Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikki häiritsee Helsingissä, entä muualla Suomessa?

Vierailija
07.08.2015 |

Kauhea itku ja hammasten kiristys on joillakin helsinkiläisilllä kun jaksavat valittaa esim. nyt flow- festivaalista. 

Olen itse helsinkiläinen, ja ihmettelen kovasti tätä valittamista. Mun parvekkeelle kuuluu stadionin konsertit ja aina nautin niistä:).  Nyt festarijärjestäjät aikovat etsiä jonkun muun kaupungin ensi kesäksi ja muut kaupungit ottavat riemusta kiljuen festari vastaan. Ravintolat, kaupat, hotellit ja pienimmätkin nakkikioskit tekevät tiliä. Helsingille ei kelpaa. Muutama melusta nillittäjä ajaa turistitkin pois.

Kiinnostaisi tietää, miten esim. Tampereella Tammerfest sujui? Onko melusta valittajia? Nykyään on vaikka mitä kaupunkifestareita, Helsinki taitaa olla ainoa joka rajoittaa tuota soittoaikaa noin naurettavasti.

Olen itse jo 47v. Ärsyttää silti tämä melu- höpötys. Viikonloppuiltoina vaikka 02 asti paukuttaisivat musiikkia, olis kiva heille, jotka siellä käy. Talvella ehditään mököttämään.

Kertokaa siis Tampere ja Turku, Seinäjoki jne miten teillä menee näiden festareiden kanssa??

Kommentit (142)

Vierailija
61/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:41"]

Meille asti kuuluu tuo jytke. Ja asun Vantaalla!

[/quote]

Komppi tälle.

Vierailija
62/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:36"]

Juuri uutisoitiin että Turussa ei tullut YHTÄÄN valitusta DBTL:n melusta.

[/quote]

Niin, aivan! Tätä mä olen tässä ajanut takaa. Miksei muualla kiukutella tästä? Siksi kun muut kaupungit ymmärtää turistien tuoman rahavirran ja positiivisen imagon jne. Helsinki ei. Joku Viikistä kommentoi  teknosta ja uhkaili kattilankansilla jne jotakin kommentoijaa..No, aika huono. Mä en tod. pidä teknosta yms. Mutta ihan oikeasti, ei mulla maailma kaadu jos pari iltaa vuodessa teknoa joku paukuttaisi yöhön asti ja jengi tykkää. Bassonjytke ei kuulosta kattilankansien paukuttelulta, jopa minä, vanha rouva ymmärrän sen ( ja kuulen korvillani).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:21"]

Samaa ihmettelen. Tällä hetkellä olen Viikissä asunnossani, ja tänne kuuluu Weekend festareilta musaa. Minusta on tosi kivaa että kuuluu biletyksen ääniä, tulee olo etät on oikeasti kaupungissa ja elämän ympäröimä. Se alkaisi ehkä ärsyttää jos sitä olisi viikkokausia, mutta pari päivää, ja vielä viikonloppuna, en ymmärrä miten voi ärsyttää. 

[/quote]

Minäkin asun Viikissä ja se mitä tänne kantautuu, ei ole musaa vaan älytöntä basson jytkettä. Jos kaipaat elämää, kerro tarkka osoitteesi. Minä voin tulla paukuttamaan kattilan kansia ikkunasi alle. Se on ihan samanlaista "musaa" kuin tuo kantautuva älämölö.

[/quote]

Ei minua sekään haittaisi. Laittaisin vaan ovet ja ikkunat kiinni, eikä se häiritsevästi kuuluisi. Nyt mulla on terassin ovi ja tuuletusluukkuja auki, ja kuuluu kivasti ja itseäkin biletyttävästi sitä bassonjytkettä, josta tykkään siis kovin. Mutta jos haluaisin nukkua, ovet kiinni ja ikkunat niin varmasti onnistuisi ilman häiriötä. Lisäksi kun tietää mihin aikaan on noita juttuja, voi hankkia vaikka korvatulpat ja käyttää niitä jos on tosi herkkä. Itse nukun vaan paremmin jos on vähän ääntä ympärillä.

[/quote]

Jännä. Meillä kuuluu parhaiten sisälle. Johtuuko sitten isoista ikkunoista vai mistä. Parvekkeelle ei kuulu yhtä selkeästi, mutta kolmen ikkunalasin takaa äärimmäisen tarkasti nää bassot. Tää talo on varmaan iso kaikukoppa. Ja ollaan kauempana kuin Viikissä. Meillä siis ei voi välttyä jumputukselta. Epäilen, ettei meidän talo ole ainoa vastaavanlainen.

Vierailija
64/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:41"]Meille asti kuuluu tuo jytke. Ja asun Vantaalla!
[/quote]
Asut jossain rajalla nähtävästi, koska ei meille kuulu Tikkurilan keskustaan. Parvekkeen ovi on ollut auki koko päivän, mutta rauhallista on. Jos nyt kuuluisi, niin ei haittaisi tippaakaan, nauttisin.
[/quote]

Juu, asun ihan Itä-Helsingin ja Vantaan rajalla. Mutta silti aika kaukana ko. festareista. Mitähän tästä olisi matkaa?

Vierailija
65/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:40"]

Turkulaiset on rennompia!

http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/802460/Turku+sallii+yosoiton++kaupunkilaiset+eivat+festareista+juuri+valita

[/quote]

Ihana! Terveisiä Turkuun:). Täällä Helsingissä tälläkin hetkellä on herne nenässä monella, se teknohomma menossa..:D. Ap

Vierailija
66/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weekend on tosiaan ainoa festari, joka jytisee todella pitkälle Helsingissä. Suvilahden tapahtumista ei ole kuulunut minään vuonna pihaustakaan, kun taas Weekendin bassot soivat joka vuosi niin, että ikkunat tärisevät pitkän matkan päässä. Myöskään Wekendin järjestäjien asenne ei ole kummoinen tämän asian suhteen vaan ylimielinen kuin mikä.

Vierailija
67/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Tampereella n. 300 metriä esim. Tammerfestien lavasta. Voin kyllä sanoa, että kuuluu ja hyvin. Ei siinä lasta nukuteta. Mutta roskapaskan määrä tässä eniten riepoo. Blockfesteiksi lähden evakkoon tänä vuonna.

Vierailija
68/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:40"]

Turkulaiset on rennompia!

http://www.ts.fi/uutiset/turun+seutu/802460/Turku+sallii+yosoiton++kaupunkilaiset+eivat+festareista+juuri+valita

[/quote]

Ihana! Terveisiä Turkuun:). Täällä Helsingissä tälläkin hetkellä on herne nenässä monella, se teknohomma menossa..:D. Ap

[/quote]

Sieltä weekendille uusi festaripaikka, ens vuonna Turkuun!

Vierailija
69/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelainen tässä. Just viime viikolla joku aloitteleva kiteeläinen bändi heitti keikan Ratinan stadionilla, Kissanmaalle asti kuului niin hyvin että biisit tunnisti :D Ei valittamista - roskaa ehkä tulee jonkin verran kaupungissa, mutta toisaalta pullot kyllä kerätään talteen tosi nopeasti.

Vierailija
70/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:36"]

Juuri uutisoitiin että Turussa ei tullut YHTÄÄN valitusta DBTL:n melusta.

[/quote]

Niin, aivan! Tätä mä olen tässä ajanut takaa. Miksei muualla kiukutella tästä? Siksi kun muut kaupungit ymmärtää turistien tuoman rahavirran ja positiivisen imagon jne. Helsinki ei. Joku Viikistä kommentoi  teknosta ja uhkaili kattilankansilla jne jotakin kommentoijaa..No, aika huono. Mä en tod. pidä teknosta yms. Mutta ihan oikeasti, ei mulla maailma kaadu jos pari iltaa vuodessa teknoa joku paukuttaisi yöhön asti ja jengi tykkää. Bassonjytke ei kuulosta kattilankansien paukuttelulta, jopa minä, vanha rouva ymmärrän sen ( ja kuulen korvillani).

[/quote]

Siis kuuluuko tää bassonjytke sulle? Ei vissiin, jos Stadikan keikat kuuluu. Tää alkaa oikeasti puuduttamaan. Ekat neljä tuntia meni ihan ok. Nyt jo hapottaa. Ja ei, ei voida lähteä viikonlopuksi minnekään, kun lasten pitäisi päästä normaaliryhmiin, kun arki alkaa maanantaina. Ei sillä, en mä tästä valituksia tee, mutta on vähättelyä järjestäjiltä väittää, että ääni kantaisi Herttoniemeen, kuten olivat jossain todenneet. Enkä mä tästä nauti. Ikävää, jos se tekee sinut surulliseksi. Hyvin ymmärrän, jos joku tekeekin valituksen. Lähempänä on varmaan jo tosi kova jumputus.

Vierailija
71/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:41"]Meille asti kuuluu tuo jytke. Ja asun Vantaalla!
[/quote]
Asut jossain rajalla nähtävästi, koska ei meille kuulu Tikkurilan keskustaan. Parvekkeen ovi on ollut auki koko päivän, mutta rauhallista on. Jos nyt kuuluisi, niin ei haittaisi tippaakaan, nauttisin.
[/quote]

Juu, asun ihan Itä-Helsingin ja Vantaan rajalla. Mutta silti aika kaukana ko. festareista. Mitähän tästä olisi matkaa?
[/quote]

Tarkistin pikaisesti, n.15km

Vierailija
72/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siellä on varmaan omat jytkeet Vantaalla:). Asun Hki kantakaupunki, ei kuulu mitään. Hetki sit vähän ehkä, en tiedä kuuluiko sieltä tai sit jotkut hipit mellastaa tuossa kadulla. Häiritseekö sua se jytke?

Vierailija
73/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:54"]

Weekend on tosiaan ainoa festari, joka jytisee todella pitkälle Helsingissä. Suvilahden tapahtumista ei ole kuulunut minään vuonna pihaustakaan, kun taas Weekendin bassot soivat joka vuosi niin, että ikkunat tärisevät pitkän matkan päässä. Myöskään Wekendin järjestäjien asenne ei ole kummoinen tämän asian suhteen vaan ylimielinen kuin mikä.

[/quote]

No just näin. Että munkin puolesta tervemenoa vaan Turkuun, jos turkulaisia tällainen miellyttää.

Vierailija
74/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:39"]Kannattaa muistaa, että Helsingissä on paljon tapahtumia, joista ei valiteta. Tämä yksi häiritsee, koska sen äänet kantautuvat kilometrien päähän. Lisäksi kyseessä on suht tuore tapahtuma, joten mitenkään ei olla voitu tottua sen ääniin. Muakin ärsyttää tuo monituntinen bassojytke. Ei ärsyttänyt, kun kuului Metallican soitto. Eikä oikeasti ole ikinä mikään muu tapahtuma kaivellut. 
[/quote]
Mua taas ottaisi päähän Metallican kitaranrämpytys ja epämääräinen mörinä, mutta makunsa kullakin. Normaalisti en itsekään kuuntele konemusiikkia/teknoa/"bassonjytkettä" kovinkaan usein, mutta kerta pari kesässä ei mua haittaa kuunnella tavanomaista enemmän.

Vierailija
75/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:56"]

[/quote]

Siellä on varmaan omat jytkeet Vantaalla:). Asun Hki kantakaupunki, ei kuulu mitään. Hetki sit vähän ehkä, en tiedä kuuluiko sieltä tai sit jotkut hipit mellastaa tuossa kadulla. Häiritseekö sua se jytke?

[/quote]

No eihän se kantakaupunkiin kuulu, kun lava on suunnattu pohjoiseen.

Vierailija
76/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt kuuluu musiiikkia himaan tuosta läheiseltä Järvenpään torilta (StreetFest 2015) ,ei häiritse yhtään!

Vierailija
77/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulen suunnat ja lavojen asetteleut jne. vaikuttavat Weekendin suhteen.

Vierailija
78/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi helsinkiläisille juhlat kaupungissa on aina helvetillistä melua, tärykalvoja tuhoavaa kovaäänistä musiikkia ja paljon kaljaa. Naapurin pojan perhe kun tulee viikonlopuksi mummolaan, alkaa siellä aina hirveä musiikinjytke ja meteli, kun on juhlat! Eihän ne edes kuule omaa ääntää ja lapsilla on Peltorit korvilla.

Miksi musiikkia ei voi soittaa hiljaisella ja opettaa ihmisille, että jos he ovat hiljaa, ei tarvita megaämyreitä.

Vierailija
79/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:57"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:39"]Kannattaa muistaa, että Helsingissä on paljon tapahtumia, joista ei valiteta. Tämä yksi häiritsee, koska sen äänet kantautuvat kilometrien päähän. Lisäksi kyseessä on suht tuore tapahtuma, joten mitenkään ei olla voitu tottua sen ääniin. Muakin ärsyttää tuo monituntinen bassojytke. Ei ärsyttänyt, kun kuului Metallican soitto. Eikä oikeasti ole ikinä mikään muu tapahtuma kaivellut.  [/quote] Mua taas ottaisi päähän Metallican kitaranrämpytys ja epämääräinen mörinä, mutta makunsa kullakin. Normaalisti en itsekään kuuntele konemusiikkia/teknoa/"bassonjytkettä" kovinkaan usein, mutta kerta pari kesässä ei mua haittaa kuunnella tavanomaista enemmän.

[/quote]

Niin. No, mua taas se pelkkä basso alkoi tosiaan tympimään jo muutaman tunnin jälkeen. Muissa festareissa on sentään se hyvä puoli, että jos ei artisti nappaa omaan makuun, hän lopettanee kohtuullisen ajan sisällä. Tässä tapauksessa bassoa kuuluu vajaat 10h/pvä. Pelkkää bassoa.

Vierailija
80/142 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:41"]

[/quote]

[/quote]

Ei ole omat jytkeet vaan kyseessä tuo flow festari. Koko päivän jumputus kuulunut. Meri ei niin kaukana tästä kuitenkaan, eli kyllä se kantautuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän