, ymmärtänet, että siksi ei erityisesti auta, vaikka soitto lakkaa ennen aamuyötä. Meidän koko elämä ei mennyt sekaisin, mutta arkirytmin saimme juuri käännettyä ja nyt jumputus häiritsee lasten unta. Koska asumme kaukana tapahtumapaikasta, se on mielestäni kohtuutonta, sillä paremmilla järjestelyillä häiriöitä olisi voitu vähentää.

[/quote]

Ok. En käy vänkäämään kun en lapsiperheen asioita tajua. Ap

Vierailija
2/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä surullinen ole. En tiedä oliko tämä kommentti mulle? Ikävää jos teillä noin on ongelmia nukkumisten kanssa. En tiedä, ei ole lapsia. Jotenkin ihmettelen, miten 2 iltaa vuodessa voi laittaa koko elämän sekaisin? Eikä ne nyt soita edes aamuun asti? Mutta jos on noin pahoja uniongelmia tai vaikea löytää arkirytmiä, uskoisin että tämä Weekend ei ole syyllinen. Kaikella ystävyydellä, en halua loukata.

Ap

[/quote]

Sulla on ollut niin vaikeeta hyväksyä se, että joitain tämä ärsyttää. Nämä 2 iltaa osuvat siihen kohtaan, jolloin koululaisten pitäisi viimeistään kääntää rytmi normaaliksi. Täällä lähiöissä tällainen melumäärä on poikkeuksellista, joten se oikeasti voi häiritä, kun siihen ei ole tottunut. Siksi se venyttää näitä suht kriittisiä iltoja. Esimerkiksi meidän lasten pitäisi mennä nukkumaan viimeistään kahdeksalta, ymmärtänet, että siksi ei erityisesti auta, vaikka soitto lakkaa ennen aamuyötä. Meidän koko elämä ei mennyt sekaisin, mutta arkirytmin saimme juuri käännettyä ja nyt jumputus häiritsee lasten unta. Koska asumme kaukana tapahtumapaikasta, se on mielestäni kohtuutonta, sillä paremmilla järjestelyillä häiriöitä olisi voitu vähentää.

[/quote]

Ei ärsytä. Otsikossa halusin kysyä muiden kaupunkien tilanteesta tähän meluongelmaan. Tämäkin meni lapsiperheiden ja helsinkiläisten keskinäiseksi jankkaamiseksi. Ei mun "hyväksynnästä" ole kyse. Ihmettelen nyt sitten minäkin, eikö muita asuinpaikkoja olisi uniongelmaiselle perheelle kuin Helsinki?

Olen yrittänyt olla ystävällinen kaikille, mutta ihan kaikki ei mene läpi. Kuten sanottu, kyse ei ollut lapsiperheiden uniongelmista Helsingissä vaan muiden suomalaisten kaupunkien festareista ja melua aiheuttavista tapahtumista. 

Turusta joku kommentoi ettei ole ollut valituksia. Ilmeisesti turkulaisilla ei ole lapsia? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 02:27"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Ei ärsytä. Otsikossa halusin kysyä muiden kaupunkien tilanteesta tähän meluongelmaan. Tämäkin meni lapsiperheiden ja helsinkiläisten keskinäiseksi jankkaamiseksi. Ei mun "hyväksynnästä" ole kyse. Ihmettelen nyt sitten minäkin, eikö muita asuinpaikkoja olisi uniongelmaiselle perheelle kuin Helsinki?

Olen yrittänyt olla ystävällinen kaikille, mutta ihan kaikki ei mene läpi. Kuten sanottu, kyse ei ollut lapsiperheiden uniongelmista Helsingissä vaan muiden suomalaisten kaupunkien festareista ja melua aiheuttavista tapahtumista. 

Turusta joku kommentoi ettei ole ollut valituksia. Ilmeisesti turkulaisilla ei ole lapsia? 

Ap

[/quote]

Sovitaan niin. Vika on helsinkiläisissä lapsissa ja heidän vanhemmissaan. Se selittää sen, miksi tasan yhdestä kesätapahtumasta valitetaan. Vanhuksiakaan ei bassonjytke voi häiritä, koska jotkut vanhukset käyvät Tuskassa, eli kaikki helsinkiläisvanhukset ovat elinvoimaisia musadiggareita vailla terveys- tai uniongelmia. Onnea ja menestystä sulle jatkoon, on luetun ymmärtäminen sillä mallilla, että onni tulee tarpeeseen.

Vierailija
4/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:55"]

Näin, kaupungin kuuluu olla elävä! Olet perheellinen, eli sinun lapset pystyvät nukkumaan saamatta  traumoja yhdestä tekno-jumputus-musiikki- viikonlopusta:). Helsingissä ei näköjään onnistu. Ap

[/quote]

Miksi sä haluat kärjistää tässä keskustelussa sanotut asiat väkisin noin ikävällä tavalla? 

[/quote]

?? Mä olin samaa mieltä kuin edellinen kommentoija. Miksi sinä haluat olla ilkeä ja haastaa riitaa?? Ap

Vierailija
5/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:54"]

Mä asun Tampereella n. 300 metriä esim. Tammerfestien lavasta. Voin kyllä sanoa, että kuuluu ja hyvin. Ei siinä lasta nukuteta. Mutta roskapaskan määrä tässä eniten riepoo. Blockfesteiksi lähden evakkoon tänä vuonna.

[/quote]

No kyllä mäkin ymmärtäisin, jos kilsan sisällä mun kotoa järjestettäisiin tapahtuma, että siitä kuuluisi melua. Nyt ko. tapahtuma on 10 km:n päässä ja se häiritsi silti mm. lasten nukuttamista, joskaan ei tehnyt sitä mahdottomaksi. Jos mä asuisin stadionin vieressä tai takapihalla olisi iso kenttä, jossa tällaisia kinkereitä voisi järjestää, voisin sanoa, että olisi se pitänyt jo muuttaessa hoksata, että näin käy. Kilometrien päähän voimakkaasti kuuluva ääni on musta jo kohtuuttoman rajamailla. Kun huomioidaan, että muut järjestäjät täällä Helsingissäkin kykenevät järkkäämään tapahtumansa niin, että todella häiritsevää ääntä kuuluu vain lähiseudulle.

[/quote]

Muuttaessa hoksata? Mä asuin tässä jo ennen kuin festarit rantautui etupihalle. Kummalla on siis etuajo-oikeus?Häädänkö festarit? En mä kai muutaman päivän takia tästä minnekään muuta, totesin vaan, että lapsen nukuttaminen on silloin hankalaa. Ja ei se hassumpaa ole kotonaan kuunnella bändejä.

Vierailija
6/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 02:40"]

Mä asun Tampereella n. 300 metriä esim. Tammerfestien lavasta. Voin kyllä sanoa, että kuuluu ja hyvin. Ei siinä lasta nukuteta. Mutta roskapaskan määrä tässä eniten riepoo. Blockfesteiksi lähden evakkoon tänä vuonna.

[/quote]

No kyllä mäkin ymmärtäisin, jos kilsan sisällä mun kotoa järjestettäisiin tapahtuma, että siitä kuuluisi melua. Nyt ko. tapahtuma on 10 km:n päässä ja se häiritsi silti mm. lasten nukuttamista, joskaan ei tehnyt sitä mahdottomaksi. Jos mä asuisin stadionin vieressä tai takapihalla olisi iso kenttä, jossa tällaisia kinkereitä voisi järjestää, voisin sanoa, että olisi se pitänyt jo muuttaessa hoksata, että näin käy. Kilometrien päähän voimakkaasti kuuluva ääni on musta jo kohtuuttoman rajamailla. Kun huomioidaan, että muut järjestäjät täällä Helsingissäkin kykenevät järkkäämään tapahtumansa niin, että todella häiritsevää ääntä kuuluu vain lähiseudulle.

[/quote]

Muuttaessa hoksata? Mä asuin tässä jo ennen kuin festarit rantautui etupihalle. Kummalla on siis etuajo-oikeus?Häädänkö festarit? En mä kai muutaman päivän takia tästä minnekään muuta, totesin vaan, että lapsen nukuttaminen on silloin hankalaa. Ja ei se hassumpaa ole kotonaan kuunnella bändejä.

[/quote]

No siis katsos: on eri asia muuttaa vaikkapa kaupungin keskustaan tai stadionin viereen kuin keskelle nukkumalähiötä. Kai sitä ihminen yleensä vähän arvioi ympäristön melua? Meillä päin asuu paljon 60-luvulla alueelle muuttaneita ja suurin päivittäinen häiriöääni on alueen koulun kellot. Ymmärrät varmaan, että täällä melunsietokyky on siis alhaisempi kuin vaikkapa Töölössä Stadikan vieressä? Minusta 15 kilometrin vaikutusalue on festarille hyvin suuri, ainakaan täällä pk-seudulla yksikään muu festari ei onnistu tuottamaan naapurikaupunkiin saakka kuuluvaa ääntä.

Minulle sinun ja festareiden suhde on aika yhdentekevä. Kiva, jos ne eivät häiritse. Kyllä Helsingissäkin monet nauttivat, jos saavat kuunnella musiikkia parvekkeeltaan. Tässä Weekend-tapauksessa kyse on vaan jostain muusta. Se on ilmeisesti täysin mahdotonta ymmärtää, vaikka useampi kirjoittaja on täällä asian jo todennut.

Edelleen jaksan toistaa, että jos kyse olisi musiikista, olisi ollut kiva kuunnella sitä, vaikkei se ominta genreä ollutkaan. Kyse oli kuitenkin vain bassosta, jonka kuunteleminen on aika rasittavaa pidemmän päälle.

Vierailija
7/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:02"]

Näin, kaupungin kuuluu olla elävä! Olet perheellinen, eli sinun lapset pystyvät nukkumaan saamatta  traumoja yhdestä tekno-jumputus-musiikki- viikonlopusta:). Helsingissä ei näköjään onnistu. Ap

[/quote]

Miksi sä haluat kärjistää tässä keskustelussa sanotut asiat väkisin noin ikävällä tavalla? 

[/quote]

Sehän on selvä provon merkki.

[/quote]

On. Mutta että noin huonon provon kanssa lopulta asioitiin. Ehkä hää vaan väsähti.

[/quote]

Mä olen kyllä tosi väsy ja nukahdan ihan kohta. Yritän lukea kaikkia kommentteja, niitä on tullut muualtakin Suomesta onneksi muutama. Mutta hassua että tätäkin luullaan provoksi:). Toisaalta on täällä ihan täydellisen tyhmää ja sekopääjengiä, en ihmettelisi.  en mä kärjistele (?) mitään. Minusta on vaan kummallista jos yksi viikonloppu sotkee kaiken. Se on vain teknojumputusta. Ei terrorismia, ei pommeja, ei nälänhätää, ei raiskauksia sota- alueilla jne. 

Vierailija
8/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:50"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:46"]

Eläkeläiset pääsee Tuskaan ilmaiseksi, ja heitä oli siellä aika paljon tänäkin vuonna. Muuten en ymmärrä pointtiasi? Helsinkiläiset vanhukset nauttivat elämäst.

[/quote]

Et ymmärrä et. Kuten et varmaan montaa muutakaan ketjun viestiä. Se tekee susta erittäin huonon provon tai surkean lukijan.

[/quote]

Haha:D. Mä humalluin tässä välissä jo:).  Olen kaiken ymmärtänyt ja lukenut ja jaksan ihmetellä kaltaisiasi jankuttajia. Onneksi täysijärkiset ihmiset ovat ymmärtäneet pointtini.

Vierailija
9/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 02:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:02"]

[/quote]

[/quote]

Sehän on selvä provon merkki.

[/quote]

On. Mutta että noin huonon provon kanssa lopulta asioitiin. Ehkä hää vaan väsähti.

[/quote]

Mä olen kyllä tosi väsy ja nukahdan ihan kohta. Yritän lukea kaikkia kommentteja, niitä on tullut muualtakin Suomesta onneksi muutama. Mutta hassua että tätäkin luullaan provoksi:). Toisaalta on täällä ihan täydellisen tyhmää ja sekopääjengiä, en ihmettelisi.  en mä kärjistele (?) mitään. Minusta on vaan kummallista jos yksi viikonloppu sotkee kaiken. Se on vain teknojumputusta. Ei terrorismia, ei pommeja, ei nälänhätää, ei raiskauksia sota- alueilla jne. 

[/quote]

No sä et vaan voi olla niin tyhmä, että pidät ihmeellisenä, jos melkein sadastatuhannesta ihmisestä kaikista ei ole kivaa kuunnella bassonjytkettä. Ei se tarkoita, että elämä on pilalla. Mä en pidä suolakurkuistakaan, mutta silti mun elo jatkuu ihan tasaisen kivasti. Se, että ei pidä jostain ei tarkoita katastrofia. Ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä, mitä heidän pitää kotonaan sietää. Täällä, missä on niitä tarujen huonokuntoisia ja sairaitakin vanhuksia asunut 50 vuotta samassa asunnossa eikä tapahtumasta ole infottu, voi käydä niin, että joku valittaa. Ja vaikken itse valita, en silti siitä nauttinut. Jos olisin kuullut muuta kuin basson, olisin nauttinut. Vaikea, vaikea asia hahmottaa. Ja vaikken nyt nauttinut ja lapsetkin oli hankala nukuttaa, niin silti tiedän, että elämä jatkuu onnellisena. Silti en jäisi kaipaamaan tätä tapahtumaa. Muiden festareiden toivon säilyvän.

Vierailija
10/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:55"]

Helsingissä järjestetään aika paljon tapahtumia. Kaikki kuuntelijat eivät ole nuoria - tai 47-vuotiaita, joten lapsiperheissä tai vanhuksilla voi olla nukkumisvaikeuksia aika monenakin yönä.

Luulin, että alakerrassa kuunnellaan naapurille kanssa -tyylillä musiikkia, mutta jumputus tulee näköjään Viikin Latokartanoon jostain kaeumpaa.

Minua ei häiritse. Ymmärrän kuitenkin, että joitain toisia saattaa häiritä. 

[/quote]

Ah, no tässähän se oli tiivistettynä. Jokainen voi miettiä miltä tuntuisi kuunnella naapurin bassoa 9 tuntia päivässä parin päivän ajan. Jos se olisi kivaa, niin hyvä. Varmaan voitte silti ymmärtää, että kaikista se ei olisi kivaa. Kun se basso nyt kuulostaa kymmenilletuhansille ihmisille just siltä, niin ei tää tapahtuma mitenkään onnistunut ole.

Eikä siis mitenkään verrattavissa omalta partsilta katsottuun ykkösluokan artistin keikkaan. 

Vierailija
11/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis 126 Ap. Mä alan nukkumaan. Aika hyvä keskustelu, ikävä tosiasia että aina on jankuttajia. Voin myöntää, en todellakaan aina tajua edes jankuttamisen pointtia. en nytkään tajunnut. 

Kiitos Jyväskylä, Tampere, Turku, Oulu jne. Oli kiva kuulla teidän kotikaupunkien asenteesta tähän meluongelmaan. Näyttäisi siltä että Helsinkiläiset ovat tiukkapipoisia. Aika erikoista?

Paltamo ois voinut vielä vastata, mut ehkä huomenna? Hyvää yötä.

Vierailija
12/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 02:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 02:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No siis katsos: on eri asia muuttaa vaikkapa kaupungin keskustaan tai stadionin viereen kuin keskelle nukkumalähiötä. Kai sitä ihminen yleensä vähän arvioi ympäristön melua? Meillä päin asuu paljon 60-luvulla alueelle muuttaneita ja suurin päivittäinen häiriöääni on alueen koulun kellot. Ymmärrät varmaan, että täällä melunsietokyky on siis alhaisempi kuin vaikkapa Töölössä Stadikan vieressä? Minusta 15 kilometrin vaikutusalue on festarille hyvin suuri, ainakaan täällä pk-seudulla yksikään muu festari ei onnistu tuottamaan naapurikaupunkiin saakka kuuluvaa ääntä.

Minulle sinun ja festareiden suhde on aika yhdentekevä. Kiva, jos ne eivät häiritse. Kyllä Helsingissäkin monet nauttivat, jos saavat kuunnella musiikkia parvekkeeltaan. Tässä Weekend-tapauksessa kyse on vaan jostain muusta. Se on ilmeisesti täysin mahdotonta ymmärtää, vaikka useampi kirjoittaja on täällä asian jo todennut.

Edelleen jaksan toistaa, että jos kyse olisi musiikista, olisi ollut kiva kuunnella sitä, vaikkei se ominta genreä ollutkaan. Kyse oli kuitenkin vain bassosta, jonka kuunteleminen on aika rasittavaa pidemmän päälle.

[/quote]

Sä et nyt ymmärrä yhtään. Meillä ikkunat resonoi sen koko tapahtuman ajan ja 300 metriä on himpun verran enemmän kuin kilometrit. Mutta ei nämä festarit ja keikat yllätyksenä tule. Mutta häiritsevät kyllä. Silloin kun Snoop Doggy Dog oli tossa, niin volyymit oli kaakossa ja keikka venyi. Siitä ihan aiheellisesti annoin minäkin palautetta järjestäjille. Ja olen asunut tässä reilut 15v. jo ennen kuin festarit todella rantautui tuohon, ymmärrä se. Tule itse kokemaan tulevat Blockfestit, niin ymmärrät miksi on pakko lähteä tästä pois siksi viikonlopuksi. Lue alkuperäinen viestini jostain sivulta yksi, josta tuo oli vain osalainaus.

Vierailija
13/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

129 Ap, Miksi joku keksisi provon tuollaisesta aiheesta?? Jatketaan huomenna. Ap

Vierailija
14/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 03:21"]

Sä et nyt ymmärrä yhtään. Meillä ikkunat resonoi sen koko tapahtuman ajan ja 300 metriä on himpun verran enemmän kuin kilometrit. Mutta ei nämä festarit ja keikat yllätyksenä tule. Mutta häiritsevät kyllä. Silloin kun Snoop Doggy Dog oli tossa, niin volyymit oli kaakossa ja keikka venyi. Siitä ihan aiheellisesti annoin minäkin palautetta järjestäjille. Ja olen asunut tässä reilut 15v. jo ennen kuin festarit todella rantautui tuohon, ymmärrä se. Tule itse kokemaan tulevat Blockfestit, niin ymmärrät miksi on pakko lähteä tästä pois siksi viikonlopuksi. Lue alkuperäinen viestini jostain sivulta yksi, josta tuo oli vain osalainaus.

[/quote]

Sori, en tosiaan tajunnut (lukenut) oikein. Mutta ollaan ihan hys hys, ettei ap. huomaa, että joku tamperelainen ei tykkää melusta. Joo, ei ole ongelmaton tuo teidän tilanne ja volat on taatusti jotain ihan muuta kuin täällä. Ei ollut tarkoitus ärsyttää ja vähätellä.

Vierailija
15/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:54"]

Ei meitä Nightwishin melu haitannut, mentiin vieressä asuvan kaverin luo kylään ja katseltiin parvekkeelta. Komeaahan tuo oli. On kohtuutonta valittaa siitä, että omalle kohdalle osuu kerran pari vuodessa muutaman päivän jakso, jolloin melua on normaalia enemmän. Antakaa ihmisten ilakoida ja juhlia, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Pilteille tulpat korviin jos ei kykene nukkumaan melussa.

[/quote]

Oho, on Nightwishinkin meno muuttunut, jos niiden keikat on tätä nykyä 9 h pelkkää bassojytkettä. Jos eivät, niin tilanne ei ole verrattavissa. Valitettavasti se vaan on niin, että kun kymmenientuhansien eloa yllättäen parannetaan tällä jytkeellä, osaa se harmittaa. Siinä ei tulpat auta. 

Nightwish saa kernaasti tulla vaikka minun parvekkeeni alle konsertoimaan. Samoin mikä vaan Weekendin esiintyjistä. Silti pelkän basson kuunteleminen tuntikausia käy ärsyttämään toisia. Vaikka se loppuisikin jo puolilta öin.

[/quote] Saa toki harmittaa, mutta jotain suhteellisuuden tajua silti, ei tarvitse iltapäivälehtiä soitella läpi tai lähetellä valituskirjeitä. Tokihan se ärsyttää, mutta se pitää vain hyväksyä osana kaupunkielämää, että välillä sitä melua on enemmän ja siihen pitää sopeutua. Festarit ovat yrittäjille tärkeitä, festarialueen kojut ovat tuottoisia ja tietenkin artistit pääsevät myös harjoittamaan leipätyötänsä. 

Vierailija
16/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festarialueen lähellä asun, ja melun häiritsevyys on asennekysymys. Festarimelu on aika pieni aika vuodesta. Unta saa helpommin, kun ottaa rennosti, vaikka vähän ääntä olisikin.

Vierailija
17/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 04:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:54"]

Ei meitä Nightwishin melu haitannut, mentiin vieressä asuvan kaverin luo kylään ja katseltiin parvekkeelta. Komeaahan tuo oli. On kohtuutonta valittaa siitä, että omalle kohdalle osuu kerran pari vuodessa muutaman päivän jakso, jolloin melua on normaalia enemmän. Antakaa ihmisten ilakoida ja juhlia, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Pilteille tulpat korviin jos ei kykene nukkumaan melussa.

[/quote]

Oho, on Nightwishinkin meno muuttunut, jos niiden keikat on tätä nykyä 9 h pelkkää bassojytkettä. Jos eivät, niin tilanne ei ole verrattavissa. Valitettavasti se vaan on niin, että kun kymmenientuhansien eloa yllättäen parannetaan tällä jytkeellä, osaa se harmittaa. Siinä ei tulpat auta. 

Nightwish saa kernaasti tulla vaikka minun parvekkeeni alle konsertoimaan. Samoin mikä vaan Weekendin esiintyjistä. Silti pelkän basson kuunteleminen tuntikausia käy ärsyttämään toisia. Vaikka se loppuisikin jo puolilta öin.

[/quote] Saa toki harmittaa, mutta jotain suhteellisuuden tajua silti, ei tarvitse iltapäivälehtiä soitella läpi tai lähetellä valituskirjeitä. Tokihan se ärsyttää, mutta se pitää vain hyväksyä osana kaupunkielämää, että välillä sitä melua on enemmän ja siihen pitää sopeutua. Festarit ovat yrittäjille tärkeitä, festarialueen kojut ovat tuottoisia ja tietenkin artistit pääsevät myös harjoittamaan leipätyötänsä. 

[/quote]

Harvempi kai tässä on iltapäivälehtiin soittanut? Valituskirjeitä meidän naapurustossa lähetellään koirankusettamisestakin, joten veikkaan, että jaksavat tästäkin kirjelmöidä. Loppujen lopuksi valituksia ei jaksa tehdä kuin rapiat sata ihmistä, se on melualueen väkimäärästä hyvin pieni osa.

Minulla ei ole mitään ei festareita vastaan, mutta ko. festari ei ole hoitanut hommaansa hyvin, jos ainoana massatapahtumana Helsingissä onnistuu ärsyttämään suurta ihmisjoukkoa. Muut festarijärjestäjät ovat reagoineet valituksiin, nämä syyllistävät ihmisiä, joita bassojytke häiritsee ja kieltävät ongelman laajuuden, joten kauheasti en jaksa heitä sympata. Moni kaupunkihan on onneksi valmis ottamaan tapahtuman mailleen, joten työllistävä vaikutus säilynee ja Helsingin vähemmän ärsytystä aiheuttavat festarit riittävät pitämään kaupunkikulttuurin elävänä.

Kuriositeettina kerron, että nähtävästi naapurini tykkäsi tapahtumasta ja järjesti jatkot kotonaan. Tämä basso ärsyttää minua myös vähän. Rupean silti nukkumaan ja naapurille toivon kivoja pippaloita.

Vierailija
18/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan mietin kasaria/ysäriä. Helsingissä oli tapahtumia runsaasti ja se oli vaan siistiä, että niistä sai nautiskella omalla kotiparvekkeella.

eihän nykyään ole edes tapahtumia niin paljon, että ne voisi edes jatkuvasti häiritä.

Joten todellakin jengi valittaa täysin tyhjästä.

Vierailija
19/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:54"]Mä asun Tampereella n. 300 metriä esim. Tammerfestien lavasta. Voin kyllä sanoa, että kuuluu ja hyvin. Ei siinä lasta nukuteta. Mutta roskapaskan määrä tässä eniten riepoo. Blockfesteiksi lähden evakkoon tänä vuonna.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysäsen, että oletko käynyt koskaan katsomassa hämppiä vapun jälkeen ennen siivousta? Tammerfestin, tai ylipäätään minkään tapahtuman roskaaminen on pientä siihen verrattuna.
Kaikki yleisötapahtumat roskaavat, etenkin ne joissa käytetään alkoholia, se on fakta, joka on vaan hyväksyttävä. Itseäni se ei kyllä isommin haittaa, koska tapahtuman järjestäjä on velvollinen siivoamaan tapahtumasta aiheutuvat roskat. Kyllä ne aina yön jäljiltä siivotaan kohtuu kuntoon ja sitten tapahtuman jälkeen perusteellisemmin. Jos havaitset laiminlyöntejä siivouksen suhteen, niin reklamoi ihmeessä kaupungille, sehän siitä viimekädessä vastaa ja laskuttaa järjestäjää, jos se on laiminlyönyt siivousvelvoitteensa.

Vierailija
20/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 04:44"]

Mä vaan mietin kasaria/ysäriä. Helsingissä oli tapahtumia runsaasti ja se oli vaan siistiä, että niistä sai nautiskella omalla kotiparvekkeella.

eihän nykyään ole edes tapahtumia niin paljon, että ne voisi edes jatkuvasti häiritä.

Joten todellakin jengi valittaa täysin tyhjästä.

[/quote]

Sillon ei ollutkaan Weekend Festivalia. Joka edelleen on ainoa valitusmagneetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä