Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musiikki häiritsee Helsingissä, entä muualla Suomessa?

Vierailija
07.08.2015 |

Kauhea itku ja hammasten kiristys on joillakin helsinkiläisilllä kun jaksavat valittaa esim. nyt flow- festivaalista. 

Olen itse helsinkiläinen, ja ihmettelen kovasti tätä valittamista. Mun parvekkeelle kuuluu stadionin konsertit ja aina nautin niistä:).  Nyt festarijärjestäjät aikovat etsiä jonkun muun kaupungin ensi kesäksi ja muut kaupungit ottavat riemusta kiljuen festari vastaan. Ravintolat, kaupat, hotellit ja pienimmätkin nakkikioskit tekevät tiliä. Helsingille ei kelpaa. Muutama melusta nillittäjä ajaa turistitkin pois.

Kiinnostaisi tietää, miten esim. Tampereella Tammerfest sujui? Onko melusta valittajia? Nykyään on vaikka mitä kaupunkifestareita, Helsinki taitaa olla ainoa joka rajoittaa tuota soittoaikaa noin naurettavasti.

Olen itse jo 47v. Ärsyttää silti tämä melu- höpötys. Viikonloppuiltoina vaikka 02 asti paukuttaisivat musiikkia, olis kiva heille, jotka siellä käy. Talvella ehditään mököttämään.

Kertokaa siis Tampere ja Turku, Seinäjoki jne miten teillä menee näiden festareiden kanssa??

Kommentit (142)

Vierailija
21/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi juuri tämä festivaali olisi tärkeä saada säilyttää Helsingissä. Nähtävästi järjestelyt ontuvat edelleen, kun ihmiset häiriintyvät melusta, osallistujat jonottavat tuntikausia vettä ja jopa he valittavat liian kovista bassoista. Järjestäjät kiukuttelevat ja yrittävät lietsoa ihmisiä valittamaan Ympäristökeskukselle Ympäristökeskuksen päätöksistä. Homma ei vaan toimi.

Vierailija
22/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere 2. Vielä...

Mä asun Amurissa (siis noin kilometrin Ratinasta/keskustasta) tänne kuuluu harvoin yhtään mitään. Mun vanhemmat taas Koivistonkylässä (n. 5km keskustasta) ja sinne taas konsertit kuuluu niin hyvin, että sanoistakin saa selvää. Kyllä nuo maaston muodot ja edessä olevat rakennukset jne vaikuttavat myös tuohon kuuluvuuteen.
Mua ei häiritse, eikä mun 60+ vanhempiakaan.

Jos tarvii 24/7 luonnonrauhaa, niin sellaisiakin paikkoja löytyy asumiseen. Keskustaan kuuluu kesällä ääniä. En voi käsittää, etteikö jossain Vantaalla saisi lasta nukutettua, jos sulkee ovet ja ikkunat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 12:36"]

Tampere 2. Vielä... Mä asun Amurissa (siis noin kilometrin Ratinasta/keskustasta) tänne kuuluu harvoin yhtään mitään. Mun vanhemmat taas Koivistonkylässä (n. 5km keskustasta) ja sinne taas konsertit kuuluu niin hyvin, että sanoistakin saa selvää. Kyllä nuo maaston muodot ja edessä olevat rakennukset jne vaikuttavat myös tuohon kuuluvuuteen. Mua ei häiritse, eikä mun 60+ vanhempiakaan. Jos tarvii 24/7 luonnonrauhaa, niin sellaisiakin paikkoja löytyy asumiseen. Keskustaan kuuluu kesällä ääniä. En voi käsittää, etteikö jossain Vantaalla saisi lasta nukutettua, jos sulkee ovet ja ikkunat.

[/quote]

Siinähän se vitsi just on. Että keskustaan kuuluu kaupungin äänet. Silloin, kun basso resoinoi pitkin rakenteita niin, että nukkuminen on vaikeaa, on järjestäjillä mennyt homma mieleen. Eikös?

Vierailija
24/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 22:15"]

Tampere vastaa: Aina riittää valittajia. Kyllä käsittääkseni myös täällä on raja ulkona soitettavalle musiikille (23:00). Mä olisin enemmänkin huolissani siitä roskan määrästä, enkä niinkään melusta. Ja luulisi, että johonkin pääsee pakoon Suomen kokoisessa maassa melua, jos se on ihan sietämätöntä.

[/quote]Huomaa, ettet asu melualueella. Muuten tietäisit, että raja ei ole kello 23. Aiemmin oli, mutta muutaman vuoden takaista AC/DC:n keikkaa varten tuota sääntöä alettiin venyttää. Nykyään moni tapahtumajärjestäjä on saanut luvan jatkaa soittoa 23.30 tai 24 saakka.

Alkukesästä Southpark rikkoi desibelimääräyksiä. Tapahtumajärjestäjät siis viis veisaavat etukäteen annetuista rajoituksista. Tuolloin meteli kuului Niihamaan saakka.

Kaupungissa saa olla elämää ja pitää voida järjestää tapahtumia. Mutta ei yöaikaan. Ei taloyhtiöissäkään saa metelöidä miten huvittaa, vaan niissä on hiljainen aika, yleensä alkaen kello 22. Tässä valossa on kummallista, miten kaupunki voi myöntää lupia metelöidä aina puolille öin asti ja tehdä näin hiljaisen ajan säännöt turhiksi taloissa.

Ehdoton takaraja pitäisi olla kello 23, mieluiten 22. Jos aloittaa aikaisemmin, voi lopettaakin aikaisemmin. Ei ole mitään syytä ehdoin tahdoin häiritä työssäkäyvien unta. Ihmisten työssäkäyntiä pitää kunnioittaa. Työssäkäyvät maksavat veroja kotikaupunkiinsa.

Jokainen mölyäjä voi aina vedota siihen, että ei tämä ole kuin kerran vuodessa. Joo, mutta kun möykkääjiä on niin paljon, ja jokainen haluaa sen oman kertansa.

Asun itse ison tien ja junaradan varressa ja tiedän kyllä mitä on kaupungin äänet, joihin pitää ja voi tottua. Festareiden musiikinjytke ei ole sellaista melua, johon voi tottua ja nukkua. Enkä edes asu Ratinassa, vaan kauempana.

Vierailija
25/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:14"]Jooh musiikki kuuluu koko weekend ajan tänne meille ja lapsi huutaa, kun ei saa unta.Haistakaa pitkä v/ttu . Kertokaa minne laitan palautetta?? Tällaisia roskatapahtumia ei koskaan tänne.. [/quote] Voi voi.... Kannattaa opettaa ne piltit nukkumaan melussakin, ei täydessä hiljaisuudessa. Tai annat valvoa ja nautitte musiikista koko perhe yhdessä. Nukutte aamupäivällä paremmin. Tosin nythän sen pitäisi jo olla loppunut/lopuillaan, että suht ajoissa muksu pääsee nukkumaan. Relaa vähän. ;) [/quote] Oletko idiootti? Mitä musiikkia se on, että kuuluu vain jumps-jumps-jumps-jumps, poks poks, jumps-jumps-jumps-jumps, poks poks, ... Järjestäjät haluavat häiritä ihmisiä. Bassot pystyy toistamaan niin, että ne kuuluvat hyvin tapahtuma-alueella, mutta eivät kantaudu 10-15 km päähän häiritsevän voimakkaina. Onneksi huomenna sataa, joten ääni saattaa vaimentua vähän enemmän kuin tänään. Kannattaa silti käydä kuuntelemassa esimerkiksi Roihuvuoressa, Itäkeskuksessa ja vaikkapa Vantaalla, miten häiritsevää tuo infernaalinen jytkytys on. Voisivat ihan yhtä hyvin rahastaa myymällä liput ja alkoholia, sillä tuskinpa festivaaliosallistujat mitään huomaisivat, vaikka jytke puuttuisi, jos jotain voi päätellä siitä, millaisessa kunnossa osa oli jo menomatkalla Kalasatamassa. [/quote] Yhyy, hanki elämä :D tai laita korvatulpat ja mene nukkumaan! Kaikesta ihmiset saavatkin ongelman aikaiseksi..

[/quote]

Korvatulpat eivät tehoa bassoon. Eli hanki se elämä vaan ihan itsellesi.
[/quote]

Taidat olla vain katkera täti :) toivottavasti basso jytisee huomenna vielä kovempaa kotiisi!

Vierailija
26/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:35"]

Jännä jutu, itse asustan Helsinginkadulla enkä ole koko iltana/yönä kuullut yhtään mitään, vaikka ikkunat olleen auki koko ajan.

[/quote]

Lava ei ollut suunnattu teille päin. Ei mitenkään erikoista.

Vierailija
27/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:19"]

Mutta siis onko ap esim. oikeasti sitä mieltä, että 18 h bassonjytkettä 15 km:n päässä on normaalia? Kun kyse on tasan lavan sijoittamisesta. Siksihän se ärsyttää, kun se on järjestäjien tietoinen valinta. Ja toki lähiöiden asukit, joille tapahtumien melu ei ole yhtä arkista kuin keskustan asukkaille kiinnittävät siihen enemmän huomiota ja siksi varmaan valittavatkin herkemmin.

[/quote]

En tiedä mitä tarkoitat normaalilla?? Enkä tiedä mitään järjestäjien tietoisesta valinnasta sijoittaa lava... en osaa vastata, oli kummallinen kysymys. En siis ole mikään festareiden järjestäjätahon edustaja. 

Mua ei haittaa jos pari pvää vuodessa soi tekno. Tai joku muu paska ( Sori te teknoihmiset, yritän kuitenin puolustaa teidän festaria). En ole niin herkkä, ettenkö pärjäisi sen loppuvuoden kuitenkin. En vain ymmärrä tuota melu- kiukuttelua. Peace.

[/quote]

Normaalia siten, että onko joku muu tapahtuma, jonka äänet kantautuisivat yhtä kauas? Lähes keskustasta Vantaalle? Että eikö siinä mennä jo kohtuuttoman rajoilla? Kun kuitenkin muut tapahtumat häiritsevät huomattavasti pienempää porukkaa ja aiheuttavat siksi vähemmän närää.

Mun lähiössäni asuu valtavasti ikäihmisiä. Voin kuvitella, että osa heistä on kokenut tän hyvin ikäväksi ja saattavat kiukutella. Järjestäjät eivät käsittääkseni edelleenkään tunnusta, että ääniä edes kuuluisi näin kauas, he puhuvat Herttoniemenrannasta ja ovat sinne jakaneet jotain varoituslappuja. Tällainen vähättely ei erityisesti paranna tilannetta.

En ymmärrä sitäkään, miksi haluat liioitella muiden reaktioita. Mua ärsytti jumputus. Se loppui, ei ärsytä enää. Ei mulla mikään mennyt pilalle, vaikka ilmaisin negatiivisen tunteen. Jollakulla täällä on oikeasti voinut mennä yö pilalle ja jollekulle se on voinut olla iso juttu. He sitten saattavat valittaa, koska eläkeläisväestön esim. tuskin voidaan odottaa pitävän kirjaa nuorisotapahtumista ja odottavan niitä tai tietävän milloin ne loppuvat? 

[/quote]

Eläkeläiset pääsee Tuskaan ilmaiseksi, ja heitä oli siellä aika paljon tänäkin vuonna. Muuten en ymmärrä pointtiasi? Helsinkiläiset vanhukset nauttivat elämäst.

Vierailija
28/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:46"]

Eläkeläiset pääsee Tuskaan ilmaiseksi, ja heitä oli siellä aika paljon tänäkin vuonna. Muuten en ymmärrä pointtiasi? Helsinkiläiset vanhukset nauttivat elämäst.

[/quote]

Et ymmärrä et. Kuten et varmaan montaa muutakaan ketjun viestiä. Se tekee susta erittäin huonon provon tai surkean lukijan.

Vierailija
29/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä Nightwishin melu haitannut, mentiin vieressä asuvan kaverin luo kylään ja katseltiin parvekkeelta. Komeaahan tuo oli. On kohtuutonta valittaa siitä, että omalle kohdalle osuu kerran pari vuodessa muutaman päivän jakso, jolloin melua on normaalia enemmän. Antakaa ihmisten ilakoida ja juhlia, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Pilteille tulpat korviin jos ei kykene nukkumaan melussa.

Vierailija
30/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:54"]

Ei meitä Nightwishin melu haitannut, mentiin vieressä asuvan kaverin luo kylään ja katseltiin parvekkeelta. Komeaahan tuo oli. On kohtuutonta valittaa siitä, että omalle kohdalle osuu kerran pari vuodessa muutaman päivän jakso, jolloin melua on normaalia enemmän. Antakaa ihmisten ilakoida ja juhlia, kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Pilteille tulpat korviin jos ei kykene nukkumaan melussa.

[/quote]

Oho, on Nightwishinkin meno muuttunut, jos niiden keikat on tätä nykyä 9 h pelkkää bassojytkettä. Jos eivät, niin tilanne ei ole verrattavissa. Valitettavasti se vaan on niin, että kun kymmenientuhansien eloa yllättäen parannetaan tällä jytkeellä, osaa se harmittaa. Siinä ei tulpat auta. 

Nightwish saa kernaasti tulla vaikka minun parvekkeeni alle konsertoimaan. Samoin mikä vaan Weekendin esiintyjistä. Silti pelkän basson kuunteleminen tuntikausia käy ärsyttämään toisia. Vaikka se loppuisikin jo puolilta öin.

Vierailija
31/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:55"]

Näin, kaupungin kuuluu olla elävä! Olet perheellinen, eli sinun lapset pystyvät nukkumaan saamatta  traumoja yhdestä tekno-jumputus-musiikki- viikonlopusta:). Helsingissä ei näköjään onnistu. Ap

[/quote]

Miksi sä haluat kärjistää tässä keskustelussa sanotut asiat väkisin noin ikävällä tavalla? 

[/quote]

Sehän on selvä provon merkki.

[/quote]

On. Mutta että noin huonon provon kanssa lopulta asioitiin. Ehkä hää vaan väsähti.

Vierailija
32/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:40"]

En mä kyllä surullinen ole. En tiedä oliko tämä kommentti mulle? Ikävää jos teillä noin on ongelmia nukkumisten kanssa. En tiedä, ei ole lapsia. Jotenkin ihmettelen, miten 2 iltaa vuodessa voi laittaa koko elämän sekaisin? Eikä ne nyt soita edes aamuun asti? Mutta jos on noin pahoja uniongelmia tai vaikea löytää arkirytmiä, uskoisin että tämä Weekend ei ole syyllinen. Kaikella ystävyydellä, en halua loukata.

Ap

[/quote]

Sulla on ollut niin vaikeeta hyväksyä se, että joitain tämä ärsyttää. Nämä 2 iltaa osuvat siihen kohtaan, jolloin koululaisten pitäisi viimeistään kääntää rytmi normaaliksi. Täällä lähiöissä tällainen melumäärä on poikkeuksellista, joten se oikeasti voi häiritä, kun siihen ei ole tottunut. Siksi se venyttää näitä suht kriittisiä iltoja. Esimerkiksi meidän lasten pitäisi mennä nukkumaan viimeistään kahdeksalta, ymmärtänet, että siksi ei erityisesti auta, vaikka soitto lakkaa ennen aamuyötä. Meidän koko elämä ei mennyt sekaisin, mutta arkirytmin saimme juuri käännettyä ja nyt jumputus häiritsee lasten unta. Koska asumme kaukana tapahtumapaikasta, se on mielestäni kohtuutonta, sillä paremmilla järjestelyillä häiriöitä olisi voitu vähentää.

[/quote

Ei kyse ollut mun hyväksynnästä mihinkään suuntaan. Kuten otsikossa kysyin, minua kiinnosti miten muut suomalaiset kaupungit ovat suhtautuneet kaupunkifestareiden meluongelmaan. Olen pahoillani perheenne uniongelmista. On kummallista että yhden viikonlopun takia kaikki unihommat menee sekaisin. 

Vierailija
33/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki nukkumaan. Bassonjytke jatkuu taas 14.00 eteenpäin ja loppuu 23.00.

Vierailija
34/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 Ap siis

Vierailija
35/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:14"]Jooh musiikki kuuluu koko weekend ajan tänne meille ja lapsi huutaa, kun ei saa unta.Haistakaa pitkä v/ttu . Kertokaa minne laitan palautetta?? Tällaisia roskatapahtumia ei koskaan tänne.. [/quote] Voi voi.... Kannattaa opettaa ne piltit nukkumaan melussakin, ei täydessä hiljaisuudessa. Tai annat valvoa ja nautitte musiikista koko perhe yhdessä. Nukutte aamupäivällä paremmin. Tosin nythän sen pitäisi jo olla loppunut/lopuillaan, että suht ajoissa muksu pääsee nukkumaan. Relaa vähän. ;)

[/quote]

Oletko idiootti? Mitä musiikkia se on, että kuuluu vain jumps-jumps-jumps-jumps, poks poks, jumps-jumps-jumps-jumps, poks poks, ...

Järjestäjät haluavat häiritä ihmisiä. Bassot pystyy toistamaan niin, että ne kuuluvat hyvin tapahtuma-alueella, mutta eivät kantaudu 10-15 km päähän häiritsevän voimakkaina. Onneksi huomenna sataa, joten ääni saattaa vaimentua vähän enemmän kuin tänään. Kannattaa silti käydä kuuntelemassa esimerkiksi Roihuvuoressa, Itäkeskuksessa ja vaikkapa Vantaalla, miten häiritsevää tuo infernaalinen jytkytys on.

Voisivat ihan yhtä hyvin rahastaa myymällä liput ja alkoholia, sillä tuskinpa festivaaliosallistujat mitään huomaisivat, vaikka jytke puuttuisi, jos jotain voi päätellä siitä, millaisessa kunnossa osa oli jo menomatkalla Kalasatamassa.

Vierailija
36/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että työssä käyviä ja lapsiperheitä vituttaa, kun meteli valvottaa. Itseäni ei kuitenkaan meteli häiritse. Bulgariassa lomalla ollessa soittivat hotellilla musiikkia läpi yön aamuun asti, mutta kyllä se uni vaan siitä huolimatta tuli. Lisäksi ihan täällä Suomen maalla asustelin keskustan tuntumassa, jossa baarissa esiintyi Leevi and The Leavings, valitettavasti ilman laulajaansa Göstaa. Oli ilo viikoloppu yönä lenkkeillä koiran ja vaimon kanssa pitkin pihoja, ja laulella mukana tuttuja kappaleita.

Vierailija
37/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:19"]Mutta siis onko ap esim. oikeasti sitä mieltä, että 18 h bassonjytkettä 15 km:n päässä on normaalia? Kun kyse on tasan lavan sijoittamisesta. Siksihän se ärsyttää, kun se on järjestäjien tietoinen valinta. Ja toki lähiöiden asukit, joille tapahtumien melu ei ole yhtä arkista kuin keskustan asukkaille kiinnittävät siihen enemmän huomiota ja siksi varmaan valittavatkin herkemmin. [/quote] No eihän sitä ole 18h/pv, että jos nyt oikeasti ei kestä n. 9-10 tuntia/pv kovempaa "mökää" muutaman kerran vuodessa ja viikonloppuna, niin kannattaa muuttaa metsän keskelle. Ja tuskin päiväsaikaan tuollaista edes huomaa, kun varmasti on muutakin tekemistä kuin vahdata festaria. Tietty valittajat nyt tarkoituksella hakeutuu johonkin lähistölle, että saa siunailla seuraavat 12kk muiden samanhenkisten kanssa kuinka sieltä kuului niin kovaa jytkettä, vaikka todellisuudessa ei heidän omaan kotiinsa kuulu mitään. Tyypillistä.

[/quote]

En ymmärrä logiikkaa noissa maallemuuttokehotuksissa. Kaupungeissa nimenomaan on paljon ihmisiä ja pitäisi osata ottaa muut huomioon. Maalla asukkaita on vähän, joten sinne metakka mahtuu paremmin. Eikö siis kannattaisi kehottaa viemään meteli maalle, jossa se häiritsee mahdollisimman harvoja, eikä päinvastoin?

Vierailija
38/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:14"]Jooh musiikki kuuluu koko weekend ajan tänne meille ja lapsi huutaa, kun ei saa unta.Haistakaa pitkä v/ttu . Kertokaa minne laitan palautetta?? Tällaisia roskatapahtumia ei koskaan tänne.. [/quote] Voi voi.... Kannattaa opettaa ne piltit nukkumaan melussakin, ei täydessä hiljaisuudessa. Tai annat valvoa ja nautitte musiikista koko perhe yhdessä. Nukutte aamupäivällä paremmin. Tosin nythän sen pitäisi jo olla loppunut/lopuillaan, että suht ajoissa muksu pääsee nukkumaan. Relaa vähän. ;)

[/quote]

Oletko idiootti? Mitä musiikkia se on, että kuuluu vain jumps-jumps-jumps-jumps, poks poks, jumps-jumps-jumps-jumps, poks poks, ...

Järjestäjät haluavat häiritä ihmisiä. Bassot pystyy toistamaan niin, että ne kuuluvat hyvin tapahtuma-alueella, mutta eivät kantaudu 10-15 km päähän häiritsevän voimakkaina. Onneksi huomenna sataa, joten ääni saattaa vaimentua vähän enemmän kuin tänään. Kannattaa silti käydä kuuntelemassa esimerkiksi Roihuvuoressa, Itäkeskuksessa ja vaikkapa Vantaalla, miten häiritsevää tuo infernaalinen jytkytys on.

Voisivat ihan yhtä hyvin rahastaa myymällä liput ja alkoholia, sillä tuskinpa festivaaliosallistujat mitään huomaisivat, vaikka jytke puuttuisi, jos jotain voi päätellä siitä, millaisessa kunnossa osa oli jo menomatkalla Kalasatamassa.
[/quote]

Yhyy, hanki elämä :D tai laita korvatulpat ja mene nukkumaan! Kaikesta ihmiset saavatkin ongelman aikaiseksi..

Vierailija
39/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:29"]

Mä en näe tätä ongelmaa. Helsinkiin jää silti iso kasa festareita ja tapahtumia. Täällä ei mitenkään näivetytä, jos yksi tapahtuma lähtee. Jos Weekend häiritsee monia ja Weekendin järjestäjiä ärsyttää Helsingin säännöt ja rajoitukset, niin eikö ole kaikkien etu, että joku muukin kaupunki saa eloa ja vetovoimaa? 

Koska tää kyseinen tapahtuma herättää eniten närää, niin sen poistuminen voisi tuoda muille festareille ja vastaaville helpommat ajat, kun jengi ei olisi yhtä ärsyyntynyttä.

[/quote]

Kyllä hyvä pointti, mutta esim. HS uutisoi eilen ja tänään, että muutkin festarijärjestäjät ovat v----tuneita, kuten Tuska. Ovat yhdistäneet voimansa ja ajavat kimpassa asiaa.

Vierailija
40/142 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2015 klo 23:19"]

Mutta siis onko ap esim. oikeasti sitä mieltä, että 18 h bassonjytkettä 15 km:n päässä on normaalia? Kun kyse on tasan lavan sijoittamisesta. Siksihän se ärsyttää, kun se on järjestäjien tietoinen valinta. Ja toki lähiöiden asukit, joille tapahtumien melu ei ole yhtä arkista kuin keskustan asukkaille kiinnittävät siihen enemmän huomiota ja siksi varmaan valittavatkin herkemmin.

[/quote]

En tiedä mitä tarkoitat normaalilla?? Enkä tiedä mitään järjestäjien tietoisesta valinnasta sijoittaa lava... en osaa vastata, oli kummallinen kysymys. En siis ole mikään festareiden järjestäjätahon edustaja. 

Mua ei haittaa jos pari pvää vuodessa soi tekno. Tai joku muu paska ( Sori te teknoihmiset, yritän kuitenin puolustaa teidän festaria). En ole niin herkkä, ettenkö pärjäisi sen loppuvuoden kuitenkin. En vain ymmärrä tuota melu- kiukuttelua. Peace.

[/quote]

Tule huomenna Roihuvuoreen kuuntelemaan, niin ehkä ymmärrät, miksi jytkytys häiritsee. Edes Helsinki-Vantaan lentokentän vieressä ei ole yhtä häiritsevää jumputusta, vaikka melutaso on varmasti kovempi. Bassojytke häiritsee monikymmenkertaisesti musiikkiin verrattuna.

Parasta olisi, jos musiikki kuuluisi suhteellisen tasapainoisesti. Jos kaikki muu kuuluu, mutta basso puuttuu, ääni häiritsee hieman, mutta se ei kuitenkaan tunkeudu sisälle jokaisesta avoimesta raosta. Jos vain basso kuuluu, se ärsyttää, koska pahimmillaan ääni kuuluu myös sisällä, eikä sitä voi mitenkään vaimentaa.

Minun puolestani saatte järjestää vaikka minkä festivaalin missä tahansa Helsingissä, kunhan tuo Weekend häipyy mahdollisimman kauas. Sopiva paikka voisi löytyä jostain Etelämantereen keskeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän